X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
עלינו לזכור לקראת חג פורים הקרב ובא, כי המזיק לחברו, בין אם פגע ברכושו או בגופו, חייב לשלם עבור הנזק שגרם, גם אם היה שיכור ולא אחראי למעשיו בפורים תשע"ב שותים בחוכמה
▪  ▪  ▪
פורים שמח, אבל יש להגביל את שתיית היין [צילום אילוסטרציה: פלאש 90]

מצווה גדולה לשמוח בחג הפורים. לכן מצווה לשתות יין ולהתבשם בפורים "עד דלא ידע בין ארור המן לברוך מרדכי". לכאורה, אם אינו מבחין בין טוב לרע, אין המזיק אחראי למעשיו, ובמיוחד אם השתכר על-פי מצוות החג.
לא כן הדבר. יש שיכור כלוט שאין בו דעת ויש שיכור פחות מכך שעדיין שולט במעשיו. על-פי היהדות, אדם חייב תמיד לשאת בעול. אין רגע שהוא רשאי לפרוק מעליו עול מלכות שמיים. אין רגע שהאדם יכול לטעון: "אינני נושא בתוצאות מעשיי אם לטוב אם לרע". אשר על כן, אסור באיסור חמור להשתכר ולאבד את הראש, בכל מצב, בכל זמן.
לדעת הפרי חדש [או"ח צ"ט, ו'] אם הזיק או עבר עבירה מתוך שכרות, הריהו בגדר מזיד. לכן, אסור להשתכר אם קיים חשש שיעבור עבירה או יימצא מזיק למישהו. הוא אשר אמר השל"ה שמצווה לשמוח בפורים, אבל אין בשום פנים כל רשות להתהולל ולעשות מעשי טיפשות וסכלות.
מה למדים אנו מלוט שהשתכר
התורה מספרת על לוט שחשב שהעולם אחרי הפיכת סדום ועמורה נחרב ורק הוא ובנותיו נותרו בכל העולם והלך והשתכר. באה הבכורה אל אביה בעודו בשכרותו והרתה לו. כן עשתה הבת הצעירה בלילה שלמחרת. מבארת הגמרא [נזיר כ"ג, א']: לוט אינו חשוב כאנוס שאינו אשם כי אנסוהו בנותיו אלא כמי ש"נתכוין לשם עבירה". הן אחרי הלילה הראשון ידוע ידע מה עשתה לו בתו הבכורה, ובכל אופן הלך מרצון והשתכר שוב פעם בלילה ובכך איפשר גם לבתו הצעירה גם לעבור את העבירה, לכן הוא נעשה שותף מלא לפשע או בלשון הגמרא שעליו נאמר הפסוק "ופושעים ייכשלו בם". לכן, כל מי שמשתכר עד אובדן חושים אפילו בחג הפורים והזיק למישהו או לגופו או לממונו חייב.
לכן הרמב"ם פסק על-פי המשנה בבבא קמא [כ"ז, א'], שהשכרות צריכה להביא את החייב לבסומי עד שיירדם ובכך קיים את מצוות חג הפורים. מאידך-גיסא, אדם מועד לעולם בין שוגג בין מזיד בין ער בין ישן, בין שיכור סימא את עין חבירו ושיבר את הכלים, חבל בחבירו או הזיק לממון חבירו, משלם מהיפה שבנכסיו [הלכות חובל ומזיק א', י"א].

תאריך:  06/03/2012   |   עודכן:  06/03/2012
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
לא כל יום פורים? אז מה, אסור לאבד את הראש
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
ד"ר צ'לו רוזנברג
מניעת האינפורמציה בפרשת המסמך המפוברק היא תרגיל של נוכלות שאין למעלה ממנו. אין בפרשה שום פרט היכול לפגוע בבטחון המדינה. שקר וכזב. הסיבה היא אחת: לשמור על עכוזיהם של המעורבים
הרצל חקק
סאטירה חברתית ולשונית שמחברת חדש וגם ישן, כיצד ניצח הריאליטי את ירושלים ושושן
יוסף קנדלקר
איפה הימים ההם בהם התחפושות היו צנועות ויפות, מקוריות, תוצרת-בית, כאלו שמועברות מילד לילד שנה אחר שנה?    חג הפורים איבד את שמחתו, את קסמו ואת תמימותו
גוז'נסקי יואל, עודד ערן
בעצם הכיסוי הרב שמעניקה הרשת לסכסוכים שונים בעולם הערבי היא מחסנת במידה רבה את המשפחה השלטת מביקורת על היעדר הדמוקרטיה במדינה    אירועי ה"אביב הערבי" הכניסו את כל בתי המלוכה בעולם הערבי וקטר עמם לסד בעייתי
מיקי פרי
הצדיק המעונה שהשתחרר רק עכשיו מהכלא פתח פה גדול. כיצד הוא משווה בינו לבין גלעד שליט?!    חרדים לא רוצים לשרת בצבא? אין בעיה, יש שירות לאומי    חנין זועבי, אף אחד לא מחזיק אותך כאן בכוח, את יכולה לעזוב בהחלט    למה אני מרחם על שטייניץ וכיצד מקבל ראש הממשלה את החלטותיו?
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il