X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  מאמרים
היום אחרון של פברואר ייזכר כציון דרך בתולדות הליכוד התקשורת, שהתעלמה מערב מפגש חטיבת "מנהיגות יהודית" ממפלגה לא הבינה כי היה מדובר במסיבת ניצחון, וניצחון בגדול
▪  ▪  ▪
פייגלין. מותג פוליטי חזק, נחשק ומחוזר [צילום: פלאש 90]

היום אחרון של פברואר, יום גשום וסגרירי, ייזכר כציון דרך בתולדות הליכוד, ואף - כיום מפנה בזירה הפוליטית כולה בישראל.
ביום זה, באולם האפרורי שבאזור התעשיה בראשון לציון לא היו לא מצלמות ערוצי הטלוויזיה ולא מיקרופונים של תחנות הרדיו. התקשורת הרשמית התעלמה ממי שלפני שנתיים וקצת הוגדר על ידה כ"משיחיסט" הזוי וסומן כאישיות פוליטית "non grata" שמחוץ לקונצנזוס.
בערב זה התקיים מפגש "מנהיגות יהודית", ערב הוקרה ותודה של משה פייגלין לפעילי. אלה שכונו על-ידי התקשורת בשם בזוי "פייגלינים", התכנסו לחגוג.. את ההפסד של משה פייגלין בבחירות לראשות הליכוד.
התקשורת התעלמה - והתקשורת פספסה. לכל מי שהיה שם באולם באותו ערב היה ברור שמדובר במסיבת ניצחון, וניצחון בגדול!
חברי הכנסת והשרים הם כידוע "חיות" פוליטיות מנוסות ובעלי חושים חדים. הם ה"מריחים" את העליות ואת המורדות לפני כולם. וברגע ש"מזג האוויר" הפוליטי הולך פתאום להשתנות, נדרשת מהם תעוזה: להיות ראשונים על-מנת לתפוס את אותו משב ראשון של רוח חדשה. והמפגש אכן הדגים - לכולם ומעבר לכל ספק - מה היא אותה הרוח - ומה הולך לקרות בוועידת הליכוד הקרובה.
שורת המכובדים הראשונה באולם החלה להתמלאות. רחש ומחיאות כפיים קידמו את הגעתו של אורח הכבוד הראשון - שר התחבורה ישראל כץ. הוא קיבל את הבכורה לזכות הדיבור. נאומו היה רקום באמירות ממלכתיות כלליות - לשבחה של תנועת הליכוד והדמוקרטיה שבה. אך שלא יהיו ספקות - הרטוריקה כבר השתנתה: היה בה המון ארץ ישראל, הזדהות עם תושבי מגרון, והבטחות לנקיטת קו ימני ברור ונחרץ - אם וכאשר השר כץ ייבחר בוועידה הקרבה שוב לתפקיד יו"ר המזכירות. ולשם כך, לא שכח כבוד השר להזכיר ל"פייגלינים" שהוא התחנך בזמנו באותה הישיבה בה למד משה פייגלין עצמו...
מנגינה ימנית מובהקת עלתה והתחזקה אצל הנואמים הבאים: השר לאיכות הסביבה גלעד ארדן דרש על "זכותנו הנצחית לארץ ישראל שניתנה על-ידי הקדוש ברוך הוא בכבודו ובעצמו". השר לא הפסיק לצטט מדברי רש"י, אותם הדברים שציטט לפני ימים מספר כאשר התנצח עם ח"כ אחמד טיבי בכנסת.
נאומו של סגן השר איוב קרא היה יהודי וציוני ברמות שלא היו מביישות אפילו את בגין וז'בוטינסקי. הוא סיים את דבריו באמירה ברורה על ברית פוליטית עם "מנהיגות יהודית" וחתם ב"אדוני עוז לעמו ייתן, אדוני יברך את עמו בשלום".
הנוכחים התבשרו שהמשנה לראש הממשלה, ח"כ סילבן שלום מצטער על כך שנבצר ממנו להגיע מסיבות בריאותיות. התנצלות בדבר אי-הגעתו הגיעה גם מיו"ר ועדת הכנסת, יוזם חקיקות בלתי נלאה, ח"כ יריב לוין.
לאחר נאום ציוני-ימני מובהק של יושבת-ראש הוועדה לקידום מעמד האישה ח"כ ציפי חוטובלי ("אתם הכי ליכודניקים שבליכוד"), עלה על דוכן הנואמים יו"ר הקואליציה, ח"כ זאב אלקין, דבריו בעד ההתיישבות, בעד קו ימני נחוש ובעד "מנהיגות יהודית" זיכו אותו במחיאות כפיים סוערות.
יו"ר הליכוד העולמי, ח"כ דני דנון עלה על הבמה לנוכח תשואות הקהל בנוסח: "מי זה בא, מי זה בא - יו"ר הוועידה הבא". גם הוא לא חסך בשבחים למשה פייגלין וביקש את תמיכתם של הנוכחים במועמדותו לתפקיד יו"ר הוועידה.
אך מי שהייתה "הפתעת הערב" של ממש היא ח"כ מירי רגב. מעבר לדברי שבח למשה ול"מנהיגות" ומעבר לנאום הימני, היא גם נקטה עמדה חד-משמעית בעניינים פנים-מפלגתיים. אמירותיה ש"הליכוד איננה מפלגה של איש אחד" וש-"נדרשת רפורמה יסודית ושורשית" בכל המנגנון והמוסדות של הליכוד הותירו רושם רב על הנוכחים, כנותה ונחישותה היו מעין "סנונית ראשונה" המבשרת על מה שצפוי להתרחש בוועידה.
נאומו של משה פייגלין, שבחיו לפעילים, שירת ה"תקווה" ו-"אני מאמין באמונה שלמה..." חתמו את מסיבת הניצחון.
מי שבלטו בהיעדרותם היו ליכודניקים-ח"כים ימניים כביכול: משה בוגי יעלון, יואל אדלשטיין וגדעון סער. על זה נאמר: מי שמפחד - לא מבין. לא מבין שהלכי הרוח הפוליטית בליכוד ובפוליטיקה כולה השתנו, לא מבין ש"פייגלינים" הפכו ממילת גנאי למותג פוליטי חזק, נחשק ומחוזר.
מי שמפחד ולא מאמין שהשינוי כבר התרחש, שינוי של ממש, עתיד למצוא את עצמו מופתע בעת הבחירות של מועמדי הליכוד לכנסת הבאה.

תאריך:  09/03/2012   |   עודכן:  09/03/2012
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
מי שמפחד לא הבין...
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
עם כח גדול
הג'וקר  |  10/03/12 09:21
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אברהם פכטר
קרב הלשכות בין הרמטכ"ל לשר הביטחון יצא מפרופורציות. גם אם קיים מתח בין האישים, אסור לתת להתנהגות קלוקלת להכתיב מהלכים    לא מקובל שעוזר הרמטכ"ל פועל על דעת עצמו, ללא ידיעת מפקדו, גם אם הוא טוען כי תפקידו להגן על הרמטכ"ל    במאבק המיותר הזה - המפסיד הוא צה"ל
אריה אבישור
את ההיבט היהודי והציבורי של אישום בתקיפה על-רקע לאומני מבינים היטב בפרקליטות המדינה. לכן, לא רוצים שם להרשיע ערבים-ישראלים בפשע על-רקע לאומני כי זה יגרום לדלגיטימציה של ישיבתם בארץ בעיני הציבור הישראלי
אברהם בן-עזרא
כשכל מומחה יידע כי הוא אמור להידרש, כחלק מתפקידו, גם לפקח על העבודות אותן הוא אישר וכימת, המומחה לא יפעל כמגשר, אלא ייאלץ למצות את ידיעותיו והערכותיו האובייקטיביות, כדי לבטל את הליקויים בתנאי מציאות, ולא בתנאי "כאילו"
יורם אטינגר
הפער הרעיוני בין רה"מ נתניהו לבין הנשיא אובמה בלתי-ניתן לגישור    אבל תפישת העולם שהביע נתניהו בביקורו בוושינגטון משותפת לרוב תושבי ארה"ב ונציגיהם בבית הנבחרים ובסנאט
מנחם רהט
השמאל הקיצוני, שניסה לפתות אותנו להיפטר מן הגולן לטובת הקצב מדמשק, בימים בהם חליפות אירופיות היו סמלו המסחרי, מודה סוף-סוף שהרודן האכזר הטובח בבני עמו אינו פרטנר לשלום ו/או למסירת הגולן, אך מציע דרך חדשה להיפטר מהגולן: לקלוט בגולן אזרחים סוריים    כך תמומש זכות השיבה של הסורים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il