X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
בג"ץ לא הורה לממשלה למנות את משה אשר למנהל רשות המיסים, וקרוב לוודאי שהוא לא יתערב בהחלטתה אם תדחה את המלצת ועדת האיתור. אבל לפי פרסומים בסוף השבוע, האימפריאליסט יהודה וינשטיין ממשיך להכתיב לממשלה לא רק את סדר יומה, אלא גם אם ההחלטות שתקבל
▪  ▪  ▪
וינשטיין. אימפריאליסט [צילום: פלאש 90]
זו המלצה זו?
כל המצב שנוצר בנושא אשר הוא עקום מיסודו, וזאת מבלי להיכנס בכלל לשאלה האם אשר ראוי או לא ראוי למשרה בכירה זו. גם אם נצא מתוך הנחה שהוא ראוי (וכך חשבו כל חברי ועדת האיתור), עדיין מדובר בהמלצה בלבד. עצם העובדה שהוועדה ממליצה על מועמד אחד בלבד, היא בלתי סבירה. איזו מין המלצה זו?

המידע שמדאיג את שטייניץ
יואב יצחק
שר האוצר מתמרד. נגד בית המשפט העליון, נגד ועדת האיתור, וגם נגד היועץ המשפטי לממשלה * שטייניץ מתמרד במיוחד מחמת מידע בעייתי שהובא בפניו
לרשימה המלאה

עופר וולפסון
נדחה דיון מינויו של אשר למנהל רשות המיסים

"מטעמים אלה כולם אציע לחברי כי נקבל את העתירה, ונעשה צו המורה למשיב 1 להביא ההמלצה למנות את העותר לפני ממשלת ישראל". כך פסק המשנה לנשיא בית המשפט העליון, אליעזר ריבלין, בעתירתו של משה אשר נגד שר האוצר, יובל שטייניץ. זהו - לא פחות, אבל גם לא יותר.
נזכיר במה מדובר. ועדת האיתור שמינה שטייניץ המליצה למנות את אשר למנהל רשות המיסים. שטייניץ לא השלים עם ההמלצה וביקש ממנה להתכנס שוב ולבחון מועמדים אחרים, תוך שינוי בקריטריונים. אשר עתר לבג"ץ, וזה פסק שהחלטתו של שטייניץ אינה סבירה וכאמור - עליו להביא את ההמלצה המקורית בפני הממשלה.
בג"ץ לא התבקש לפסוק, לא פסק וגם אינו יכול לפסוק, כי הממשלה חייבת לאשר את המינוי. הוא לא התבקש לפסוק, לא פסק וגם אינו יכול לפסוק, כי שטייניץ עצמו חייב להצביע בעד אשר. הוא לא התבקש לפסוק, לא פסק וגם אינו יכול לפסוק, כי אסור לשטייניץ לבקש מחבריו השרים שלא להצביע בעד המינוי. הנוהל הוא כזה: ועדת האיתור ממליצה, שר האוצר מגיש, הממשלה מחליטה.
מדוע יש רק מועמד אחד?
כל המצב שנוצר בנושא אשר הוא עקום מיסודו, וזאת מבלי להיכנס בכלל לשאלה האם אשר ראוי או לא ראוי למשרה בכירה זו. גם אם נצא מתוך הנחה שהוא ראוי (וכך חשבו כל חברי ועדת האיתור), עדיין מדובר בהמלצה בלבד. עצם העובדה שהוועדה ממליצה על מועמד אחד בלבד, היא בלתי סבירה. איזו מין המלצה זו? איזו בחירה נותרה לשר? כדאי לזכור, שאחת הנקודות המרכזיות בהן מתחה ועדת וינוגרד ביקורת על ההתנהלות במלחמת לבנון השנייה הייתה, שצה"ל הביא לממשלה המלצה אחת בלבד - take it or leave it. כך לא מקבלים החלטות, ודאי לא בעניינים שברומו של עולם.
נכון, מינוי מנהל רשות המיסים אינו עניין של חיים ומוות, אך מצד שני - הוא אינו עניין בהול כמו מלחמה. אפשר לקחת את הזמן (ולגנותו של שטייניץ יש לומר שכל התהליך החל באיחור רב) ולמצוא יותר ממועמד מתאים אחד. נאמר זאת אחרת: אם בכל מדינת ישראל, בין 4,000 עובדי רשות המיסים ו-15,000 רואי החשבון ומאות עורכי הדין שעוסקים במיסים - אם בין כל אלו יש רק מועמד ראוי אחד לניהול רשות המיסים, מצבנו איום ונורא.
חוץ מזה, המלצת ועדת האיתור כשמה כן היא: המלצה. מי שצריך לעבוד עם מנהל הרשות הוא שר האוצר, ולא חברי הוועדה. מי שממנה את מנהל הרשות הוא הממשלה, ולא הוועדה. מי שנושא באחריות הישירה הוא שר האוצר, ובאחריות הכוללת - הממשלה. לא ייתכן מצב, בו פקידים ימנו פקידים ויהפכו את הממשלה ושריה לחותמת גומי פורמלית.
אבל בג"ץ פסק מה שפסק, והכל מחויבים לציית. אלא שכאמור, ברור לחלוטין שבג"ץ לא חייב את הממשלה לאשר את המינוי, וספק רב אם הוא יכול לעשות זאת. צריך שיפול פגם מהותי ביותר בשיקול דעתה של הממשלה, בכדי שבג"ץ יתערב בהליך המינוי. זה מה שקרה עם יואב גלנט, כאשר הסתבר - בדיעבד - שהמיועד לרמטכ"ל הוא עבריין בנייה שלא דיבר אמת. וגם אז, בג"ץ לא הגיע לשלב של פסילת המינוי, אלא אהוד ברק החליט לבטלו כאשר התברר שלא יוכל לזכות בהגנת היועץ המשפטי לממשלה.
נתניהו בן ערובה בידי וינשטיין
זה ממש לא המצב בנוגע לאשר. האיש נקי כפיים, עובד ותיק ברשות המיסים, ונמצא ראוי בידי ועדה מכובדת של אנשי מקצוע. אלא מאי? - השר הממונה עליו אינו רוצה אותו. דווקא משום שאשר ראוי, יכולה הממשלה לקבוע שאין היא כופה על השר לעבוד עם פקיד בכיר ביותר שלדעתו עדיין אינו כשיר לתפקיד. זהו נימוק הגיוני ולגיטימי, וקשה לראות את בג"ץ ממיר את שיקול דעתה של הממשלה בזה שלו.
כל זה אינו מעניין את האימפריאליסט הגדול, יהודה וינשטיין. לפי פרסום בגלובס בסוף השבוע, היועץ (!) המשפטי לממשלה טוען, שאם הממשלה תחליט שלא למנות את וינשטיין - היא תבזה את פסק דינו של בית המשפט העליון. היועץ (!) המשפטי לממשלה מנסה לכפות על שר בכיר מינוי שהוא אינו רוצה בו. היועץ (!) המשפטי לממשלה מנופף בחרב הסמויה אך המאוד-ברורה: לא אגן עליכם בבג"ץ אם לא תקבלו את דעתי. היועץ (!) המשפטי לממשלה רוצה לנהל את המדינה במקומם של הנבחרים שזהו תפקידם. אם זה נכון, אזי מה שעושה כעת וינשטיין, הוא פוטש לכל דבר: הוא רוצה להכתיב לממשלה כיצד תחליט.
וינשטיין יכול לנהוג כך (אם הוא אכן נוהג כך) משני טעמים - כללי ונקודתי. הכללי: המשפטיזציה האוכלת (למעשה: הזוללת) בכל חלקה, וההופכת את המשפטנים מיועצים למכריעים, בשל החשש ש"הכל שפיט" ובתי המשפט יתערבו בכל דבר. הנקודתי: כל עוד גורלו של בנימין נתניהו מצוי בידי וינשטיין בפרשת "ביביטורס", קשה לראות אותו עושה משהו נגד היועץ המשפטי. והליקוי הנקודתי הזה מתקשר שוב לליקוי כללי: כפל התפקידים וניגוד העניינים שבין היועץ המשפטי לממשלה לבין ראש התביעה הכללית.
בממשל תקין, היה נתניהו אומר לוינשטיין: "אדוני, אתה יועץ מכובד - אבל יועץ. אני קובע את סדר היום של ישיבות הממשלה, המינוי הזה יעלה לדיון ולהצבעה כאשר אני אחליט, וכל שר יצביע לפי מיטב דעתו ומצפונו. יש לך בעיה עם התנהלות הממשלה - זכותך להתפטר". אבל הממשל שלנו כבר מזמן לא תקין, וליתר דיוק - הוא כבר מזמן לא ממשל.

תאריך:  10/03/2012   |   עודכן:  10/03/2012
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
האם וינשטיין מבצע פוטש?
תגובות  [ 20 ] מוצגות  [ 20 ]  כתוב תגובה 
1
רה"מ לא מבין את סמכויותיו
בעיה שלו  |  10/03/12 20:45
 
- וינשטיין כמוני אך לא חכם
חמור חכם  |  11/03/12 00:41
 
- ויינשטיין נסחט על ידי הפרקליטו
ירדנה  |  11/03/12 07:02
 
- כל זה לא מענין. ביבי רשאי
לדחות את עצותיו  |  11/03/12 08:45
2
הדמוקרטיה היחידה במזרח התיכון
גדעון אמיר  |  10/03/12 21:07
3
המינויים של ממשלת ביבי כלם זבל
ביבי פוחד מעיני  |  10/03/12 21:10
4
האיש,,חולה,,צריך טיפול,
יעקב יעקב  |  10/03/12 22:32
 
- אסור לביבי לקבל את העצות של
יהודה ויינשטיין  |  10/03/12 23:20
5
בעצמו אינו מקיים פסק דין חלוט
הרועץ המשפטי  |  10/03/12 22:48
6
דברים כדורבנות ל"ת
י.צ.  |  10/03/12 23:39
7
כל מילה בסלע,אבל דבר אחד טוב
בני בנקר  |  11/03/12 00:36
 
- תירגע. אהוד ברק הוא ראש הממשלה ל"ת
נפולאון ברק-בטאטה  |  11/03/12 00:51
8
ויינשטיין היועץ המשפטי של מופז
שרלוטה  |  11/03/12 06:22
9
האם הוא צריך טיפול אורולוגי? ל"ת
אברהם מערב השומרו  |  11/03/12 07:54
10
הבעיה אינה אשר אלא קריטריונים
לא הבנת את בג"צ  |  11/03/12 09:34
11
כותרת סנסציונית משמיצנית
אחד העם  |  11/03/12 12:41
12
היועץ ביצע עבירה פלילית
וינשטיין עבריין  |  11/03/12 15:48
13
ביבי, הפסק הבזיון ומנה את אשר!
roni levi  |  11/03/12 16:31
14
חבל שאין גליוטינה לויינשטיין
שמלי  |  11/03/12 20:42
15
וינשטטין בובה על חוט הפרקליטות ל"ת
אין לו דעה עצמאית  |  11/03/12 22:33
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
פרד כהן-קידר
כל ניסיון לטייח כשלונות רק מסבך את הטייח והמערכת. עתה שר התחבורה מנסה לסרבל את המערכת, לפצלה לשלוש רשויות ולא להטיל את האחריות על הנהלה מקצועית אחת
פנחס לבקוביץ
השמאל, המנותק לחלוטין מן המסורת, הלאומיות והמשפחתיות שלנו, נותר וחי את חייו ללא משמעות, ללא תוכן פנימי עמוק, ללא משהו שיאחד את מחשבתו, תחושותיו ומעשיו לכלל משהו השוכן עמוק בכל יישותו. כך, כדי לכסות על הריק הקיומי שלו, הוא יצר והתחיל לעבוד את דת השלום
אהוד פרלסמן
בשעה שהזרקור מופנה לקרב בין לבני למופז, מוצנעת העובדה שעל-פי קמיל פוקס, בחודשיים האחרונים עברו 10 מנדטים מגוש השמאל-ערבים לגוש הימין-דתיים, הזוכה לרוב חסר-תקדים של 74 מנדטים
אברהם הללי
כל העם צבא וכל הארץ חזית, לכן נמנה צעיר ובוגר לכח המגן, מאז לא נשתנה דבר וְאֵין לְמַיֵּן
צבי גבאי
הסופרים, ובעיקר המשוררים הערביים שזרעו במשך שנים את ניצניה של המרידה הנוכחית, כואבים את התמוססות תקוותיה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il