X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
ועדת השרים לחקיקה דחתה את 'חוק אשכנזי', וקיבלה את 'חוק לפיד'. המכנה המשותף: הקשחת תנאי הכניסה למועדון
▪  ▪  ▪
אשכנזי. דרשו צינון [צילום: דו"צ]
לא ניקוי אורוות
האינטרס הישיר של הליכוד הוא לא לנקות את האורוות בשביל קדימה והעבודה, אלא בראש ובראשונה לקדם את הצעת החוק של ציפי חוטובלי שנועדה לחסום את התמודדותם של אנשי ציבור שריצו עונש מאסר בפועל בגין עברה שיש עמה קלון

עידן יוסף
"לא מעט ח"כים יצטרפו למפלגת לפיד"

ביום רביעי שעבר אישרה הכנסת בקריאה טרומית את התיקון לחוק מימון מפלגות. התיקון קובע שעל כל מי שמתכוון להתמודד לכנסת לדווח על כך, לרשום מפלגה ולקבל תרומות כחוק. העובר על החוק ישלם קנס בסך 150 אלף שקלים על כל שבוע של איחור ברישום.
את ההצעה, שזכתה כבר לכינוי "חוק לפיד", יזם ח"כ יריב לוין. דקות ספורות אחרי שאושרה הודיע ח"כ דניאל בן-סימון, עמיתו של לפיד לשעבר שהיה חתום על ההצעה, שהוא משך את חתימתו מההצעה. בן-סימון אף לא הצביע בעדה.
בשתי הצעות חוק העוסקות בהתמודדות לכנסת דנה ועדת השרים לחקיקה. שתיהן פרסונליות. האחת, חוק אשכנזי. השנייה, חוק לפיד. את הראשונה דחתה, את השנייה אישרה.
את חוק אשכנזי, שהגדרתו הרשמית היא "חוק צינון", יזמו שלי יחימוביץ' ויצחק הרצוג. ההצעה נועדה לקצר את תקופת הצינון של קצינים בכירים משלוש שנים לשנה. המטרה המידית: לאפשר לגבי אשכנזי להתמודד ברשימת העבודה לכנסת הבאה. על חוק לפיד כבר דיברנו.
על פני הדברים ועדת השרים לחקיקה קיבלה החלטה פוליטית בהתאם לכללי המשחק - דחתה את הצעת סיעת האופוזיציה ואישרה את הצעת נציג סיעת הקואליציה (עם זאת, הנה פרט קטן ומסקרן: סיעת העבודה תמכה בחוק לפיד). אבל לשתי ההחלטות יש מכנה משותף: הן מקשות על כניסתם של שחקנים חדשים לזירה הפוליטית, אם מהצבא ואם מכל תחום אחר.
נציג משרד המשפטים בוועדת השרים לחקיקה הציג עמדה הפוכה להחלטות שהתקבלו. הוא צידד בחוק אשכנזי והסתייג מחוק לפיד. שר המשפטים אמר ש"יש עם החוק הזה הרבה בעיות". בין היתר התעניין האם הודעה בפייסבוק נחשבת כוונה להתמודד. ארדן, סער והרשקוביץ דיברו בעד החוק. מרידור, בגין ואיתן התנגדו. איתן אמר שההצעה תפעל כבומרנג ותסייע ליאיר לפיד. יעקב נאמן לא השתתף בהצבעה. "אדוני", העיר גדעון סער, "שכחת להצביע". נאמן התעלם. כשהוא רוצה הוא יודע להתעלם.
דקות ספורות לפני ההצבעה נכנס לחדר, מתנשף, שר האוצר. השרים התפלאו: שטייניץ לא נוהג להשתתף בישיבות הוועדה בגלל חוסר זמן. בדרך כלל הוא מגיע בהתחלה, כשדנים בהצעות בעלות השלכות כלכליות, ועוזב. למה באת, שאלו אותו. ביקשו ממני אז באתי, הסביר שטייניץ והצביע בעד.
גורמים נוספים בקואליציה הרימו גבה לנוכח החוק. אורי אורבך לא השתתף בהצבעה - הוא מתנגד עקרונית להצעות שמגבילות את הכניסה למועדון הסגור של חברי הבית. בן-סימון הסביר שמשך את חתימתו כי הקנס מוגזם ו"ההצעה היא פרסונלית". לפני שלושה שבועות, כשחתם על ההצעה, לא חשב שהיא פרסונלית. אולי מרוב עומס גילה רק באיחור גדול שלפיד מתמודד לכנסת.
לדרישה להסדיר את סוגיית התרומות היגיון משלה, אך הליכוד לא היה מפסיד דבר לו הצעת החוק הייתה חלה מהכנסת הבאה. נכון לעכשיו יאיר לפיד מאיים בעיקר על קדימה ועל העבודה. הליכוד הוציא עבור קדימה את הערמונים מהאש. בהצבעה חשאית ההצעה הייתה זוכה לרוב גדול גם ללא תמיכת ועדת השרים לחקיקה. האינטרס של חברי הכנסת המכהנים ברור. אבל ההחלטה אפשרה לקדימה לשחק אותה "פוליטיקה טהורה" - הסיעה שמעוניינת יותר מכל סיעה אחרת בבית בהעברת החוק הצביעה נגד ההצעה קבל עם ועדה.
אגב, אם חשבתם שההצעה עתידה להגביל את אריה דרעי (שדווקא כן מאיים על הליכוד, אם במישרין אם בעקיפין), אז דרעי מסודר: זה מכבר דאג לרשום מפלגה על שם אחד מאחיו.
האינטרס הישיר של הליכוד הוא לא לנקות את האורוות בשביל קדימה והעבודה, אלא בראש ובראשונה לקדם את הצעת החוק של ציפי חוטובלי שנועדה לחסום את התמודדותם של אנשי ציבור שריצו עונש מאסר בפועל בגין עברה שיש עמה קלון. גם זו הצעה פרסונלית, אך אותה לא מקדמים. אריה דרעי בסך הכול הורשע וריצה עונש מאסר. הוא לא שידר בפריים טיים בערוץ 2.

פורסם במקור: יומן, מקור ראשון
תאריך:  11/03/2012   |   עודכן:  11/03/2012
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אורי אליצור
אזרח ערבי נאמן לא חייב לשיר את ההמנון היהודי שלנו. מספיק קשה לו גם לעמוד ולשתוק. ישראל היא גם מדינת העם היהודי וגם מדינת כל אזרחיה, והמלחמה הטהרנית משני הצדדים לא תביא שום תועלת לאף אחת משתי הזהויות שלה
צבי גבאי
הסופרים, ובעיקר המשוררים הערביים שזרעו במשך שנים את ניצניה של המרידה הנוכחית, כואבים את התמוססות תקוותיה
אפרים קארש
אפרטהייד הוא חלק אינטגרלי של העולם הערבי-מוסלמי מזה אלף שנה
ברט סטיבנס
אל תאמינו לאובמה כשהוא אומר כי ייתן לישראל גיבוי
עומר דוסטרי
בסופו של יום, מקבלי ההחלטות בישראל חייבים לעשות שיקולים של עלות מול תועלת, לצד איזונים ושקלולים. כל עוד זה קורה, אזרחי מדינת ישראל צריכים להישאר רגועים, במיוחד בזמן מתח צבאי-ביטחוני
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il