X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
המסקנות המגומגמות של הצוות למניעת הדרת נשים במרחב הציבורי מנציחות את בעיית הדרת הנשים במקום לפותרה למרות שבראש הצוות עמדה שרה, היא נמנעה מהסקת מסקנות רציניות וברחה מהחלטות באמתלות משפטיות כביכול
▪  ▪  ▪
לבנת. נשיאים ורוח וגשם אין [צילום: עומר מירון]
מטריצת ההדרה
איתמר לוין
לשאלת הדרת הנשים יש להתייחס במטריצה של ציבורי-פרטי וכפייתי-וולונטרי. כאשר מציירים אותה, קל מאוד להגיע למסקנה שהדרה היא לגיטימית רק כאשר היא נעשית בצורה וולונטרית במרחב הפרטי * הצד הערכי-חינוכי הוא שאלה אחרת, וכאן יש להיזהר מאוד מהתערבות בזכותו של כל אדם לחנך את ילדיו לפי ערכיו
לרשימה המלאה

   עידן יוסף
הוגשו מסקנות הצוות למניעת הדרת נשים

   עידן יוסף
לבנת לרשות השנייה: מי שמכם להדיר נשים

   עידן יוסף
תופעה: חרדים מסירים מדבקות מקווי הפרדה

נקודה לציון
הצוות ממליץ על ניסוח הוראות לנהגים להתערב במקרה של מניעה מנוסע לשבת היכן שיחפוץ – כבר כיום ישנן הוראות המורות לנהגים להזמין משטרה או להגיע לתחנה הקרובה. מה בעצם ממליץ הצוות, להפוך את הנהגים לשוטרים?

נקודה לציון
אחרי שהמשרד לשירותי דת כבר הנחה את המועצות הדתיות והחברות קדישא שלא להדיר נשים, מה התועלת בדרישת הצוות מהשר לבקש חוות דעת הלכתית ממועצת הרבנות הראשית באשר למעמד הנשים בבתי עלמין?

את מסקנות הצוות למניעת הדרת נשים במרחב הציבורי הגישה לממשלה השרה לימור לבנת בעיתוי לא מקרי - יום האישה הבינלאומי. המסקנות האנמיות והעקרות של הצוות מוטב כי כלל לא היו באות כלל לעולם, ודאי שלא ביום כמו זה בו הגשת כאלה מסקנות מחללת את ייעודו של היום ויורקת יריקה בפניהן של נשות ישראל.
כגודל הציפיות שתלה הציבור בוועדה זו כך גודל האכזבה. הציפייה הייתה כי מסקנות הוועדה יעקרו מתוכנו, לפחות מתוך המרחב הציבורי שלנו, את תופעת הדרת הנשים. הזעם הלא-כבוש של לימור לבנת כנראה היה רק למראית עין, משום שבפועל היא נתנה גושפנקה לתופעות פסולות של הדרת נשים ולמעשה הנציחה את המצב הקיים. למעט שינויים קוסמטיים, לא הציע הצוות שום הצעה רצינית, ואסביר:
משרד ראש הממשלה יבהיר באמצעות מסע פרסום עד כמה זה רע להדיר נשים. אבל בשביל זה אנחנו לא צריכים "קמפיינים" (על חשבון משלם המיסים), בשביל זה הייתה לנו תקשורת שפימפמה בוקר וערב את הנושא. מי שצריך לעשות אצלו מסעות פרסומיים שכאלה הוא הציבור החרדי, שנחשף לתקשורת אחרת. תקשורת שאומרת לו שלהדיר נשים זה דווקא טוב.
אחד מכלי התקשורת האלה הוא רדיו קול ברמה, שלגביה הסתפק הצוות באמירה ולפיה הוא רואה בחומרה את ההסדר אליו הגיעה עם הרשות השנייה לאפשר לנשים שעה יומית אחת מתוך עשרים וארבע שעות ביממה. במקום לקבל החלטה, זורק הצוות את הכדור למשרד המשפטים שיחליט אם מדובר בהסדר חוקי ויורה בהתאם כיצד לנהוג. אם רצינו לבחון את הסוגייה רק בהבט המשפטי הרי שכלל לא היינו זקוקים מלכתחילה לצוות של לבנת. אם יקבע משרד המשפטים שמדובר בהסדר כשר למהדרין מבחינה חוקית, מי יאמר לקול ברמה שאולי זה כשר אבל עדיין מסריח וימנע ממנה להדיר נשים משידוריה?
המלצות נוספות עוסקות בקווי התחבורה הציבורית הנפרדים. מה מציע הצוות? מספר חינמי אליו יוכלו נשים שהודרו להתקשר. אבל גם אם תדביקו להן את המספר בכל האוטובוסים בדבק מגע זה לא יעבוד. זה לא יעבוד כי ההפרדה כפויה מכוח מוסכמות חברתיות, ומוסכמות חברתיות נוקשות יכולות להיווצר רק במקום בו עומדת מאחוריהן חברה שמדירה נשים. הפתרון האמיתי היחיד שאותו נמנע הצוות מלהציע הוא פתיחת כל הדלתות לאוטובוס.
לא בפתיחה כפשוטו, אלא בעצירה בכל התחנות. כלומר, כדי שהתחבורה אכן תהיה ציבורית, וממילא לא תהיה בה הפרדה מגדרית, היה על הצוות לאסור על אוטובוסים לדלג על תחנות במסלול הנסיעה שבהן עלולים לעלות גם נוסעים מהמגזר הכללי. השירות ספיישל מנקודה חרדית אחת לנקודה חרדית אחרת מבלי מתן אפשרות להעלות נוסעים בדרך הוא אם כל חטאת. היה עליו גם לפתור את בעיית הצפיפות באוטובוסים. אם את זה לא מאפשרים, מה הועילו חכמים בתקנתם?
פערי המחירים, תליית מודעות על האוטובוסים ופתיחת הדלת האחורית הם נושאים התלויים ועומדים בבית משפט - אמר הצוות ומשך את ידו כמפני אש. ההימנעות הזו מלעסוק בנושא מסוים באמתלה משפטית כביכול אינו יותר מאשר התחמקות. גם אם הצוות אינו מוסמך לקבוע מסמרות ולהחליט החלטות, עדיין יש בידו לומר אמירות מוסריות וחברתיות באשר לעניין מבלי לחשוש לפגוע בהליך המשפטי. אבל אפילו את זה הוא בחר להחמיץ.
מסקנות הצוות לא ישנו דבר באופן אמיתי. הן בסך-הכל חוזרות על מה שהיה ידוע עד היום כאסור. דווקא ריפיון הידיים של הצוות והבריחה מלהסיק מסקנות של ממש, יש בהם כדי להעצים את תופעת הדרת הנשים. בכך תירשם הקמתו של הצוות לדראון עולם.
מוטב היה לו לצוות זה שלא היה בא בכלל לעולם. זאת משום שלוּ הייתה סבורה הממשלה מלכתחילה כי כל שדרוש כדי לעקור מן השורש את תופעת הדרת הנשים בחברה החרדית הוא שינויים קוסמטיים, לא הייתה מקימה צוות רחב ברמה שכזו ומפעילה קומפרסור. המסקנות המגומגמות והחלושות גרמו לכך שלימור לבנת באה לתקן ונמצאה מקלקלת.

תאריך:  11/03/2012   |   עודכן:  12/03/2012
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
ההחמצה של לימור לבנת
תגובות  [ 4 ] מוצגות  [ 4 ]  כתוב תגובה 
1
על הבגידה של לבנת בימין
ליכודניקים כנסו  |  12/03/12 11:13
2
לימור-הולכת עם ומרגישה בלי!! ל"ת
הדודה קלרה  |  12/03/12 11:49
3
הכותב צודק: להשליך את המסקנות
בן דוגית  |  13/03/12 00:30
4
לבנת פיטרה סתם 1000מורים טובים
ירדנה  |  17/03/12 07:05
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יוסף קנדלקר
שלמה מעוז טוען שבנק לאומי הוא בנק של לבנים וגם בבית המשפט כולם לבנים    תושבי קריית מלאכי חתמו על הסכם סודי שלא להשכיר בתים לאתיופים    וממצאי מחקר מקיף בנושא הגזענות והאפליה כלפי חוזרים בתשובה מזרחיים
נסים גבאי
אין תפקידו של המחורטט לדאוג לרווחתו הציבורית, לצדק חברתי, ליוקר מחיה סביר, לחינוך חינם, למלחמה נאותה בתאונות הדרכים, לתרבות סבירה בטלוויזיה, וכהנה מיליון וחצי עניינים המערבלים מסע חיינו השגרתי. את התפקיד הזה והחובה הזו הפקיד אלוהים בידי הממשל הנבחר
ד"ר עודד עמיחי
ראשי מערכת הביטחון מיהרו לחגוג את הצלחות היירוט של מערכת כיפת ברזל בעימות האחרון שטרם הסתיים. האם יש כיסוי לאופוריה הלאומית הזו? ספק רב
נרי אבנרי
נחרצות בהבעה תכליתה העברת מסר. מעביר המסר רוצה רק דבר אחד - לשכנע את מי שמקשיב לו! במקום להתפלסף, הלכתי לארכיון והבאתי לכם קטע שבו אברום בורג מוכיח את עוצמתה של הנחרצות. שופופו...
איתן קלינסקי
למען החיים חובה לאמץ את הקריאה נגד המלחמה, רק שבעל הבית לא ישתגע, ויעמיד את עתידנו במבחן קיומי בסימן - תמות נפשי עם פלישתים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il