X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
אין ספק שהלינץ' הציבורי עשה את שלווקבוצת הכדורגל הפועל תל אביב נענשה קשות. הדיין השופט וכל מי שאמון על מלאכת השפיטה בתוך עמו הוא יושב וניזון ומושפע מהעיתונות הכתובה ומהתקשורת האלקטרונית. מי שסבור אחרת אינו יודע על מה הוא סח
▪  ▪  ▪
הפועל תל אביב. נענשה בחמורה יתרה [צילום: טלספורט]

קבוצת הכדורגל הפועל תל אביב נענשה קשות בידי ועדת המשמעת של ההתאחדות לכדורגל על התפרעות אוהדיה ושניים משחקניה במשחק הדרבי בבלומפילד מול יריבתה המושבעת מכבי.
זכור לי משל מאלף של קרילוב. החיות ביער ישבו, דנו ופשפשו במעשיהם במי האשם, לנוכח הבצורת שפגעה בהם קשות. הראשון פצה פיו הארי מלך החיות, שאמר בסך-הכל טרפתי לאחרונה כמה זברות כי הייתי רעב. החיות הנהנו בראשם בהסכמה. המלך הוא רעב, המלך חייב להשביע את רעבונו. הנמר אחריו פלט תחת שפמו כי הבמבי'ס המקפצים לנגד עיניו הרגיזוהו ולכן טרפם. צודק הנמר הנהנו החיות, חוצפנים הבמבי'ס האלה.
וכך הלאה וכך הלאה. כל הטורפים יצאו זכאים ולא נמצא רבב במעשיהם. כי טורפים המה ומלכי הג'ונגל. עד שקמה הפרה הסוררת למסור עדות. אני אמרה הישנונית, בסך-הכל הכנסתי את חוטמי לחצר של המרעה השכן ללחך מעט דשא הואיל ובחצר המרעה שלי נאכלו כל פיסות הדשא. הודאה מפלילה זו הייתה מעבר לתודעת החיות. פשע כה חמור עוד לא אירע ביער. את אשמה בכל תחלואינו, הודיעו החיות וקמו על הפרה המסכנה וטרפוה.
הפועל ת"א - הפרה של קרילוב
הפועל תל אביב במידה לא מבוטלת היא הפרה של קרילוב. אם נבחן את מעשיהם של אוהדי כדורגל מקבוצות צמרת אחרות ניווכח כי אלה נקטו בבריונות קשה לאין שיעור מאירועי הדרבי האחרון ולא זכור כי קבוצתם האהודה ושחקניה נענשו באופן כה חמור. בשידור בטלוויזיה ניתן להיווכח כי שני שחקני הפועל טועמה וידין אכן נראו נסערים וכעוסים והתנהגו באופן לא ספורטיבי, אך מכאן ועד לגילויי אלימות או מחשש לגילויי אלימות מצידם המרחק הוא רב.
חובבי הספורט לא אחת נחשפים בשידורי הטלוויזיה, לשחקני כדורגל ברחבי העולם שנשלפים כנגדם כרטיסים בגין התנהגות לא ספורטיבית, שמקיפים את השופט מתחננים לנפשם מנופפים בידיהם בעצבנות ומסרבים לקבל את רוע הגזירה. לא לשכוח הדופק הוא לעיתים על 160 פעימות לדקה. אלה החורגים מהתנהגות סבירה "זוכים" לכרטיס צהוב והשופטים למהדרין שולפים אדום. אבל הרחקה לשנים עשר משחקים, זו פגיעה קשה ולא מידתית.
הלינץ' הציבורי עשה את שלו
ועדת המשמעת של ההתאחדות הינה פורום מעין שיפוטי המורכב מדיינים שהינם עורכי דין. הללו יש להם מושג בשפיטה וחזקה כי דיני הראיות ולו במשהו נהירים להם. יואילו להסביר הדיינים המלומדים, מה היה בהתנהגות שני שחקני הפועל לכדי שלילה מלהעלות לכר הדשא לשליש עונה. האם המה בודקים כליות ולב ובעיניים אולטרה סגוליות נחשפו לחשש שהנה הנה עומדת להתבצע תקיפה של ממש כלפי השופט. אין ספק שהלינץ' הציבורי עשה את שלו. הדיין השופט וכל מי שאמון על מלאכת השפיטה בתוך עמו הוא יושב וניזון ומושפע מהעיתונות הכתובה ומהתקשורת האלקטרונית. מי שסבור אחרת אינו יודע על מה הוא סח.
השרה לימור לבנת אמרה בפני פורום מכובד כי מדובר "בפיגוע ספורטיבי" בפראפרזה על אירוע ספורטיבי. מנין לה לשרה הנכבדה האידיאה המודל לפיגוע ספורטיבי. התשובה היא מאוהדים של קבוצה אחרת, הקרובה לליבה ומשתייכת לאסכולה אליה משתייכת השרה. מעולם לא נשמע קולה כלפי אותם אוהדים שמעשי אוהדי הפועל ת"א מלבינים כשלג לעומתם. למה ? התשובה מובנת לקוראים.
אם נחזור לאירוע בתום המשחק, ניווכח כי זריקות החפצים כוונו לדשא ולא כלפי אוהדי הקבוצה היריבה ולא הייתה כל פגיעה בנפש. אז מנין לשרה האבחנה ללא סייג לפיגוע ספורטיבי כלשונה?
על השופט משיח אין מקום להכביר במילים. משיח לא בא ולמשיח לא צריך לטלפן שיבוא לשפוט. יש שופטים בירושלים, אין שופטים בבלומפילד.
נחזור לקרילוב, הפרה היא הפועל, היא העזה להתנהג כמעט כמו הטורפים בג'ונגל, אך נכוותה בשל כך ברותחין, בעוד האחרות נמשחו לכל היותר בפושרים.

תאריך:  14/03/2012   |   עודכן:  14/03/2012
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
חננאל ובר
יהי רצון שנשכיל ללמוד את סודות הטבע שהקב"ה טבע בחי ובצומח -- ונגלה את חסדו הגדול עמנו עד תום. כי בכל יצור שה' ברא טמונה היכולת לתרום לקיומו ושגשוגו של האדם עלי אדמות. זה ציוויו של ה', וזה גם חלק מייעודנו, כל עוד אנו שומרים על עולמו של הקב"ה ולא הורסים אותו
פרופ' יאיר לורברבוים
עיון בפרשיות המקראיות העוסקות בהולדת יצחק מלמדות כי השם שניתן לו על-ידי אלהים מבטא לעג וזלזול, ולמעשה הוא שם גנאי    הסיבה שבגללה הוענק ליצחק שם זה קשורה ליחסיו המורכבים של האל עם אברהם: אהבתו העזה אל אברהם גרמה לאל לקנא בכל מי שעשוי להסיט את אהבת אברהם ממנו, בראש ובראשונה - בנו יחידו יצחק
אפרת רוזן
לפני עשר שנים פרטיות שנפרצה כללה מידע לגבי האם האדם הוא רוצח סדרתי מורשע, או לפחות נאשם בנהיגה תחת השפעת אלכוהול. היום הגדרת הגבולות השתנתה. עידן התמימות שבו בליינד דייט הוא מפגש בין שני אנשים שאינם מכירים זה את זה ויודעים דבר זה על זה - עבר מן העולם. כדאי להכיר את הדרכים הקיימות כיום לשמירת הפרטיות באינטרנט
אלי אלון
נוכח דוחות הביקורת על רשות השידור לאורך השנים, החושפים בזבוז כספים נוראי - הוצאות הנהלה מנופחות, הוצאות לא מוסברות - וכל זאת מכספי האזרחים המשלמים את אגרת רשות השידור מדי שנה, ראוי לשקול חרם צרכנים על אגרת רשות השידור
איתן קלינסקי
יעקב אלג'ם בחלק משיריו מחזיר אותנו לעידן יפה של משקל וחרוז החובק בחובו סיפור לירי. יעקב מצליח להישאר בתחום הקונצרט המרגש של מלים עדויות באמירה ובתחום הסימפוניה הקולחת והסוחפת של שירה במיטבה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il