X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
התמקדנו עשרות שנים בעשיה פנימה לביתנו - בחינוך, בתורה ובהתיישבות. חלק חשוב בהצלחה היה בעזרת המכשיר הפוליטי המגזרי של אז - המפד"ל.מאז המדינה השתנתה ובגרה וגם אנחנו. הגיעה הזמן לקחת חלק אמתי גם בפן החשוב המשפיע והקובע את דמותה ועתידה של המדינה: המכשיר הפוליטי
▪  ▪  ▪
העת לנסות את המכשיר הפוליטי [צילום: פלאש 90]

על-אף גילי שבעזרת השם צובר ותק, אני מעיין מדי פעם במגזין "עולם קטן" המיועד בדרך כלל לגילם של נכדי, וכך ראיתי בעיתון שיצא לאור בפרשת תרומה מאמר מערכת שכותרתו: מפלגה אינה בית מדרש!.
רוצה לומר, כך אני מבין, כי להבדיל מבית מדרש שהוא בדרך כלל בעל גישה אחידה בסופו של תהליך הלימוד והבירור, אין הדבר הכרחי במסגרת פוליטית בה ייתכנו ניואנסים שונים, כשההכרח הפוליטי המשותף מחייב פשרה מעשית, גם אם ההבדלים וההדגשים האידיאולוגיים השונים נשארים במחלוקת.
ככלל, המאמר מלין על הפילוג הפוליטי המגזרי ועל הדרך לתקן את יישומו הלכה למעשה באמצעות פריימריז, וזאת למרות שפע הקביעות והציטטות הסותרות את האידיאל והצורך.
דוגמאות? בבקשה.
  • אין תסריט אחד ברור שבו המשנה הדתית לאומית תבוא לידי ביטוי פוליטי. ייתכן מאוד, שלא כמו שחשבנו היא תבוא לידי ביטוי דרך חברי הכנסת המוכשרים והאידאולוגיים שבשורות הליכוד.
  • דבר אחד בטוח, הבוחר הדתי לאומי כבר לא תולה את עיניו ואת הקול שייתן בקלפי לחסדיה הבלעדיים של אף אחת ממפלגות המגזר.
  • למרות חוסר האמון, חלק גדול מאוד מהציבור הזה עדיין מבין שעם כל החשיבות שיש בהשפעה בתוך הליכוד, יש חשיבות מכרעת, בימים אלו יותר מתמיד, למפלגת ימין חזקה לצד נתניהו. האמת ששלוש הציטטות מלמדות על המציאות הפוליטית האמתית ועל הצורך בחיזוק הכוח הראשי הימני - הליכוד - מבפנים. כל השאר סמנטיקה. כל אלטרנטיבה, יהיה שמה אשר יהיה, ימנית, מגזרית או אחרת, היא אשליה. מה לעשות? "רק הליכוד יכול" זו לא רק סיסמה. זו עובדה, בין אם אהבים אותה ובין אם לא.
מעבר לאמירה סתמית בסופה של הציטטה השלישית על "חשיבות מכרעת בימים אלו יותר מתמיד למפלגת ימין חזקה" בלי לפרט, והיה אם תקום ותתחזק, מאיזה מאגר בוחרים היא תתחזק? מהמנדטים הקיימים בליכוד, שעשוי לאבד את עמדת ההנהגה הלאומית בשל כך.
יתרה מכך, אין שום ביטחון כי חיבור פוליטי מגזרי מגדיל בהכרח את מספר המנדטים. יש ניסיון המוכיח את ההפך. ואין צורך ללכת רחוק כדי לספק דוגמה: בכנסת ה-16 האיחוד הלאומי מנה 4 מפלגות, שלש מהן מגזריות: תקומה (צבי הנדל ואורי אריאל) 2, מולדת (הרב בני אלון ואריה אלדד) 2, ציונות דתית לאומית (הרב יצחק לוי ואפי איתם) 2. באותה כנסת התמודדה המפד"ל בנפרד וקיבלה 6 מנדטים. יחד 12 מנדטים. בכנסת שאחריה, הכנסת ה-17, הלכו המפד"ל והאיחוד הלאומי יחד ברשימה אחת וקיבלו יחד רק 9 מנדטים - ירידה של 3 מנדטים שהם 25% בחיבור!.
למה? לא צריך להיות מומחה פוליטי או איש אקדמיה כדי להבין את אחת הסיבות החשובות שהוזכרה גם במאמר, והיא היות הציבור הדתי לאומי מפוצל וקנאי אידיאולוגית ובעל הדגשים שונים. ודאי כשמדובר בשני פרמטרים כה רגישים כמו דת ולאום המובלים על-ידי מורי הוראה אשר מקדשים בדרכם המיוחדת שם שמים גם בפוליטיקה. בציבור כזה בחלקו החיבור הוא במידה רבה ויתור בלתי נסבל גם למקל וודאי למחמיר, שלא לדבר בעת צמתים הדורשים הכרעה.
בכל תחומי העשייה אנחנו בין המובילים והמצטיינים, כי ברוב התחומים פרצנו את גדרות המגזר. בפוליטיקה נשארנו מקובעים מעשית ומנטלית בחפירות המגזר, עובדה המנציחה 4 מפלגות בשתי רשימות עם 7 ח"כים וללא השפעה פוליטית ממשית.
התמקדנו עשרות שנים בעשיה פנימה לביתנו - בחינוך, בתורה ובהתיישבות. חלק חשוב בהצלחה היה בעזרת המכשיר הפוליטי המגזרי של אז - המפד"ל. הרבה מים זרמו מאז גם בירדן. המדינה השתנתה ובגרה וגם אנחנו. הגיעה הזמן לקחת חלק אמתי גם בפן החשוב המשפיע והקובע את דמותה ועתידה של המדינה: המכשיר הפוליטי.
השינוי: חיבור הציבור הדתי-לאומי כפרטים אל המציאות הפוליטית
השינוי האמתי הוא אכן חיבור, אך חיבור שונה. חיבור של הציבור הדתי לאומי כפרטים אל המציאות הפוליטית, אל כוח
פוליטי הנמצא בפסגת ההנהגה הלאומית, כלי המאפשר השפעה דמוקרטית בבחירת מוסדותיו מנהיגו ונציגיו לכנסת, שבשורותיו יש יותר נציגים ציונים דתיים מאשר ברשימות הנושאות את חותמת ההכשר המגזרית. כוח אשר מתפקדיו הם הפסיפס האמתי של החברה הישראלית. לעלות בסולם הפוליטי לפסגת ההכרעות ולהשפיע משם. בליכוד.
התחרות הפוליטית המגזרית היא גורם הזקוק מעבר לתחרות האישית גם ליצירת הבדלים והדגשים אידיאולוגיים שונים לשם הצדקת הקיום הנפרד והמחלוקת. הבדלים אלו מגובים ומועצמים, ומקבלים מטריה רעיונית והלכתית ממגוון רבנים מגזריים. אין לי ספק שסגירת חנויות המכולת הפוליטיות והשותפות ברשת הסופרמרקטים המובילה תעשה טוב ותוריד את גובה להבות המחלוקות הפנימיות.
מה עוד שאין בפוליטיקה חתונה קתולית!!!

תאריך:  15/03/2012   |   עודכן:  15/03/2012
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עו"ד אביגדור ליבוביץ
בקיבוצים רבים בהם השכילו לשמור על המרקם העדין של האוכלוסיה המתגבשת בקיבוץ בחיבור בין חדש לישן והקפידו על עיקרון ההדדיות, מצאנו כי שוררת אחווה ורעות בין החברים אשר צועדים ביחד לעתיד חדש ולעידן חדש בקיבוצים ומחזירים עטרה ליושנה
מנחם רהט
האם הפך שמעון פרס לנשיא מערכת השמש, הגלקסיה, היקום – ואנו לא ידענו?
יצחק מאיר
החוכמה הבצלאלית הנחילה לנו את התובנה כי האסתטיקה מאבדת מערכה אם תכליתה הבלבדית היא הנוי, הצורה, ולא תוכנה. האמן הגדול בנה כלי שמהותו היא בתוכנו. הוא ציפה אותו מבית ומחוץ זהב להשביענו כי "כל תלמיד חכם שאין תוכו כברו - אינו תלמיד חכם"    וינייטה לפרשת ויקהל התשע"ב
איתן קלינסקי
מצער, שמתעלמים מאמירותיו של הרב עובדיה, כאילו לא קרמו עור וגידים של אותיות עבריות, שהפכו למלים ונשזרו למשנה חשובה של שלום בחבל ארץ אכול מרורי אימת מלחמה חוזרת ונשנית, אכולת סבבי מתקפות טילים
עליס בליטנטל
בחשכת הליל, הצליח השר אטיאס לשכנע את שר האוצר לחתום על שינוי בסעיף בחוק "רפורמת המרפסות”, שמשמעותו הענקת כל זכויות הדירות ברות ההשגה שהובטחו לאלה שהפגינו בקיץ האחרון - לכאלה שעובדים, אך ללא אפשרות לרכוש דירות - את הזכויות הללו העביר בנדיבותו אטיאס גם לצאן מרעיתו. גם חרדים שאינם עובדים ולא עבדו, וחיים על קיצבאות בזכות צאצאיהם המרובים - יזכו בהטבות המפליגות כדי לרכוש דירה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il