X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
מזה שנים טוענים אנשי חינוך כי שיטת מבחני הבגרות הנהוגה כיום בבתי-הספר התיכוניים הופכת את התיכון ל"בית חרושת לציונים". רק עכשיו נזכר משרד החינוך לשנות את השיטה
▪  ▪  ▪
בחינת בגרות. השיטה תשתנה? [צילום: ששון תירם]

מזה כמה שנים טוענים אנשי חינוך כי שיטת הבגרויות הקיימת הופכת את השהייה של התלמיד בבית-הספר למעיקה ולא-מרתקת. כלומר, התיכונים מתמקדים בהשגת ציונים גבוהים מאשר ברכישת ידע וכלים שיעזרו לתלמיד בחיים האמיתיים.
השיטה כיום
כדי להיות זכאי לתעודת בגרות, על כל תלמיד לעמוד בהצלחה בשבעה נושאים לפחות: תנ"ך, היסטוריה, לשון, הבעה, מתמטיקה, אנגלית ואזרחות.
חלק מהנושאים מפוצלים ליחידות לימוד שונות (כלומר, בחינות שונות בנושא מסוים), וכן רשאים התלמידים לגשת לבחינות בגרות בהתאם לתנאי הקבלה של מוסד אקדמי זה או אחר, או לפי העדפותיהם של התלמידים.
המצב במדינות אחרות
בארצות-הברית לא עורכים בחינות בגרות, והציון הסופי משוקלל מציוני הבחינות בתיכון. בגרמניה קיימות בין 5-4 בחינות בגרות שהן בגדר חובה, וכן מתוך תשעה מקצועות בחירה ניתן להרחיב. בבלגיה הציון הסופי נקבע על סמך בחינה אחת הנערכת בבית-הספר התיכון. גם בסין התיכון מקיים בחינה אחת הקובעת את הציון הסופי.
הישנות הסוגייה
בשלושת העשורים האחרונים הציגו אנשי חינוך ואקדמיה שיטה לצמצום בחינות הבגרות. לשם כך הוקמה ועדה בראשות פרופסור מרים בן-פרץ, אשר בחנה את צמצום בחינות החובה משבע לשלוש (מתמטיקה, אנגלית ולשון), וכן לפעול ליצירת מנגנון חלופי להערכה בית-ספרית.
על רק המלצות אלו, נערך פיילוט במספר תיכונים, אשר בהם התלמידים התבקשו להגיש עבודות ולגשת לבחינות פנימיות, המפוקחות על-ידי גופים חיצוניים. המיזם פעל במשך שנתיים והופסק עקב התנגדות האוניברסיטות ומסיבה תקציבית.
פעולות משרד החינוך
שר החינוך גדעון סער מינה את מנכ"ל משרדו דלית שטאובר לעמוד בראש ועדה ציבורית לבחינת מערך בחינות הבגרות. כאשר התלמיד ייבחן בשלוש בחינות בגרות עיקריות, ובשאר המקצועות יגיש עבודות מחקר או ייבחן במבחנים בית-ספריים.
בוועדה יהיו חברים נציגי האוניברסיטות, ארגוני המורים, מנהלים ואנשי אקדמיה. כן תבחן הוועדה את יישומה של התוכנית במשך שנה אחת (ולא שלוש כמו היום).
דעה אישית בנושא
בדומה למוסדות האקדמיים, גם התיכונים שמים דגש רחב על פעולת השינון, במקום על פתרון בעיות וגיבוש דרכי חשיבה יצירתיות. צמצומן של בחינות הבגרות ייתן למורים ולתלמידים עצמאות רחבה לבחור את התחומים בהם חשוב לרכוש מיומנות למידה, וכן יאפשר להקדיש זמן לחשיבה מערכתית וכוללת.

תאריך:  17/03/2012   |   עודכן:  18/03/2012
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
חשיבותה של בחינת הבגרות
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
תיאוריה ללא הוכחות מספקות
ABE21  |  18/03/12 21:22
2
א"א לסמוך על ניקיון הכפיים .
מורים  |  18/03/12 22:41
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עידן יוסף
לכל נציב על השידורים בהם אנו צופים יש כללים אחרים וגישות אחרות. הטיפול בתלונות הציבור אינו אחיד, חסר שיניים ולא נטול פניות
עדי אמסטרדם
הבסת החמאס לא תבוא באמצעות מבצע צבאי, חרף היכולות האדירות של מדינת ישראל. לכן, כדאי לישראל להעמיד את החמאס לצידה, להציג לראווה את כל שיתופי הפעולה שנעשו עד כה ואף להציע שיתופי פעולה נוספים. אין לממשלה מה להפסיד
אבנר אביב
"הַמַּבְדִּיל בֵּין קֹדֶשׁ לְחוֹל, חַטֹּאתֵינוּ יִמְחוֹל. זַרְעֵנוּ וְכַסְפֵּנוּ יַרְבֶּה כַּחוֹל, וְכַכּוֹכָבִים בַּלָּיְלָה..."    לא ירחק היום בו טילים יגיעו לתל אביב במטרה לפגוע בריכוזי אוכלוסין, וברי לכל שהתוצאות תהיינה הרות-אסון. אך כללי המשחק ישתנו, משום שתושבי תל אביב הם נצר לשושלת מלכים ומלכות
יורם דורי
רק התחלתם לשיר מנגינה שכולה שבח עצמי וקשקושים על הלקח שלימדנו את הפלשתינים , על הרתעה שחזרה ועל ניצחון בסבב הנוכחי ומיד חזרנו לחטוף רקטות. אז אנא, קצת פחות דברי רהב וקצת פחות הכרזות ניצחון
ד"ר עודד עמיחי
חרף ההצלחה הטכנית של מהנדסי רפאל והמסירות והמקצוענות של חיילי צה"ל, כיפת ברזל לא מסוגלת להגן על יישובי עוטף עזה, גם לא על אתרים אסטרטגיים, והיא קורסת כלכלית במבחן כולל. ראשי היישובים והערים בדרום הארץ, במרכזה ובצפונה נקראים להצטרף לדרישה לבדיקה מקצועית ואובייקטיבית של סוגיית הגנת העורף לפני שיהיה מאוחר מדי
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il