X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
לקשת עוצמה גדולה שאסור לזלזל בה, אבל הפעם נדמה שהציבור תופס את העוצמה הזו כזלזול בו ובשכל הישר שלו, וקשת עלולה למצוא את עצמה במשבר מתגלגל
▪  ▪  ▪
האח הגדול. ניהול משברים לקוי [צילום: הערוץ הרשמי]

עיצרו הכל, קשת במשבר תקשורתי ואין לה מושג איך מתמודדים איתו. קשת הגדולה והמתוחכמת, שמנהלת ביד רמה את כל מהלכי יחסי הציבור האפשריים כדי לשפר ולחדד את מעמדה כשליטה הכל-יכולה, נמצאת עכשיו במגרש שאין לה מושג איך להתנהל בו.
כן, קביעה קצת בוטה מצידי הקטנה למול המעצמה המשומנת והמנוסה, אבל כשבוחנים בעין מקצועית את מה שעשתה קשת בימים האחרונים, מאז הפילה מחלקת השיווק של ידיעות אחרונות את הפצצה השבועית שלה, מבינים שקשת בפאניקה וכולנו יודעים - כשנמצאים בפאניקה, לא מתפקדים טוב.
בעגה המקצועית ההתמודדות שקשת נדרשת לה בימים האלה נקראת ניהול משבר. משבר מהטעם הפשוט שנוצר קרע בין התדמית הנקייה והערוכה והמהודקת שהגישה קשת לצופים שלושה ימים בשבוע ובין הציבור שככל הנראה מרגיש שרומה.
בפועל, אין לנו כצופים סיבה להתלונן. שיתפנו פעולה עם מכונת הרייטינג המוכשרת של קשת גם בימים שבהם שידרה כלום מוחלט. אנשים כעסו ושלחו מכתבים לרשות השנייה והתלוננו על התכנים ועל האלימות ועל הסמים ועל עוד המון דברים, אבל ברגע האמת, כשנדרשו לבחור בין תוכנית תחקירים בערוץ 10 או שעשועון טריוויה, הם בחרו באח הגדול. אלה העובדות וצריך להכיר בהן.
אבל אז בא סער שיינפיין, אם מתסכול אישי ואם מדאגה כנה לשלום הדיירים בעונה הנוכחית, וסיפר שנייה ורבע אחרי שתם החוזה המגביל שלו עם הזכיינית, שההפקה דוחפת כדורים פסיכיאטריים. כאכסיומה אני רוצה להגיד שאלא אם אתם סיינטולוגיים, מתן טיפול בכדורים פסיכיאטריים לא אמור באמת להפריע או לזעזע אתכם. כל אדם שני לוקח היום ציפרלקס או ריטלין או שניהם, ואף אחד מכם לא חושב שהוא לא בסדר. להפך, אתם מפרגנים לו על העובדה שהוא מטפל בעצמו. מכיר בבעיה.
ומה שסער אומר, מלבד עניין הכדורים, הוא מה שכולנו יודעים כבר המון זמן – בריאליטי מופעלות מניפולציות על המשתתפים. לעיתים אלה מניפולציות מחויכות, קלות לעיכול, ולעיתים הן בוטות, קשות ואולי אפילו אכזריות.
אז מה עושה קשת כדי להתמודד עם המשבר שנקלעה אליו? מנצלת את זמן האוויר היקר מאוד שעומד לרשותה ומקריאה לצופים תגובה מביכה, מתלהמת ומנותקת מהמציאות. יודעים מה, אפילו מכללי האצבע של ניהול משברים.
איפה הטעות?
הטעות היא קודם כל בגישה. כשאדם מפנה אצבע מאשימה הוא מפנה ארבע אצבעות כלפי עצמו. כל הסבר ונימוק שהקריאו ארז טל ואסי עזר יכול להסתר באופן מיידי באמצעות קטעים מהתוכנית עצמה. ארז ואסי אמרו שכל אחד יכול לצאת מהבית כשהוא רוצה. באמת? מי לא זוכר את עדנה קנטי מאבדת את עצמה כשהיא מטפסת במדרגות הלוך ושוב בתחינה לצאת מהבית? הרי למה דודו קפרא וברי סימון מיהרו לצאת עם מי שהודחו? הם ידעו שהדלת ננעלת ושוב לא תיפתח, אז ניצלו את ההזדמנות. המנחים המשיכו: הפקת התוכנית אינה עושה מניפולציות על הדיירים. באמת? מי לא יודע להסביר לעצמו בשנייה אחת מדוע במשימת הזוגות סער ואיילה צוותו זה לזו במדי אסיר ואזיקים?
בניהול משברים הבסיס הקבוע והבלתי מתפשר הוא 'אמת דיברתי'. תתמודדו עם הטענות שהוטחו בכם בהגינות. בהסברה. מותר גם להגיד עשינו טעויות, נפיק את הלקחים.
לטעון במהלך תגובה כי המרואיין איים עליכם ודרש דמי שתיקה, זו התנהלות שתעבור מצוין בסרט קולנוע שבו השליטה על הצופה מוחלטת. לא בריאליטי האמיתי שבו אין מצלמות ותסריט שמתוזמן על השנייה.
בניהול משברים קושי גדול של הארגון המתמודד הוא בגיוס המדיה שתספר את סיפורו. והנה, אם למישהו היה ספק בקשרים המסחריים שפועלים ורוחשים בעולם התקשורת הישראלי, הרי שהיום הוא כבר יכול להתרווח בכורסה שלו ולהירגע. יש קשר והוא הדוק והוא תומך והוא מגויס.
זלזול בציבור
רשת מצידה, כמו ערוץ 10, ממלאה מסך טלוויזיה מים, אבל חברת החדשות אפשרה לטעמי ראיון "צמרגפני", מפנק ואוהד עם המון מחמאות לגדולתו ולכישרונו של המפיק אלעד קופרמן שבו שיתף בתסכול האישי שלו מצביעותו של המתלונן מבלי להישאל שאלה אחת קשה. מבלי להישאל שאלה אחת עניינית על מידת המעורבות והנוכחות של הפסיכיאטר בישיבות ההפקה. והוא הרי חייב לשבת בהן. שכן בישיבות האלה מדברים על המתמודדים, על מצבם ואם לא ישמעו את הפסיכיאטר, אז מה בעצם תפקידו שם? את הפסיכיאטר אגב, גם את זה למדנו מהתגובה, הם מיהרו לזרוק מתחת לפסי הרכבת. עוד מהלך, שלמרות שהפסיכיאטר עצמו לא במיוחד אהוד בציבור, מעיד על הרבה מאוד דברים לא טובים.
במקביל התראיין קופרמן ארוכות לישראל היום. ראיון שנוצר מעכשיו לעכשיו, בטח למול אילוצי סגירה קשים כפי שנהוג בסגירת כל מוסף שישי. גם בראיון הזה קיבל קופרמן במה אוהדת לספר על כאבו האישי, על הנתינה ועל ההשקעה במתמודדים. ולא, אני לרגע לא חושדת בקופרמן שטובת המתמודדים אינה לנגד עיניו. אבל בית אידילי ורגוע שבו כולם אומרים שלום ובוקר טוב ומנומסים אחד לשני, הוא לא בית שמביא 40% רייטינג.
משבר תקשורתי צריך לנהל בשקיפות. לא בוואקום. לא בפאניקה. דף מסרים הוא חשוב, אבל כשהמסרים לא נתפשים כהגיוניים, אי-אפשר לצפות ששטיפת המוח תעבוד ובסופו של דבר הציבור יאמין. כלומר לצפות אפשר, אבל האם זה גם יקרה? לקשת יש עוצמה גדולה שאסור לזלזל בה, אבל דווקא הפעם נדמה שהציבור תופס את העוצמה הזו כזלזול בו ובשכל הישר שלו, ואם קשת לא תתאים את עצמה מהר מאוד למשבר הנוכחי, היא עוד עלולה למצוא את עצמה במשבר מתגלגל.

תאריך:  18/03/2012   |   עודכן:  18/03/2012
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
בית מנומס ואידילי לא מביא 40% רייטינג
תגובות  [ 3 ] מוצגות  [ 3 ]  כתוב תגובה 
1
שכל ישר? לציבור? הצחקתיני!
חנוך גמליאל  |  19/03/12 12:47
2
אם טיפה מודעות עצמית
עזרא מועלם  |  19/03/12 15:49
3
כמה פתגמים טובים
רועה העצים  |  20/03/12 09:34
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יוסף קנדלקר
פעם הם נקראו ספרים, פעם הם היו ברובם מזרחיים שהחלו כשוליית ספר והיו לאנשי עבודה ששמים את הדגש על איכות התספורות בלבד. היום הם מעצבי אופנה, והפוזה מדברת יותר מהמקצועיות
משה גברא
עצם נוכחות יהודית המונית בארץ ישראל היא הבעיה ושום פתרון טריטוריאלי לא יפתור אותה. העם היהודי תקוע לאיסלאם בארץ ישראל כמו עצם בגרון. אם ממשלת ישראל רוצה לצמצם את הטרור למינימום הנסבל, היא חייבת לחזק מאוד את כושר ההרתעה
יעל ויילר ישראל
מאמר ראשון בסדרה: דגים במרשתת
נרי אבנרי
ניתן להגדיר את נשיא המדינה כתופעה אנושית חד-פעמית. מנהיגים, מלכים ורוזנים דורשים את קרבתו. הוא פולט את המילה "שלום" כל-כך הרבה פעמים, שרק המילה "צנטריפוגות" נשמעת יותר. הסיטואציה לפיה מנהיג הטועים חוגג, היא עיוות. הלכתי לארכיון...    שחף פילוביץ', זה בשבילך
חניאל פרבר
אחת מן הסיבות לקריאת המגילה בפסח - חג האביב הוא מפני שעונת האביב מזכירה תיאורים רבים משיר השירים. סיבה נוספת היא שבמגילה מפורש עניין יציאת מצרים. לכן גם מטעם זה נהגו בקהילות שונות לקרוא את מגילת שיר השירים בשביעי של פסח או בתום ליל הסדר
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il