|
תאריך:
|
19/03/2012
|
|
|
עודכן:
|
19/03/2012
|
סוציאליזם ו"בעל העקידה" של רבי יצחק עראמה |
|
1 |
|
|
מאיפה המצאת את זה? ישראל היא מזוג מאד מעניין בין כלכלה חופשית ומדיניות חברתית מאד מאד מתקדמת, עם בריאות חובה, וחינוך חובה אך גם עם הרבה יוזמה חודשית - והיא מתחבטת כל הזמן על הגבולות. לומר על הכלכלה הישראלי שהיא ניאו ליבראלית זה כמו לומר שהכלכלה של פתח תקוה היא סטאליניסטית. |
|
כתובת IP: |
212.143.165.194 |
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
איש עצוב |
|
|
|
|
|
לך אל מאות אלפי עובדי הקבלן ושאל אותם.
לך אל האחיות של בתי הספר שהפכו לעובדות קבלן ושאל אותן.
לך אל מורי היל"ה , שכולם הפכו לעובדי קבלן, ושאל אותם.
לך אל בתי האבות הסיעודיים , לא היוקרתיים , אלא אל אלו שלשם מופנים הורים על ידי משרד הבריאות , ואולי תשאל מדוע העובדים שם הם עובדי קבלן.
לך אל אלפי המורים ביובלי חינוך ומרמנת ותשאל אותם באילו תנאים הם עובדים.
אם תמצא מורה אחד העובד ב"מרמנת" עם תנאים סוציאליים תחזור אלי.
לך את פועלי אקרשטיין ופועלי כימיקלים בחיפה . וראה כמה מהם הם עובדי קבלן.
לך אל פועלי "עוף הגליל" בגליל ותשיר להם שיר הלל שכולם זכו להיות עובדי קבלן.
לך אל "תנובה" , "שטראוס" ו"אוסם" ותשאל מדוע מועסקים במפעלים אלו אחוז גבוה של עובדי קבלן.
לך אל רכבת ישראל ותשאל מדוע כשש מאות עובדים נדרשים לקבל השלמת הכנסה .
לך אל כל פועלי הנקיון בעיריות, בבתי חולים , במשרדי הממשלה ושאל אותם על קרן פנסיה או על ביטחון תעסוקתי.
לך אל האוניברסטאות וראה באילו תנאים עובד הסגל הזוטר ,שהם שבעים וחמישה אחוזים מכוח ההוראה . והאם אלו היו תנאי העבודה לפני שלושים שנה ?
אני כואב את התהליך של ארץ העוברת תהליכי הפרטה .
"איש עצוב" אני אוהב את הארץ הזו כמוך. אך אני סבור שתהליכי ההפרטה הם תהליכים שחייבים להילחם נגדם.
אני רואה בהפרטה תהליך שהוא מנוגד למוסר היהודי.
ההפרטה היא כלכלה ניאו ליבראלית , שהיא מנוגדת למוסר היהודי .
לצערי, ולצערי הרב, היא נגע סרטני בארץ אותה אני אוהב.
אני כואב את העובדה שנולדתי בארץ , בה לא היה עובד קבלן אחד . והיום על הארץ הזו עוברים תהליכי הפרטה בעידוד כל ממשלות ישראל .
ההפרטה היא מדיניות ניאו ליברלית. |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
איתן. |
|
|
|
|
|
אחרת הוא קורס, הלאמה היא פעולה הכרחית למשק אחרת הוא קורס, כמו אוכל, כמו ספורט, אסור מעט מידי ואסור יותר מידי, אבל אתה רואה רק את הצד השחור. |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
איש עצוב |
|
|
|
|
|
איש עצוב , זה הכרחי להעעסיק 34% של העובדים הסוציאליים דרך חברות קבלן ועמותות , שגוזרות קופה , ורק אחרי מאבק ממושך נגד ניאו ליבראליזם מופקר השיגו השגי שכר ותנאים סוציאליים חלקיים לאותו מגזר.
האם זה היה הכרחי להפריט את כל מערך הנקיון בישראל ולשלוח את הציבור החלש ביותר לידים המופקרות של חברות קבלן בבתי חולים , במשרדי הממשלה והעיריות , בבתי ספר וברחובות הערים ?
האם זה הכרח למשק שאלפי נהגים יועסקו דרך חברות קבלן .
כל מערך אחיות הציבור היה זה הכרחי להעבירם לידי חברה פרטית בשם "נטלי"?.
אז אני מבינה שהרב ליצמן, סגן שר הבריאות, פועל נגד ההכרח , כי הוא טען מעל בימת הכנסת-"חטאנו חטא בל יכופר , שהפקרנו את ילדי ישראל לשרותי בריאות קלוקלים" והוא כבר החל במחוז הדרום להחזיר את האחיות להעסקה ישירה עם כל התנאים הסוציאליים.
זה היה הכרחי לשלוח מאות אלפי פועלים לאי ביטחון תעסוקתי בידי חברות שגורפות הון עתק מהעסקה .
זה הכרחי , שמורה המלמד ילדים שנפלטו מכל מערכות הלימוד יועסקו דרך חברה פרטית ?
זו לא הכרחי שחברות קבלן יגרפו ממון , ומאות אלפים ישכימו לעבודה בארץ האהובה עלינו ולא יזכו לתנאים סוציאליים .
למען ההכרח הזה , תהיה פטריוט ישראלי ולך תעבוד בעבודה חינוכית בירושלים בירת ישראל בחברת "מרמנת" , שאותה היללת ושיבחת באחת התגובות שלך . |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
לאיש לא עצוב בכלל |
|
|
|
|
|
איתן יקירי, ייתכן שיש שווקים שהופרטו שלא היו צריכים להיות מופרטים, ייתכן שיש שווקים שלא הופרטו והיו צריכים להיות מופרטים, ייתכן שיש שווקים שהולאמו ולא היו צריכים להיות מולאמים, וייתכן אף שיש שווקים שלא הולאמו והיו צריכים להיות מולאמים. כלי ההפרטה וההלאמה (שהם כלים נוגדים) הם כלי ניהול של הגורם האחראי על איזונו של המשק, היינו הרגולטור (הממשלה, בנק ישראל), רגולטור יש לו גם אג'נדה פוליטית, כי חלק מהמנהלים אותו הם אנשים שנבחרו על בסיס אותה אג'נדה, ולכן יש נטיה של הרגולציה לכיון אותה אג'נדה, אך גורמי הרגולציה שאינם פוליטיים (בנק ישראל), בייחוד בימים אלה, הם עצמתיים מספיק על מנת לאזן הגזמה בפולטיזציה של הרגולציה, אם כי בשנים האחרונות השלטון בישראל, לא נוטה יותר מידי חסד עם מצביעיו, השלטון הוא אחראי יחסית, הדברים הנראים מכס ראש הממשלה, אינם אלה הנראים מעיני כותב המצע של המפלגה, ונכון שכך יהיה (עד גבול מסויים). לעיתים הרגולציה נכנסת לסחרור ומאבדת שליטה, במצבים כאלה, לעיתים, תרומתה הפוכה (והרסנית) היא הופכת את המשוב התקין והמרסן של הרגולציה למשוב מבדר שמעצים את הבעיות במקום לגמד אותן, שנות האינפלאציה כאן הן דוגמא לרגולציה כלכלית שהג'דננה וכל פעולה שלה החמירה את המצב (עד שבאו פרס יבדל"א ומודעי ז"ל והצליחו לרסן את המשק ולהעלותו על דרך הצמיחה). לומר שהפרטה אסורה זה כמו להפסיק לנשום, לומר שלממשלה אסור לנהל כלום והכל צריך להיות פרטי זה להיכנס להיפר ונטילציה קטלנית, יש צורך לאזן בין ניהול ממלכתיובין ניהול פרטי באופן שייטיב עם הכלל ועם הפרט, ובד"כ מכל החלטה שיש נהנים ממנה יש גם חסרים ממנה, כי המשאבים בעולמנו הם סופיים. הפטאליזם שאתה מציג, מעיד לטעמי על חשיבה ילדותית של שחור ולבן, ומציג את הסקטור שלך ככלי ריק, אשר רואה את שכרו ביללותיו ובמיקוד תשומת הלב אליו, ולא בשיפור פני המדינה החברה והכלכלה. |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
איש עצוב |
|
|
2 |
|
|
כל ביטוי חברתי-סוציאלי בספרות הנביאים שולל שלילה מוחלטת מציאות חברתית , בה קיימת אחיזה לחלקים כאלו או אחרים של משק מופרט .
מאבק נגד ההפרטה בישראל זה מאבק נגד הילד הלא חוקי של המסורת התרבותית היהודית המפוארת .
זה מאבק נגד ניאו ליבראליזים , שדרס בגסות בשנים האחרונות זכויות סוציאליות אלמנטריות של מאות אלפי עובדים במשק המופרט . |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
ועוד לאיש העצוב |
|
|
|
|
|
וישגם ניגוד לאכילת בשר בחלב, ויש גם ניגוד לחילול שבת, לא היה זה מן הראוי לדלות בפינצטה את מה שנראה לך ולתת בעיטה רבתי לכל השאר, זו צביעות והתחסדות. התורה והפסיקה היהודים שיש בהן הרבה הרבה לדורות ולכן הן שורדות, ותמשכנה לשרוד, אבל יש בהן גם הרבה שטויות, בין אם שטויות לשעתן ובין עם שטויות שנהיו שטויות עם השנים, ואמנם דעת התורה והפוסקים מלפני מאות ואלפי שנים זה חומר אנטרופולגי מאד מעניין, אך ישימותו בחיים שלנו, והכלכלה/חברה שלנו היא לא בכרח האינטרס ראשון במעלה (נהפוך הוא). יש חברות שנשארו במבנה הישן ובחוקים הישנים, לא היית רוצה להחליף אותם, בדואים בנגב ומאות מיליוני פלאחים מוסלמים שאוכלים את החיטה שהם מגדלים ושוחטים את הכבשים שהם מגדלים, בדיוק כמו לפני מאות ואלפי שנים, שם אין הפרטה - שם חיים בממוצע עד גיל 40 בגיל 30 מאבדים את השיניים, בשל תת תזונה והעדר רפואה. לא יודעים קרוא וכתוב, הם הם מקיימים את תורתם ההיסטורית ככתבה וכלשונה, ותראה איפה הם ואיפה אתה. כאמור צביעות, והתחסדות. |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
איש עצוב |
|
|
|
|
|
וישגם ניגוד לאכילת בשר בחלב, ויש גם ניגוד לחילול שבת, לא היה זה מן הראוי לדלות בפינצטה את מה שנראה לך ולתת בעיטה רבתי לכל השאר, זו צביעות והתחסדות. התורה והפסיקה היהודים שיש בהן הרבה הרבה לדורות ולכן הן שורדות, ותמשכנה לשרוד, אבל יש בהן גם הרבה שטויות, בין אם שטויות לשעתן ובין עם שטויות שנהיו שטויות עם השנים, ואמנם דעת התורה והפוסקים מלפני מאות ואלפי שנים זה חומר אנטרופולגי מאד מעניין, אך ישימותו בחיים שלנו, והכלכלה/חברה שלנו היא לא בכרח האינטרס ראשון במעלה (נהפוך הוא). יש חברות שנשארו במבנה הישן ובחוקים הישנים, לא היית רוצה להחליף אותם, בדואים בנגב ומאות מיליוני פלאחים מוסלמים שאוכלים את החיטה שהם מגדלים ושוחטים את הכבשים שהם מגדלים, בדיוק כמו לפני מאות ואלפי שנים, שם אין הפרטה - שם חיים בממוצע עד גיל 40 בגיל 30 מאבדים את השיניים, בשל תת תזונה והעדר רפואה. לא יודעים קרוא וכתוב, הם הם מקיימים את תורתם ההיסטורית ככתבה וכלשונה, ותראה איפה הם ואיפה אתה. כאמור צביעות, והתחסדות. |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
איש עצוב |
|
|
|
|
|
מאיש עצוב למדתי דבר חדש . שכל העולם הסוציאלי החברתי של תורת ישראל ומוסר הנביאים. זו דליה בפינצטה של פרט קטנטן. ועיר.
אנינני שומרת מצוות , גם אינני אוכלת חזיר . אני מכבדת את השבת בדרכי . אינני דולה. בפינצטה. את העולם החברתי של התורה. . הפרטה וערכים יהודיים נמצאים משני עברי המתרס. |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
ענת ורדי |
|
|
|
|
|
האם את בעד גירוש תושביה? מסורת יהודית, לא כן? יהושוע!!!! אם יהודים אז בואו נהיה יהודים עד הסוף, תשמעי מקלינסקי איך כבשו את הארץ ואיך מתואר כיבוש הארץ בתנ"ך - ללא שמץ של רגשי אשם, וללא טוהר נשק, גברים, נשים, טף - אז בואו נלך עם ההיסטוריה שלנו והמבסורת שלנו - לאבדון. אפילו הלל הזקן החוקר הטוב (מבין ה"חוקרים" שמאי והלל) הגיע למסקנה שעודף "רווחה" אינו מאפשר חיים כלכליים מודרניים ותיקן את הפרוזבול (ביטול שמיטת חובות) הנוגדת מצווה מדאורייתא, ורבינו גרשום אשר חתך מסורת יהודית, שאולי אף לה היו גם מקורות מתחום הרווחה, איסור פוליגמיה, ופתאום נוצרה בעיה של פרטיות, ואותו רבנו גרשום תיקן תקנה האוסרת על ראובן לקרוא מכתביו של שמעון בלא הסכמתו, ניצנים של חוק הגנת הפרטיות, אשר איש לא הגה אותה בזמנים קודמים יותר - כי אנאלפבתים לא כותבים מכתבים. החברה רצה קדימה, הכלכלה רצה קדימה, יוזמת הפרט הרבה יותר אפקטיבית בהרבה תחומים מיוזמת הכלל, ולכן הכלל מטיל על הפרט יותר ויותר אחריות, ומקנה למי שמוכן לקחת אחריות כזו הרבה יותר סמכויות - וזו ההפרטה וכמו כל תהליך אשר חלקו בהתהוות, יש בו חריקות, יש נוכלים שמנסים למצוץ ממנו, הוא מופעל בהגזמה בפינה אחת, ומתעצל בפינה אחרת, ותפקדינו כחברה, לאתר את המים המלוכלכים, להפסיק את הצטברותם, לשפוך את מה שכבר הצטבר, אך לא להשליך עמם את התינוק, כהצעתם של איתן ולהקתו. |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
איש עצוב |
|
|
|
|
|
ראשית אני מתנצלת על כך שאפנה אליך, איש עצוב , לא בנימוס .
אתה , שמתיימר לייצג כאן את היהדות . קח בבקשה קוקורדנציה מקראית. אתה תראה שתשע עשיריות של התוכן המקראי עוסק בנושאים חברתיים . רק בקושי עשירית אחת מהתוכן המקראי עוסק ברטואל .
כך שאתה חוצפן בפנותך בבוטות ובביטול למי שיש לו כבוד לתרבות היהודית מתוך מתן כבוד לנתיב הסוציאלי-חברתי ואינו הולך בנתיב ההלכתי של מצוות .
על איזו פינצטה אתה מדבר , אדם יהיר ומתנשא.
אני שומרת את השבת בדרכי שלי , זה כולל הליכה לים. אני מתפללת בדרכי שלי זה כולל גם שירת יהודה עמיחי .
אני סופגת לתוכי לא בפינצטה , אלא במלוא החופניים את כל המוסר התרבותי היהודי .
אני בזה לעולם התרבותי שלך , איש עצוב ,שרואה בהפרטה ערך שחובה היה להשתמש בו . אני רואה בהפרטה שהחלה כבר לפני כארבעים שנה והגיעה לממדים מפלצתיים כאסון לחברה היהודית . כמכה לערכי התרבות היהודית.
אני רואה כמפגע חברתי אנטי יהודי את מאות האלפים שלא קיבלו קרן פנסיה , ואתה אומר לי שזה הכרח .
תתבייש לך לדבר על פינצטות , כאשר כל פועלי הניקיון בישראל הפכו לעבדים בחברות הקבלן . כי לדבריך זה היה הכרחי למען הכלכלה ולמען התרבות היהודית להפוך את כל פועלי הנקיון בישרא5ל לעובדי קבלן.
מר איש עצוב , אינני מתכוננת להמשיך לנהל איתך דיאלוג. |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
אורה בן גל |
|
|
|
|
|
שמעתי על כאלה שפוצים בצווחות ומסיימים, ב...שמעתי אותך!!!, אל תענה לי!! אני לא אדבר אתך יותר!!! הסקקטור אותו מייצג איתן מגייס לטובתו כל דבר אשר מתאים לתורת עולמו הפינתית, הוא ילקט קטעים מכאן ומכאן ומכאן ומכאן העיקר להצדיק תורת עולם מסוכנת, צבועה, ומתרפסת. הפרטה היא כורח, כשם ששלום הוא כורח, וכשם שהמלחמה היא כורך בדרך לשלום, ייתכן שיש להזהר יותר עם ההיקפים, ככל שההיקפים הם חריגים אני אצטרף לביקורת נגדם, ייתכן שההיקפים הם קטנים מידי, גם אז אצטרף למבקשים את הרחבתם, חובה לזכור שאנו חיים בשוק תחרותי - ואין לתת לעובדים כוח בלתי מוגבל כפי שאנו נותנים למי שמחזיק אותנו בגרון כמו עובדי חברת חשמל ועובדי הנמלים. מי שמחזיק בגרון מביאים לו תחרות ואז הוא עוזב את הגרון, כי אם ימשיך להחזיק לא יהיה לו אוכל להביא לילדים. אבל איתן יש לו את כל האוצר בידיים, ויש לו את אדמות המדינה בכיס, את אדמות המדינה הוא מחלק לערבים את משאבי המשק הוא מחלק לציבור - מילא היה קודם מחלק לציבור את רכושו הפרטי. |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
איש עצוב |
|
|
3 |
|
|
איתן. אמירותיך ביהדות הן לרוחי. חבל שמתעלקים על מאמריך עצובים , שאינני מבינה את פשר הגותם. |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
נועה ורדי |
|
|
4 |
|
|
אני חדש בסיפור של איתן. אני לומד את איתן .הכתובים העתיקים, נתפסים על ידי, בפרשנותו של איתן, כסוציאל דמוקרטיה בטהרתה. לכך התכוונו הכותבים.
כחדש, הגעתי רק לאחרונה לתגובות.לקריאת כולן. אין, אין סיכוי לאיזו שהיא אידאולוגיה,הלכתית,סוציאליסטית,ליבראלית...להקלט במוחו של מי שחושב אחרת, תוך דיאלוג אלים כול כך. "דיאלוג", שבו איש אינו מקשיב שלא לומר , מנסה, להבין את הזולת.
האם יש ספק למי מן המתעמתים שהלכותיו של הרב העוסקות בשוויון, בשותפות אמת ובערבות הדדית, אינן "הריאליטי" של המאה ה21 בישראל? ושכל שמתרחש כאן יביא ,בסופו של דבר ל1492, יזומה ומבוצעת על ידינו? |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
שמעון ממחוז שפוים |
|
|
5 |
|
|
כיצד אתה משווה מתנת שמים לעבודת כפיים! הרבה זמן לא ראיתי הסקת מסקנות נמהרת כזו מכמה קרעי משפטים! איזו איוולת. כנראה שאכן השקפה שמאלנית והיגיון לא הולכים יד ביד. |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
צפנת |
|
|
עופר סיטבון
ישראל שחוותה קיץ יוצא-דופן של מאבק אזרחי ודמוקרטי שבו הדרישה לתיקון חברתי זכתה לתהודה עצומה. שעת הרצון הזו, היא הזדמנות גדולה גם עבור קהילת המשפטנים והמשפטניות החברתיים
בישראל להמשיך ולפעול בזירות השונות - בבתי המשפט, בכנסת, בחברה האזרחית ובבתי-הספר למשפטים - למען צדק חברתי, למען סולידריות, למען זכויות אדם
|
|
|
|
|
|
נורית גרינגר
ניצחון ישראל במלחמת ששת הימים נמחק מיידית כאשר היא מסרה את מפתחות לקודש הקודשים, הר הבית, לאויבה הגדול ביותר הערבים -המוסלמים. המצבים והאירועים הגרועים שקרו לישראל, עד כה, ונגרמו על-ידי ישראל עצמה
|
|
|
|
|
|
אברהם בן-עזרא
הכלל "דין פרוטה כדין מאה" אינו כלל ברזל, ואינו חל בכל מקרה; יש מקרים לא מעטים בהם דין פרוטה שונה מדין מאה, בתחום הרישוי, התכנון והבנייה ובתחומים אחרים
|
|
|
|
|
|
עו"ד מרדכי שחם
האם בפנינו הקפדת-יתר, שאיננה במקומה ואשר אבד עליה הכלח? האם קולן של נשים הופך נוכחות כשרה שלהן לפסולה, רק משום השמעתו? משנתעוררה בציבור מחלוקת מרבת-מדנים, פוגעת ומפלגת - נוצרו הצידוק והצורך לתהות על קנקנם של דברים
|
|
|
|
|
|
אברהם פכטר
העיתונאי/פוליטיקאי יאיר לפיד מציע לבטל את כל הבחינות פרט לשלוש (מתמטיקה, אנגלית, הבעה בכתב). בתור תלמיד תיכון הייתי מצטרף בהתלהבות להצעה המעניינת. לפיד, שלא סיים בגרות בעצמו - והחל ללמוד במסלול לדוקטורט, בבר-אילן, חושב שלימוד עצמי יכול להוביל להצלחה, לרכישת ידע והצלחה בחיים. 10 מקבלי פרס נובל, מאז קום המדינה, למדו במסגרות הישנות ובהצלחה רבה
|
|
|