X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
המקל והגזר שי לפסח מחברת החשמל איך להציל את חברת החשמל
▪  ▪  ▪
שי לחג וצוחקים על כולנו [צילום: פלאש 90]

רציתי לפתוח במשל ובנמשל של סיפור הילדים מאת לוין קיפניס, "אליעזר והגזר", אבל נמלכתי בדעתי. אני סומך עליכם, קוראיי היקרים, שתבינו ותפרשו ככל העולה על רוחכם.
ואחרי הגזר בא בדרך כלל המקל. כן, זה המונח המקל והגזר. הסדר של הדברים ממש לא חשוב. תשאלו למה ? הנה למה:
השבוע התבשרנו מי הם העובדים המאושרים שיזכו ליהנות משי לחג הפסח בן 4 ספרות פלוס מכשיר IPAD (אמנם דור 2 כי זה בחיסול מלאי כעת, אבל בכל זאת מדובר במכשיר IPAD) כשלעומתם ישנה קבוצת העובדים שתזכה גם בחג הקרוב לתשורת מעבידיהם שוות הערך ל-50 ש"ח.
כמה "מפתיע" היה לשמוע שבין החברות הופיעו חברת החשמל ומפעלי ים המלח. אלה האחרונים קיבלו באחרונה זיכיון שמן לקציר המלח, אולם אלה עם השאלטר, מה הם נתנו לנו אזרחי המדינה?
כמובן, בואו נראה, כמה אנחנו משלמים עבור החשמל, וחשוב מכך כמה נשלם בשנה הקרובה ובשנים הבאות. זו חברה מסכנה, שרויה בחובות עד צוואר. איזה עד צוואר, חדלת פירעון.
איך זה קורה???
מה הפלא שמונופול החשמל חדל פירעון כשכל עובד שני בו משתכר הרבה מעל ממוצע השכר במשק. אין זה מפתיע שחברת החשמל יכולה להתהדר בהצהרה כמו חדלת פירעון ובאותה נשימה להעלות את תעריפי החשמל, לחלק שי לחג בגובה אלפי שקלים לעובד ולגייס את משק המים והחשמל להבטחת הישרדותה באמצעות העלאת תעריפים מתמשכת. איזה מקל חטפנו!
הם חדלי פירעון ואנחנו משלמים. הם מונופול ואנחנו סובלים. הם חוגגים ומישהו שם למעלה לא הבין שהגיעה העת לעשות סדר בברדק החוגג בחברת החשמל.
יש סיפורים בשפע על עובדים בחברת החשמל שנהנו משכר גבוה, מתנאים מצוינים וכל שנדרשו לעשות במסגרת עבודתם היה להחתים את כרטיס הנוכחות. די היה בהפגנת נוכחות בארוחת עשר, בארוחת הצהריים או בכל מפגש אחר כדי שיבינו שאתה חלק מהחברה. ומן הסתם גם מישהו חשוב.
כי ככה זה בחברות כאלה - צוחקים על כולנו. נראה אתכם מסתדרים בלעדינו, הם אומרים לעצמם ויוצאים לעוד כינוס על חשבוננו. לבריאות לכם, עובדי חברת החשמל. אל תשכחו לעשות גרפסל'ה בסוף הארוחה, כי את האשפוז תשלם המדינה. ואת זה אנחנו ממש, אבל ממש לא רוצים להטיל עליה.
אז מה עושים?
מה, נחיה ללא חשמל? לא נשלם להם? הרי חיש מהר ינתקו, ולהתחבר יעלה הון תועפות. רבותיי וגבירותיי, עובדי חברת החשמל, תתחשבו בנו. הקיץ בפתח. אולי תדחו בכמה חודשים או שנים את העלאות התעריפים?! רגישות, חמלה... לה... לה.
ולמי מכם באמת אכפת, כשאתם אינכם משלמים בעבור החשמל שכולנו כן משלמים. אולי במקום להעלות את תעריפי החשמל יתחילו עובדי החברה לשלם עבור החשמל אותו הם צורכים! וזה חלק ראוי להבראתה של חברה. יש לא מעט חברות במשק שמיישמות הליכים כאלה, הגם לא נעימים.
יהיה זה המעט שאתם, עובדי חברת החשמל, תתרמו לניסיונות ההבראה של חברתכם. תחשבו היטב, לולא הייתם מונופול הייתם מתחילים לדאוג למקום עבודתכם.

תאריך:  25/03/2012   |   עודכן:  25/03/2012
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
מתנה לחג
תגובות  [ 3 ] מוצגות  [ 3 ]  כתוב תגובה 
1
תגובת פרגון
רונית מתן  |  26/03/12 12:01
2
המומה כל פעם מחדש
נדהמת  |  27/03/12 17:00
3
מחאת השלטר-נגד עליית מחירי החש
נטלי וזהר   |  27/03/12 17:15
 
תגובות בפייסבוק
 
sdfdsf
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
נורית גרינגר
"להיות או לא להיות" הוא משפט הפתיחה של המונולוג של המלט במחזה של ויליאם שייקספיר    המונולוג של מדינת ישראל הוא: להתכווץ או לא להתכווץ, כלומר, האם תהיינה שתי מדינות - אחת יהודית ואחת ערבית - בין הירדן למי הים התיכון הכחולים, או מדינה אחת, מדינת הלאום של העם היהודי, בכל שטחה של ישראל מערבה לנהר הירדן
פרופ' אהוד מניפז
הצטרפות ישראל ל-OECD משולה לקבלה למונדיאל כלכלי ללא נבחרת, מאמן, שחקנים ואסטרטגיית משחק
עופר לפלר
תתעוררו! האם בדרום תל אביב או בעיר אילת לא מתארגן עכשיו איש בודד או תא טרור איסלאמי קיצוני שנולד מהמצוקה, מההסתובבות חסרת המעש, מחוסר התעסוקה ומהייאוש המתפתח כאן ברחובות, המתכנן להיות הפצצה האנושית הבאה?
אהוד רוזן
על הצעדה הגלובלית לירושלים והקמפיין הבינלאומי לדה-לגיטימיזציה של ישראל
מרדכי קידר
לרצוח - אם לא למען האיסלאם, אז למען טוהר הגזע    החמור הוא שלאורך ההיסטוריה שימש האיסלאם גם שמן על מדורת הסכסוכים הפנימיים, שכן פעמים רבות תירצו צדדי סכסוכים פנים-איסלאמיים את המאבק ביניהם כסכסוך למען האיסלאם, וכג'יהאד שהכריזו זה על זה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il