X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
חדר הבקרה של "האח הגדול". עת להחשיך את המסכים? [צילום: פלאש 90]
"האח הגדול" בסימן-שאלה
נוכח מחדליה הרבים, מן הראוי היה לשקול מחדש אם יש, עדיין, מקום לתוכנית-ריאליטי, נוסח זו הקיימת, גם בעונה הבאה. בד-בבד יש לערוך עימה חשבון-נפש נוקב ולהפיק את הלקח הנדרש

עוד שבוע בלבד לתוכנית הריאליטי "האח הגדול", ואחריה ייערך עימה, מן הסתם, חשבון-נפש נוקב. בינתיים כבר הצליחו הגילויים על אודותיה לעורר סערת-רוחות ציבורית לא קטנה, כשאלה מאפילים על כל קודמותיה. השימוש בתרופות פסיכיאטריות שלא במקומן, כמו גם החשכת-מסך תכופה, שלא לצורך - קוממו עליה, מטבע הדברים, את ציבור צופיה והעמידו את אמינותה בסימן-שאלה.
אם, בכל זאת, נותר מהתוכנית הנוכחית שמץ של מסר חברתי-חינוכי, הריהו גלום בארבעה ממשתתפיה - קותי, יאנה, שרי ותמיר, האמורים להעפיל השבוע לגמר. כל אחד מהם משדר מעין מסר מיוחד משלו: קותי, איש בית-שמש, הוא זה שמייצג בסערת-רוחו את הישראלי הדפוק, שגם אם נותר בשולי החברה, אינו מהסס להרים ראש כנגד גורלו; לעומתו יאנה, החצי-יהודייה-חצי-מוסלמית, היא זו שנושאת בגאון את נס אחוות הדתות; שרי, החמודה והחסודה, מגלמת את התום והטוהר שעוד נותרו בישראל היפה; ואילו תמיר, השליו והרגוע, משדר את המתינות והסובלנות, המיוחלת כל-כך בין איש לרעהו. אז מה עוד תבקש מאיתנו "האח הגדול"?
לא לקנא
במדינה המתאפיינת בפער-מעמדות כה בולט, בשנאת הזר, בתככנות נוראה ובחוסר-פרגון כל-כך משווע - יש בהתנהגותם של הארבעה משום נחמה-פורתא. מן הסתם גם יש בהם כדי להרים את המורל הירוד. אין ספק שהפוטנציאל החיובי הגלום בארבעתם עשוי להפוך אותם למודלים של חיקוי והערצה בקרב הנוער, מה גם שכל אחד מהם יהיה ראוי להיות מועמד לזכייה בפרס הגדול. הצרה היא שלנוכח הגילויים השערורייתיים על התוכנית הנוכחית, עלול בסופו של דבר קמצוץ המסר החיובי שלה לרדת לטמיון.
יותר מאשר קודמותיה, הצטיינה הפעם התוכנית בריקנותה הגדולה. איש ממשתתפיה לא היה דייר מעניין ואף לא הצליח להיכנס לנעליהם של קודמיו - יוסי בובליל, פרידה הכט, ליהיא גרינר, או ג'קי מנחם. וחוץ מזה, מרקיז, לא נעלמו מהתוכנית הנוכחית כל אותם מסרים לא-חינוכיים מתוכניות העבר. כך, למשל, שוב התגלו כל משתתפיה כעבדים לסיגריות, שאינם מסוגלים לתפקד בלעדיהן; הם גם נצמדו יתר על המידה, כבעבר, למיטה ולאוכל; ומעל לכל - בלטו בתככנות הרבה שלהם.
יחד עם זאת אין מקום לקנא במשתתפי תוכנית "האח הגדול". מלבד כליאתם מאחורי סורגים, ניתוקם מן העולם החיצון, והכנסתם למשטר נוקשה של קיצוצים - מקנן החשד שהדיירים גם שימשו כעכברי-ניסוי בידי הממונים עליהם בבית. נוכח כל אלה, מן הראוי היה לשקול מחדש אם יש, עדיין, מקום לתוכנית-ריאליטי, נוסח "האח הגדול", גם בעונה הבאה.

תאריך:  25/03/2012   |   עודכן:  25/03/2012
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 האח הגדול  ראובן לייב
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות
עידן יוסף
מתמודד סער סקלי קיבל חבילה ממשפחתו שנעטפה בגזיר עיתון ונחשף לפרשת הכדורים הפסיכיאטריים של סער שיינפין    ההפקה עצרה את השידור לשעה ארוכה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il