X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
משה פייגלין [צילום: AP]
בנימין נתניהו [צילום: פלאש 90]
המשבר סביב מגרון הוא שעת המבחן של משה פייגלין ואנשיו, האם ביכולתם באמת להשפיע על מדיניות הממשלה 'מבפנים'. זוהי גם שעת המבחן לנתניהו, אם הוא מוכן לתת כתף אמיתית להתיישבות ביו"ש, או שעמדתו הלאומית היא רק למראית עין
▪  ▪  ▪

משה פייגלין ואנשיו מבקרים ללא הרף את המגזריות והכיתתיות של האיחוד הלאומי והבית היהודי, וקובעים ששתי המפלגות לא מצליחות להשפיע על המדיניות - רק חברות במפלגה גדולה היא הדרך להשגת השפעה כזו. המשבר סביב מגרון הוא שעת הפירעון והמבחן של הטענות החריפות הללו, שפגעו מאוד בשנים האחרונות בכוחן האלקטורלי של מפלגות המגזר הדתי-לאומי. פסיקתו של בית המשפט העליון מביאה לכדי מבחן אמיתי את כוחה של חטיבת 'מנהיגות יהודית' בתוך הליכוד.
פייגלין וחבריו יכולים לבחון כעת בצורה ברורה, האם ביכולתם להשפיע מבפנים על מדיניות הממשלה כדי לפתור את ההסדרה החוקית של כל ההתיישבות ביש"ע - בין אם על-ידי חקיקת 'חוק המאחזים' של אורלב, ובין על-ידי שינוי רדיקאלי של עמדת פרקליטות המדינה, שרואה ביהודה ושומרון שטחים כבושים שאינם בבעלות ישראל.
כישלון במבחן הזה - שהוא, מבחינה רבה, ציפור הנפש של 'מנהיגות יהודית' - יכריע בשאלה האם החבירה לתנועה גדולה היא הדרך הנכונה להשפיע על פני החברה בישראל, או שאולי עדיף להקים מפלגות לווין חזקות שישמרו על דרכה של הממשלה דרך הסכמים קואליציוניים.
האם נתניהו מוכן לתת כתף להתיישבות ביו"ש?
גם ראש הממשלה, בנימין נתניהו, עומד בעקבות החלטת בג"ץ למבחן אידיאולוגי עקרוני ואמיתי. הזנחתם של מתיישבי מגרון באצטלה צבועה של 'כיבוד שלטון החוק', תראה כי מי שבזמנו זיהה את עצמו עם הימין בישראל - איבד את דרכו, וכדי להיאחז בקרנות המזבח השלטוניות העדיף למכור את דרכו הפוליטית למען ישיבה נוחה במשרד ראש הממשלה.
שמירה על כבודו של בית המשפט לא תצליח להסתיר את חוסר מוכנותו של ראש הממשלה לתת כתף אוהדת ולהעניק עזרה אמיתית להתיישבות החלוצית ביו"ש, זאת על-אף הרוב הימני המוצק שקיים במפלגתו בדמותם של חברי הכנסת והשרים: אדלשטיין, ארדן, כץ, דנון, חוטובלי ורבים אחרים.
נתניהו כראש ממשלה לעולם יהיה עדיף על ציפי לבני ושאול מופז, שמכרו את נשמתם לאידיאולוגיה השמאלית - הרי הוא, למראית עין לפחות, מנסה להציב עמדה לאומית ראויה. כניעה של נתניהו במגרון תלמד כי הדרך היחידה של הימין לשמר את השפעתו בחברה הישראלית היא בהקמתה של מפלגת ימין מאוחדת לקראת הבחירות, זאת מתוך מטרה לאגף את נתניהו ואת אביגדור ליברמן מימין.
רק מפלגה מאוחדת חזקה כזו תהווה משקל נגד אמיתי להשפעה המתמשכת של התקשורת ושאר גורמי הכוח המזוהים עם השמאל בישראל, שלצערנו עדיין שולטים בפועל במדינה למרות היותם מיעוט זניח.

פורסם במקור: מקור ראשון
תאריך:  27/03/2012   |   עודכן:  27/03/2012
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
שני אישים, שני מבחנים
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
אל תגזים. לא סופרים את פייגלין ל"ת
הוא לא משפיע  |  27/03/12 20:20
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
ערן סורוקר, צבי דוד סלקה
פסק הדין האמריקני הקובע כי יש להחיל מחדש הגנת זכויות יוצרים על יצירות זרות מתקן עוול היסטורי ונותן הגנה ליצירות שנותרו ללא הגנה בעיקר מסיבות פרוצדוראליות. כך, ניתנת הכרה במאמץ והכישרון אשר היה דרוש ליצור את אותן יצירות, אשר ביניהן יצירות חשובות כסרט "מטרופוליס" של פריץ לאנג, יצירות ספרותיות של ה.ג. וולס ויצירות מוזיקאליות של איגור סטרווינסקי
משה חסדאי
כמו פינלנד שסירבה לרוסיה ויצאה למלחמה נגדה, חייבת ישראל לסרב לתביעות הטרור הערבי מבית ומחוץ ועליה לצאת למלחמת הכרעה נגדו. אהבת המולדת, ההקרבה למענה, ההתייצבות כאיש אחד כנגד הפלישה הרוסית, כל אלה הוכחו ככוח עמידה היסטורי של פינלנד וכך גם עלינו לעמוד כולנו כנגד הפלישה הערבית
אבריאל בן דור
אחרי חודשים ארוכים של מחלוקת פוליטית, הממשלה אישרה את המלצות דוח טרכטנברג. תקוות רבות תלויות בוועדת טרכטנברג בעוד שבחודשים האחרונים שוק הנדל"ן בישראל ממשיך לחוות האטה משמעותית בקצב עליית המחירים
דרור אידר
השופט גרוניס - אינו אקטיביסט אלא פורמליסט. ובעניין הזה כנראה לא הייתה לו ברירה    המתנחלים - האם משמעות פרשת מגרון היא דחיקת הזרם הממלכתי אל הפינה כאחרוני אנשי "תג מחיר"?    ומגרון - לפעמים צריך להקריב אצבע למען הגוף כולו
דן אלון
נתניהו בראיון ליונית לוי ודני קושמרו במוצ"ש לפני שבועיים: "בסוף הדבר החשוב הם הדברים החשובים". כמה אופייני למנהיג המפזר קלישאות חלולות וריקות לכל עבר. זה היה רק עניין של זמן עד שהטוענים לכתר המבקשים להמשיך קדימה, ינהלו מערכת בחירות על שום דבר. פרשנות לקראת חג החירות עם "אחד מי יודע", "בצאת ישראל", "ספירת העומר" וכמובן - תווי קנייה. מי שולח לנו מעטפות ריקות?
רשימות נוספות
מתנה מהטבע  /  אבינדב ויתקון
הרצאות רבנים מנוצלות להסתה נגד ישראל  /  אסף גבור
חוק צוהר תמורת חוק עמאר  /  זאב קם
לא ירצו - לא יאכלו   /  יהודה יפרח
העיקר לפנות  /  יהודה יפרח
לגיון הזרים חוזר  /  פזית רבינא
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il