X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
המונח "חזירות קפיטליסטית", אף שמהווה הגדרה מכוערת, הוא תיאור נכון למנהלי הבנקים מדושני העונג המכריזים על רווחיהם על מסכי הטלוויזיה. אלו מנהלי בנקים אשר מרוויחים משכורות שנתיות שמגיעות ל-10 מיליון שקלים
▪  ▪  ▪
להילחם בבנקים להורדת דמי הניהול [צילום: איתמר לוין]

השבוע פירסמו הבנקים את רווחיהם לשנת 2011. יותר מ-7 מיליארד שקלים !! - תזכרו שמדובר בתקופה של המחאה החברתית הצודקת, בתקופה אשר בה אפילו השלטון הבין סוף, סוף שחלוקת המשאבים במדינה הינה מעוותת ופוגעת במרבית הציבור.
המונח "חזירות קפיטליסטית" אף שמהווה הגדרה מכוערת, הוא תאור נכון למנהלי הבנקים מדושני העונג המכריזים על רווחיהם על מסכי הטלוויזיה. אלו מנהלי בנקים אשר מרויחים משכורות שנתיות שמגיעות ל-10 מיליון שקלים.
במצב הכלכלי העולמי והארצי - אין כל הצדקה למשכורות כאלה. ואם תבדקו תגלו שיש גם בנוסף, הטבות אחרות ודיבידנדים, ומצד שני, שאחוז המיסוי על שכרם זה הוא פחות מאחוז ניכוי המיסוי של השכיר המצוי...
זה שנים שעמותות צרכנים מנהלות מאבק עיקש למען הורדת הריביות, נגד חיובים מופרזים לעמלות, ולמען קבלת ריבית על כספים בחשבונות העובר ושב, ולא מעט חברי כנסת מנסים להעביר הצעות חוק בנדון - אבל כל זאת לשוא...רק לקחת, ורק לגזול את הציבור!
מי מגן על הבנקים והחברות המנהלות?
ראו למשל מי יושב בראש ועדת שרים לחקיקה: שר המשפטים יעקב נאמן ,שהינו גם בעל חברת עורכי דין הגדולה בארץ המייצגת טייקונים ובנקים, והוא תמיד מוצא "סיבות", שונות כדי לנטרל הצעות החוק שחלילה לא יפגעו ב"קליינטים שלו"- -הן בבנקים והן בחברות המנהלות, עד כדי כך שמספר פעמים מנע אפילו הצעות חוק שנועדו לפרסם את שמותיהם של בעלי"חשבונות רדומים".
הכוונה לחשבונות של אנשים שאיבדו הקשר עם כספם, ואשר הבנקים וחברות המנהלות קופות גמל ופנסיה, משתמשים בכסף זה, במקום להעבירו לאפוטרופוס הכללי אשר על-פי חוק אמון במדינה על רכוש שבעליו לא ידועים ...חמור יותר, שר המשפטים שותק ואינו מורה להם להעביר כספים אלו למדינה כחוק... אז ברור שהבנקים והחברות המנהלות כבר לא צריכים לוביסטים...
איזה "נזק" יש לבנקים
הטענות על הנזק לבנקים מהקטנת העמלות הינן מטעות במתכוון, באשר הכנסות מעמלות מהוות בקושי כ-10% בריווחי הבנק...מה שמדאיג הוא, שראשי האוצר ובנק ישראל, לרבות ראש הממשלה , תומכים בריווחי הבנקים ולא בהקלות בנושא לציבור. גם התקשורת הניזונה מכספי הפרסומות של הבנקים ממעטת לכן לעסוק בכך...עוד דוגמה קלסית לקשר המתועב שבין הון-שלטון-ותקשורת.
מי שמרגיז אותי לאחרונה הוא הצדקן החכם התורן, סטנלי פישר, אשר יכול, אם ירצה,לשנות דברים, אבל מתחמק מכך בעודו מצדיק את תעריפי הבנקים בקובעו שזה בסדר משום שזה מתאים למה שקורה גם בארצות אחרות...(באיזה ארצות הוא לא מספר לנו.. ובכלל האם אנחנו ככל הארצות? ). אין לי ספק, שסטנלי פישר, לא עושה דבר כי הוא רואה את הכלכלה מהזווית של הטייקונים ומנהלי הבנקים, ואינו קשוב כלל לרחוב הישראלי אף שהוא טוען כך.
מה נותר לעשות?
כאשר המחאה החברתית תתחדש בקיץ הקרוב, אין לעסוק בקטנות כמו גבינת קוטג' או לחם, אבל כן להלחם נגד חברות הדורשות בארץ מחירים גבוהים יותר למוצריהן מאשר נדרש בחו"ל. כמו-כן, חייבים בשלב זה לרדת מניגוח הממשלה על מיסיה (כפי שאנו רואים,שמנסה כיום לעשות "האופוזיציה המתחדשת" של מופז-יחימוביץ').
למדינה היום אין כסף, ההוצאות הביטחוניות ממש מרוקנות את הקופה והקלות במס פירושן פחות חינוך ופחות ביטחון...מטרת המחאה העיקרית לפיכך, חייבת להיות מכוונת כלפי הבנקים והחברות המנהלות קופות גמל ופנסיה. יש להלחם בהם על כך שהם יורידו בדמי ניהול יקטינו משמעותית את העמלות והריביות, ויתנו אפשרות לאזרחים לזהות חשבונות אבודים. זו לא משימה קלה אבל כאן לפחות הצדק יעמוד ב-100% לצד מחאת האזרחים.

תאריך:  01/04/2012   |   עודכן:  01/04/2012
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
גזל ברשות החוק - הבנקים
תגובות  [ 5 ] מוצגות  [ 5 ]  כתוב תגובה 
1
sectorial thieves ל"ת
israel hostage to  |  1/04/12 16:51
2
בקיצור יהודה דרורי קנאי מיסכן
תרויח תשמח גם אתה  |  1/04/12 18:14
 
- אידיוט שכמוך.יהודה דרורי בן 75 ל"ת
מצא לו עבודה?  |  1/04/12 21:06
 
- שכך משמיץ את מר דרורי?
מי האידיוט הזה   |  2/04/12 10:25
3
זו צדקת הכריש שבולע את הסרדין
58  |  1/04/12 19:08
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אריה יצחקי
דבריו של יושב-ראש מפלגת קדימה הטרי שאול מופז, בנוגע לנושא הגרעין האירני, הם במפורש חבלה בבטחון המדינה ושיתוף פעולה עם האויב הממשי
יורם אטינגר
ב-2012 עומדות ארה"ב, ישראל והחברה המערבית בפני האיום הקטלני ביותר על החירות מאז מלחמת העולם השנייה. כדי לנצח במערכה, יש לגייס - שוב - את המנהיגות מונחית העקרונות של משה, את קריאת התיגר, ההקרבה והנחישות של יהושע וכלב ואת האמונה בצדקת הדרך של פסח ו"יציאת מצרים"
גיל נתן
על חטא היוהרה    על אובדן השיתוף    היונה - מביאה את השלום?    והתרופה
עופר לפלר
אדוני רה"מ, אדוני חבר הכנסת מופז, חברת הכנסת יחימוביץ', או חברת הכנסת גלאון, האמת נמאס, פשוט נמאס. לא משהו ספציפי או אולי כן ספציפי, פשוט באופן אישי אני מרגיש דרוס. כמו בסרט מצויר אני מרגיש חי בריצה מטורפת של החיים ובכל פעם שאני פותח דלת אין ממנה יציאה, רק פגישה עם עוד קיר
עמוס דאי
אנחנו כל-כך עיוורים לשקר האמריקני, עד שנעלמה מעינינו ואנו ומקבלים בשוויון נפש את העובדה ששגרירות ארצות-הברית נמצאת בתל אביב    הגיע הזמן להעמיד את אמריקה במקום ולצאת מעבדות לחירות אמיתית
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il