X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
יש אצלנו מועד ב' לאלה המתקראים מנהיגים, אלא שהבעיה היא שהם עורכים את ניסוייהם עלינו, הציבור הרחב. אין המדובר בפוטש שלטוני, אלא בהליך דמוקרטי שבו הציבור הישראלי איננו מסוגל להשליך אל פח הזבל של ההיסטוריה את אותם מנהיגים שכשלו
▪  ▪  ▪
שאול מופז. עזב את הליכוד. שכחתם? [צילום: פלאש 90]

יש להודות בכך שהפוליטיקה הישראלית שונה ומשונה. בדמוקרטיות בלתי מפותחות בעליל, דוגמת אירופה המערבית או ארה"ב, מי שלא נבחר מחדש, נעלם בין דפי ההיסטוריה המצהיבים. מסתבר שיש לגויים הללו מחליפים למכביר, ואם להודות, לא כולם גרועים ביותר.
בישראל ממחזרים את הפוליטיקאים כאילו המדובר במפעל למחזור. אולי אלה הסימנים של פוליטיקה "ירוקה". לא נקייה אך ירוקה. נכון שפה ושם מופיעות דמויות חדשות, אך לאלה סיכויים קלושים להגיע לכיסא ראש הממשלה.
לו היה מדובר במנהיגים אולטימטיביים, אפשר היה להעלות על הדעת שייתכן שיעילותם כה גדולה עד שלא ניתן לוותר עליהם בקלות. בעשורים האחרונים לא קם מנהיג כזה בישראל, וזאת בלשון המעטה. הרי כל אותן דמויות העולות ויורדות בפוליטיקה הישראלית אינן אלא כישלונות בהתגלמותן. לא בכדי הם ירדו מגדולתם, עשו לביתם, וחזרו אל קידמת הבמה בנסיבות מוזרות.
יש אצלנו מועד ב' לאלה המתקראים מנהיגים, אלא שהבעיה היא שהם עורכים את ניסוייהם עלינו, הציבור הרחב. אין המדובר בפוטש שלטוני אלא בהליך דמוקרטי שבו הציבור הישראלי איננו מסוגל להשליך אל פח הזבל של ההיסטוריה את אותם מנהיגים שכשלו, נזרקו אל מחוץ לגדר, ובכל זאת הם נבחרים מחדש כאילו כל החוכמה והיכולות המנהיגותיות הן נחלת מתי-מעט.
במקום לנסות ולרענן את השורות, הן בתוך המפלגות והן בעמדות השלטון, כל הזמן אנו עדים לחזרה של כישלונות ממשיים. למען היושר האינטלקטואלי יש לציין שאין זו תופעה המאפיינת רק חלק מהמפה הפוליטית בישראל, אלא היא נחלתן של כמעט כל המפלגות.

כישלונות ידועים ששבו לשורות הפוליטיקה
מפלגת העבודה, פעם "המערך" וכדומה, ידעה אינספור מאבקים קשים. שתי הדמויות הבולטות האחרונות היו רבין ופרס. פעם זה היה ראש המפלגה ופעם השני. ממשלתו הראשונה של רבין לא הייתה המוצלחת ביותר, ובכל זאת קיבל רבין הזדמנות שנייה להיות ראש ממשלה שנים רבות לאחר מכן.
במשך עשורים רבים היה מנחם בגין ראש האופוזיציה. נכון שהוא התגאה בכך, אך שאיפתו הייתה להגיע לידי הגה השלטון. אף אחד לא חשב שכישלונות כה רבים חייבים להוביל להחלפתו. נכון שהוא הצליח להיבחר לראש ממשלה אך שירותו היה קצר מאוד ומלחמת לבנון הראשונה הכריעה אותו.
בנימין נתניהו נזרק מן הפוליטיקה, עשה לביתו וחזר כמו גדול. כל אשר היה בעבר נשכח וראשות הליכוד נכבשה על-ידו ללא מאמץ מיוחד. עתה יש לו עוד הזדמנות, וכפי שהדברים נראים כיום, הסיכוי שמישהו יהיה ראש ממשלה בעוד שנה ומחצה, קלוש מאוד.
גם במפלגות אחרות המצב איננו טוב יותר. זהבה לגלאון לא נבחרה לכנסת, אך הצליחה לכבוש את ראשות המפלגה ולהיות ח"כית בזכות פרישתו של אורון. מוזר, אך זה מה יש.
במפלגת העבודה חל מהפך. ראש המפלגה שהיה גם ראש הממשלה שנה אחת בלבד, חזר אליה שנית, נבחר, נזרק, הקים מפלגה חדשה, ובמקומו נבחרה שלי יחימוביץ'. כמה זמן היא תשרוד, אין לדעת. סביר להניח שאם המפלגה בראשותה לא תצליח כפי שמנבאים לה, היא תמצא את מקומה בחוץ, בדיוק כפי שקרה לעמרם מצנע. אולי בן-אליעזר יחזור? אולי.
שאול מופז היה כבר שר וח"כ, ואף מתמודד על ראשות קדימה. בפעם השנייה הצליח לו. שום דבר ממה שעשה קודם לכן לא זכור לבוחריו ובכל זאת הצביעו עבורו. העובדה שנשבע לא לעזוב את הליכוד אבל עבר לקדימה, עשה מה שעשה כשר ביטחון ושר תחבורה, כל אלה אינם חשובים. זיכרון קצר? אולי.
ציפי לבני עדיין לא החליטה מה לעשות. זכותה. לא אחרוג ממנהגי להשיא עצות לאחרים. לבני חייבת לעשות חשבון נפש ממשי, אובייקטיבי ככל האפשר, על עשייתה באופוזיציה והתנהגותה במשך שלוש השנים האחרונות. חשבון מסוג זה יהיה פשוט למדי, כי הרבה היא לא עשתה. הנזקים שנגרמו לתדמיתה הם באחריותה בהחלט. מי שחושש לצאת לרחובות ולהנהיג מאבקים אמיתיים, אל לו לבוא בטרוניות לאחרים.

תאריך:  02/04/2012   |   עודכן:  02/04/2012
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
פוליטיקה "ירוקה": ממחזרים "פסולת"
תגובות  [ 6 ] מוצגות  [ 6 ]  כתוב תגובה 
1
שכחת את הדוגמא העיקרית:
ד"ר רון בריימן  |  3/04/12 07:25
 
- תגובה
צ'לו   |  3/04/12 09:22
 
- צר לי, אבל ....
ד"ר רון בריימן  |  3/04/12 11:34
 
- תגובה
צ'לו   |  3/04/12 13:35
 
- הוא לא שכח=היסטוריונים שמאלנים
קורןנאוה טבריה  |  4/04/12 06:20
2
רוב מנהיגי ישראל לדורותיהם ללא
קורןנאוה טבריה  |  5/04/12 13:35
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
ראובן לייב
מי יהיה הזוכה הערב בפרס המיליון? האם הוא יפול בידי יאנה או שרי, בזכות סיפור התמודדותן עם קשיי החיים? או שמא יהיה זה קותי, שנותר כל-כך הרחק מאחור בבית שמש, ושמנסה עכשיו לצאת אל מחוץ לבועה? ואולי יהיו אלה תמיר, החמים והנינוח, או סער הסובלני כל-כך, שהצליח בסבלנותו הרבה לכבוש את ליבם של אלה המתנגדים לדעותיו הקיצוניות?
משה חסדאי
כולנו יודעים שהמלחמה הערבית נגדנו נמצאת כבר כאן מזמן והסוס הטרויאני הפלשתיני כבר מתייצב בעמדות הקרב בעזה וביהודה ובשומרון ובנגב ובגליל
שמעון שטיין, יורם שוייצר
גם אם מספרם של הפונים לדרך הטרור אינו גדול, הרי שיש בסיפורו של מראה ובתופעה בכללותה ברחבי אירופה, כדי להעיד על חוסר הצלחת הרשויות במדינות קולטות המהגרים לשכנע את מראה ואחרים כמותו כי צפוי להם עתיד טוב יותר בהשתלבות באורח החיים המוצע להם בחברות בהן הם חיים
דניאל גיגי
המניפולציות שמנסה נתניהו לעשות כדי להתמודד עם זעם הציבור נגד יוקר המחיה רק משקפות את המדיניות המתמשכת שלו, הפוגעת במעמד הביניים. רה"מ, שבמהלך השנים הפחית את המיסים על בעלי ההון, טוען במפתיע שאין ברירה אלא להעלות מחירים כי צריך עוד מיסים, אבל במקום שהפעם הוא ייקח את המיסים האלה מהעשירים הוא שוב מעניש את מעמד הביניים ומגדיל את המיסים העקיפים
שי ברק
תתארו לכם, איך תיראה החברה הישראלית בעוד עשר ובעוד עשרים שנים, אם...?
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il