X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
החשיפה החדשה החשובה ביותר בפרשת דרעי - המובאת בספרו החדש של מוטי גילת, "קללת דרעי" - ממוקדת בתיאור נסיונו הבוטה של ראש הממשלה דאז, יצחק רבין, למנוע את העמדתו לדין של דרעי, שהיה הכוח הפוליטי ולשון המאזניים להבטחת המשך קיומה של הממשלה
▪  ▪  ▪
אריה דרעי. יצחק רבין ניסה להגן עליו "למען השלום" [צילום: פלאש 90]

בגיליון לשבת של "ישראל היום" (23.3.12) פורסמו פרטים מספרו החדש של מוטי גילת, "קללת דרעי", ובהם חשיפה של מידע חדש מפרשת השחיתות של אריה דרעי, שר הפנים לשעבר, שזעזעה בזמנו את המדינה ואת ממשלתו של יצחק רבין.
החשיפה החדשה החשובה ביותר בפרשה, ממוקדת בתיאור נסיונו הבוטה של ראש הממשלה דאז, יצחק רבין, למנוע את העמדתו לדין של דרעי, שהיה הכוח הפוליטי ולשון המאזניים להבטחת המשך קיומה של הממשלה.
התוכנית של רבין להצלת דרעי המושחת למען "הצלת השלום"
רבין הפעיל לחץ כבד, ישיר וגלוי, על היועץ המשפטי לממשלה, יוסף חריש, כדי להניא אותו מהגשת כתב אישום, כולל גם הסעיפים הקלים. רבין זעם על שר המשפטים, דוד ליבאי, על יוסף חריש ועל הפרקליטות שלא נענו ולא נכנעו לתביעתו. רבין סירב לפטר את דרעי, למרות כל הגילויים, עד אשר הוא נאלץ לעשות זאת בהתערבות הבג"צ. רבין הפך למגן אנושי לטובת דרעי המושחת, ונגד שלטון החוק מנימוקים פוליטיים פסולים.
מעורבותו של רבין בהליך פלילי, כדי לנסות להגן על שר מושחת בממשלתו, הייתה מעשה חמור, גם אם הדבר היה "למען השלום". רבין ניצל לרעה את מעמדו וכוחו כדי לנסות לחלץ שר מושחת שהיה עבריין סדרתי מלהעמידו למשפט, כדי למנוע זעזוע ממשלתי שימנע את המשך "תהליך השלום".
מעורבות זו של רבין ראויה לביקורת ולהוקעה, למרות שעברו מאז שנים רבות, תוך כבוד והערכה ללא הסתייגויות ליושרו ולהגינותו של אדם חף מכל שחיתות ברמה האישית והיעדר יצר שלטוני לשמו, אלא רק בגלל דבקות ואמונה בתהליך המדיני למען השלום, ואי-רצונו שהוא ייפסק בגלל משפטו של דרעי. נשאלת השאלה: האם על כל שחיתות ופשעים יכסה השלום?
חזון השלטון למען השלום המדומה, בתמורה לחיסיון לשחיתות
לגילויים אלה מספרו של גילת יש השלכות פוליטיות ואקטואליות. זאת על-רקע הסימנים שאריה דרעי עומד לחזור לפוליטיקה, להקים מפלגה (או לחזור לשס) ולהתמודד בבחירות הקרובות, בהסתמך על כך שהוא "שילם את חובו לחברה", לאחר הרשעתו וישיבתו בכלא, בגין פסק דין על שחיתות.
גם כיום ישנם עיתונאים, פרשנים, פרופסורים ופוליטיקאים שתומכים ומעודדים את חזרתו של דרעי לפוליטיקה, למרות היותו עבריין מורשע שישב בכלא, בתקווה שהוא יצליח לזכות בבחירות במספר מנדטים, שיאפשרו להעביר את השלטון מימין לשמאל. כל זאת כדי להוביל מהלך מדיני של חזרה לקווי 67' ופינוי התנחלויות, בתקווה נאיבית, כמו בעבר, להגיע לשלום, לביטחון ולקץ הסכסוך.
הצביעות וכפל הלשון והמוסר של משווקי אשליות השלום
רבים מקרב קבוצה מסוימת מאוד של עיתונאים, פרופסורים ופוליטיקאים, השייכים למחנה השלום של השמאל, מבקרים היום בצדק, בתקיפות ובאינטנסיביות רבה את שרי הממשלה ותומכיה בכנסת, בגלל מעורבותם להפעלת לחצים על רשויות שלטונות החוק. ואולם, אותם האנשים שתקו והתעלמו בזמנו מהלחצים הישירים של רבין על אנשי שלטונות החוק, כדי למנוע מהם להעמיד את אריה דרעי למשפט. הכל כמובן אך ורק "למען השלום". כל אלה שתוקפים היום את נבחרי הציבור בפוליטיזציה של מערכת המשפט, נתנו בזמנו גיבוי וחיפוי לרבין בנסיונו למנוע העמדתו של דרעי למשפט, "למען השלום"...
אנשים אלה, שמטיפים לערכים ולעקרונות של שמירה על מדינת חוק, מינהל תקין, יושר והגינות, נהגו בדיוק הפוך בתקופת פרשת דרעי. ראוי לזכור ולהזכיר זאת לכולם.

התחקירים בפרשת דרעי פורסמו בזמנו בידיעות אחרונות.
תאריך:  02/04/2012   |   עודכן:  03/04/2012
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
דרעי - תקוות השמאל להגיע לשלטון ולשלום?
תגובות  [ 7 ] מוצגות  [ 7 ]  כתוב תגובה 
1
הם הפילו אותו איך זה מסתדר
yeshurun  |  2/04/12 18:27
2
הפרופסורים שתקו גם בעת ההנתקות
אהוד פרלסמן  |  2/04/12 22:44
 
- נכון מאד וכואב מאד. פסה האמונה ל"ת
ביושרם/בהגינותם   |  2/04/12 23:19
3
איש דמים תרתי משמע
מרוקקי  |  3/04/12 22:37
4
קללת רבין מסוכנת מקללת דרעי! ל"ת
קורןנאוה טבריה  |  4/04/12 06:13
5
אבל דרעי הורשע, למרות רבין!
עזרא מנצור  |  4/04/12 13:46
6
נכון מאד, אהוד פרלסמן
מ.כ.  |  5/04/12 16:02
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אפרת רוזן
מלחמת האוצר בהסתדרות ובוועדי העובדים מזכירה לנו לא פעם זוג דינוזאורים הרבים על עקרונות, כאשר העקרונות בעצם לטובתם, ואנו הציבור נדרסים ברגל גסה על-ידי שני הצדדים
בלפור חקק
כשבאו לכאן העליות הראשונות, לאחר פרוץ המהפכה הציונית, שרנו בתמימות רבה: "פה בארץ חמדת אבות/ תתגשמנה כל התקוות/ פה נחיה ופה ניצור/ חיי חופש חיי דור/ פה תהא השכינה שורה/ פה תחיה גם שפת התורה"    והיום, בערבו של פסח חג הגאולה, עלינו לשאול: האמנם?
ד"ר צ'לו רוזנברג
יש אצלנו מועד ב' לאלה המתקראים מנהיגים, אלא שהבעיה היא שהם עורכים את ניסוייהם עלינו, הציבור הרחב. אין המדובר בפוטש שלטוני, אלא בהליך דמוקרטי שבו הציבור הישראלי איננו מסוגל להשליך אל פח הזבל של ההיסטוריה את אותם מנהיגים שכשלו
ראובן לייב
מי יהיה הזוכה הערב בפרס המיליון? האם הוא יפול בידי יאנה או שרי, בזכות סיפור התמודדותן עם קשיי החיים? או שמא יהיה זה קותי, שנותר כל-כך הרחק מאחור בבית שמש, ושמנסה עכשיו לצאת אל מחוץ לבועה? ואולי יהיו אלה תמיר, החמים והנינוח, או סער הסובלני כל-כך, שהצליח בסבלנותו הרבה לכבוש את ליבם של אלה המתנגדים לדעותיו הקיצוניות?
משה חסדאי
כולנו יודעים שהמלחמה הערבית נגדנו נמצאת כבר כאן מזמן והסוס הטרויאני הפלשתיני כבר מתייצב בעמדות הקרב בעזה וביהודה ובשומרון ובנגב ובגליל
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il