|
1 |
|
|
קראתי את טורך ואני חייב לשאול אותך, מיהו המיעוט הלאומי שחי כאן?
האם הוא מגיע מדארפור?
האם הוא מגיע מאריתריאה ?
האם הוא מגיע מגאנה ?
האם הוא מגיע מהפליפינים ?
האם הוא מגיע מסין ? או שאולי אתה מתכוון לעם ערבי חדש...
זה שאתה ושכמותך (פעם גם אני ) לימדהו שהוא צריך לקרוא לעצמו בשם פלשתיני ולעשות הכל על מנת שהחברה בישראל תדע שיש עוד עם ערבי.
ארדואן חושב כמוך הוא כבש את חצי האי קפריסין והקים מדינה טורקית בקפריסין ורק טורקיה הגדולה מכירה במדינה הזו.
אדון קליסקי אתה ושכמותך ע"י פעולותיכם מביאים עלינו את הבלתי אפשרי ויתכן שאתם בטוחים בכך שזה ייסיע לכם בבחירות ואולי תקצרו חיטה, אבל אדוני לא תקצרו חיטה כי אם סופה שכבר התחלתם בה ע"י הבאשת שם ישראל בניכר עיין ערך גולדסטון.
הדוגמא שאמצעי התקשורת עשו במחאה החברתית הביאו בפני צופי הטלויזיה את שמנה וסלטה של הבורגנות ורכבו על אלו שקשה להם כאשר רוב מוחלט של אלו שראינו אותם ברוטשליד היה ממשפחות מבוססות עד מאוד, מה לעשות שלא בדיוק יצא לכם ? מה לעשות ששניסקטורים לא היו עמם בכלל וזה הסקטור של יוצאי חבר העמים ושל הכיפות הסרוגות?
אבל ידעו חבריך להראות לנו את הפרצופים הזרים שהיא שם |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
יוד יוד |
|
|
|
|
|
יוד יוד , אני ממביו מדבריך , שברחובות תל אבי צעדו רבבות רבבות של בורגנים . שיהיה כדבריך . העיקר שיהיה לך חג שמח. |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
ליוד יוד |
|
|
|
|
|
מר יוד יוד , אתה ורבים כמוך יכולים לכתוב וגם לצעוק אין עם פלשתינאי .
לפני שבאנו לכאן ישבו כאן ערבים , ואיתם אנחנו חייבים לחיות . אנחנו חייבים להכיר במאוויים הלאומיים והתרבותיים שלהם , כמו שאנחנו דורשים שהם יכירו בקיומנו .
אם נלך בדרכך , תהיה כאן מדינה אחת ומליוני ערבים תחת שלטוננו חסרי זכויות .
דווקא חג הפסח מחייב אותנו לעשית צדק לשני העמים . כן ,חרות מדינית לשני העמים.
חשוב שניטול על עצמנו לבנות כאן חברה המבוססת על צדק חברתי , שיש בו גם צדק מדיני . |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
ליוד יוד |
|
|
|
|
|
והפלשתינאים לא מעוניינים במדינה (ברק הרי הציע להם, גם אולמרט) אין לאבו מאזן מה לעשות עם מדינה בה הוא יצטרך לדאוג לאוכל ולפנות זבל.
הם מעדיפים להחזיק את העניין הפלשתינאי אפוף באש ותמרות עשן.
רק שמאלנים הזויים כמוך לא רואים את זה. |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
המבקר |
|
|
|
|
|
אני מבינה , שישראל ממש מעונינת בכל לבה לקיומן של שתי מדינות זו לצד זו . והבעיה היא שרק הפלשתינאים מסרבים , כי הם רוצים כדבריך , בהמשך המצב הקיים.
אז שיהיה כדברי המבקר הטיפש , מה לעשות ????. הבעיה היא שישראל על כל מרכיביה בממשלה רוצה שתי מדינות לשני עמים , ומצד שני ישנה הנהגה פלשתינאית , כדוגמת אבו מאזן, שהחליט לדחות את הפתרון הזה . |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
ממבקרת |
|
|
|
|
|
אשר נכתבו במשך ה-1300 שנים האחרונות.ובמיוחד מהמאה ה-19 למניינם,אף לא אחד מהם מזכיר "עם פלסטינאי",רובם קוראים להם ערביי דרום סוריה.העם הפלסטינאי הוא המצאה של המנדט האנגלי בא"י אשר שאף לביטול הצהרת בלפור לבית לאומי בא"י לעם היהודי משתי גדות הירדן.ומתוך אנטישמיות ואינטרסים שונים כגון הנפט,ביקשו להיפטר ממנה ע"י יצירת "עם" אשר לכאורה ישב פה לפני בו הציונים,ולא היא.רק השוטים חסרי הבינה והמלאים רגשות אשם מהשמאל העכור,יכלו לאמץ רעיון עוויים מסוג זה כ"אמת היסטורית".משום שאינם קשורים בנימי נפשם לתורת ישראל,לעם ישראל ולא"י.ולכך אשאלך כמה שאלות. 1.האם יתכן כי לעם אין שם בשפתו הוא? 2.האם יתכן כי לעם אין לא היסטוריה ולא ספר היסטוריה? 3.מדוע לא מופיעה האות פ בשום שם של עם או מדינה ערבית? אולי משום שאין אות כזו בשפתם. ולכן אינם יכולים להגותה?.אך העלמא דשיקרא שנוצר כאן קיצו קרב והוא ייעלם כלא היה.מועדים לשמחה,ושנזכה לחרות שלימה.ב"ב אמן. |
|
כתובת IP: |
109.160.151.142 |
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
פלא יועץ |
|
|
|
|
|
תורגמו לערבית, לכן הטיפשה לא תוכל לקרוא...
נראה לך ששמאלנית קיצונית (וכפי שטיפשותה הודגמה פה) תקרא ספרי מסע לארץ ישראל ?
אין מצב. |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
המבקר |
|
|
2 |
|
|
מסכים איתך בהחלט , שהמבחן שלנו כמקיימי מסורת ההגדה הוא בצווי לחברה המושתתת על צדק ושוויון חברתי ולא חברה של צדקה ונדבות.
אך עם כל הסכמתי למחויבות שלנו לקיים חברה ללא פערים חברתיים , חברה שוויונית , קשה לי לקבל את תפיסתך כלפי הגר במציאות הפוליטית בה אנו חיים .
אני מאחל לך חג שמח . לפחות בנקודה אחת הסכמנו - אנחנו מסכימים שכיהודים עלינו לחתור לחברה שוויונית .
נושא הגר , תלוי יותר בעם האחר החי איתנו, ולא רק בנו. |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
הא לחמא עניא |
|
|
3 |
|
|
מדינת צדק ולא מדינת צדקה זו תיאוריה , שהגשמתה תלויה רק בנו , ולכן כל עוד אנחנו לא מקיימים צדק שוויוני , אנחנו פוגעים במורשת ההגדה של פסח.
מדיניות כלפי הגר זו תיאוריה , שהגשמתה אינה תלויה רק בנו , לכן אינני מקבלת את המסקנה שמסיק כותב המאמר . |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
הא לחמא עניא |
|
|
4 |
|
|
חובה לאכול חמץ בפסח? ואף לטבול בשומן חזיר?? כי זה מה שניתן להבין מדבריו של איתן על המקורות כמקור למימוש הזכויות הלאומיות של הערבים בארץ ישראל. איתן הרי יודע מהו היחס של המקורות לזכויות הלאומיות של הנכרים בארץ ישראל, דיעותיו של הרב כהנא יחווירו לעומת מה שכתוב במקורות על העניין הזה, אז מה זה כל הקישקוש הזה על הסתמכות על המקורות? ולא רק כאן משתמש איתן במקורות שלא לייעודם. "זהו לחם העוני שאכלו אבותינו ... כל דכפין יבוא ויאכל.." הוא פסוק פשוט הקורא ליהודים לאסוף אל בתיהם את העניים, על מנת שיעבירו את החג בשמחה ועל בטן מלאה. אפשר לדעתי לספור על כף יד אחת את המשפחות האמידות והמבוססות המזמינות עניים לליל הסדר, והסוציאלית איננה תחליף, וחבילות המזון אינם תחליף, וכמובן אידיאות חלולות על שיווין אינן תחליף, כי המזון חשוב מאד אך אינו בלעדי, למזון יש גם פתרונות אחרים, העיקר הוא בהתקרבות בין קטבים, העיקר הוא בזה שילדו של העני ילבש את מיטב בגדיו ובנו של העשיר ההפך, על מנת שבערב כזה תהיה קירבה ולא ניכור, העיקר הוא ששלמה המלך יכיר את שלמי הסנדלר, וההפך גם. שיוויון היה ברוסיה, ותראו מה יצא להם מזה. יש פרשנות למקרא, ויש פרשנות, אבל איש לא ניסה עדיין לנכס את תורת ישראל למשנתו של קארל מארקס, ההבדל הוא כל כך ענק כמו טונה של זהב אל מול פח של אשפה. חג שמח לכולנו. |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
איש עצוב |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
5 |
|
ציטוט |
|
זיוה גל | 5/04/12 15:13 |
|
|
"... זה שאתה ושכמותך (פעם גם אני ) לימדהו שהוא צריך לקרוא לעצמו בשם פלשתיני ולעשות הכל על מנת שהחברה בישראל תדע שיש עוד עם ערבי."
יוד יוד (כינוי) היית חבר במרץ?
כך מסופר בכתובים... |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
זיוה גל |
|
|
6 |
|
|
צדק חברתי ולא צדקה .
צדק חברתי לכל באיה של החברה בישראל , ליהודים ולשאינם יהודים. |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
צדק |
|
|
7 |
|
|
בסוף המאמר, (שעם רובו אני יכול להסכים) כתבת :
"למיעוט הלאומי החי בתוכנו, ולא למנוע ממנו את זכויותיו למימוש זהותו הלאומית"
למה אתה כל כך עמום ?
אנא פרט מה כוונתך (זה בסדר, בהכירי אותך, אני יודע אותה) אבל בשביל החבר'ה הקוראים שיבינו לאן אתה חותר.
פרט בבקשה, פרט, כדי שכולם יבינו את הסכנה הטמונה ברעיונות השמאל הקיצוני אליו אתה שייך.
חג שפוי.
|
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
מבקר |
|
|
|
|
|
לאדון מבקר
אני כקוראת שחג הפסח יקר לי , גם המילה חרות יקרה לי .
אני רואה את החרות כדבר שחייב להיות נתון לכל מי שנברא בצלם .
וכיום , בפסח הזה אלפי חיילים ישראלים ואולי אף רבבות נמצאים בשטחים הכבושים ומונעים חרות מעם אחר . |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
פסח יקר לי |
|
|
|
|
|
ופלצנותך.
אך בעיקר את בורותך בעניין שטחים כבושים וחיילים מדכאים.
טוב שתקפצו מפעם לפעם ותזכירו לנו מי הוא ומה הוא השמאל הישראלי.
|
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
המבקר |
|
|
|
|
|
אז מה את מעדיפה חרותניקית יקרה? את מעדיפה טילים? ואת מי תאשימי אם תחוסל השכונה שלך? את ההפרטה? את המזוזות? את מי תאשימי? כרגיל עם כל היללנים המקצועיים אני בטוח שתמצאי אשמים!!!!!!
שיהיה לך חג חרות שמח, עם טילונים של גלידה (שאותם ודאי לא תאכלי לבד אלא תמסרי אותם עם כל רכושב לערביי השטחים בגלל עיקרון השיוויון המקודש)
אפרי |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
איש עצוב |
|
|
8 |
|
|
|
|
9 |
|
|
|
|
10 |
|
|
ראש הממשלה ושר האוצר מדברים על ההישגים הכלכליים של מדינת ישראל ובעל זאת אלפי משפחות זקוקות לעזרת עמותה כדי לחגוג את החג בצורה מכובדת. המדינה חייבת לדאג לאנשים העניים ואי אפשר לסמוך על מתנדבים לקחת אחראיות. |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
צפורה בנאי |
|
|
|
|
|
העמותות ממומנות על ידי המדינה וראשיהן (לפחות רובם) אינם מתנדבים אלא מקבלי משכורות - חלקם אחושלוקי של המשכורת, מדינת ישראל היא מהבודדות בעולם אשר דואגת לפחות פעמיים בשנה למזונם של בודדים וחסרי הכנסה, היא לא עושה זאת באמצעות פקידיה, כי הגיעה למסקנה שפקידי ממשלה זה עם עצל יחסית, המקבל קביעות לא יחסית בכלל והופך לנטל על כפתי הציבור, ולכן מאפשרת המדינה לגופים חיצוניים (הפרטה) לעשות את העבודה במקומה, במימונה ובמיון של תרומות (שאף הם חלקית במימון של המדינה על פי סעיף 47 לפקודת מס ההכנסה) תוך שהם מפעילים גם מתנדבים. אוי לנו ואבוי לנו שבנינו ובנותינו לא יודעים שהם חיים במדינה שעל אף שעקרונותיה הם עידוד יוזמה וצמיחה המחייבים בפרטה של שירותים - הרי שהממשלה לא מתכחשת לאחריותה לתוצאה הסופית, וממנת מן הגורן ומן היקב את הדאגה לחלשים. ומפגיני רוטשילד, לפחות רובם הם ממאזיני שלמה ארצי בקיסריה, והם במקום לדאוג לחלשים ממרום חוזקם מיללים כמו חתולים בלילה. |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
איש עצוב |
|
|
|
|
|
איש עצוב אתה ממש מקלדת "מפיקה מרגליות" .
דרישה לצדק ולשוויון חברתי כמצווה יהודית בסיסית , הרי בעיניך - עיני חתול מילל- זו יללה בלילה .
אידאליזציה של הפרטה ואלפי עמותות - למעלה מרבבה - זו כבר לא בדיחה אווילית של איש עצוב , זו הליכה בנתיב שאני נלחמת נגדו ואתה תמשיך לילל סיפורי הפרטה .
יללה שמחה שתהיה לך , חתול עצוב .
יאללה , איש עצוב , אתה ליללוות , ואני ממשיכה בדרכי . |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
צדק ביום ובלילה |
|
|
|
|
|
המצטמק עוד ועוד כל רגע, כי אנשים הם חכמים ואי אפשר למכור להם לוקשים לאורך זמן, אגב כמה עניים הזמנת לשולחנך לפסח? או בשבתות כמה את מזמינה? בימי השבוע הרגילים? כמה אחוזים מהמשכורת שלך את נותנת לעניים למען הצדק החברתי?? בואו נתחיל כך, כאשר השמאל ישאר עם 10% מהכנסתו וכל השאר יחלק לאחרים, גם כלל הציבור יחרה ויחזיק אחריו. כאשר תגיעו לשם תעדכנו אותנו, ובינתיים תמשיכו לילל OK??? |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
איש עצוב |
|
|
|
|
|
זה לא רלוונטי , שלשולחן הסדר שלנו הוזמנה משפחה אתיופית.
עשינו זאת כיהודים ולא כאנשים ,שהלב בצד שמאל שלנו פועם עם מנת יתר של ערכים שאנחנו גאים בהם .
אנחנו מסכימים איתך שהשמאל קטן.
ראינו בהיסטוריה יותר מדי דוגמאות של עוצמת פער בין גודל ובין מטען ערכי.
וראינו שפע של אמירות פופוליסטיות רדודות כמו שאתה מרבה להשתמש לעבר השמאל . |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
סדר פסח לעניים |
|
|
|
|
|
|
|
11 |
|
|
אני שיכת לדור שצרב בלבו את רעיון ההתחדשות הלאומית של עם ישראל בארצו לא על בסיס של פערים חברתיים וקיומם של מאות אלפים החיים תחת קו העוני .
כי מציון תצא תורה של חברה , בה חיים יהודים תחת קו העוני??
כי מציון תצא תורה שהפער החברתי הולך ומעמיק בה?
בסדר פסח שלי יש את הקריאה לחברה של צדק סוציאלי ושוויון חברתי .
אני מודה לך איתן על מאמרך. |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
פסח של צדק חברתי |
|
|
12 |
|
|
כלפי הרשע בדרך ההתנצחות והריחוק.ומדוע אין מקרבין אותו מעט בדרך של "שמאל מרחיקה וימין מקרבת"? אלא אם גם בשעה גדולה זו של ליל הסדר,אין רשע זה מושפע כלל לטובה ועדיין הוא מחזיק ברשעו-אכן קשה במאד לתקנו." [הרא"מ מגור].-"שפוך חמתך על הגויים אשר לא ידעוך"..-"גויים אלה אשר ירדו למדרגת חיה אשר "אכלו את יעקב" כלום להם תחשב עבירה שלא קראו בשם ה'? אלא לא יעלה על דעתנו ללמד עליהם זכות, שכאילו כל הרדיפות שרדפונו והגזירות ששלחו בנו היו משום שראו עצמם שליחיו של הבורא,כי גויים אלה "אכלו את יעקב" אך בשל רשעותם,שהרי "בשמך לא קראו".[הגאון ר' מרדכי בנעט] "הללו את ה' כל גויים שבחוהו כל האומים.כי גבר עלינו חסדו ואמת ה' לעולם הללויה."-אותם גויים אשר זוממים כל העת להפיל את בני ישראל בפחים שהם טומנים להם במחשבות ליבם הרע,ובני ישראל אינם יודעים כלל מה רבות ונוראות המזימות הנרקמות סביבם.אך הגויים בעלי העצה הרעה הם היודעים כי חסד ה' על עמו מפר את עצותיהם הרעות ועושה אותן לאל.[בני יששכר] מועדים לשמחה. |
|
כתובת IP: |
109.160.151.142 |
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
פלא יועץ |
|
|
13 |
|
|
אם אדם לא משכיל המשתכר אולי כ-200,000 ש"ח לחודש, מכנה עצמו "נציג המעמד הבינוני"
אז כמוני ושכמותי אמורים לצבוא על דלתו כאשר אם בכלל יפתח אותה בסדר הפסח-ולהיות "כל דיכפין" שלו...?
וצאצאי אשר הם משכילים ועובדים קשה ומרויחים אולי עשרת אלפים לחודש פחות או יותר-מה איתם? הרי לעומת מר לפיד הם אינם בינוניים אלא עניים, אז שגם הם יצבאו על דלתו בפסח הבא?
הא לחמא עניא מסמל בעיני את ההזדמנות שיש לנו לשבת עם בני משפחתנו האהובים ולספר ביציאת מצרים הפרטית שלנו-לעומת המקראית, ולהרגיש כמה שברירי הכל, ומה סדרי העדיפות והחשיבות של האירועים בחיינו.
|
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
58 |
|
|
|
|
|
את הכסף לעניים על חודש 199 עניים יקבלו 1000 וללפיד יישאר גם אלף כמו כל השמאלנים שדוגלים בשיוויון ובצדק חלוקתי ומחלקים את כל מה שיש להם עם המסכנים - הם מהווים אות ודוגמא לכולם, כמו חוני המעגל, אוכלים חרובים העיקר שלא יהיו עניים בישראל. |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
איש עצוב |
|
|
|
|
|
הדר' יוכל לחלק אמרי שפר שהעתיק ממשנתו של אביו.
כמו כן יוכל לחלק דמגוגיה ואשליות למעריציו.
אולי יחלק להם חבטות, אופס שכחתי, הוא נוצח בנוק-אאוט...
אולי דוגמיות ג'ל....
אבל בטוח שיחלק את העם שוב-לאלו ששונאים, ולאלו ששונאים יותר...
כמו כל המפלגות העונתיות שצצות ונעלמות-אנחנו כבר ראינו יותר מדי כאלו "הבטחות" שהתמסמסו והתפוגגו.
הלוואי שאתבדה ושלא בעוד פסח כולנו נקיש על דלתו של הגביר-בעת קריאת "הא לחמא עניא"... |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
החלמאי |
|
|
|
|
|
היתה לי הערכה כלפיך.
לא הסכמתי עם דבריך , אבל ראיתי בך בר שיח מאגף ימין , שמבקש להביא את האמת שלו . אבל מה שאני רואה היום זו פצצה של שנאה מלווה ברדידות , שטחיות ועם מנות גדושות של סגנון פרוע . |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
ידידיה |
|
|
|
|
|
שים לב שבמדור הזה (המדור של איתן) אני בעמדת מגיב, כמעט לא יוזם אלא מגיב, והחדות של התגובות, וחד המשמעות שלהן הן פונקציה של התוכן אליו אני מגיב. לעיתים איתן מציג עמדה שניתן לכבד אותה גם אם חולקים עליה, ואז אני משתדל להיות הגון ולעטות כסיות של משי ומגיב בהתאם (ביקורת תוך מתן כבוד לדעה שכנגד) אך כאשר איתן כותב מתוך חוסר ממשי ובולט של יושר אינטלקטואלי, כאשר הוא מעוות את הכתובים ואת האמת לכיוון תורת עולמו, יש יאמרו המיוחדת, ואחרים אמרו המעותת, אין ברירה אלא "להכות" בבטן הרכה, אין ברירה אלא להציב מולו מראה אשר תציג לו ולתומכים בו את הדמות המאוד מכוערת והמאד לא אמיתית וצודקת של תורם עולמם. שים לב בפוסט הבא, מעשה טרוריסטי אמיתי של איום תחת אמוק של טרוריסט ערבי המשתמש בנשק קר, על מנת לזרות אימה ובהלה במקום הומה אדם, תוך שהוא גורם באלימותו ותוך שימוש כאמור הנשק קר, על פי התמונות לסכנה ממשית לחיי אדם, לא זוכה אף לגינוי על ידי איתן, נהפוך הוא מי שמגנה את המפגע הטרוריסטי זה זוכה לקיתון של שופכין מאיתן ולהקתו. ועל דברים אלה ושכמותם (לדוגמע: כאילו המקורות מצדיקים זכויות נוכרים בא"י) - אי אפשר ולא נכון לטפל בכסיות של משי. אני משוכנע שתסכים אתי. |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
איש עצוב |
|
|
14 |
|
|
מי ייתן והפסח הזה יעמוד בסימן של עידן חברתי , בסימן של ימים חדשים של ישראל חברתית ולא ישראל של עמותות כמו "חזון ישעיהו" , שלא שמעו את דבר ה' . ישראל של צדק חברתי |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
נעמי קלין |
|