X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
אנחנו אומנם רגילים לאנשים בישראל שלא מחזירים חובות; פשוט רואים את זה, בחלחלה, כחלק בלתי נפרד מההתנהלות העסקית הישראלית. אבל לא ידענו עד עכשיו שהתיאטרון הלאומי הבימה התחיל לעבוד בשיטה זו כבר מזמן
▪  ▪  ▪
הבימה. נזק תדמיתי לישראל וליהודי [צילום: פלאש 90]
הזדמנות פז להחזיר את שיילוק
כל אחד מבין כי מחזאים מפורסמים בעולם, סוכניהם ועורכי הדין שלהם, מעריציהם וכל מי שקורא אתרי אינטרנט ועיתונים, שופטים פשע כזה כפשע משותף לעם כולו. זו הזדמנות להוציא מהארון האנטישמי את שיילוק וכל גיבורי הספרות היהודים עליהם נכתב וסופר בספרות ובמחזאות כי הם אוהבי-בצע, עושקים, חסרי-יושר ושנואים

מיטב המחזאים האמריקנים בני-זמננו שאת מחזותיהם העלו בהבימה בעשור האחרון, לעולם לא קיבלו את הכסף המגיע להם עבור שימוש במחזותיהם בעברית על במות התיאטרון הלאומי. ניל סיימון היהודי ואחד המחזאים המצליחים בעולם, שהמחזה שלו "נערי הזהב" מוצג לסירוגין בהבימה עשר שנים, שחייבים לו בהבימה למעלה ממאה אלף דולר, חושב שהבימה מביישת כל יהודי באשר הוא. אנחנו מתביישים וגם יותר מזה.
בצדק יכרכו תמיד בעולם מוניטין ישראלי עם מוניטין יהודי, מוניטין שהוא לטוב ולרע אחד מזקני המוניטין בהיסטוריה. המהדרים באנטישמיות יחזרו עכשיו מול החוב המזלזל, התככן והקמצן וחוסר היושר, אל יהודה איש קריות אשר מסר את ישוע לרומאים וגרם לצליבתו. ומי שהוא אנטישמי רגיל שברגילים, שלא מודע לפרשת יהודה מתקופת הרומאים בארץ ישראל, יילך ישר אל שיילוק היהודי ממחזות שייקספיר ופייגין היהודי הרע מספרי צ'רלס דיקנס, יהודים אשר בשביל כל "גוי" קשורים לתאוות בצע ולנוכלויות.
אנטישמים הבקיאים במחזאות העולמות ייזכרו במחזה אנגלי משנת 1290 בשם "היהודי ממלטה" של המחזאי כריסטופר מרלו, שזכה להצלחה לפני 800 שנה באנגליה והפך לקלאסיקה אנטישמית; ורשימת היצירות שמדברות בשנאה על היהודי תאב-הבצע ארוכה מכדי להיכנס למאמר על "הבימה".
פסק-דין מלפני שבוע על גניבה ספרותית
ובשבוע שקדם לידיעה זו באמצעי התקשורת בישראל, התבשרנו כי בית המשפט הטיל על הסופרת נעמי רגן, מי שכתבה רומנים על חיי החרדים, קנס כספי גדול על גניבה ספרותית. רגן, שכבר בעבר הוגשו נגדה תביעות על-ידי סופרות שטענו כי היא גונבת רעיונות, מבנה ספרותי וחלקי עלילה מהרומנים שלהן (תביעות שלא נידונו), נידונה לשלם לסופרת אסתי שפירו שמתוך ספרה האוטוביוגרפי נגנבו קטעים שלמים - סך של 233 אלף שקל. נעמי רגן, שהשתמשה שלא כדין ביצירות של אחרים, תשלם את המחיר הכספי ואולי את מחיר הקריירה שלה בהמשך. הנזק הוא לעצמה בלבד, תוצאה ישירה ממה שקבע בית המשפט כגניבה ספרותית.
התיאטרון הלאומי מתחמק מתשלום
במקרה הבימה, התיאטרון הלאומי, האשמה נופלת על כולנו. תיאטרון שלא שילם במשך שנים למחזאים שכתבו מחזות, שרצו על במות בכל העולם. תרגמו אותם לעברית, העלו אותם והציגו אותם עונות רבות על במת התיאטרון הלאומי, האחריות המוסרית והעלבונות נופלים על אומה שלמה, הכוללת גם ישראלים הגרים בציון וגם יהודים הגרים מחוץ לישראל.
כל אחד מבין כי מחזאים מפורסמים בעולם, סוכניהם ועורכי הדין שלהם, מעריציהם וכל מי שקורא אתרי אינטרנט ועיתונים, שופטים פשע כזה כפשע משותף לעם כולו. זו הזדמנות להוציא מהארון האנטישמי את שיילוק וכל גיבורי הספרות היהודים עליהם נכתב וסופר בספרות ובמחזאות כי הם אוהבי-בצע, עושקים, חסרי-יושר ושנואים.
מה חשבו לעצמם בהבימה, ההנהלה והאחראים, על אי-תשלומי זכויות יוצרים? כאשר במשך שנים קיבלו אינסוף מכתבים מעורכי דין ומסוכני מחזאים להזכיר להם את עניין החוב ולא הגיבו. הרי ברור שכוונתם לא לשלם ופשוט לגנוב את החומר אשר כבר השתמשו בו.
מנהלת עסקי המחברים ששכרם לא שולם, ואשר מכתביה הדורשים את תשלום החוב לא נענו, טונדרה מרטין האמריקנית, אומרת: "התנהגות התיאטרון הלאומי, משליכה על האתיקה של מדינה שלמה ועושה נזק למוניטין שלה".
באמת, רק זה היה חסר לנו לכבוד חג הפסח, חג שבמהלך דורי-דורות היה תמיד עילה לעלילות דם נגד יהודים. הפעם, החוב של הבימה למחזאים של המחזות המצליחים "נערי הזהב", "מונולוגים מהואגינה", "פרפרים הם חופשיים" ו"החותנת", מחזות שאולי הלכתם לראות בתיאטרון הלאומי - הוא לא עלילה, הוא האמת המרה.
מה יש לנו להוסיף? הבימה בטח תשלם עכשיו למחזאים, אחרי הפרסום של החרפה הזו. אבל למה התיאטרון הכי ותיק של ישראל, שנבנה לו בכספי הציבור בניין חדש, שהשקיעו בו מיליונים שמחקו לו חובות מהבנקים, שהשחקנים הראשיים שלו מרוויחים משכורות שכל ישראלי היה מאחל לעצמו, מתנהל בסגנון כנופיית פשע? הרי גם עכשיו, לאחר שישולמו החובות, ההתנהלות הזו לא תישכח ותיכנס לארכיון שונאי ישראל בדלת הראשית!
שיהיה לנו חג שמח.

תאריך:  06/04/2012   |   עודכן:  06/04/2012
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
החוצפה של "הבימה"
תגובות  [ 6 ] מוצגות  [ 6 ]  כתוב תגובה 
1
הגנבים והיהודיים האמיתיים
עמוס שנער  |  6/04/12 13:03
2
הבימה פדיחה
חנן עזרן  |  7/04/12 10:22
3
תופעה מצערת .
איתן קלינסקי  |  7/04/12 23:14
 
- איתן, מצער ? תיאטרון לאומי ?
המבקר  |  8/04/12 01:37
 
- "תופעה מצערת"?לחרדים או מתנחלי
קורןנאוה טבריה  |  8/04/12 06:45
4
הבימה הפכה לבמה אנטי ישראלית
שמואל פישר  |  8/04/12 08:03
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איתמר לוין
הצעת חוק יסוד החקיקה מחזירה למסלול את המערכת שירדה מזמן מהפסים והעבירה את השלטון בפועל לידי היועצים המשפטיים. היא יוצרת איזון נכון בין הכנסת לבית המשפט העליון, וגם מטילה מגבלות ראויות על מימוש גחמותיהם של פוליטיקאים
איתמר לוין
להגדה יש ארבע קושיות, אנחנו בחרנו שש מתוך הרבות המנקרות בעולמנו: מדוע אנו עדים בפסח לחומרות הזויות? האם השופטת בש קראה את מה שכתבה? כמה זמן לוקח לסודות לדלוף מצה"ל? מאיפה יודעת חברת AIG שיש לי משכנתה? מה יהיה דינם של הפורעים מפתח תקוה? ומתי תושלם כיכר התרבות בתל אביב?
יאיר דקל
ילדיי שלי קיבלו את "מגירת הסוכריות" שבמטבח כמובן מאליו. יום אחד הודענו להם שאיננו קונים שום ממתק בשום קיוסק ברחוב. "יש לכם מגירה, קחו מה שאתם רוצים מתי שאתם רוצים", אמרנו. הקפדנו שהמגירה תהיה מלאה בממתקים ללא הגבלה והשיטה הצליחה
אלי אלון
הגיע הזמן שה"שחורים" יהפכו ל"ירוקים". הציבור החרדי אינו בעל מודעות גבוהה לנושאי הגינון ואיכות הסביבה והתוצאות מורגשות בשכונות ובחצרות בתי מגוריהם. ראוי שגופים ציבוריים העוסקים בחינוך לחשיבות הסביבה והטבע ינסו "לחדור" לקהילה החרדית ובשיתוף ראשי הקהילה ינסו לקרב את החרדים לנושאים הסביבתיים
ראובן לייב
עוד בתקופת התהוותה של האורטוריה התגלו יצירות המבוססות על סיפור ההגדה של פסח וכיום רק הולך וגובר עניינם של מחברי האופרות בסיפור המופלא הזה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il