X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
למילה שירות, יש בעיקר קונוטציות שליליות בחברה הישראלית, למרות שב-20 שנה האחרונות התרחשה כאן ממש מהפכה בנושא השירות, אבל למרות זאת יש מקום משמעותי שהמהפכה עדיין לא הגיעה אליו וזה המגזר הממשלתי
▪  ▪  ▪
מה אתם עשיתם בשביל מדינה? [צילום: פלאש 90]

לאחרונה התפרסם מדד האושר העולמי בו דורגנו במקום 14 אחרי מדינות האיחוד האירופי, בהחלט מכובד, אבל לפי התגובות של הקוראים נראה שזה לא מספיק, ומיד הגיעו הטרוניות והטענות הציניות.
אולי הגיע הזמן שאת אורו המחמם של "אור לגויים", המתעתע בנו מידי שנה, נפנה קודם כל לעצמנו, נאיר את המקומות שבהם לא נגענו, שאותם צריך להאיר, מקומות חשוכים בחברה שלנו, בתרבות שלנו, שעדין לא טופלו, לפני שאנחנו רצים להציל את העולם מעצמו. אני בטוח שזה יספק לנו מספיק פעילות לשנים הקרובות וזה לבטח יהיה מאתגר, בלשון המעטה.
אני לא קורא למחאה חברתית, זה ממש לא עניין למחאה, זה עניין לתהליך רציני וארוך ולא לכיבוי שריפות חד פעמי. זה גם לא עניין של דיור בר השגה או שכר מינימום, נושאים שכמעט תמיד קשורים בפוליטיקה מקומית ואינטרסים צרים, ולהבתם דלה ואינה מאירה את חיינו, אולי להרף עין.
הכוונה שלי היא באותו אור שאנחנו צריכים להפנות למושג הבסיסי ביותר בהוויה האזרחית שלנו: שירות.
למילה שירות, יש בעיקר קונוטציות שליליות בחברה הישראלית, למרות שב 20 שנה האחרונות התרחשה כאן ממש מהפכה בנושא השירות, אבל למרות זאת יש מקום משמעותי שהמהפכה עדין לא הגיעה אליו וזה המגזר הממשלתי.
אני לא רוצה להיות אותו אחד שרק מנגח את השירות הציבורי, יש ביניהם אנשים נהדרים שעושים עבודה מקצועית. זאת המערכת שלא הפנימה, עדין, שהיא נמצאת כאן כדי לשרת אותנו ולא להפך.
היה פעם נשיא בארה"ב שאמר: "אל תשאל מה המדינה יכולה לעשות בשבילך תשאל מה אתה יכול לעשות עבור המדינה שלך". אני כופר במשפט הזה לחלוטין, במיוחד במדינתנו שבה אזרחים נותנים גם את חייהם עבור המדינה, ברצון ומבלי לשאול שאלות (לפחות לא בזמן חירום), כבר למעלה מ 100 שנה.
לדעתי המשפט הנכון צריך להיות: "המדינה אינה צריכה לשאול מה האזרח צריך לעשות בשבילה אלא כיצד המדינה יכולה לשרת את האזרח טוב יותר".
בעיני יש מספר תחומים בהם המדינה חייבת לשפר את השירות לאזרח:
1. משרדי ממשלה – מתן שירות בשעות העבודה המקובלות במשק לאורך כל ימות השנה
2. חינוך – התלמיד במרכז לא רק כסיסמא אלא כמטרה שעבורה יש להכשיר את המורים ברמה גבוהה יותר (לחייב כל מורה בהכשרה בחינוך מיוחד) ומספר ילדים קטן בכל כיתה
3. תאונות דרכים – הפניית כספי משרד התחבורה לאכיפה פיזית ולא למצלמות שיאכפו מיסים
4. איכות הסביבה – מעבר של כל הרכבים הציבוריים/ממשלתיים למנועי כלאיים או מונעים ע"י גז/חשמל ומתן הנחות משמעותיות למיסוי רכבים פרטיים שמזהמים הכי פחות או בכלל לא.
ישנם נושאים רבים נוספים ואני בטוח שלכל לאחד מהקוראים יהיה מה להוסיף, לתרום ולנמק מדוע השירות שהוא רוצה נדרש, אבל העיקר מבחינתי זה להוריד את גובה הזחיחות והשחצנות ולדרוש מנבחרי העם להתחיל להתנהג כנדרש מתפקידם, לשרת את ציבור הבוחרים, זאת הרי מהות השיטה: דמוקרטיה = שלטון העם, אז תתחילו לעבוד בשבילנו.

יהודי, ישראלי ואזרח מן השורה.
תאריך:  08/04/2012   |   עודכן:  09/04/2012
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 משרד התחבורה
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אבנר אביב
בספרו האוטוביוגרפי של הסופר הנאצי "קילוף הבצל" מצוין בעמוד 185: "קילוף הבצל גורם לעיניים לדמוע, דברים שנראים ברורים בדרך כלל עלולים להיראות מטושטשים"
עמוס דאי
"לפני 22 שנה, ראש הממשלה דאז שמעון פרס, בחר להעדיף את האינטרסים האישיים והקריירה שלו על פני מחויבותו לחלץ סוכן ישראלי שנתפס בעת מילוי תפקידו. בזדון וביודעין, פרס מכר ונטש סוכן ישראלי ששירת את בטחונה של מדינת ישראל. אני הוא הסוכן הזה" / (מתוך מכתבו של פולארד שנשלח מהכלא לפני שנבחר פרס לנשיא)
מנוחה דהן
מי גורם לעם הערבי הגדול, החזק והעשיר, להישאר מסכן ונחשל לדורי דורות? כמובן, זו הנקודה הקטנטנה הבולטת על המפה, היא הנקודה היהודית. האם היא קוץ בתחת או אבן-בוחן לעולם כולו?
נסים גבאי
הדרך האוטומטית של ניהול הבחירות בישראל המכניסה לבניין הכנסת רק מושחתים או מקורבים להם, ואחר-כך משאירה את עם ישראל למעשה ללא נציג אמיתי שיעשה על-פי חוק את עבודתו הציבורית – היא שורש הבעיה בעצם קיומנו וחיינו כאן במדינה הכל כך מאכזבת הזו
אברהם בן-עזרא
העילה למילה יכולה להיעלם מהעולם לאור ההתפתחות וההתחדשות, אך המילה – בסלע, וההתחקות אחר מקורן של המלים מאלפת ומרחיבה את הדעת
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il