X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
יש מי שאינם רואים את המובן מאליו, ויש מי שעוצמים את עיניהם אל מול העובדות. מי שיפקח את עיניו יגלה למשל שהמצב הכלכלי שלנו לא כל כך רע כמו שמנסים לספר לנו. לעומת זאת, מערכת בתי המשפט והעומד בראשה מתעקשים שלא לראות את המציאות
▪  ▪  ▪
מערכת המשפט. לא רואה את המציאות [צילום: פלאש 90]

המצב הכלכלי

מאות אלפי ישראלים נסעו השבוע לטיולים, אחרי שרבבות בילו את ליל הסדר בבתי מלון בארץ ובחו"ל. הדוחות הכספיים שהתפרסמו בשבועות האחרונים מגלים, כי המכירות בקניונים עלו בשנה שעברה. ישראל מדורגת במקום ה-14 בעולם במדד האושר של האו"ם שפורסם השבוע (וזכה להצנעה בתקשורת הישראלית). הצמיחה הצפויה השנה למשק הישראלי היא 3% - יותר מאשר ברוב המדינות המפותחות. ואילו האבטלה היא בערך 6% - פחות מאשר ברוב המדינות המפותחות.
אז אולי לא כל כך רע פה, כמו שמנסים לשכנע אותנו? אז אולי המחאה החברתית נופחה לצרכים פוליטיים? אז אולי הדיבורים על חזרתה של המחאה בחודשי הקיץ, הם ניסיון ליצור נבואה שתגשים את עצמה? ודאי שיש פערים, ודאי שיש הרבה מה לתקן - אבל באותה מידה ברור, שאם רק תפקחו את העיניים ותסתכלו סביב (כמאמר השיר של נעמי שמר), יתברר לכם לא רק ש"נגמר החורף ונכנס אביב", אלא גם שהרבה יותר טוב לנו מכפי שמספרים לנו.

אשר גרוניס

השבוע פרסמנו החלטה של נשיא בית המשפט העליון, לפיה העובדה שצד למשפט הגיש תלונה נגד השופט ונציב התלונות קבע שהיא מוצדקת, אינה עילה לפסילתו של אותו שופט. החלטה תמוהה, בלשון המעטה. האם אשר גרוניס אינו רואה את המובן מאליו - ששום אדם אינו יכול להיות אובייקטיבי כלפי מי שגרם לו לחטוף על הראש? האם גרוניס מתעקש לעצום את העיניים כמו קודמיו, ולטעון שהשופטים הם על-אנושיים וכמעט מלאכים? האם כך הוא חושב להחזיר את אמון הציבור במערכת המשפט?

הנהלת בתי המשפט

בשנות ה-60 כתב אפרים קישון פיליטון על הצנזורה, המורה לעיתונים להימנע מציון העובדה שדוד בן-גוריון חגג את יום הולדתו ה-73. עורכי העיתונים טוענים: "אבל בכל אנציקלופדיה כתוב מתי הוא נולד!" והצנזורה משיבה: "אבל לא כתוב בן כמה הוא".
יובל אחרי, הנהלת בתי המשפט מאמצת את אותה מדיניות אך במהופך. בעוד בקורות החיים של השופטים מצוינת שנת לידתם, היא אינה מופיעה בקורות החיים של השופטים - למרות שכתוב מתי הם סיימו תיכון. שנת הלידה של עובד ציבור היא מידע רלוונטי, ודאי כאשר מדובר בשופטים/ות המחויבים לפרוש בהגיעם לגיל 70. אבל בהנהלת בתי המשפט עוצמים את העיניים לא רק כלפי החובה כלפי הציבור, אלא גם כלפי המאה ה-21 ודבקים בתפישות פמיניסטיות (או שמא דווקא שוביניסטיות) לפיהן אסור לשאול אישה בת כמה היא.

בורות ביהדות

שני סיפורים בתקשורת על פסח צדו השבוע את עיני. האחד: הסיפור ב-ynet ובקול ישראל על פלוגה שנאלצה לאכול בליל הסדר מצה ונקניק בלבד, משום שהמשגיח הורה לזרוק את כל האוכל. השני: סיפורו הגאה של גולש באתר mako, כיצד הצליח לקנות בשופרסל ביסלי חמץ למרות סירובו של הסניף למכור אותו.
המשותף לשני הסיפורים הוא הבורות המוחלטת בנושאי יהדות שמפגינים כותביהם, וחמור מכך - הביטחון של אותם אמצעי תקשורת שהם יודעים הכל, ולא צריכים לבצע בדיקה מינימלית של עובדות כפי שמתחייב מכללי האתיקה הבסיסיים ביותר. אם היו פוקחים את העיניים, או מבקשים ממישהו שיאיר את עיניהם, הם היו מגלים ששני הסיפורים מופרכים מן היסוד. המשגיח הצה"לי הורה לזרוק את האוכל, לא בגלל פסח אלא משום שהוא חומם בשבת ומכאן שהוא אסור באכילה; מי שעבר על הפקודות היה מי שחימם את האוכל, ולא המשגיח שמילא את תפקידו הצבאי והדתי. ואילו הגיבור שקנה את הביסלי, למעשה גנב אותו מאותו ערבי שקנה את החמץ של שופרסל, בעסקה שיש לה תוקף משפטי וחוקי לא פחות מאשר הלכתי. אבל ככה זה כאשר אמצעי התקשורת שלנו מגיעים ליהדות: הלעג מהווה תחליף לידע, הבורות מהווה תחליף לאתיקה.

תערוכת הפרח
תערוכת הפרח הבינ"ל בחיפה [צילום: עיריית חיפה]

רעייתי ביקרה השבוע בתערוכת הפרח הבינלאומית בחיפה וחזרה מלאת חוויות - וגם עם פנים אדומות וחשש למכת שמש. בכניסה, סיפרה לי, היו מאבטחים וסדרנים שווידאו שרק מחזיקי כרטיסים ייכנסו בצורה מסודרת. אבל בהמשך השתרכו תורים ארוכים לפני כל ביתן, בלי שום הכוונה והשגחה, וכך יכול היה כל דיכפין לעקוף ולהיכנס מהצד. התוצאה: 70 דקות בכניסה לאחד הביתנים ואותן תופעות פיזיות שהזכרתי.
אם המארגנים היו מואילים בטובם לפקוח את עיניהם, הם היו רואים מיד שנוצרת בעיה ואז היו עושים שני דברים: שולחים סדרנים להבטיח שהתור יישמר, ומחלקים מים למי שעומדים בשמש הקופחת. אבל כנראה שכל מה שעניין אותם היה ההכנסה הכספית, ומכאן והלאה - זו בעיה של המבקרים.

תאריך:  12/04/2012   |   עודכן:  12/04/2012
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 אשר גרוניס / Asher Grunis
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
עיניים להם ולא יראו
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
רגישות חברתית
מודאגת  |  12/04/12 17:07
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איתמר לוין
יותר ויותר שופטים אוסרים על פרסום שמות חשודים, תוך פגיעה בעיקרון פומביות הדיון ובחופש הביטוי, ותוך התעלמות מוחלטת מן המציאות בה אנו חיים    הימנעות מפומביות הדיון היא מאפיין של דיקטטורה; האם אלו הם המחוזות אליהם נגיע?
יורם אטינגר
כאשר שיעור הלידה של יהודייה ילידת הארץ הוא למעלה מ-3, שיעור הפריון היהודי במגמת גידול במיוחד בקרב החילוניים! והערבי במגמת ירידה, כתוצאה מהשתלבות מוצלחת בתשתיות המודרניזציה
רוני גרין
לקראת יום העצמאות רשת טיב טעם מציעה טיפים לבחירת הבשר הנכון - "פריך וחרוך מבחוץ, אדמדם מבפנים." כולנו מכירים את הכלל, אבל איך מגיעים לדרגת העשייה המדויקת הזאת? הכללים פשוטים ולמרבה הפלא - לא קשה להגיע לאופן העשייה הזה
הרב אליהו קאופמן
בשנים הראשונות להפיכה האיסלאמית עוד הייתה בקרב יהודי אירן אווירת פחד מהבאות, כולל חשש לחיי היהודים, אך לימים החשש התפוגג. חומייני עצמו חוקק חוקי הגנה על היהודים והיהדות בפרט ועל כל שאר המיעוטים הלא מוסלמים בכלל. והנה תוך שלושים ושלוש שנה חל שם רנסאנס דתי-יהודי ומהפך גדול ביהדות, בתוך אירן. האיסלאם הביא פירוד בין המוסלמים לשאר המיעוטים וההתבוללות החלה לרדת פלאים
יהודה דרורי
פולארד לא היה מרגל, פולארד גם לא עסק בריגול, פולארד היה אדם שידע שארה"ב משקרת וחשף זאת! פולארד לא נמצא בכלא סתם כעונש, אלא: כנקמה!
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il