X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
מדינה אשר נותנת עדיפות לתדמיות במקום לנצחון בשדה המערכה של השליטה בשטח תישאר מדינה וירטואלית. מדינה אשר קברניטיה מגנים את מי שמוכנים להקריב את חייהם לטובת אזרחיה בלי לתת להם גיבוי (אפילו אם טעו בשיקול דעת) ואשר מאפשרת לאויב להשפיל את קציניה היא מדינה שמאבדת את החיילים שיאמינו בערך העליון הנדרש מהם וביום פקודה לא ינהגו בתקיפות הנדרשת
▪  ▪  ▪
סא''ל שלום אייזנר. עדיפות לתדמיות במקום לנצחון בשדה המערכה

המושג "ערך" משמעותו מערכת מושגים שמכתיבה פעולה של אדם שאינה נגזרת משיקולים הקשורים לטבע החיים אלא על-פי עקרונות שהם חיצוניים ומנוגדים לטבע החיים. כל פעולה שיש בה אבק תועלת כלשהי (כלכלית, ביולוגית לטובת האדם) אינה פעולה הנגזרת מ"ערכים". הדבר הכי בלתי טבעי שאדם בריא בנפשו עשוי לעשות הוא הנכונות למות שלא בתוך פעולת הצלה של בן משפחה מדרגה ראשונה. לפיכך, הערך המרכזי של צבא, ובמיוחד צבא של גיוס חובה ("צבא העם") הוא הנכונות של אדם לוותר על חייו הפרטיים למען הבטחת חיי חופש וריבונות של גוף מופשט הקרוי לאום. במילים יותר ישירות, נכונותו של אדם לוותר על חייו הפרטיים כדי שאנשים אחרים, שאינם בני משפחתו ואינם מוכרים לו יחיו בשלווה עד 120. כל השאר משני. זו הדרישה הקיצונית ביותר שיכולה אומה המיוצגת על-ידי מדינה לדרוש מאדם כלשהו.
כדי להגשים את ייעודו צבא צריך לפעול באלימות, בתקיפות, בנכונות להרוג את האויב, ולא לחמול עליו. בדיוק כפי שעשה שמואל הנביא אשר שיסף שבוי כבול. צבא צריך לעודד את אנשיו "לחתור למגע, לתקוף ולהסתער". אי-אפשר לקיים צבא שדורש מקציניו לספוג תקיפה ולא לחתור למגע ולתקוף בכל סוגי הקרב. צבא שמעמיד בראש מעייניו את התדמית ולא את הנצחון הוא צבא מנוון. צבא אשר מלמד את חייליו ששמירת חייהם היא המשימה הראשונה במעלה הוא צבא הבוגד בתפקידו ולא יוכל לנצח במלחמה. צבא אשר מרבה להג על מערכות ערכים משניות לערך ההקרבה הוא צבא שייכשל בשדה הקרב. צבא אשר שופט את קציניו ולוחמיו על-פי מערכות ערכים משניות ולא מגבה אותם בלחימה כמו בלחימה הוא, צבא אשר מנוון את המוטיבציה של אנשיו לקיום הערך העליון שלשמו הוקם.
המדינה תמצא עצמה ערומה ביום פקודה
מדינה אשר נותנת עדיפות לתדמיות במקום לנצחון בשדה המערכה של השליטה בשטח תישאר מדינה וירטואלית. מדינה אשר קברניטיה מגנים את מי שמוכנים להקריב את חייהם לטובת אזרחיה בלי לתת להם גיבוי (אפילו אם טעו בשיקול דעת) ואשר מאפשרת לאויב להשפיל את קציניה היא מדינה שמאבדת את החיילים שיאמינו בערך העליון הנדרש מהם וביום פקודה לא ינהגו בתקיפות הנדרשת בשדה הקרב וידאגו לחייהם הפרטיים במקום לקיום הלאום.
מדינה שמטילה על חייל שיקול דעת ולא מגבה אותו אף עם טעה היא מדינה המסרסת את החייל. מדינה שראשיה מתנצלים על כך שקציניה נוהגים כחיילים במערכה היא מדינה שלא תוכל לדרוש מהם לקיים את הערך העליון של הצבא. זו מדינה שתמצא את עצמה ערומה ביום פקודה.
משהו כאן התהפך. סא"ל אייזנר הוא חייל בעל ערכים, הוא החייל שהפנים את הערך העליון שלשמו הוקם צה'ל. כל שרשרת הפיקוד מראש הממשלה ועד מפקד הפיקוד הם מפקדים וירטואליים, מתנצלים, שחקנים בבמה התקשורתית והוירטואלית, בוגרי עולם המושגים מבית מדרשו של שמעון נווה, עולם שבו אסור לנצח, עולם שמתאים לתנאי הגלות ולא עולם של תקומת ישראל. ברוך השם, העם ברובו הוא סא"ל אייזנר ולא שרשרת הפיקוד שמעליו.

תאריך:  17/04/2012   |   עודכן:  17/04/2012
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
"ערכי צה"ל"
תגובות  [ 5 ] מוצגות  [ 5 ]  כתוב תגובה 
1
זו האמת ל"ת
אבישי בן חיים  |  17/04/12 10:10
2
הקרן לישראל חדשה (NIF) אירגנה
חשדנית  |  17/04/12 12:00
 
- תיקון-אשת הרמטכ"ל רויטל גנץ
חשדנית  |  17/04/12 17:19
3
ב-15.5.11 אל"מ אשכול שוקרון
חשדנית  |  17/04/12 12:05
4
הם, את היעד שלהם כבשו.
סתמאחד  |  17/04/12 14:26
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יוסף דוריאל
המסיתים-פרובוקטורים, שזכו בתקשורת שלנו בתואר המכובד של "פעילים", חזרו שוב על תרגיל הפלישה מלפני שנה, ולמרות שרובם נחסם - השיגו את מבוקשם בביזוי ישראל בעולם. הביזיון היה נמנע לו קראו להם בשם האמיתי ומפעילים את החוק המתאים לכך
אלי אלון
בסמוך לאמפיתיאטרון הרומי במבצר שוני השוכן בלב פארק ז'בוטינסקי, כ-2 קילומטר צפונית לבנימינה, באחד החדרים של המבצר, שכנה תקופה ארוכה מושבה של עשרות עטלפים שלאחרונה נעלמו כלא היו
רועי אורן
טביעתה של הספינה טיטניק נחשבת אירוע מכונן שניתן היה למנוע אותו לולא קהות החושים שאחזה את הקפטן וצוותו ברגע האמת
רויטל אשול אדלשטיין
כל הארץ דגלים דגלים, אבל מה עם הבית שלכם? אם הזמנתם אליכם הביתה, במטרה לחגוג עצמאות עם החבר'ה, הנה כמה טיפים שיסייעו לכם להכין את הזירה לקראת מסיבה שכולה כחול ולבן...
חנן וייס
איזה מגזר מרוויח מפרסומיה? האם משפ' גרינברג מממנת את הקמפיינים או שמא בת של "מוסדניק" פנסיונר, במימון המדינה? והאם היא עדיין משמשת כמעין חותם של "טיב/איכות המוצר"?
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il