X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
ישראל הנאורה והפצפיסטית של השמאל הנאיבי והדוגמטי מילאה פיה מים בפרשת האשמותיו של גינטר גראס. אף איש רוח לא כתב מאמר גינוי ב"ניו-יורק טיימס". אף איש רוח של השמאל לא אירגן פרסום עצומת גינוי בעיתון הארץ. גם ממרצ ומשלום עכשיו לא פורסמו הודעות גינוי, למרות שהם רגילים לעשות זאת נגד המתנחלים
▪  ▪  ▪
א.ב. יהושע, עמוס עוז, דוד גרוסמן. אין תגובה [צילום: AP]

עמוס עוז, א.ב. יהושע ודוד גרוסמן, "שלושת הקולות" שהתקשורת משווקת אותם כנציגי "ישראל האחרת", ההומנית, הליברלית, הרציונלית והסוציאלית, אינם מגיבים ומבקרים את הסופר הגרמני, גינטר גראס, שמאשים את ישראל (ולא את אירן) כסכנה לשלום העולם? מדוע?
מדוע הסופרים (המהוללים), הללו, שרואים את עצמם כמצפון העולם, לא מגיבים כלפי הסופר הגרמני, שלדעתו לישראל אין הזכות להתגונן נגד איומי ההשמדה של אירן? מדוע?
מדוע הסופרים (המוערכים) הללו שתמיד יש להם רפלקס אנרגטי שמאלני, להגיב על כל אמירה שפוגעת בפלשתינים, ואילו כלפי האשמותיו ההזויות של גינטר גראס, שבכתיבתו הפך את אירן לקורבן ואת ישראל לתוקפן, הם קיבלו שיתוק ואלם דיבור מפתיע? מדוע?
מדוע הסופרים (המכובדים) הללו שמפגינים, נואמים, כותבים וחתומים על כל העצומות של השמאל הדוגמטי למען פלשתין ונגד ישראל, לא מצאו לחובתם להגיב גם נגד גינטר גראס? מדוע?
שתיקתם של סופרים אלה, מבטא את הכשל המוסרי של כל השמאל הקיצוני. ישראל הנאורה והפצפיסטית של השמאל הנאיבי והדוגמטי מילאה פיה מים בפרשת האשמותיו של גינטר גראס. אף איש רוח לא כתב מאמר גינוי ב"ניו-יורק טיימס". אף איש רוח של השמאל לא אירגן פרסום עצומת גינוי בעיתון הארץ. גם ממר"צ ומשלום עכשיו לא פורסמו הודעות גינוי, למרות שהם רגילים לעשות זאת נגד המתנחלים, הדתיים, נתניהו וברק.
גרמניה הרשמית והאינטלקטואלית גינתה את גינטר גראס, בניגוד לסופרים ולשמאל שלנו, גרמניה הרשמית, כולל רוב העיתונאים והאינטלקטואלים שלהם, גינו בתקיפות ובפומבי את בכיר הסופרים שלהם, גינטר גראס. שר האוצר הגרמני לשעבר, מנפרד לנשטיין, בממשלתו הסוציאליסטית של הלמוט שמידט, פירסם מאמר ביקורתי חריף נגד גינטר גראס ואילו הארץ פירסם מאמר מערכת: "גראס, חתן פרס נובל, בסך-הכל פירסם שיר". ואילו השמאל האינטלקטואלי שלנו שתק! מדוע?
כיצד פועל וחושב השמאל באירופה ביחס לישראל
השמאל באירופה לא אוהב גזענות. גם השמאל בישראל לא אוהב גזענות. החלק הפעיל בשמאל האירופי לא אוהב גם את הציונות העכשיווית, את ממשלת ישראל ואת נתניהו וברק. גם השמאל הישראלי לא אוהב בדיוק את אותם הדברים. זוהי הנוסחה החדשה של השותפות בין האדום (השמאל) לבין הירוק (האיסלאם) באירופה. ההבחנה הזו בין ישראל לבין ממשלתה, או בין הציונות ליהדות, היא הנוסחה של האנטישמית האיסלאמית והאירופאית החדשה. סיסמאות התעמולה שלהם מנוסחות כך: "הכו בישראל והצילו את פלשתין". "הכו בנתניהו ובברק והצילו את השלום". "הכו בציונות והצילו את ישראל".
גינטר גראס, יחד עם השמאל האירופי רוצים לשלול מישראל את יכולת ההרתעה (הגרעינית) שעליה מבוסס בטחונה, גם בסיוע אמריקני וגם בסיוע של הצוללות שגרמניה בונה עבור ישראל למורת רוחו של גראס. גראס כתב: "כוחה הגרעיני של ישראל מסכן את שלום העולם"! מי מאיים על מי? אירן על ישראל או ישראל על אירן?
גראס הופך את ישראל לתוקפן ואת אירן לקורבן! עולם הפוך של צביעות ושקר. מבחינת גראס, השמאל הקיצוני והאיסלאם הקיצוני, האטום של ארה"ב, רוסיה, בריטניה, הודו, פקיסטן וצפון קוריאה אינם מסכנים את העולם! רק האטום של ישראל מסכן את העולם! ישראל פיתחה נשק אטומי כלקח היסטורי מהשואה של השמדת העם היהודי בידי העם של הסופר הגרמני, גינטר גראס. זו האמת.
"מה שחייב להיאמר" - זו כותרת הדברים שכתב גינטר גראס.
הגיע באמת הזמן לומר דברים גלויים לסופרים שלנו ולשאר אנשי הרוח הפצפיסטים המטיפים לכולנו.
שלשת סופרים אלה, ורבים מחבריהם בקרב אנשי הרוח בשמאל, רואים עצמם כבעלי תבונה עליונה של הבנה מדינית ופוליטית כיצד לנהל את המדינה וכיצד לפתור את הסכסוך עם הפלשתינים. ההתנהלות שלהם מאופינת תמיד בשחצנות, בהתנשאות, ובזילזול כלפי כל מי שלא בדעתם ובטעמם. כל ההתנשאות הזו כביכול בשם עקרונות וערכים אינטלקטואלים, שרק הם מבינים אותם, ורק להם יש הסגולות לדבר בשמם. ואילו כל שאר האנשים שלא בדעתם הם אספסוף ימני, קיצוני, לאומני, גזעני ופשיסטי. מספיק ודי!, עייפנו מכם.
הגיע באמת הזמן לומר ששלשת סופרים אלה, יחד עם חבריהם לדעה בקרב אנשי הרוח, הם חלק מעדר, שיש לו קולקטיביות רעיונית, מנותקת מהמציאות הריאלית של החיים, שיש להם, קיבעון של אמונה אידיאולוגית שרק ישראל אשמה בהעדר השלום ובכל מה שקורה.
הגיע באמת הזמן לומר שצריך להפסיק להתפעל ולהתחשב ממטיפי מוסר אלה, המתחזים לנביאים ולקדושים שרק הם מבינים כיצד לנהל את ישראל. הגיע הזמן להפסיק להעניק להם מעמד וחשיבות לדעותיהם בסוגיות מדיניות. מוסריות וגיאו פוליטית.
הגיע הזמן לומר שדעותיהם בנושאים אלה שהזכרנו, אינם חשובים יותר ובעלי משקל רב יותר מכל שאר "האנשים הרגילים". הם אינם מבינים טוב יותר את המציאות בה אנו חיים מכל אחד אחר.
היכולת של אותם סופרים ואנשי רוח לספר סיפור ולכתוב להטוטי לשון מבריקים, אינם הופכים אותם למקור של סמכות והבנה בעניינים מדיניים, ביטחוניים ובינלאומים שבהם המדינה נאבקת. ההסיטוריה מלאה בסופרים ואנשי רוח שדעותיהם היו כשלון עובדתי ומוסרי. ז'אן פול סארטר (קיבל גם כן פרס נובל) תמך בסטלין. מרטין הייצגר, אחד הפילוסופים החשובים במאה ה-20, תמך בהיטלר.
הגיע הזמן לצטט את אשר כתב לפני שנים רבות ברל כצנלסון, המנהיג הרוחני של תנועת העבודה הסוציאליסטית והחלוצית. דברים שכתב כבר אז על תופעת אנשי הרוח ששונאים ומבקרים רק את עמם ותומכים ומעריצים את אויבי עמם.
"היש עם אשר מבניו הגיעו לסילוף שכלי ונפשי, שכל מה שעושה עמם, כל יצירתו וכל יסוריו הם בזויים ושנואים, וכל מה שעושה אויב עמם, ממלא את ליבם רגש הערצה והתמכרות".
ואני מוסיף: יש אינטלקטואלים, סופרים ופרופסורים, הרואים את עצמם כאנשים סופר נבונים וחכמים עד כדי כך שהם אינם מסוגלים להבין את המובן מאליו. יש לעתים לחלק מהם רעיונות כל כך הזויים ומטופשים שרק הם מסוגלים להאמין בהם
.
ואולי באמת העדר התגובה לגינטר גראס, מצד שלשת הסופרים הישראלים הידועים והמוערכים ביותר, בארץ ובעולם, נובע מכך שהם מזדהים עם דבריו, מבלי האומץ והנכונות להודות בכך בפומבי? שישראל היא סכנה לשלום העולם? קשה להאמין שאמנם זו דעתם, ואולם, שתיקתם והעדר תגובתם לא מבטלת את הספקנות של האפשרות הזו.

תאריך:  17/04/2012   |   עודכן:  18/04/2012
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
מדוע שותקים שלושת סופרינו המופלאים?
תגובות  [ 12 ] מוצגות  [ 12 ]  כתוב תגובה 
1
מה לא הבנתה עדיין שהם אנטישמיי
ברבי  |  17/04/12 11:59
2
מה אתה מתפלא????
yoni207  |  17/04/12 12:43
3
תשובה אפשרית
צפנת  |  17/04/12 12:45
4
הפתרון
יונני  |  17/04/12 14:07
5
מעולה, הטחת בפניהם את האמת
אילן הדר  |  17/04/12 23:54
6
מדוע אתה לא מביא את המקור?
נו, באמת!  |  18/04/12 05:24
7
סופרים מהוללים ?
לגיטימי  |  18/04/12 08:08
8
חן חן למתי דוד על דבריו
יוסי אבידור  |  18/04/12 10:07
9
אם היה להם כבוד עצמי....
רובי בוזגלו  |  18/04/12 14:44
10
אם יגנו לא יקבלו פרסים ל"ת
אברהם מערב השומרו  |  18/04/12 21:22
11
גינטר גראסים כחול-לבן ל"ת
ד"ר רון בריימן  |  20/04/12 11:39
12
פפפפ.. תירגעו קצת, תבדקו ל"ד.
גונן.  |  26/04/12 20:12
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אביתר בן-צדף
עוד כמה תגובות קצרות בדרך כלל - גם מהמותן - בנושאים גדולים כקטנים, שהציקו לי, או עניינו אותי    והפעם - אשת-חיל, הודעות, הגדרות, הפתעות והפקרות    לקראת יום הזיכרון לשואה - וכל יום - נזכור את אחינו שנטבחו, ונלמד את הלקחים מרציחתם
אפרים הלפרין
גוֹט זֵעט הֵעלפען (אלוהים יעזור) - אלו המילים שזוכרת אימי תבדל"א מדברי אביה הי"ד כאשר העננים השחורים החלו לכסות את אירופה. גוֹט זֵעט הֵעלפען, אמר סבי כאשר שתי הבנות הצעירות בגיל העשרה הוצאו מהבית למחנות כפייה. גוֹט זֵעט הֵעלפען הוא כנראה עוד הספיק לומר כאשר הגרמנים ירו בו ובסבתי בחצר ביתם. פרט לשתי הבנות, אמי ודודתי ז"ל, לא נשאר שריד וזכר מהמשפחה. רק בשביל זה צריך גרעין
אלישע האס
מדינה אשר נותנת עדיפות לתדמיות במקום לנצחון בשדה המערכה של השליטה בשטח תישאר מדינה וירטואלית. מדינה אשר קברניטיה מגנים את מי שמוכנים להקריב את חייהם לטובת אזרחיה בלי לתת להם גיבוי (אפילו אם טעו בשיקול דעת) ואשר מאפשרת לאויב להשפיל את קציניה היא מדינה שמאבדת את החיילים שיאמינו בערך העליון הנדרש מהם וביום פקודה לא ינהגו בתקיפות הנדרשת
יוסף דוריאל
המסיתים-פרובוקטורים, שזכו בתקשורת שלנו בתואר המכובד של "פעילים", חזרו שוב על תרגיל הפלישה מלפני שנה, ולמרות שרובם נחסם - השיגו את מבוקשם בביזוי ישראל בעולם. הביזיון היה נמנע לו קראו להם בשם האמיתי ומפעילים את החוק המתאים לכך
אלי אלון
בסמוך לאמפיתיאטרון הרומי במבצר שוני השוכן בלב פארק ז'בוטינסקי, כ-2 קילומטר צפונית לבנימינה, באחד החדרים של המבצר, שכנה תקופה ארוכה מושבה של עשרות עטלפים שלאחרונה נעלמו כלא היו
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il