X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  מאמרים
חיילי צה"ל מועסקים כבר יותר מדי שנים בעבודות שיטור אזרחיות שאינם אמורים ולא הוכשרו לבצע. ישראל חייבת להפסיק את שליטת צה"ל באוכלוסיה המתגוררת ביהודה ושומרון, ולהעבירה לשליטה מלאה של הרשויות האזרחיות
▪  ▪  ▪
תעודת זהות פלשתינית. עת להעניק תעודה כחולה [צילום: AP]
אייזנר. לא היה צריך להיות בבקעה [צילום: פלאש 90]

100-50 אלף תעודות כחולות
לא מדובר במיליוני ערבים שיסתפחו לישראל, אלא בחמישים, מקסימום מאה אלף, שיקבלו תעודה כחולה. יתר האוכלוסיה הערבית נתון מאז הסכמי אוסלו לשליטה אזרחית של הרשות הפלשתינית, באזורי A ו-B. אין סיבה ואין הצדקה לספח אותם

   איציק וולף
סמח"ט הבקעה הכה פעיל שמאל בנשקו האישי

שלום אייזנר לא צריך היה להיות בבקעה בשבת. לא רק הוא. לובשי מדים מסוגו - חיילי צה"ל הגיבורים - מועסקים כבר יותר מדי שנים בעבודות שיטור אזרחיות שאינם אמורים ולא הוכשרו לבצע. חיילינו התגייסו על-מנת להדוף את הקמים עלינו - לא כדי להבריח רוכבי אופניים תמהוניים מסקנדינביה.
הבה נסיר לרגע את האשליה. בעוד חמש שנים וחודש, צה"ל ישלים 50 (!) שנות שליטה צבאית ביהודה ושומרון. יובל במשמעותו המקורית של המספר. לא משנה אם מסתכלים על הנתון הזה מימין או משמאל, מלמעלה או מלמטה - חמישים שנה הן פרק זמן מוגזם, הזוי. איש לא העלה בדעתו שכך יתגלגלו הדברים, אף אדם סביר אינו מעוניין להנציח את המציאות הזו אף כי בה בשעה הכל יודעים שהסכם לא ייחתם בשנים הקרובות.
במקום להמשיך במצעד האיוולת של מקסמי-שווא מדיניים, הגיעה השעה לטפל במציאות כפי שהיא. במקום להתרפק על שלום שלא יבוא, מוטל על המבוגר האחראי, קרי ישראל, לעשות מה שביכולתו לשיפור המציאות. ויש מה לעשות. לאזרח.
ישראל חייבת להפסיק את שליטת צה"ל באוכלוסיה המתגוררת ביהודה ושומרון, ולהעבירה לשליטה מלאה של הרשויות האזרחיות. בניגוד לדעה הרווחת, לא מדובר במיליוני ערבים שיסתפחו לישראל, אלא בחמישים, מקסימום מאה אלף, שיקבלו תעודה כחולה. יתר האוכלוסיה הערבית נתון מאז הסכמי אוסלו לשליטה אזרחית של הרשות הפלשתינית, באזורי A ו-B. אין סיבה ואין הצדקה לספח אותם. מנגד, החיכוכים, העימותים, האפליה, המחסומים, מתרחשים כולם בתא השטח המכונה אזור C. שם ורק שם מנהל הצבא את חיי האזרחים, הערבים והיהודים. שם גם התרחשה התקרית האחרונה.
את המציאות הזו, ולא משנה מהי נקודת המבט, חייבים להפסיק. כל צבא, ובוודאי צה"ל, לא יכול ולא צריך לשלוט באזרחים במשך חמישים שנה. די, פשוט די.
האזרוח - לא בלתי הפיך
אם יש קברניטים מפוכחים בישראל, עליהם להשיק לאלתר תוכנית חומש לאזרוח הדרגתי של אזור C. הצעד אינו קל, אך הוא הכרחי. אזרוח כרוך בתוספת 50 אלף איש למדינת ישראל, פריסה מחודשת של הרשויות השונות ובראשן המשטרה, ואולי גם מבחני הגירה כמקובל במדינות המערב. למעשה, בדיוק כפי שבשנות ה-60 חדל הממשל הצבאי לשלוט בערבים שבתוך הקו הירוק, כך יפסיק צה"ל מכאן ולהבא להיות הריבון על הערבים החיים בשטחי C. בעיות הביטחון באזור זה, ככל שהן קיימות, יטופלו באותם כלים בהם מתמודדת ישראל כיום עם תאי טרור בשטחה הריבוני.
דמוגרפית, ניתן לעמוד בתוספת של 50 אלף ערבים למרשם האוכלוסין. בכל מקרה, המחיר שווה את התמורה. ישראל תפתור בעיית זכויות צורמת שאכן קיימת בשטח. מנהיגינו ושליחינו בעולם יוכלו לומר לעמיתיהם הזרים כי נקטו צעד מרחיק-לכת לשיפור מצבם ומעמדם של התושבים הערבים, משום שישראל היא אכן דמוקרטיה ליברלית. בקצה תהליך - שלכשעצמו אינו סופי - יהיו בארץ ישראל המערבית שתי ישויות: מדינת ישראל והרשות הפלשתינית. מה שלא תהיה היא שליטה של צבא בחיי האזרחים.
חשוב להדגיש, שהאזרוח אינו בלתי הפיך, ואינו סוגר את הדלת בפני משא-ומתן עתידי. להפך. ממש כפי שממשלות ישראל נשאו ונתנו במשך השנים על שטחים ריבוניים ברמת הגולן, במזרח ירושלים ובחולות חלוצה, כך יוכלו לדון על גורל השטח שיסופח מיהודה ומשומרון. אבל, בתקופת הביניים הארוכה, האזרוח יחסוך את העוולות הבלתי נמנעות של ניהול חיי אזרחים בידי חיילים.
אם אנו אוהבים את צה"ל, כדאי שעד שנת היובל לשחרור יו"ש נגאל אותו מהמשימה הזו.

פורסם במקור: מקור ראשון
תאריך:  17/04/2012   |   עודכן:  17/04/2012
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
הגיע זמן אזרוּח
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
שמאלן מאוהב
שמאלן מאוהב  |  17/04/12 18:27
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
חנן וייס
הפצ"ר מנדלבליט, שיחד עם רא"ל אשכנזי והמפכ"ל כהן, קבעו כי קבלת שוחד ע"י קצין בכיר בקבע אינה נחשבת לעבירה פלילית; והקמצ"ר תא"ל מאיר אוחנה, מפקד מצ"ח בעברו, שאמר כי "אנשי הקבע גילו את עבירות הצווארון הלבן"
דניאל גיגי
המאבק החברתי הלגיטימי ביותר מתקיים היום ליד בית רה"מ בי-ם, אך הציבור והתקשורת לא נותנים למאבק זה במה. הצעירים האתיופים האמיצים שהחליטו להקים את המאהל נאבקים על דמות החברה הישראלית, וכולנו צריכים לעזור להם במאבק הזה
יורם דורי
לחברי בשמאל אומר הרפו מעט מההשתלחות בסמח״ט. פסלו את המעשה אבל אל תתעללו באיש. טעותו גדולה. אובדן עשתונות אסור שיקרה לקצין. אבל מכאן ועד הצגתו כשטן או כבריון רחוקה הדרך. לתומכים מימין אומר כי עוול אתם גורמים לו. כמעט הופכים אובדן עשתונות רגעי לאידיאולוגיה. מעשה של חוסר שליטה אתם הופכים לפשע בכוונה תחילה. גם אתם, אל תנצלו את מחדל הסמח״ט לפוליטיקה זולה
הרצל חקק
יום השואה ויום העצמאות די סמוכים זה לזה. לפניכם סיפורו של צעיר יהודי שחונך על חיים של ערכים ואהבת העם, צעיר בשם יצחק קמינסקי שיצא בשליחות למחנות העקורים בגרמניה - וכאשר חזר לארץ נפל בשיירה ליחיעם כלוחם בצבא העברי. אהבת העם, ערבות הדדית, חיים למען הכלל - מושגים שכמו נשכחו מעמנו. זה סיפורו של יצחק קמינסקי זכרונו לברכה
ד"ר דב גולדפלם
לאחר שלושת אלפי שנות היסטוריה אין העם היהודי זקוק לאישור מחדש של ספר הספרים על-סמך ממצאים ארכיאולוגיים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il