X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  מאמרים
סדר היום התקשורתי לא היה אמור להתרגש ממטס מחאה מסכן שרובו סוכל במדינות המוצא. הוא כן אמור להתרגש מפעולות איבה נגד יהודים בכל מקום
▪  ▪  ▪
שלום אייזנר בהפגנה. אירוע מקומי בודד [צילום: AP]

תמה אני כיצד אירוע מקומי ובודד בו היכה סא"ל שלום אייזנר, סמח"ט הבקעה, מפגין לא-תמים כלל ועיקר, עורר הדים כה רבים. ראש הממשלה והרמטכ"ל, ראשוני המתקפלים, מיהרו לגנות מבלי לבדוק כלל את האירוע, דבר שאילמלא תקשורת מקומית אנטי-ישראלית לא היה זוכה לרבע כותרת בעיתון.
האירוע עורר גלים מעבר לכל פרופורציה, וכולי תקווה שהסמח"ט היקר יחזור לתפקידו בהקדם, אם כי לא קשה לנחש מה יהא גורלו (חובש כיפה מזוקן שהיכה מפגין מהשמאל - תנחשו לבד...). כמובן שבמלחמה הבאה יתייצב סא"ל אייזנר כראשון הלוחמים, אבל נו באמת, מי סופר? הרמטכ"ל שמיהר לגנות? ראש הממשלה? בחייכם. לו הייתה תמונה הפוכה, היו אומרים שצה"ל נמושות וכמובן גם אז מדיחים את סא"ל אייזנר מתפקידו.
השאלות שלא נשאלו לגבי ההפגנה
השאלות הקשות כמובן לא נשאלו: כיצד מדינת ישראל מאפשרת לחותרים תחתיה להיכנס לגבולותיה? כיצד לא שלחו את המשטרה והיס"מ שכל-כך מאומנים לפרק למתנחלים את הצורה בהפגנות, להפגנה הנ"ל? וכיצד נשלחו סא"ל אייזנר וחייליו לשטח ללא אמצעים מתאימים לפיזור הפגנות? מה הוא היה אמור לעשות? לבקש מהם בנימוס להסתלק?
ליבי עם סא"ל אייזנר ומשפחתו, וליבי עם עם-ישראל שאלו הם מנהיגיו הנמושות שממהרים למצוא חן בעיני העולם בעוד ש-600 ק"מ משם טובח נשיא בבני עמו ואיש אינו פוצה פה ומצפצף.
סדר היום התקשורתי: ממה להתרגש?
אבל החשוב מכל, הוא מדוע העיתונות הופכת את המטס האומלל שבקושי הביא מפגינים שיכולים למלא אוטובוס אחד לאיום קיומי? הרי כמעט בכל יום ישנם עימותים בין מחבלים פלשתינים לחיילי צה"ל ואזרחים ישראלים יהודים מעבר לקו הירוק (בלשון העם – "מתנחלים"). ברוב המקרים, העימותים מסתיימים בפציעות, חלקן חמורות יותר מהפציעה של המפגין הדני, ומקרים אלו אינם זוכים למילה אחת באתרים כמו ynet ו-nrg. המשטרה כמובן אינה ממהרת להגיע וברוב המקרים "תלונת-נגד" של המחבל הערבי מביאה את המשטרה לחקור את המותקף היהודי דווקא, תקראו את הטור בנושא הזה של קלמן ליבסקינד ותבינו כמה שבא לצרוח מהטמטום.
איומים רבים קיימים על מדינת ישראל. סדר היום התקשורתי לא היה אמור להתרגש ממטס מחאה מסכן שרובו סוכל במדינות המוצא. הוא כן אמור להתרגש מפעולות איבה נגד יהודים בכל מקום, גם מעבר לקו הירוק.

תאריך:  18/04/2012   |   עודכן:  19/04/2012
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 מתנחלים
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איתמר לוין
אשר גרוניס מנומס יותר ואנושי יותר מאשר דורית ביניש, אבל דומה שבכך מסתכם ההבדל ביניהם    תגובתו של גרוניס להצעת חוק יסוד החקיקה מלמדת, שגם הוא - כקודמיו - רוצה שבית המשפט יוכל להתערב בחקיקה, בלא שהדרג הפוליטי יוכל להגיב
עמי דור-און
בכל מה שקשור באירוע "הסמח"ט המכה" התקשורת הישראלית לא עשתה מלאכתה המקצועית בדרך הולמת    כתבי הטלוויזיה אומנם נשלחו לראיין את המפגין הנורדי הפגוע אבל איש לא שאל את השאלות המקצועיות הדרושות: איזה ארגון "שוחר שלום" מימן טיסתו לישראל? מי שילם בעבור שהותו כאן? על חשבון מי סופק מזונו ומה הייתה מטרת ביקורו האמיתית, פרובוקציה אלימה או הבעת דעה?
אריאל כהנא
חיילי צה"ל מועסקים כבר יותר מדי שנים בעבודות שיטור אזרחיות שאינם אמורים ולא הוכשרו לבצע. ישראל חייבת להפסיק את שליטת צה"ל באוכלוסיה המתגוררת ביהודה ושומרון, ולהעבירה לשליטה מלאה של הרשויות האזרחיות
חנן וייס
הפצ"ר מנדלבליט, שיחד עם רא"ל אשכנזי והמפכ"ל כהן, קבעו כי קבלת שוחד ע"י קצין בכיר בקבע אינה נחשבת לעבירה פלילית; והקמצ"ר תא"ל מאיר אוחנה, מפקד מצ"ח בעברו, שאמר כי "אנשי הקבע גילו את עבירות הצווארון הלבן"
דניאל גיגי
המאבק החברתי הלגיטימי ביותר מתקיים היום ליד בית רה"מ בי-ם, אך הציבור והתקשורת לא נותנים למאבק זה במה. הצעירים האתיופים האמיצים שהחליטו להקים את המאהל נאבקים על דמות החברה הישראלית, וכולנו צריכים לעזור להם במאבק הזה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il