X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
צפו: מה היה קורה לו הדני היה חוסם כביש במולדתו
חייבים להקדים ולומר שדנמרק תישאר חקוקה לנצח בתולדות מדינת ישראל, מדינת היהודים, כמדינה חסידת עולם, על התגייסותו של העם הדני כולו להצלת היהודים הדנים במלחמת העולם השנייה באוקטובר 1943. 7,000 יהודים ניצלו. לא נשכח זאת לעולם!
▪  ▪  ▪
קופנהגן, דנמרק. התפרעויות בהפגנות [צילום: AP]

התקרית בין קצין צה"ל לבין האנרכיסט הפרובוקטור הדני גרם לי לקרוא ולהתעמק קצת במה שקורה היום בדנמרק, והתמונה רחוקה מלהצטייר כמדינה דמוקרטית, טולרנטית ומגנה על חופש הביטוי. זה לא כך. לפי סעיף 266 (b) של חוק העונשין הדני, "כל מי שמפרסם בפומבי או מפיץ בכוונה תחילה בציבור הצהרה או הבעת דעה בכל דרך אחרת, שבו קבוצה של אנשים מאוימים, מעליבים אותם או הם מושמצים מטעמי גזע, צבע עור, מוצא לאומי או אתני, דת או נטייה מינית, עלול לתת את הדין ע"י קנס או כליאה בבית כלא עד שנתיים."
§ 266b of the Danish penal code states, "Whoever publicly or with the intent of public dissemination issues a pronouncement or other communication by which a group of persons are threatened, insulted or denigrated due to their race, skin colour, national or ethnic origin, religion or sexual orientation is liable to a fine or incarceration for up to two years."
חקיקה דנית קיצונית
אפילו "ועדת האו"ם לחיסול ההפליה הגזעית, פנתה לחברה הדנית בוועדה לשקול מחדש את החקיקה (הקיצונית) מאחר שהתנאי המגביל של "פרסום רחב" או "הפצה רחבה" הנדרש לפי סעיף 266 (b) של החוק הפלילי הדני להפללה על העלבה על-רקע גזעני לא נראה שהוא תואם במלואו עם הדרישות של חלק 4 ו-6 של האמנה (של האו"ם)."
"The UN Committee on the Elimination of Racial Discrimination (CERD) invites the [Danish] State party to reconsider its legislation, since the restrictive condition of "broad publicity" or "wider dissemination" required by article 266 b of the Danish Criminal Code for the criminalization of racial insults does not appear to be fully in conformity with the requirements of articles 4 and 6 of the Convention."
בית משפט שדן באשמה לפי הסעיף הזה, מסרב להיכנס לשאלה אם יש אמת בדברים שנאמרו והאם הם נחשבים "דברי שיטנה" - "heat speech" או לא. Lars Hedegaard, היסטוריון, עיתונאי ונשיא The Free Press Society in Denmark, נמצא אשם על-פי הסעיף הזה כי אמר באירוע סגור אבל פומבי, ש"נערות במשפחות מוסלמיות, נאנסות ע"י הדודים, בני הדודים והאבות שלהם ואח"כ הן נרצחות בגלל 'כבוד המשפחה'".
בפסק דין הוא נקנס ב-5000 DKK שווי ערך ל-1000 דולר, באשמת השמצת זכרים מוסלמים בכל רחבי העולם. ההרצאה שלו התקיימה בעקבות הרשעתו של חבר פרלמנט Jesper Langballe על אותו סעיף. יש לציין שלחברי פרלמנט בדנמרק אין חסינות כמו אצלנו, עם כל המשמעויות הנובעות מכך, ביחס לזכותם להשתמש בחופש הביטוי כנבחרי הציבור.
Lars Hedegaard הגיב על פסק הדין ש"המפסידים האמיתיים היום הם חופש הביטוי והנשים המוסלמיות. איך אנחנו יכולים להגן עליהן אם אנחנו מסתכנים בתווית של גזענות?".
Phyllis Chesler, פרופסור אמריטוס לפסיכולוגיה ולימודי נשים, ב-City University בניו-יורק, לוחמת וותיקה וידועה למען נשים ולמען ישראל, מחברת אין סוף של ספרים ומאמרים, כתבה במאמר ששמו "להגן על נערות מוסלמיות שלא להאנס הוא היום פשע באירופה" ש"(משך שנים) הדנים, הסקנדינבים, כל ארופה, היו מבקרים וחושפים את הפשעים והחטאים הממשיים והדמיוניים של שתי הדתות, היהדות והנצרות. עכשיו, פתאום, האיסלאם הוא מנוע מאותו היחס. הפשע של Hedegaard היה שהוא חשף את ה"מספר הגדול של נאנסות בתוך המשפחה, באזורים שבהם התרבות האיסלאמית שולטת בדנמרק ... הפשע של התובע הוא חמור יותר. עכשיו, בברכתה של התביעה, להגיד את האמת על אלימות מינית נגד נשים בדנמרק, נחשבת באופן רשמי כ"גזענות" - לפחות כשהאלימות מבוצעת ע"י אבות, דודים או בני דודים מוסלמים ... הגזענים האמיתיים, שונאי-הכופרים, שונאי-היהודים, שונאי-הנשים אינם מורשעים אלא רק אלה שחושפים אותם".
תחי הצביעות האירופאית
כשהאוטו-אנטישמים בתקשורת עשו עליהום על הסמח"ט, היה כדאי שהם יצפו קודם איך נוהגת משטרת דנמרק במפגינים פורעי חוק. אכיפת החוק של משטרת דנמרק הוא ברוטלי. בוידאו קליפ הבא, רואים איך המשטרה במדינה הנחשבת בעיני הישראלי הממוצע כאחת הדמוקרטית המובילות באירופה, לא מהססת להשתמש בכח נגד מפגינים "בלתי אלימים" שחוסמים כבישים:
עם כל ההערכה לשגרירה הדנית בישראל, הנאה והסימפטית, צריך קצת יותר מקמצוץ של חוצפה לדרוש משלטונות ישראל לתת הסברים על התקרית עם האנרכיסט הדני - שבלשון הדיפלומטי פירושו "הבעת אי שביעות רצון" מהתנהגות צה"ל. זה השלב הראשון של הנפת אצבע מאשימה נגד מדינת ישראל בנוסח: "נו, נו, נו, ברברים מזרח תיכוניים שכמותכם, אנחנו מזהירים אותכם לא להשתמש בכח נגד אזרחים זרים שואפי שלום ודו-קיום". השלב הבא יהיה לזמן את השגריר שלנו בקופנהגן ולעשות גם לו "זובור"! תחי הצביעות האירופאית!
אי-אפשר לסיים בלי לפרגן למדינה הסקנדינבית הזאת. אנחנו הישראלים ידועים בד"כ כ"כסחיסטים" בדם. אבל עם דנמרק אי-אפשר לנהוג כמו עם סתם מדינה אחרת. לנו יש זכרון קולקטיבי על דנמרק. לכל אחד מאיתנו יש פינה חמה בלב לעם המופלא הזה שהתגייס כולו והציל 7000 יהודים דנים, באוקטובר 1943, בזמן מלחמת העולם השניה. דנמרק תשאר חקוקה לנצח כמדינת חסידת עולם בתולדות מדינת ישראל, מדינת היהודים. לא נשכח זאת לעולם! גם אם יגיעו לארץ עוד פרובוקטורים אנרכיסטים דנים!.

תאריך:  19/04/2012   |   עודכן:  22/04/2012
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
דנמרק של היום איננה מה שחשבתם!
תגובות  [ 7 ] מוצגות  [ 7 ]  כתוב תגובה 
1
אם אינך רוצה לשכוח "כמה שהדנים
ברוריה מקרית חיים  |  19/04/12 10:56
 
- את כל משפחתי.זה שהיום
הדנים הצילו  |  19/04/12 14:01
 
- תגובה
צנחן  |  19/04/12 14:05
 
- תודה-אני עמך-היה חזק ל"ת
א מ רול  |  19/04/12 17:46
 
- כל מילה בסלע. מילים כדורבנות.
סיישל  |  19/04/12 14:21
2
מח"ט לא קצין-ג'נטלמן וסתם בריו
ראיס-פוטין-בוטוקס  |  20/04/12 16:25
3
שלום אייזנר - גיבור ישראל
אלני המלכה  |  20/04/12 22:33
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
רן שורר
עבורנו אזרחי "תוך הקו הירוק”, סא"ל אייזנר מסמל את כל הרוע שצומח ועוד יצמח בין יהודים שם למעלה - בהרי שומרון ויהודה. לא הייתה ולא תהיה אפשרות להתגורר ביחד עם פלשתינים בגדה המערבית או בעזה או בכל מקום אחר, במיוחד כאשר אחד מהצדדים הוא עם שולט והשני - עם נשלט
יורם דורי
ערב יום השואה, נסעתי ברכבת לקרקוב עם משתתפי מצעד החיים. רחובות הרובע היהודי מלאי אדם. צעירים בכל מקום ובכולם תפילת אל מלא רחמים. עוד עשרות מיליונים של צעירות וצעירים יהודים יכלו להיות אילו לא הייתה השואה. אילו שישה מיליון יהודים היו נשארים בחיים. גם נכדיהם של הנספים היו חיים בקרבנו היום
אפרים הלפרין
אין תופסים אדם בשעת צערו, אך רק בשל השאלה של סא"ל שלום אייזנר - "מה חשוב - לעמוד במשימה, או להצטלם טוב?" - הייתי מקפיא את הקצין מתפקיד מבצעי לשנה או לשנתיים
יוסי אחימאיר
מעולם לא הכרתי את סבא לאון ולא את סבא אייזיק, לא את סבתא מנוחה ולא את סבתא שרה. אבל אשתקד ערכתי עם רעייתי מסע בפולין בעקבות סבא יהודה-לייב, הוא לאון אסטרחן, אביה של אמי. מסע בזמן ובמקום, שהביא אותי לבסוף - לאחר שנים רבות של לבטים והדחקה - אל אדמת אותה ארץ שבה פעל הסבא במחצית הראשונה של המאה ה-20, בה חי ובה נרצח
דוד קינסט
לא שיר כתב גינטר גראס אלא מאמר שטנה, ומאמרי שטנה הם שהכשירו את הקרקע להשמדה תעשייתית של העם היהודי. ותמיד היו אלו אינטלקטואלים שהובילו את ההסתה, כמו שהיו אלה רופאים נאצים שהובילו את פרויקט השמדת העם היהודי ואף נתנו את הצידוק המוסרי והמדעי לכך
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il