X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
טניה שמוקלרמן מטפלת בפסיכותרפיה, מאמנת אישית ויועצת
דוא"ל בלוג/אתר רשימות מעקב
יותר מדי דברים בחיינו מתנהלים על "טייס אוטומטי". מודעות, או ליתר דיוק - ערנות, מהווה צעד ראשון וחשוב ביותר לשינוי
▪  ▪  ▪
לחשוב אחרת, לחשוב לעומק [צילום אילוסטרציה: AP]
הרגל - אויב או ידיד?
טניה שמוקלרמן
האם כל ההרגלים שלנו רעים ושליליים המה או שמא יש לנו גם הרגלים טובים? שווה לבחון אותם לעומק כדי להבין איזה מהם הוא ידיד טוב ואיזה מהם הוא אויב מר
לרשימה המלאה

לאחר שפרסמתי כאן את המאמר הראשון שלי בנושא הרגלים, קיבלתי אימייל מאישה בשם מירי, שבטוב ליבה נתנה לי את אישורה לפרסם קטע ממנו: "כפי שהמלצת, רשמתי לפניי רשימת ההרגלים שלי. התבוננתי בדף וקמתי מהשולחן כדי לקרוא לבעלי כדי שהוא יקרא. ואז עצרתי את עצמי כי לפתע הבנתי שההרגל הכי מזיק שיש לי זה להסתמך על דעות של אחרים שתמיד יודעים טוב ממני. ככה אני רגילה לחשוב".
כאשר אנחנו שואלים את עצמנו מה זה הרגל, הדבר הראשון שעולה בראש הוא שמדובר בדפוס התנהגות, בדרך בה אנחנו עושים או לחלופין לא עושים דברים מסוימים. אך אם נעצור לחשוב לרגע, מיד נבין שהרגל זה קודם כל דפוס חשיבה.
יש לי ידידה שלפני כמה שנים נסיבות חייה הובילה אותה להחלטה להפוך משכירה לעצמאית. היא הייתה מומחית מנוסה בתחום עיסוקה, היו לה מוניטין וקשרים. כל זה הבטיח לה עתיד ורוד בתור עצמאית. בפועל, הדברים נראו לגמרי אחרת. הטלפון צלצל, הזמנות זרמו, אך היא לא הייתה מסוגלת לספק את הסחורה. שעות על גבי שעות ישבה ידידתי ליד שולחן העבודה, משותקת.
בעברה כשכירה הייתה רגילה לקבל הנחיות מדויקות לגבי אופן ביצוע עבודה, לוח זמנים, התקשרות עם גורמים אחרים וכו'. בנוסף, הייתה רגילה לקבל פידבקים מיידיים ממנהליה שאיפשרו לה לשמור על מורל גבוה ולבצע את עבודתה על הצד הטוב ביותר. אחרי ארבעה חודשים של סבל, שיתוק וקשיים כלכליים חזרה ידידתי להיות שכירה תוך כדי שהיא מדוכאת ומתוסכלת.
אישה אחרת הרגישה מגיל צעיר מאוד שהיא לבד בעולם הזה, שהעולם כולו זה מקום עוין וחשוד. היא התמכרה לעבודה, הייתה פעלתנית מאוד וזאת כדי להתמודד עם חרדותיה. כאשר הופיע בחייה גבר רציני וראוי שרצה לחלוק איתה את הנטל, לקחת חלק פעיל בפרנסה ובגידול ילדיה, היא מצאה את עצמה לא מסוגלת לוותר על דפוס חשיבתה. היא חשדה שהוא יבגוד בה, שיש לו אינטרסים זרים. מיותר לציין שהקשר ביניהם הגיע לסופו הבלתי נמנע.
אז הבנו את הפואנטה. דפוסים מנטאליים מושרשים שולטים בחיינו. אז מה עושים כדי לשנותם?
להיות ערים וערניים לדפוסי חשיבה
כרגיל, מודעות או ליתר דיוק ערנות, מהווה צעד ראשון וחשוב ביותר לשינוי. מתברר שיותר מדי דברים בחיינו מתנהלים על טייס אוטומטי, כאילו מתוך שינה. נסו להיזכר בפרטי פרטים איך עבר עליכם היום. מה אכלתם לארוחת הבוקר? מה ראיתם בדרך לעבודה? את מי פגשתם ועל מה דיברתם? וכמה מאיתנו מנסים בבהלה מוחלטת להיזכר האם נעלנו את דלת הכניסה? ואיפה שמנו את המפתחות של האוטו? האם כיבינו את המזגן לפני היציאה מהבית?
אז איך מגבירים ערנות לדפוסי חשיבה? אחת השיטות האהובות עלי ביותר, היא פשוט לדבר אל עצמי בקול רם תוך כדי ביצוע פעולה כלשהי, תוך כדי תהליך חשיבה. ילדים קטנים נוהגים לעשות זאת באופן טבעי וקבוע. נסו את התרגיל הזה פעם-פעמיים ביום ותבינו עד כמה זה ממקד ומסייע. פשוט תתארו לעצמכם בקול רם ובפרטי פרטים את מה שאתם עושים. תוך כדי כך יתעוררו שאלות כגון: מה בעצם אני עושה? למה אני עושה זאת? למה דווקא עכשיו? למה בסדר המסוים הזה ובצורה הזו? לרוב תשובות ואיתן גם שינוי יבואו באופן ספונטני וטבעי, ללא מאמץ מיוחד מצידכם.
תרגיל מצוין נוסף זה להתחבר לחושים שלנו. לחוש, להכיר מחדש דברים מוכרים ורגילים. לדוגמה - כולנו מתקלחים כל יום. מדובר בפעולה בנאלית, רגילה, יומיומית, שלרוב נעשית על אוטומט. כנסו לחדר האמבטיה, התבוננו בציוד שנמצא שם, לטפו את המגבות. איך התחושה? האם אתם אוהבים אותה? אולי אתם מעדיפים מגבת רכה יותר או לחלופין מחוספסת יותר? הריחו את הסבונים. האם אתם עדיין אוהבים את הריחות? או שפתאום יתברר לכם שאתם רוצים להתנסות במשהו חדש? ואיך טמפרטורת המים, עוצמת הזרם? זה עדיין נעים ומתאים? ואם לא, מה הייתם רוצים לשנות? תתנסו, תחושו, תרגישו ותחשבו. השינויים הקטנים האלה יכוונו אתכם לשינויים משמעותיים ועמוקים.

תאריך:  20/04/2012   |   עודכן:  22/04/2012
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
הרגלי חשיבה - ההרגלים החשובים ביותר
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
שאול רוזנפלד
לא כל אחד ראוי לקבל היתר להזכרת השואה או לעריכת השוואות לנאצים
יובל ברנדשטטר
על הדימוי שיוצרת התקשורת הממוסדת ועל האמת
שלמה פרלה
המצב המשברי החמור משמש הזדמנות למנהיגי אירופה ולכלכלניה לבחון מחדש את תפישתם הכלכלית
עמוס דאי
יהודים, לכו מכאן. קניתי לכם קונטיינר של בגדי-ים ואני מקווה שאתם יודעים לשחות...
איתמר לוין
כיצד קבעה המשטרה בתוך כמה שעות מה גרם לאסון בהר הרצל ומי נושא באחריות לכך? וכיצד - להבדיל - הצליחה להגיש בתוך כמה ימים כתבי אישום בנוגע להתפרעות באיצטדיון בפתח תקוה? ולאן נעלמת היעילות הזו כאשר לא מדובר בתיקים מתוקשרים?
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il