אני מניחה שגם אתם שמתם לב ל"עליהום" התקשורתי הנרחב נגד סוכני הביטוח. המגבלות על עמלות סוכני הביטוח אותן הטיל משרד האוצר, הדיונים הבלתי פוסקים על הפחתת דמי הניהול וקמפיין ה"שוקה" הבלתי מחמיא לדמותו של סוכן הביטוח מטעם חברת הביטוח "9 מיליון" - כל אלה הן רק חלק מהמכות אותן ספגו וסופגים סוכני הביטוח.
אף שאינני מצטרפת כלל וכלל ל"עליהום" הזה - ואני מכירה לא מעט סוכני ביטוח שעושים את עבודתם נאמנה הן בפן המקצועי והן בפן השירותי - ברצוני לשתף אתכם בכל זאת במקרה מחפיר של סוכן ביטוח.
תגובה תוקפנית לאחרונה פנתה אליי י' לצורך קבלת יעוץ פנסיוני וביטוחי מקיף על התיק שלה. הנחיתי את הלקוחה לפנות לסוכן הביטוח שלה על-מנת לקבל מידע על אודות הפוליסות שלה. דרך אותו סוכן ביטוח, י' החזיקה בפוליסה למקרה אובדן כושר עבודה, פוליסת ביטוח חיים וכן היה לנו ספק באשר לצבירה בקרן פנסיה שפתח לה אותו סוכן.
מששמע סוכן הביטוח כי האינפורמציה אותה דורשת י' היא עבור יעוץ פנסיוני, תקף סוכן הביטוח בטון זועם ואמר: "מדוע לך לשלם כסף עבור יעוץ?!", "אני לא מבין מדוע אינך פונה בדרכים המקובלות?", "תתקשרי למוקד של חברת הביטוח ושם תקבלי את כל המידע שאת זקוקה לו!".
י' נבהלה מתגובתו התוקפנית של סוכן הביטוח. היא לא הבינה איך היא הצליחה לעורר את חמתו בגלל בקשה כל-כך פשוטה, לקבל מידע על אודות הפוליסות שלה. באותה שנייה, י' לא הבינה למה היא צריכה סוכן ביטוח, אם גם ככה הוא מפנה אותה לקבלת שירות ישירות מחברת הביטוח. לבסוף, אותו סוכן ביטוח התעשת, וירה לעברה את כל האינפורמציה הנדרשת. אך אין כל ספק, כי צורת מתן השירות, הותירה לי' טעם רע מאוד.
סוכן חדש זעמו של סוכן הביטוח נבע, יש להניח, מן העובדה שלקוחה שלו בחרה לעבור יעוץ אובייקטיבי וחיצוני לו, בו ייתכן שיומלץ לה לבצע שינויים בתיק הפנסיוני והביטוחי. ראייתו הצרה, התמקדה בביקורת שהוא עשוי לספוג ובהפסד כספי כתוצאה מביטול פוליסות. המלצותיי לי' כללו דווקא קריאה להגדלת הכיסוי הביטוחי למקרה מוות ולמקרה אובדן כושר עבודה, ואף קריאה לרכישת ביטוח סיעודי.
זהו חלומו של כל סוכן ביטוח - לקוח שפונה אליו לרכישת ביטוח מבלי שצריך לשכנעו! אולם, העלבון אותו חשה י' מפני אותו סוכן ביטוח, הניא אותה מלפנות אליו שוב. אם השירות שהוא נותן, לא כולל שירות, כנראה שתיאלץ למצוא לה סוכן אחר.