X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
"במותם ציוו לנו את החיים" - מנטרה זו משננים מנהיגי ישראל כל יום זיכרון לחללי צה"ל תוך ניסיון נואש להראות עד כמה הם מעריכים את הנופלים, אבל מסתבר שיש כאלה שחושבים אחרת
▪  ▪  ▪
נפגעי הטראומה סוחבים את הכאב כל החיים [צילום: אפיק גבאי]

"במותם ציוו לנו את החיים" מנטרה זו משננים מנהיגי ישראל כל יום זיכרון לחללי צה"ל תוך ניסיון נואש להראות עד כמה הם מעריכים את הנופלים, אבל מסתבר שיש כאלה שחושבים אחרת.
"יש אומרים במותם ציוו לנו את החיים, ואני אומר, בחייהם ציוו להם את המוות!" זעק קולו של הלום קרב במהלך ראיון רדיו לקראת יום כיפור ואזכור מלחמת יום כיפור.
זעקתו של הפגוע הדהדה במוחי ימים רבים ולא נתנה לי מנוח, כמה זה נכון חשבתי, איש אינו יכול להבין את נפגעי הטראומה למרות כל המחקרים והתיעודים, איש גם אינו יכול להוכיח את אמיתות הטראומה, רשויות המדינה כמו משרד הביטחון וביטוח לאומי מתרגמים את הטראומה לכסף ומערימים קשיים רבים ובלתי אנושיים.
נפגעי הטראומה - סובלים יותר בחיים
נפגעי הטראומה ממשיכים את חייהם כאשר לרובם החיים גרועים מהמוות, מצד אחד בדרך כלל לא מאמינים להם, הם נראים שלמים והפלא ופלא, הם בדרך כלל גם מדברים לעניין, מצד שני נפגעי הטראומה מספרים סיפורים שלא ממש ברורים למי שאינו חווה אותם, חוסר מנוחה, סיוטים, חוסר ריכוז, נסיעות ליליות ארוכות, תחושת בידוד וניכור, חוסר תפקוד, התפרצויות זעם ועוד.
"לקום מחר בבוקר עם שיר חדש בלב" זהו שיר אופטימי ויפה אך לא עבור נפגעי הטראומה, לקום מחר בבוקר זו שאלה קשה, בדרך כלל הבוקר הוא חלק מהלילה שהוא חלק מהיום, רובם מייחלים להירדם סוף סוף ולהתעורר כמה שיותר מאוחר כי בדרך כלל אין עבור מה להתעורר, שיגרת היום מעיקה ביותר לעומת העשייה שהיו רגילים אליה.
הציבור ה"רגיל", הבריא, חושב שהנכות הגרועה ביותר היא להיות מרותק לכיסא גלגלים, והנה, הפלא ופלא, נפגעי טראומה רבים מקנאים בנכות של חבריהם המשותקים, כך אמרו לי רבים מבין אלה ששוחחו איתי בגילוי לב. "אותי איש אינו מבין" כך אמר לי הלום קרב עם דמעות בעיניו "הילדים אינם מבינים אותי, הסביבה אינה מבינה אותי, אנשי משרד הביטחון עושים ממני שקרן, אז בשביל מה לקום בבוקר? בשביל מה לחיות? כל החיים שלי הפכו להיות שאלה אחת גדולה!".
תמיד חשבתי וכך חושב רוב הציבור, שאם "זכית" להיות נכה צה"ל אתה מסודר, אבל בפועל המציאות טופחת בפרצוף, חלק ניכר מנכי צה"ל מתלוננים על יחס משפיל ולא הוגן, סחבת לא הגיונית בטיפול, טיפול רשלני ולא מקצועי ועוד "מחמאות" רבות ומגוונות לעובדי אגף השיקום וכולן אמת, אז אם נצא מנקודת הנחה שחלק מגזים, ואולי חלק מתחזה, נוווו אז מה אם כל השאר? האם בגלל תפוח אחד רקוב בארגז כל התפוחים דינם להירקב?
למנוע ביורוקרטיה מיותרת
השאלה הבסיסית, מדוע אגף השיקום אינו עושה את הדברים הנכונים, עולה בקרב נכי צה"ל בכל שיחה ובכל פורום. התירוץ הראשי שאין תקציב וחסר כסף הוא קשקוש אחד גדול, אגף השיקום חייב להתייעל, חייב להעניק לנכים תעסוקה, חייב להעניק תיקווה, במקום וועדות ותתי וועדות, חייבים לטפל בנכים מידית ולמנוע ביורוקרטיה מיותרת, לנקוט בשיטה הגיונית יותר, חסכנית יותר, לטפל בנכים בזמן, מידית, לא כעבור שבועות, וחודשים או שנים, תוך שעות, ואז ימנעו דרדור במצבם של הנכים, יחסכו בתרופות ובטיפולים מקצועיים, הנכים ומשפחותיהם יהיו יותר מרוצים ויחסך כסף רב למדינה.
כמעט בכל דיון בכנסת ובמיוחד בוועדה לביקורת המדינה נשאלים נציגיי אגף השיקום שאלות נוקבות, חברי הוועדה לביקורת המדינה בכל דיון מעלים תהיות רבות ומטילים ספק באמינות נציגי אגף השיקום, אבל בפועל מתחלפים חברי הוועדה לביקורת המדינה חדשות לבקרים, אנשי אגף השיקום ממשיכים לשטות בוועדה, נכים מגיעים למצבים בלתי אפשריים ומנסים לשים קץ לחייהם, חלקם אפילו מצליחים ואיש אינו משלם את המחיר, כך ניראת מדינה שאמורה להיות מדינה מתוקנת, מדינה ששיפרה את מעמדה והגיעה לאחרונה למקום ה-28 ברשימת המדינות המושחתות בעולם, מקום טוב בין הגרועות במדינות העולם השלישי.
בחייהם ציוו להם את המוות!!!! לזכור ולא לשכוח!
נכתב לפני שנים, רלוונטי גם היום

תאריך:  23/04/2012   |   עודכן:  23/04/2012
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
בחייהם ציוו עליהם את המוות!
תגובות  [ 3 ] מוצגות  [ 3 ]  כתוב תגובה 
1
בחייהם ציוו לנו את המוות.
אבינועם  |  23/04/12 15:40
2
דבר אל הקיר
יוא"ב  |  26/04/12 09:26
3
דיר אל ישראל
אהרון שחר  |  26/04/12 09:38
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אפרים הלפרין
חז"לינו אמרו שמאז שחרב בית המקדש, ניתנה הנבואה לשוטים, אז בואו ננסה קצת לנבא, בואו נשתטה ונחזה מה יהיה עתידה של המחאה החברתית הבאה
אלכס טנצר
ספר לימוד "יוצאים לדרך אזרחית", הציג את "העלייה הגדולה" מבריה"מ לשעבר כאילו מדובר בגל הגירה של רוסים אתניים העונדים צלבים ונטולי קשר ליהדוּת. בזכות הסערה הציבורית, השימוש בספר הלימוד בוטל. הספר הפוגעני אומנם בוטל, אבל סטיגמות וגזענות הפכו מזמן למוצר נפוץ בחברה הישראלית
איתמר לוין
כאשר מי שעומד בראש התביעה הכללית ממנה את אנשי הפרקליטות לדון באפשרות של "הקמת נציבות תלונות", התוצאה ידועה מראש. ההצעה שהגיש וינשטיין עמוסה בבלופים המרוקנים מתוכנו את הגוף המוצע עוד לפני שנולד    זה לא סוס שתוכנן בידי ועדה והפך לגמל; זה חמור אחד גדול
דוד מרחב
אלדד יניב, פוליטיקאי ממולח מאוד, מבין את השגיאה שעשתה ציפי לבני, שלא עלתה לרגל לשדרות רוטשילד כדי להכות על חטא ולהישבע אמונים לסוציאליזם, ולכן הוא מתחיל מעכשיו בהתקרבות אל הגרעין הצעיר והקשיח של המחאה החברתית, מעפיל לקרמלין כדי לקבל הכשר מהפוליטביורו החדש
אלכסנדר יורפולסקי
ההחלטה האחרונה של התאחדות הסטודנטים במכללת צפת מהווה מקור לגאווה לאומית והוכחה לכך שהשוויון במדינה הזו הוא בראש סדר העדיפות, הוכחה לכך שהדמוקרטיה שרירה וקיימת במדינת העם היהודי
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il