X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
שניים מחברי נהרגו במהלך שירותם הצבאי אחד נרצח על-ידי מחבל והשני טבע מדוע שניהם נחשבים חללים אם מותו של אחד מהם היה אך במקרה בעת שירותו הצבאי בעוד מות השני היה חלק מהמאבק הלאומי? הגיעה העת לומר את הדברים בקול: לא כל חייל מת הוא חלל
▪  ▪  ▪
[צילום: AP]

שני חברים היו לי, שלמדו איתי ביחד. שניהם מצאו את מותם בעת שירותם הצבאי ולשניהם הייתה הלוויה צבאית מלאה. שני החברים הללו שלי מוכרים כחללי מערכות ישראל ושמותיהם יוזכרו בין שמות 22,993 חללי צה"ל. אבל יסלח לי האל ויסלחו לי הוריו של אחד מחברי ההרוגים, הוא לא צריך להיות ברשימה הזאת.
אותו חבר טבע במהלך שירותו הצבאי. זה היה ביום שישי באחד מחופי הים שבמרכז הארץ. כמו בכל הסיפורים על נופלים, זה היה זמן קצר לפני השחרור שלו. החבר השני, לעומת זאת, נהרג מאש מחבל בעת שנסע עם אמו לביתם שבמערב השומרון.
כאן טמון כל ההבדל. יום הזיכרון לחללי מערכות ישראל צריך להיות מוקדש לחללים, ולחללים בלבד. אין בו מקום לחיילים שנהרגו במהלך שירותם הצבאי ללא קשר לפעילות הצבאית שלהם. אולי כדאי לחזור קצת למקורות ולזכור שהמונח 'חלל' מחובר בקשר ישיר ובלעדי אל החרב שפגעה בו. כך באופן קבוע - המונח חלל קשור לפעולת רצח. בין אם זה הביטוי "חלל חרב" או הפסוק " כי ימצא חלל באדמה אשר ה' אלהיך נתן לך לרשתה נפל בשדה לא נודע מי הכהו".
מי שאינו משתייך למשפחת השכול כואב את אובדן היקיר לו יום יום, שעה שעה. יום הזיכרון נועד לשתף את כלל אזרחי ישראל ששפר עליהם גורלם ושלא איבדו מי מבני משפחתם באבל. אך הקישור של העם כולו יכול להיות רק עם מי שבמותו ציווה לכל השאר את החיים. עם מי שמותו היה חלק מן המאבק הצבאי-הלאומי לתקומת ישראל. לא עם מי שמותו היה מוות פרטי.
בקטגוריה הזאת אפשר לכלול גם הרוגים בתאונות אימונים, גם את מסורטני הקישון ואפילו את סגן הילה בצלאלי שנהרגה בעיצומה של פעילות צבאית. אומנם פעילות טקסית, אך חלק בלתי נפרד מפעילות צה"ל.
כל שאר מי שמצאו את מותם ושאך במקרה היו חיילים באותה עת צריכים לקבל מצה"ל תמיכה, צריכים לקבל הטבות כספיות מן המדינה, אך לא להיכלל במשפחת השכול.
הדברים שאני כותב אינם נוחים ואינם נעימים. אך הגיעה העת לשים קץ לפרצה הזאת שנולדה אך ורק מטעמים רגשניים ומחוסר יכולת לעשות הפרדה ברורה בין דם לדם ובין דין לדין. רק כך תימנע זילות של יום הזיכרון שנותר עד היום אחד הימים הקדושים האחרונים שעוד נשארו לרוב אזרחי מדינת ישראל.

תאריך:  24/04/2012   |   עודכן:  24/04/2012
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
למרות הקושי, לא כל חייל מת הוא חלל
תגובות  [ 7 ] מוצגות  [ 7 ]  כתוב תגובה 
1
עקרונית אתה צודק, אבל ...
שאול א.  |  24/04/12 23:14
 
- טועה ומטעה
ajn  |  25/04/12 22:33
2
צודק במאה אחוז בוא לחדרה
אביטנסקי 123  |  25/04/12 07:13
3
הבעיה היותר גדולה
ירושלמי  |  25/04/12 08:29
4
לטעמי הצדק לא עימכם
aviku  |  25/04/12 08:49
5
חיל צהל שמת.ולא משנה כלל
הגוי..  |  26/04/12 09:49
 
- עצם פרסום התגובה,מוכיח כי ה
הגוי..  |  26/04/12 11:16
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יואב לוי
בחודש יוני הקרוב יגיע נשיא המדינה לארה"ב כדי לקבל את מדליית החירות מנשיא ארה"ב. האמת שאיני מבין מדוע הוא מקבל את המדליה, אבל זה הזמן, כבוד הנשיא, ואני בטוח שמרבית אזרחי מדינת ישראל יסכימו איתי, לדרוש את שחרורו המיידי של ג'ונתן פולארד כתנאי לקבלת מדליית החירות
משה חסדאי
סיפורו של אורי בן ארי, שנולד בברלין בשם היינץ בנר ולימים הפך למפקד גייסות השריון, מנכ"ל בקונצרן כור, קונסול ישראל בניו-יורק, וסופר פורה שהמפורסם בספריו נקרא: "אחרי"
זאב בן-יוסף
גילויי אלימות בישראל אינם מושפעים מהכיבוש ומהשליטה על עם אחר אלא כתוצאה מהתרופפות האחדות הלאומית והתרחקות משורשי מורשת ישראל שבגללם איבדנו פעמיים את עצמאותנו
אביעד הכהן
לצד הזילות בחיי אדם, למתן פרס לרוצחים עשויות להיות השלכות עתידיות רבות-משמעות על כושר ההרתעה מפני עבריינות כבדה, ועידוד עבריינים לסחור במידע שברשותם
טליה פישמן
בסרט 'אורחים לרגע' הכוונה הייתה לספר סיפור מסוים על נערה, בת להורים גרושים. כמובן שאם מספרים סיפור פרטי נכון ומדויק יוצא שהוא אוניברסאלי, ואני חושדת שהמטרה כאן הייתה לתאר משהו שהוא נכון בדרך כלל לגבי ילדים להורים גרושים. אבל יוצא שדמות האב הופכת להיות המוקד
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il