X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
"נזכור את כולם" [צילום: פלאש 90]
במותם ציוו לנו את החיים
המשפט הזה, "במותם ציוו לנו את החיים", הפך ברבות השנים לבנאלי. השאלה היא מה באמת אנחנו זוכרים מהרוגי מערכות ישראל?

קראו לו אביחי. קראו לו אשר. זאת הייתה משפחה. היא הייתה רק ילדה. הוא היה חייל, גיבור של ממש. הוא היה תלמיד. הוא היה אב. הם אהבו זה את זו. הם אהבו את העם. הוא אהב את הארץ.
ונזכור את כולם. את יפי הבלורית והתואר, את אלו שלחמו למען הארץ, אלו שהלכו ברחובות. בשלב מסוים זה כבר לא משנה אם אתה חייל או אזרח. כולנו אחד. לפחות ליום אחד, לרגע אחד - כולנו אחד. הגבורה כבר אינה נמדדת בקפיצה על רימון, בהסתערות על האויב. כן, ודאי - גם זו גבורה. גבורה שלא אדע, גבורה שלא אכיר.
בשלב מסוים זו נהייתה גבורה להמשיך. להמשיך לחיות, למרות הכל. למרות המלחמה, למרות הירי, למרות הכאב - להמשיך. היום המלחמה היא קצת אחרת. עברנו, ברוך השם, את מתקפות הטרור. הצלחנו לעמוד במתקפות הטילים. היום הלוחמה היא תודעתית יותר, ערכית יותר. יוקר המחיה פתאום נהיה סיבה לעזוב את הארץ. שבעים שנה חלפו מאז הצורך הקיומי בבית לאומי והיום כבר עוזבים בשביל הכסף.
אם כתבתי שהלקח מהשואה הוא לזכור את השנאה שיש שם בחוץ ואת החיוניות של המוסר, עתה אני רואה לנכון ליטול לקח נוסף, מהשילוב בין יום הזיכרון ליום העצמאות.
במותם ציוו לנו את הזיכרון
מספר הרוגי מערכות ישראל הוא מעל ל-22 אלף. מספר עצום, מזעזע. מספר שירדוף אותנו בטרם ניכנס למלחמה הבאה. אך הוא מסביר היטב את היחס אל הימים הללו. כשנכנסים למספרים - מתנתקים מהרגש. ככה גם שישה מיליון הופך לנושא לבדיחה בקרב תלמידי תיכונים בישראל. הרגש חייב להיות חלק מזה. לכן כל הרוג, כל חלל, כל נופל - יש לזכור אותו, להוקיר אותו. ללמוד איזו תכונה יפה שהייתה בו (או בה) ולצעוד בעקבותיה. אלו החיים שהם ציוו אותנו.
ובאשר למדינה, כאמור, גם לחיות בימים אלו הופך להיות גבורה. זו גבורה להיות נהג מונית, זו גבורה להסיע את בנך הביתה במכונית, זו גבורה להיות אזרח ישראלי, זו גבורה להכיר באויב. המדינה התגברה על המון קשיים, ובטוחני שהיא תתגבר גם על אלו העומדים בפניה כיום. אלא שהחיים לא יכולים להיפסק בהישרדות. את המנגל הזה - מישהו צריך להדליק.

הכותב הוא סטודנט למדעי המדינה וסגן יו"ר תא לביא גלעד באוניברסיטת בר-אילן.
תאריך:  24/04/2012   |   עודכן:  25/04/2012
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
הרב שלמה ריסקין
מדוע אנו חוגגים את יום העצמאות? - משום שהוא מהווה חידוש וחיזוק של הברית שכרתנו עם הקדוש ברוך הוא בהר סיני, ברית שנעשית מבחירה ומכריזה שהגורל המשותף של עם ישראל אינו רק של מוות וגזירות אלא של ייעוד
איציק וולף
שניים מחברי נהרגו במהלך שירותם הצבאי    אחד נרצח על-ידי מחבל והשני טבע    מדוע שניהם נחשבים חללים אם מותו של אחד מהם היה אך במקרה בעת שירותו הצבאי בעוד מות השני היה חלק מהמאבק הלאומי?    הגיעה העת לומר את הדברים בקול: לא כל חייל מת הוא חלל
יואב לוי
בחודש יוני הקרוב יגיע נשיא המדינה לארה"ב כדי לקבל את מדליית החירות מנשיא ארה"ב. האמת שאיני מבין מדוע הוא מקבל את המדליה, אבל זה הזמן, כבוד הנשיא, ואני בטוח שמרבית אזרחי מדינת ישראל יסכימו איתי, לדרוש את שחרורו המיידי של ג'ונתן פולארד כתנאי לקבלת מדליית החירות
משה חסדאי
סיפורו של אורי בן ארי, שנולד בברלין בשם היינץ בנר ולימים הפך למפקד גייסות השריון, מנכ"ל בקונצרן כור, קונסול ישראל בניו-יורק, וסופר פורה שהמפורסם בספריו נקרא: "אחרי"
זאב בן-יוסף
גילויי אלימות בישראל אינם מושפעים מהכיבוש ומהשליטה על עם אחר אלא כתוצאה מהתרופפות האחדות הלאומית והתרחקות משורשי מורשת ישראל שבגללם איבדנו פעמיים את עצמאותנו
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il