X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  מאמרים
השואה, מסתבר, מאוד מאוד דומה ואין צורך להרחיק עד קמבודיה או ארמניה כדי לראות את הדוגמאות. בירושלים יש מוזיאון ארמני, המציג את שואתם לא הרחק מיד ושם, שמציג את שואתנו. ובכל זאת הספר "נעלמים" ראוי לקריאה וגם מלמד על אסונו של עם רחוק ומעורר מחשבות על השואה שלנו והשואה שלהם
▪  ▪  ▪
'נעלמים'. השואה מאוד דומה

אילו עברתי בחנות ספרים וראיתי בחלון הראווה ספר בשם נעלמים, לא הייתי שם לב. ואם מחברת הספר היא קים אקלין - שם לא ידוע לי - הייתי עובר מיד אל הספר החדש של עמוס עוז. אבל הספר נעלמים נקבע לדיון בבוק קלאב, אז לקחתי וקראתי.
קראתי סיפור אהבה יפה של קנדית בת 16 מקוויבק לסטודנט מקמבודיה שלומד בארצה ומנגן בצ'פאי קמבודי במועדוני לילה. סטודנט גולה, שאיננו יכול לחזור לארצו, כי גבולותיה סגורים ופול פוט עוסק שם ברצח עמו בשיטות זוועה.
הספר התחיל כרומן והמחבר הוביל אותי לאט לאט מאהבה עזה של כמעט-ילדה לכך שהיא נוסעת לחפש את אהובה שחזר לארצו אחרי שפול פוט הודח משלטון האימים, אבל הדיקטטורה נמשכת וגיבורת סיפורנו מוצאת את עצמה נתקלת באימי המשטר הקמבודי ולבסוף מוצאת גם את גולגלתו של אהובה במעמקי נהר בצפון המדינה. סיפור, שהופך מצמרר יותר ויותר אבל זה לא מנע ממני להמשיך עם המחברת עד תום המסע.
הדיון בבוק קלאב התקיים בשבוע שעבר, שבו היה יום השואה וכך, אולי בלי כוונה, הביא אותנו לשאלות עמוקות יותר: השואה שלנו והשואה שלהם. אותנו ניסו להשמיד הגרמנים, האוסטרים, האוקראינים, הפולנים ואחרים. אותם רצח באכזריות מזוויעה מנהיג עמם - פול פוט.
השם, שקראתי עליו בעמודי חדשות העולם והיה מרוחק ממני, נתגלה כמישהו דומה למפלצת הנאצית. אחת המשתתפות בבוק קלאב הייתה בקמבודיה וביקרה במוזיאון האסון המקומי. "מוזיאון עלוב, רמה נמוכה ובו תמונות. אבל יכולתי לקחת תמונות משם ולשלב אותן ביד ושם. אותן תמונות".
מישהי אחרת חזרה מטיול בארץ שואה אחרת - ארמניה. שם האוייב, שעשה בחריצות את מלאכת ההשמדה, היו הטורקים. אלה, הקרובים כל כך, שאפילו משה שרת שירת בצבאם ויש לנו חשבון מרמרה איתם.
השואה, מסתבר, מאד מאד דומה ואין צורך להרחיק עד קמבודיה או ארמניה כדי לראות את הדוגמאות. בירושלים יש מוזיאון ארמני, המציג את שואתם לא הרחק מיד ושם, שמציג את שואתנו.
בעת הדיון בספר "נעלמים" תהינו אם זה רומן שכתבה מומחית להיסטוריה של המזרח הרחוק או אוטוביוגרפיה של מחברת קנדית. בסוף הספר מצאתי כמה עמודי תודות גדושים שמות ואתרים, שמהם שאבה המחברת את ידיעותיה. האשה, שתיארה בפרטי פרטים את ידידותה עם קמבודים שעזרו לגיבורת הסיפור למצוא את אהובה הנרצח, לא הודתה ברשימותיה כמעט לאף קמבודי. התודות היו למכוני מחקר... כלומר, קראתי בעניין רב רומן מגוייס.
ועל-אף המסקנה הזאת, הספר ראוי לקריאה. גם למדתי מעט על אסונו של עם רחוק והוא עורר מחשבות על שואה שלנו ושואה שלהם.
תערוכה אקטואלית
עברתי ליד מוזיאון ארץ ישראל בתל אביב וראיתי שלטי ענק לתערוכה המתקיימת שם:
"יש אליפות!"
"מאה שנות כדורגל בישראל".
מתאים בדיוק למשחקי מכבי פתח תקוה והפועל רמת גן נגד בני לוד.

תאריך:  25/04/2012   |   עודכן:  25/04/2012
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
שואה שלנו ושואה שלהם
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
מאמר זה הוא זילות השואה
יש לך היגיון עקום  |  25/04/12 20:47
 
- מה שמך?
יאיר דקל  |  26/04/12 10:06
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אמציה חן
ראוי כי אלה המגנים את סא"ל אייזנר, ואיתם דורשי הדחתו, לרבות שוחרי הצדק וכבוד האדם, יפנימו: כי בלית אסטרטגיה יזומה מוכוונת הכרעה, ימשיך צה"ל להתיש את עצמו בתגובה ליוזמת האויב וחבורת ההוזים התומכת בו, ומדינת ישראל תמשיך למגן את עצמה לדעת
ד"ר גבריאל אביטל
ייתכן שכבד הוא משא ההיסטוריה על כתפי חלק מאתנו. אך במסע ובמסה במאה ועשרים שנות ציונות, גם כאשר הייתה טלטלה בין תקווה לייאוש, והיום היא חלופה למאבק בין הציונים לפוסטים על סוגיהם, ניצחה הרוח, ניצחה האמונה, ניצחה התקווה
יוסי אחימאיר
בניסיון להיזכר ב"גוגו", אני מסתייע באלבום התמונות הישן. 38 שנים חלפו מאז נפל - ועדיין אינני שוכח וקשה לי להאמין כי איננו עוד. בני כהן ז"ל - הפרא-אדם הכי טוב-לב שהכרתי
אלכס נחומסון
האם מלחמת ששת-הימים הייתה אמורה להפוך אותנו לחברת מופת ולהשיל מאיתנו את כל תופעות האלימות שהיו קיימות ושרירות לפניה? ממש לא. אז חסידי תיאוריית "הכיבוש" נא להירגע ולהשתדל שלא לנופף בדחליל הכיבוש אך ורק לצורך הוכחת האג'נדה הפוליטית שלכם
יוסף עברון
באותה שעה הרת גורל של ערב ההכרעה שאב בן-גוריון עידוד מאדם אחד, חיים ויצמן. בעוד מגעים מתנהלים סביב השעון ודיפלומטים בכל העולם ממתינים בדריכות להתרחשויות אשר יחרצו את גורל המזה"ת, בחדרו של ויצמן במלון 'וולדורף אסטוריה' בניו-יורק צלצל הטלפון. על הקו היה מאיר וייסגל שנשלח ע"י ב"ג לברר את דעתו בשאלת הכרזתה של המדינה. ויצמן אחז בשפופרת: "למה הם מחכים האידיוטים האלה?"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il