X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  מאמרים
במהלך הימים שבין יום הזיכרון לשואה ליום העצמאות, רצה צמרת המדינה הקטנה, המונה סך הכל כעשרה עד תריסר נכבדים, מטקס לטקס. כל נאום נפתח ברשימת אינוונטר של הנוכחים משל היה הנואם אפסנטור בספירת מלאי או מורה נרגנת הקוראת את יומן הכיתה. בהנחה שבכל טכס יש לפחות ארבעה-חמישה נאומים, הרי לפחות חציו של הזמן מוקדש לקריאת רשימת שמות ותארים
▪  ▪  ▪
פתיחת חגיגות העצמאות בהר הרצל [צילום: פלאש 90]

"על שלושה ועל ארבעה"
לאחר שתם יום העצמאות וערבו, ראוי שמדינת ישראל הקשישה תעשה חשבון נפש. חשבון נפש נוקב וחד.
לא, אינני מדבר על התמוטטות המתקן בהר הרצל שהיה בבחינת נס משמים (תארו לעצמכם שהמתקן היה מתמוטט במהלכו של הטקס ממש, ישמור השם!!!!), גם אינני מדבר על כמות הפרות, העגלים, התרנגולות והפרגיות ששילמו בחייהן על שמחת נס תקומת העם בארצו אחרי אלפיים שנות וכו',, וגם אינני מדבר על הדשאים שהושחתו בכל צומת רחוב ובכל אי תנועה שהוכיחו כי יש קרקע פנויה לדיור בר השגה ממש במרכזי הערים.
לא. אני מדבר על נאומי ראשי העם.
"כבוד נשיא המדינה, מר שמעון פרס זוכה פרס נובל לשלום, בעל חזון המזרח התיכון החדש וזמר מחונן, כבוד ראש הממשלה, מר בנימין נתניהו, החלוץ, הבונה, הלוחם, המשקם, הכבאי, הטיס, הכלכלן, המשווק, המדעים והמעממממם ובכלל ורעייתו השולתתתת, כבוד הרב הראשי לישראל האשכנזי... ומיד כבוד הספרדי שלא נטעה חלילה בהדרת מזרחיים....כבוד נשיא בית המשפט העליון, מר אשר גרוניס אשר מממש בנוכחותו את דבריו של כבוד מנחם בגין שאיננו איתנו שאמר "יש שופטים וכו" וגו'"....כבוד...כבוד הרמטכ"ל, אלוף גנץ , שעיניו הכחולות נוקבות כל כך ולכן הצלחנו לראות עד כה רק שתים שלוש פשלות צהליות שעדיין נחקרות אבל דובר צה"ל כבר מיהר להודיע שאין ממש בדברים....כבוד.... וכבוד אתם שם בסוף הרשימה, מושאי התכנסותנו הנוכחית, עם יקר".
במהלך "עשרת ימי הפעמה" - אלה הימים שבין יום הזיכרון לשואה ליום העצמאות, רצה צמרת המדינה הקטנה, המונה סך הכל כעשרה עד תריסר נכבדים, מטקס לטקס ומנאום לנאום. כל נאום נפתח ברשימת אינוונטר של הנוכחים משל היה הנואם אפסנטור בספירת מלאי או מורה נרגנת הקוראת את יומן הכיתה. כל נאום רבותי! אתם מבינים, חברים - בהנחה שבכל טכס יש לפחות ארבעה חמישה נאומים, הרי לפחות חציו של הזמן המדובר מוקדש לקריאת רשימת שמות ותארים.
הקהל המשתתף נרדם. מושאי הטכס (הורים שכולים, חיילים מצטיינים, חתני פרס ישראל) מחפשים נואשות אחר כדורי הריטלין שיאפשרו להם להתגבר על הפרעות הקשב והריכוז, יש העורכים חשבון נפש, יש המסכמים את פעילותו של חשבון הבנק שלהם, ויש המסמסים בטירוף. יש גם שפשוט מתמוטטים ומאבדים את ההכרה.
חיפשתי את המקור למנהג המטומטם הזה והנה מצאתי במקורותינו את הקטע הבא:
רש"י: וכי לא מנה משה את מכובדי העם טרם אמר שירת האזינו (דברים ל"ב 1-43) ואת ברכתו (שם, ל"ג)? בבחינת, "כבוד יורשי אחי אהרון הכהן הגדול, כבוד נשיא שבט ראובן, כבוד נשיא שבט שמעון....כבוד יתרו חותני... כבוד יושב-ראש ארגון בוני המשכן, כבוד יו"ר הסתדרות לקטי המן, כבוד יהושע בן נון, שר הצבא, כבוד...כבוד... עם נודניק יקר" ? אלא משעשה כן ומנה נכבדי האומה וראשיה, נפלה תרדמה על העם ויישן.הוא שנאמר " וַיָּמָת שָׁם מֹשֶׁה עֶבֶד-יְהוָה, ....וְלֹא-יָדַע אִישׁ אֶת-קְבֻרָתוֹ, עַד הַיּוֹם הַזֶּה."
יעני, נראה לכם שהמנהיג הכי מנהיג של העם החדש מת וקברו נעלם סתם כך? אלא משאבדו הכרתם לא ראו מה שחשוב.
תקנו רבותינו: המברך יפתח במושא ברכתו ויוסיף מילה אחת שנאמר: "וַתָּשַׁר דְּבוֹרָה, וּבָרָק בֶּן-אֲבִינֹעַם.... שִׁמְעוּ מְלָכִים, הַאֲזִינוּ רֹזְנִים: " (שופטים ד 1-4)
אמור מעתה: "חיילים מצטיינים, נכבדי". " חתני פרס ישראל, נכבדי" וגומר.
הערה 2 - שומרים אישיים
תגידו השתגעתם? טקס פתיחת חגיגות העצמאות. הר הרצל. הרחבה נקיה משברים. עגורנים מחזיקים את השלייקעס של המדינה. אנחנו הכי מדינה שבעולם. חזקים איתנים. זקופים. אמיצים. הקהל ביתי וחם. הרחבה כולה מלאה חיילים מצטיינים, חיילים אמיצים, חיילים גיבורים ואת משמר הכנסת. לכולם כלי זין נקיים ומצוחצחים. הולך יושב-ראש הכנסת מכורסתו (כורסה????) אל המשואה מרחק של 32 צעד ושומר ראש נשרך מאחוריו???
טקס חלוקת פרס ישראל. בנייני האומה. עולה שר החינוך לנאום ולהרדים את הקהל. המנחה המיתולוגית לא רוקדת אומנם אבל נראית עשר. הנה הוכחה נצחת שמדינתנו נראית ממש צעירה. על הבמה יושבים תריסר קשישים שסכום גילם המשותף מגיע למילניום הרביעי , חלקם מצוידים בבלוני חמצן ובכסאות גלגלים. את חלקם ניתן לבלבל בקלות אם תושיטו להם תמונה ומקל סבא בוא בזמן. הקהל בייתי וחם, נשות חתני הפרס שגילן מגיע לעתיד המרוחק ממש, בניהם, בנותיהם, נכדיהם וניניהם. ילדים חינניים מזמרים לכבודו של זמר חנוט חובש פאה...
שר החינוך עובר מכסאו שבמרכז שולחן הנכבדים לדוכן הנואמים מרחק חמישה צעדים ודילוג קטמצ'יק ושומר הראש שלו רץ מאחוריו?????
השתגעתם לגמרי?
גם אם חלילה, חלילה חלילה, טפו, טפו, טפו, השם ישמור וחמסה חמסה, יחליט מי מהנוכחים לזרוק מסטיק לעוס על אחד משועי האומה, או איזה נכדת פרס ישראל תשליך את החיתול המלא של נינו של מקבל הפרס לעבר הבמה, איזה נזק זה יגרום, לעזאזל? נפסיד רפורמה לא מוצלחת? הרכבת תתפקד טוב יותר? התנחלות נוספת לא תעלה על קרקע פרטית?
מה קרה לכם - הניחו כבר לשומרים האישיים האלה. זה כל כך...ניינטיז!!!.
ונעבור לשירים.....

תאריך:  29/04/2012   |   עודכן:  29/04/2012
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
דרוש גבר-גבר! דרושה רפורמה!
תגובות  [ 3 ] מוצגות  [ 3 ]  כתוב תגובה 
1
שומר אישי סמל מעמד לעלובים.
ירון זכאי 1  |  29/04/12 17:43
2
של כתב אומלל ועילג בושה
כתבה מפגרת  |  30/04/12 18:42
 
- נדרש טיפול דחוף
כסיף  |  1/05/12 10:18
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יהודה דרורי
אנו מבחינים בעשרים השנים האחרונות כי כמעט כל אישיות ציבורית המסיימת תפקידה, ולא מקבלת הארכת מינוי או מינוי ממלכתי אחר - רואה חובה לעצמה לירוק לבאר שממנה שתתה. אין פה רק עניין של נקמה אישית כמו הרצון להישאר בכותרות התקשורת ולהכין לעצמו מקום ברשימה הבאה לכנסת של איזו מפלגה שתהיה. כזהו לדעתי גם המקרה האחרון של פתפותי הביצים מראש השב"כ היוצא דיסקין
אביתר בן-צדף
עוד כמה תגובות קצרות בדרך כלל - גם מהמותן - בנושאים גדולים כקטנים, שהציקו לי, או עניינו אותי    והפעם - ליום העצמאות: רמאים, אירוע היסטרי, תפארתנו, צרחן, איפה הם? כבוד למפציצים, עצות לבולסים
איתן קלינסקי
"לכן חשוב לי, ביום העצמאות הרביעי למדינת ישראל, לאחל לך, איתן, ולחבריך בכיתה: שמוות בשדות הקרב ירפה מכם. רק החיים שיחייכו לכם, וכל מה שאתם חולמים יקרום עור וגידים"
אליקים העצני
כשהמתנחלים עותרים בבג"צ להריסת בנייה ערבית בלתי חוקית, כאן, המדינה משיבה בשלילה מפני ש"בשל המחסור במשאבים ובכוח אדם נאלצים לקבוע סדרי עדיפויות באכיפת דיני התכנון והבנייה"    הריסת בנייה ערבית, אפילו על אדמות יהודיות פרטיות בירושלים, היא בעדיפות נמוכה, הבתים עומדים עד היום
אברהם הללי
אחרי מות קדושים אמור, זכרם גבורתם בלב שמור, זיכרון והמנון והגשמת חלום, במותם זרעו זרעי השלום
רשימות נוספות
מבחר אירועי יום העצמאות ה-64  /  עידן יוסף
מדינת ישראל חוגגת 64  /  איציק וולף
ריבלין: החברה הישראלית בת ערובה לקנאים ולקיצונים  /  עופר וולפסון
לחיי העם הזה  /  דודו קוכמן
איזה יופי של עצמאות  /  עליס בליטנטל
ראש הממשלה הבא-הנוכחי  /  טובה ספרא
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il