X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  מאמרים
העיתונאית האמריקנית שרה גנים הוכיחה שלמרות הספדתו, עולם העיתונות חי וקיים, והוא לא רק בועט ונוגע, אלא חושף ומזעזע
▪  ▪  ▪
החשיפה - עבודה של שנתיים [צילום: AP]
מחירו הכואב והאכזרי של קשר השתיקה
רועי אורן
המאמן ג'ו פטרנו שנחשב לאגדה בארצות-הברית, נאלץ להתפטר ממשרתו הבכירה כי לא דיווח על מעלליו המיניים של עוזרו
לרשימה המלאה

לאחרונה כתבתי כאן על ההתעללות המינית של עוזר מאמן קבוצת הפוטבול במכללת "פן-סטייט", ג'רי סנדוסקי, בילדים שהיו תחת הדרכתם הישירה שלו, ושל המאמן המנוח ג'ו פטרנו. מי שחשפה בפועל את הסיפור, היא עיתונאית צעירה ומוכשרת בת 24, העונה לשם שרה גנים.
שרה גנים נולדה במדינת פלורידה. בתקופת התיכון היא כתבה במקומונים שונים כפרילאנס. כאשר עברה למדינת פנסילבניה כדי ללמוד תואר ראשון בעיתונות במכללת "פן-סטייט", היא עבדה במקביל בסוכנות החדשות "AP ובעיתון היומי "סנטר דיילי טיימס" אשר נמצא במכללת "פן-סטייט". עם סיום לימודיה בשנת 2008 הפכה להיות כתבת פלילית ודאגה להקיף את עצמה במעגל של מקורות.
חשיפת הפרשה
באחד הלילות מדווח אחד המקורות על כך שילד התלונן בתחנת המשטרה נגד ג'רי סנדוסקי. מאחר שגנים הייתה בוגרת המכללה, ידעה למי לפנות על-מנת לאמת סיפור כואב זה. במשך שנתיים עבדה גנים על הסיפור, בעיר שבה מתייחסים לפוטבול כאל דת אזרחית המכניסה למכללה כ-73 מיליון דולר בשנה.
סנדוסקי נחשב כמעין "אל" במכללה (אפילו קראו גלידה על שמו), לכן לא היה זה פלא שרבים סירבו לשתף פעולה עם העיתונאית המוערכת. אחרי שהצליחה לאתר שניים מהקרבנות, גילתה גנים שסנדוסקי כבר חשוד בהתעללות מינית בקטינים, ולפי חוקי מדינת פנסילבניה, החקירה מתנהלת בחשאיות ובחדרי-חדרים.
לפני שנה וחצי דיווחה גנים בכתבה ענקית כי אחד מעוזריו של פטרנו דיווח לו כי ראה את סנדוסקי במקלחת עם ילד בן 10. בעקבות החשיפה הגדולה הואשמו גנים והעיתון בו הופיעה הכתבה בחשיפת שקרים מלוכלכים. הידיעה גם לא הופיעה באף כלי תקשורת ארצי.
גנים המשיכה לאסוף חומר, עד שבנובמבר 2011 אישר בית המשפט לפרסם שג'רי סנדוסקי נעצר והואשם בהתעללות ובעבירות מין חמורות כנגד שמונה ילדים. עם הגשת האישומים, לא היו יכולים כלי התקשורת המקומיים והארציים להתעלם מההישג העיתונאי המדהים של גנים.
מאמר שפורסם בעיתון "סנטר דיילי טיימס" תבע את פיטוריהם המיידיים של מאמן הפוטבול האגדי ג'ו פטרנו ושל נשיא המכללה גרהאם ספאנייר (אשר ידע על החשדות נגד סנדוסקי, אך לא דיווח למשטרה על כך). 24 שעות לאחר מכן פוטרו השניים בצירוף סגן נשיא המכללה וראש מערך ההסברה.
הזכייה בפוליצר
גנים קיבלה על חשיפת הסיפור את פרס פוליצר, והפכה להיות אחת מהעיתונאיות הצעירות הזוכות בפרס חשוב זה. המגזין "ניוזוויק" צירף אותה לרשימת 150 הנשים שהרעידו את העולם. שרה גנים הוכיחה שלמרות הספדתו, עולם העיתונות חי וקיים, והוא לא רק בועט ונוגע, אלא חושף ומזעזע.

הכותב הוא בלוגר וסטודנט לתקשורת באוניברסיטה הפתוחה.
תאריך:  29/04/2012   |   עודכן:  30/04/2012
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
סיפור הסינדרלה החדש של שרה גנים
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עמוס דאי
אני מודה ומתוודה: כמו רבים מחבריי, עברתי אונס מחשבתי, הונאה מתמשכת וכפייה אגרסיבית וירטואלית ומורלית על-ידי מחבלי התקשורת, לאהוב את האויב ולהזדהות עם מצוקותיו
עקיבה לם
המינוי של סמנתה פאוור לראשות הוועדה למניעת זוועות אומנם הוכרז רשמית כבר לפני שבוע וחצי, במוזיאון השואה בוושינגטון, ועדיין - המסר אומר דרשני
דן אלון
"כל עוד בלבב פנימה, נפש יהודי הומייה, ולפאתי מזרח קדימה, עין לציון צופיה, עוד לא אבדה תקוותנו, התקווה בת שנות אלפיים, להיות עם חופשי בארצנו, ארץ ציון וירושלים". אילו נקלעתי הנה היום, ומישהו היה מבקש ממני לנחש של מי ההמנון הזה, הייתי מניח שמדובר בעם כלשהו, מן הסתם שם העם הוא "יהודי", והעם הזה שרוי בגלות מארצו, אי-שם במערב הרחוק ממנה, ומזה כאלפיים שנה הוא מייחל לשוב למולדתו בארץ ציון וירושלים, אולם כל שנותר לו כעת מחלום רחוק זה הוא התקווה
זאב בן-יוסף
התשובות של יאיר לפיד על שאלת הזהות הישראלית מעלות שאלה קשה יותר - מהי זהותו של השואל?
אברהם בן-עזרא
אם הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה מעוניינת בתחזית הקרובה למציאות אשר תתאר מה צפוי למדינת ישראל בעתיד מבחינת ריבוי אוכלוסין ורוב יהודי בתוכה - עליה להתחשב בשוני שבין הדתיים לחילוניים אשר בקרב היהודים, ולהתייחס אליהם כאל קבוצות מתמטיות נפרדות, עם נתוני פתיחה נפרדים וקצב גידול שונה. רק כך יהיה אפשר לנבא חיזוי אוכלוסין מבלי שהמציאות תטפח בפנים שנה אחר שנה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il