X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
הזמרת מירי אלוני סולקה השבוע ממדרחוב נחלת בנימין בלב העיר. זו החלטה של ראש עיר ערל לב, ראש עיר שעלה על שרטון של קהות חושים ואטימות לב, לב נעול על בריח ומסגר של שרירות
▪  ▪  ▪
מירי אלוני. לבקש ממנה סליחה [צילום: פלאש 90]

במדרחוב נחלת בנימין בואכה שוק הכרמל מצא רון חולדאי, ראש עיריית תל אביב, "מפגע מסוכן" בדמות זמרת אהובה, הזמרת מירי אלוני. את "המפגע המסוכן" הזה החליט רון חולדאי לסלק באבחת החלטה שרירותית כדי שלא יפריע את מנוחת הרחוב.
הזמרת מירי אלוני סולקה השבוע ממדרחוב נחלת בנימין בלב העיר. זו החלטה של ראש עיר ערל לב, ראש עיר שעלה על שרטון של קהות חושים ואטימות לב, לב נעול על בריח ומסגר של שרירות.
לדברי ראש העיר, מערכת ההגברה "המצוקמקת" , הננסית והמגומדת, שמוצמדת לגיטרה של מירי אלוני חורגת ממנת דציבלים רשמיים המותרים, הגם שהם אפסיים לעומת רעש המכוניות והמולת הרחוב.
הנסיבות - שהביאו את הזמרת מירי אלוני למצוא את קיומה במרחב הציבורי, בכיכר העיר - אינם מעינינו של ראש העיר העברית הראשונה, רון חולדאי. ענינו בפתיחת היכלות פאר למי שיכול לשלם כמאה שקל לכרטיס ואף יותר.
זמרי השוליים החברתיים, ומי שבתוקף נסיבות כואבות הגיע לשם, ייפגש עם בריונים-מפקחים של רון חולדאי. הם יגרשו אותו ברגל גסה מהרחוב כאויב העם וכמסוכן לבריאותו. כך כאל מפגע ציבורי מתייחס רון חולדאי לזמרת מירי אלוני, המסתייעת בגיטרה וכובע לתוכו משלשל הקהל את תרומתו למופע, שזיכתה אותו אומנית בעלת שיעור קומה, האמנית בעלת הקול הענק, מירי אלוני.
במקום לפתוח את המרחב הציבורי לאפשר לציבור לההנות מעוצמות ואיכויות של אומנים שנחסמה דרכם לפלס מרפק להופעות באולמות יוקרה מנסיבות כואבות כאלו או אחרות, בחר רון חולדאי לגרש מהמרחב הציבורי את אחת מאושיות תרבות הזמר בישראל, את זמרת השלום, מירי אלוני.
לגלות סולידריות עם מי שנמצא במצוקה
אני מבקש להסב את תשומת לבו של רון חולדאי להתרחשות אחרת, שחוויתי בתקופת שהותי בשליחות מדינת ישראל בעיר סאנטייגו, בירת צ'ילה. בכיכרות רחוב יוקרתי "לאס קונדס" ניתן לראות בימי ראשון זמרים , שנסיבות החיים לא היטיבו איתם. זמרים בסדר גודל כמו שלמה ארצי או ריטה שלנו הופיעו כ"זמרי חימום" לאותם זמרים, שנאלצים למצוא ברחוב את מחייתם. הם הצטרפו באמצע המופע להופעת דואט בכיכר, כשהרעש והעשן של האוטובוסים משמש רקע.
על-רקע המולת הרחוב האזנתי למופע של קבוצה מהמקהלה הממלכתית האופראית, ששרה את המלים "רונו גיל זה נר אלוה בני אדם שווים המה" לצלילי הסימפוניה התשיעית של בטהובן. זמרים בעלי שם ויוקרה חשים חובה חברתית לגלות סולידאריות עם מי שנמצא במצוקה.
קשה שלא להתרגש מהמחווה של לא לשכוח את מי שאתמול ושלשום מילא אולמות, והיום לא מתוך בחירה, הרחוב בעיר סאנטייגו הוא מפלטו. מכורח הנסיבות השירה ברחוב היא עבורו אילוץ קיומי, ולכן ישנה התגייסות עממית לפתוח את הלבבות למי שנאלץ למצוא פרנסתו ברחוב.
ספונטאניות של ימי ראשון מביאה המונים בסאנטייגו לשמוע מוזיקה של גדולים שנפלו, ובמרבית המקרים אותם זמרי רחוב זוכים לדברי הוקרה של אותה ריקי גל או אותו שלום חנוך שלהם. במרבית המקרים הזמרים "הסטארים של היום" נוטלים כובע ועוברים בין הצופים המצטופפים, ואף מעודדים אותו לתרום ביד נדיבה ל"סטאר של אתמול" לאומן המופיע בפניהם.
עבורי זו הייתה חוויה משכרת להיות בכיכרות גדושות במופעי זמר של זמרים , שאולמות היוקרה כבר אינם פותחים להם שער. אפילו השוטרים של סוף עידן פינושה - התקופה בה שהיתתי בשליחות בצ'ילה - לא מנעו את התכנסויות הזמר בכיכר, הגם שתכני השירה החברתית בה לא החמיאו לכל מה שמייצג פינושה ומשטרו.
רון חולדאי בחר להיות ראש עיר של יזמי הון חסרי בלמים חברתיים ומוסריים . עם צרכיו הדורסניים של ההון הוא מיישר קו. המדרחוב, שנהנה במשך שנים מקול ענק שאין שני לו, ימצא מעכשיו את רק את דורסנות הפקח של רון חולדאי. למרבה הכאב, הקול הענק של מירי אלוני נדחה מהבמות והאולמות ההולמים אותה בהרבה, אבל בהוראת רון חולדאי היא נדחית מעתה גם ממפלט הקיום האחרון שלה - הרחוב.
האמת שמאחורי סילוקה של מירי אלוני מהרחוב זו התיישרות של לב ערל, ראש עיריית תל אביב, רון חולדאי, עם מגמות של בעלי הון להפוך מדרחוב עממי למדרחוב בו ייכבו מלונות בוטיק, בתי בוטיק ודיירי בוטיק.
"התחדשות" זו של העיר אינה מתיישבת עם דופק החיים של המדרחוב כמו שהוא היום, אבל היא מתיישרת עם תרבות, שמיצגות פרות הבשן, האומרות כלשון הנביא עמוס - הביאה ונשתה גם את מדרחוב נחלת בנימין, מדרחוב נקי מהזמרת מירי אלוני.
רון חולדאי, אתה באמת השתגעת??? רוץ מהר לביתה של מירי אלוני. בקש ממנה סליחה. במיוחד ביום הזה, יומו של המסייע לרצח רבין יוצא מחייך מבית הכלא, וזמרת השלום מירי אלוני מופקרת בודדה ברחוב ואף מסולקת ממנו ברגל גסה. מסולקת מרחוב, שם נהגה לשיר מספר שנים. זאת כי שררה ואטימות לב של רון חולדאי החליטה שגם מהרחוב, ממפלטה האחרון של מירי אלוני, הוא מסלק אותה.

תאריך:  06/05/2012   |   עודכן:  06/05/2012
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 רון חולדאי / Ron Huldai
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
רון חולדאי, השתגעת?
תגובות  [ 21 ] מוצגות  [ 21 ]  כתוב תגובה 
1
מה הקשר?
חיים ו.  |  6/05/12 11:34
 
- יש קשר
ככר מגן דוד  |  7/05/12 09:26
2
מירי אלוני ואנכי
עקשנוביץ  |  6/05/12 11:55
3
קהות חושים
קהות חושים  |  6/05/12 12:16
4
רון חולדאי
עמיאלה  |  6/05/12 12:38
5
כמה שאתה חסוד וצדקן ומזויף
פנחס  |  6/05/12 13:08
6
רדידות ופופוליזם נוסח קלינסקי
שלמה המגיב  |  6/05/12 13:48
7
"פעילותו" של ראש עירנו
ד'ן  |  6/05/12 14:41
8
ההון וראש העיר
qwertyui  |  6/05/12 15:42
9
פרצופו של רון חולדאי
qwertyui  |  6/05/12 16:05
10
רון חולדאי ראש עיר?
עדנה ר.  |  6/05/12 16:46
11
אתה אסון לתל אביב ל"ת
לרון ולדאי  |  6/05/12 17:34
12
רון חולדאי יבקש סליחה ?
אוהב את מירי  |  6/05/12 17:51
13
רון חולדאי זה אסון לתל אביב
למען תל אביב  |  6/05/12 18:01
14
בכל העולם-זמרים מתפרנסים כך
58  |  6/05/12 18:02
15
רון חולדאי השתגע!!!
ככר מגן דוד   |  7/05/12 09:01
16
רון חולדאי OUT
מורה גימלאית  |  7/05/12 10:15
17
היגיע זמנו- להתנדף.
רוזית  |  7/05/12 14:17
18
רון חולדאי רע לתל אביב
נירית  |  8/05/12 16:41
19
לבוא בהמונים לככר מגן דוד
ע.דור..  |  8/05/12 19:41
20
השתגע זו מחמאה
תל אביב  |  9/05/12 12:32
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
שי ברק
זילות החיים, האלימות, היעדר סובלנות וסבלנות, מסכנים את החברה הישראלית, הרבה יותר מאויבינו מחוץ
אדלינה קליין
הסופרת חדווה רבינזון-בכרך, מעמידה לפני הקורא אתגר בסיפור שלפנינו במציאת 'ההארה' והאם עצם הצלתה של אותה זיקית קטנה וחמקמקה, יכלה להוות גורם מפתח להתפכחותה של הגיבורה לראות נכוחה כי חייה שלה תלויים ועומדים על בלימה? והאם תצליח אותה גיבורה לעשות מעשה גבורה נוסף למען עצמה, כדי להשתקם ולהתחיל חיים חדשים?!
עמנואל (מנו) נאור
מי שחושב שניתן לשנות את חוק טל ולגייס רבבות של חרדים וערבים לצה"ל טועה ומטעה    הפתרון: לקבוע בחוק חלופי כי תישלל אזרחותו הישראלית של אזרח שנמצא כשיר לשירות אזרחי או צבאי ובחר שלא להתגייס כהוראת החוק
איתמר לוין
משטרת באר שבע נתפסה בקלקלתה כאשר התברר שלא דיווחה אמת בנוגע לתלונתה של מיכל ויכמן על הרעש שעלה לבעלה בחייו    מאז תחילת 2012 קבעו בתי משפט לפחות שמונה פעמים ששוטרים או המשטרה לא אמרו אמת - מה שמלמד על תרבות של שקר    כבר לא מדובר בתפוחים רקובים, אלא במטע אכול תולעים
איתמר לוין
אמצעי התקשורת נתנו לחגי עמיר את המיקרופון, ואחר כך הזדעזעו מדבריו - במקום להתעלם ממנו לחלוטין    מי שמערער כיום על עונשו של עמיר, מפגין זלזול מסוכן בחוק ובבתי המשפט
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il