X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
הבורגני הישראלי ימשיך למלמל בכעס מול מקלט הטלוויזיה: "מישהו צריך לעשות משהו" הוא ירטון, "היכן המדינה? בשביל זה אני משלם מיסים?" על הבורגנות הישראלית והכמיהה הבלתי נשלטת למנהיגים
▪  ▪  ▪
מלמדים היום סטודנטים להיות מנהיגים [צילום: פלאש 90]

מכללה יוקרתית מכריזה על גבי שלטי חוצות שאצלה "לומדים להיות מנהיגים". איזה מנהיגים?, זה כבר פחות חשוב. הלא שבעה האנושות ממנהיגים כמוסוליני סטאלין והיטלר? האם דרושים לנו עוד רועים שינהיגנו במדבר כצאן תועה?. בסרטוני התדמית של המוסד מבקשים הסטודנטים "להשפיע" ו"להיות מישהו", אכן שאיפה ערכית, אך מדוע לא די להם בחיים בהתאם לערכיהם שלהם? מדוע הם חשים צורך, מיסיונרי משהו, "להשפיע" על אחרים. האם יקרה אסון אילו לא ינחילו את כל הנאורות והטוב הגלומים בהם לפשוטי העם?.
כדי לענות על שאלה זו, נדרש לרדת לסוף דעתו של הצפוני הממוצע, הבורגני השבע, השוכן בין עריה האמידות של השרון לתל אביב, בין העשירון העליון לשמיני, בין מר"צ לקדימה. האליטה הישראלית, כלומר לפחות המעמד הבינוני-גבוה, אינו כת סגורה, אך הוא בהחלט קבוצה חברתית מובחנת היטב: אשכנזית לבנה ברובה, חילונית, שמאלנית ובעלת משלחי יד "חופשיים".
התנאי - שייכות לשבט הלבן
תנאי הקבלה לקבוצה אינם נוקשים במיוחד, ראשית יש צורך להיוולד למשפחה "הנכונה", ישראלית שורשית או של יוצאי אירופה, לדבר עברית על בוריה, ללמוד בתיכון יוקרתי ולמלא תפקיד "משמעותי" בצבא. לבסוף, יש צורך בתואר אקדמי, (עדיפות בתחומי המשפטים, החשבונאות או הכלכלה) שלאחריו, ניתנת הגושפנקה הסופית, על השייכות לשבט הלבן, ונסללת הדרך: למשרות רמות דרג בחברות הגדולות במשק, למשרדי עורכי דין ורואי חשבון מכובדים ולתפקידי מפתח ב"מגזר הציבורי".
אך מה לכל אלו למנהיגות? עורכי דין וכלכלנים אומנם משתכרים בנדיבות, אך לבטח אינם "מנהיגים". אז מה פשר העניין?. ובכן, המנטליות של הבורגני הישראלי היא כזו, שכאשר הוא רואה את המדינה הולכת ומתחרדת, את ה"שלום" המיוחל הולך ומתרחק, שמחוץ לגבולות תל אביב ההזנחה והפשע נפוצים, שהערבים נשארים אותם ערבים ושהים ממשיך להיות מזוהם, בקיצור שסביבו המדינה מתרחקת מהאתוס הרשמי של הציונות המפאיניקית ומפנה לו עורף, הוא אינו יודע את נפשו.
אל מול כל אלו הוא עומד נבוך, מבולבל וכועס. מדוע המזרחים ממשיכים להיות "לא נחמדים", הוא תוהה, מדוע הערבים לא מכירים בשגשוג שהביאו עליהם היהודים הרחומים, מדוע החרדים לא מתגייסים לצבא ומשלמים מיסים ולמה לכל הרוחות המתנחלים לא יורדים כבר מהגבעות?.
הוא אינו מסוגל להבין את כל אלו, לשיטתו צריך מישהו שיגייס את החרדים, יביא שלום ויחנך את ילדיהם של אנשי עיירות הפיתוח. צריך "מנהיג", "תקווה לבנה" וכאלו אין ולא יהיו בנמצא. לא חלילה מפני שחסר רצון טוב או שכל ישר בין היושבים בישראל, אלא פשוט מכיוון שהמטרות הללו, נשגבות ככל שהיו, אינן מציאותיות. רובה של האוכלוסיה אינה שייכת לשבט הלבן וגם לא רוצה, עם כל הצער שבדבר, להידמות אליו. אבל בינתיים, ימשיך הבורגני הישראלי, למלמל בכעס מול מקלט הטלוויזיה: "מישהו צריך לעשות משהו" הוא ירטן, "היכן המדינה?, בשביל זה אני משלם מיסים?".

תאריך:  06/05/2012   |   עודכן:  07/05/2012
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אבנר אביב
המשטרה מופקדת על אכיפת החוק, שמירת הסדר הציבורי, מניעת עבריינות ואיתורם של עבריינים החשודים בביצוען. אבל מה היא עושה בפועל?
אפרים הלפרין
הקטל ברחובות גואה. אזרח יורד להשקיט נערים ומסיים בארון-מתים. ילדים רבים ואחד מהם מסיים בשקית שחורה. הכבישים גובים עוד ועוד מחירים. עציר במעצר נורה בסלון. והמשטרה? משטרע!
נרי אבנרי
גנבי המנדטים מקדימה מספרים לנו שאין תהליך מדיני בגלל נתניהו. יובל דיסקין נתן חיזוק, ועו"ד ויסגלס שמע, ואץ אל המקלדת. ועל אלה בדיוק נאמר: זכו רשעים פלשתינים שנעשתה מלאכתם בידי שמאלנים שקרנים. הלכתי לארכיון...
שמואל אבן
ברור שביטול ההסכם הוא החלטה שהתקבלה, או לפחות אושרה, בידי הדרג המדיני הבכיר ביותר במצרים, ואולם שתי המדינות מנסות להקטין את חומרת המשמעות הפוליטית של המהלך וטוענות, כי מדובר במחלוקת עסקית
שי אלבוגן
למשימה הזאת (על-פי חוקי ההלכה) כולם מגויסים. אפשר למצוא כל מיני סידורים למקרים מיוחדים, אבל פטור גורף – אין כנראה לאף יהודי. ויש גם צל"ש מיוחד
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il