X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
בעוד תופי הבחירות הולמים בקצב הולך וגובר, הנה הכנסת כבר מתפזרת; "הדיל של נתניהו עם החרדים" זועקת הכותרת (ידיעות אחרונות) וציפי לבני הזכירה לכולנו, בנאום התפטרותה מהכנסת, שלא מונתה לראש הממשלה כי לא הייתה מוכנה לקבל את תנאי הסחיטה של המפלגות החרדיות. היא כנראה יודעת היטב מה היא אומרת, כי היא הייתה שם. אז מה עושים? יש הצעה לפתרון
▪  ▪  ▪
די לסחיטות [צילום: AP]

בדמוקרטיות פרלמנטאריות, כמו במדינתנו, נזקקת הממשלה, שהיא הרשות המבצעת, לתמיכת הכנסת, שהיא הרשות המחוקקת, כדי לפעול (זה מקור המושג "דמוקרטיה פרלמנטארית").
אם אחת מסיעות הכנסת מהווה רוב, די בתמיכתה כדי להקים ממשלה ולאפשר את פעולתה (הממשלה עצמה מורכבת, רובה ככולה, מחברי אותה סיעת רוב). מצב זה נפוץ בדמוקרטיה פרלמנטארית בעלת מערכת דו-מפלגתית.
בשל שיטה זו, זה המחיר שאנו הציבור נאלצים לשלם כל פעם מחדש, עבור הסחטנות של המפלגות הסקטוריאליות והקטנות, וגם עבור האגו של הפוליטיקאים עצמם, כמו שר בלי תיק שאומנם לא מחזיק משרד, עם מנכ"ל ועובדים, אבל הוא כן מחזיק עוזרים, לשכה ויועצים. השאלה הגדולה היא בעצם למה צריך שר בלי תיק, ומה הוא עושה? ולמה למשל צריך שר נוסף במשרד האוצר בעבר ובמשרד החינוך היום? (של שס כמובן).
והפעם, בעוד תופי הבחירות הולמים בקצב הולך וגובר, הנה כבר מתפזרת הכנסת, "הדיל של נתניהו עם החרדים" זועקת הכותרת (ידיעות אחרונות, 4.5.12) וציפי לבני הזכירה לכולנו, בנאום התפטרותה מהכנסת, שהיא לא מונתה לראש הממשלה כי לא הייתה מוכנה לקבל את תנאי הסחיטה של המפלגות החרדיות. כנראה שהיא יודעת היטב מה היא מדברת, כי היא הייתה שם. כלומר, אם היא לא נענתה לחרדים, אזי מישהו אחר נתן להם את מבוקשם ושילם להם יותר, אחרת לא הייתה מכוננת ממשלה.
כל מפלגה תציג דרישותיה כחודש לפני יום הבוחר
היום כבר ידוע, כי פורסם שאלי ישי משס קיבל מציפי לבני הבטחה למיליארד שקל, אבל ביבי הבטיח לו גם את משרד הפנים, את משרד השיכון וגם את מינהל מקרקעי ישראל, ואם יתעקש, יקבל עוד והרבה יותר. וכזכור, עם מי כוננה ממשלה. כלומר, מי שמשלם יותר, מקבל תמיכה להקמת הממשלה וכינונה לרבות שימורה והחזקתה.
הציבור לא יודע וגם לא מודע למה שמסכמים בעת המשא-ומתן הקואליציוני להרכבת הממשלה, אך ללא ספק הוא צריך לדעת עוד לפני הבחירות, כי אלה כספי ציבור. דהיינו - כספים שלנו.
מצב זה, לכל הדעות, צריך להיפסק. לכן אציע, שיתוקן החוק, שבצד המצע המפלגתי שעליה להגיש ולפרסם, תחויב כל מפלגה להגיש את דרישותיה הכלכליות ואחרות, כמו דרישה לתיקים בממשלה לוועדת הבחירות המרכזית וזאת כחודש לפני היום הבוחר, והן תפורסמנה ברבים. הבוחר ייתן דעתו במסגרת שיקוליו. במי לבחור, ובמי לא, גם לאור דרישות אלו.
דבר נוסף: לאחר פרסום דרישותיהן, יקשה על המפלגות הסוחטות לבוא ולהגדיל את דרישותיהן, כי הרי זה כבר פורסם.

תאריך:  07/05/2012   |   עודכן:  07/05/2012
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 אבא (אוברי) אבן (איבן)  אברהים צרצור  אברהם הירשזון  אברהם זילברברג  אהוד רצאבי  אהרן אבוחצירא  אורי יהודה אריאל / Uri Yehuda  Ariel  אורי שרגא אורבך / Uri  Orbach  אורית זוארץ / Orit Zuaretz  אורית נוקד  אורלי לוי-אבקסיס / Orly Levi-Abekasis  אחמד א-ד`אהר  אטילה שומפלבי  אילן ליבוביץ'  אילן שלגי  איתן לבני (בנוזוביץ')  אליהו בן-דהן / Eliyahu Ben-Dahan  אליעזר אבטבי  אלכס מילר  אסתרינה טרטמן  אפרים תבורי  אתי לבני  בנימין אבניאל (גטשטיין)  ג'ון אדוארדס  גילה פינקלשטיין  גלעד מנשה ארדן / Gilad  Erdan  דוד מנע  דן  גרטלר  דן מרידור / Dan Meridor  דניאל הרשקוביץ  דניאל-יצחק לוי  דרור זייגרמן  הרצל שפיר  ויצמן שירי  חיים אמסלם  חמאד אבו-רביעה  חנא סוייד  טובה אילן  יאיר שמיר / Yair  Shamir  ידיעות אחרונות בע"מ / .Yediot Ahronot ltd  יהודה-מאיר אברמוביץ'  יואב מני  יוליה שמאלוב-ברקוביץ'  יוסף שגל  יוסף שפרינצק  יורם מרציאנו  יחזקאל זכאי  יעקב כהן  יעקב פרי / Yaakov  Perry  יצחק אהרונוביץ' / Yitzhak  Aharonovitch  יצחק בן - ישראל  יצחק ברמן  יצחק זיגר  יצחק זיו  ישראל ישעיהו-שרעבי  כרמל שאמה-הכהן  לביב חוסיין אבו-רוכן  לימור לבנת / Limor  Livnat  מאיר זורע (זארודינסקי)  מאיר תלמי  מאיר-דוד לוונשטיין  מאשה לובלסקי  מוטי ששון  מחמוד א-נאשף  מיכאל פואה  מיכאל רצון  מיכל ליברמן-גילון  מיקי לוי / Mickey  Levy  מלי פולישוק-בלוך  ממשלת ישראל / Israel Government  מנחם אליעזר מוזס  מרדכי זר  מרטין שלאף  משה זלמן פייגלין  משה מוץ מטלון  נדב פרי  נחום ניר-רפאלקס  נחמן שי  ניסן סלומינסקי / Nissan Slomiansky  סופיה רון-מוריה  סילבן שלום / Silvan  Shalom  עבאס זכור  עבאס זקור  עבדול-עזיז זועבי  עוזי לנדאו / Uzi  Landau  עינת וילף  עמיר ארמונד פרץ / Amir  Peretz  עמירה דותן  עמרי שרון  ערי ז'בוטינסקי  פנחס לבון (לוביאנקר)  פניה (פאינה) קירשנבאום  פריג`א זוארץ  ציון פיניאן  ציפי לבני (שפיצר) / Tzipi  Livni  קדיש לוז (לוזינסקי)  ראובן ברקת (בורשטיין)  רוביק דנילוביץ'  רוחמה אברהם בלילא  רון בריימן  רוני בר-און  רחל אדטו  רן בנימיני  שלום זיסמן  שלמה לביא (לבקוביץ')  שמואל תמיר כצנלסון  שרון שלום  תאופיק זיאד
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
די, נמאס מהסחטנות המפלגתית
תגובות  [ 4 ] מוצגות  [ 4 ]  כתוב תגובה 
1
אני לא הייתי מכנה זאת סחטנות
מדב-לכותב המלומד   |  8/05/12 15:04
2
חלק מהמשחק הדמוקרטי
שמעון זיו  |  8/05/12 15:45
3
נמאס מהסחטנות המפלגתית
חננית  |  8/05/12 16:28
4
מה זו סחטנות?
אביתר בן-צדף  |  8/05/12 16:46
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
נורית גרינגר
כאשר מוציאים את הלב של בן התמותה - הוא מת. להוציא ממדינת ישראל את רוח הציונות, יהרוג את המדינה היהודית
הרצל חקק
ספרה של פרופסור נורית גוברין קורא את יצירותיו של אהרון מגד, קורא את פני התקופה ואת רוח היצירה. מחקר שרוקם סיפור חיים, סיפור של יצירות לאורך שנות דור - ומעבר לכול, אנו עדים לחקר ספרותי שמבטא דיאלוג בין נפש היוצר לנפש היצירה
איתן קלינסקי
קשה להשלים עם שלל התוכניות החיצוניות, שקנו לעצמן חזקה במערכת השעות הבית-ספרית. קיימת עמימות רבה בכללים באשר לזהות הגורם שלו מוקנית הסמכות לאשר תוכניות או הפעלות בית-ספריות. כך קרה שחדרו חברות מסחריות לתחום של סיורים לימודיים. אני מאחל למערכת החינוך, שתתנער מחוליי הפרטה ומחדירת גורמים מסחריים, המכרסמים בחזון החינוך השוויוני
שושנה ויג
ספרו החדש "ללכת" של אביחי קמחי הוא ספר שירה שיצא לאור בהוצאת "צור אות" ובו חמישה שערים. בספר זה מבסס הכותב את מעמדו כמשורר. הוא מתאר מצבים בהם נתקל משורר בבואו לכבוש את מקומו בעולם הספרותי. הספר עוסק בנושאים מגוונים, כתוב בכישרון וברגישות רבה, ואין ספק שהמשורר ממש משורר!
עמוס דאי
החופשיות הבלתי מוגבלת שיש לבני הנוער כיום היא בעוכרינו. הורים, קחו אחריות על ילדכם והתחילו להיות מעורבים בנעשה בחייו כולל תכנים שהוא רואה במחשב ואפילו בטלוויזיה, ואם לא תעשו כן, תקבלו מוטציות מהלכות
רשימות נוספות
נתניהו: יהיו בחירות מהירות  /  איציק וולף
קדימה וישראל ביתנו: לדחות את פיזור הכנסת  /  איציק וולף
ההנהגה הצעירה: מבן ארי עד אורלב  /  ההנהגה הצעירה
דרישתי למיגור השחיתות חוצבת להבות  /  נסים גבאי
"שבעה" כמפגן כוח  /  איתמר לוין
אידיוט מי שלא מצביע  /  אלכסנדר גולדנשטיין
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il