X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
נתניהו ומופז עשו את הצעד הנכון ביותר והטוב ביותר גם לעצמם ובמיוחד למדינת ישראל אל תתפלאו אם בעוד זמן קצר מופז יהיה שר הביטחון וברק יהיה שר החוץ הקמת ממשלת האחדות פותחת פתח לשינוי אמיתי בחלוקת הנטל ולהגברת יציבות הממשל הצטרפות קדימה לקואליציה מהווה "תיקון" לטעותה של ציפי לבני
▪  ▪  ▪
נתניהו ומופז. קיבלו את ההחלטה הנכונה [צילום: פלאש 90]
נתניהו ומופז סיכמו בפגישה לילית: קדימה מצטרפת לממשלת אחדות
עידן יוסף
ברוב של 109 מול 1 החליטה הכנסת בקריאה ראשונה לאשר 8 הצעות חוק לפיזורה ולקיום בחירות בספטמבר * ואולם, רגע לפני העלאת החוק לקריאה שנייה ושלישית, נועדו נתניהו ומופז וסיכמו על הקמת ממשלת אחדות וקואליציה של 94 חברי כנסת * מופז ימונה לשר ללא תיק ולמשנה לראש הממשלה
לרשימה המלאה

קל לגחך על שאול מופז, שרק לפני חודשיים אמר שלעולם לא ייכנס לממשלתו של בנימין נתניהו. נקודה. קל להזכיר לו את אמירת "בית לא עוזבים", יומיים לפני שעבר מהליכוד לקדימה. אך אין לדחות את התובנה, לפיה ההסכם שעשו מופז ונתניהו הלילה הוא מפגן נדיר של אחריות ממלכתית ממדרגה ראשונה לגורלה הביטחוני, המדיני והכלכלי של המדינה.
ראו את התסריט הבא, שעשוי להתממש תוך שבועות אחדים: היועץ המשפטי לממשלה, יהודה וינשטיין, צפוי להחליט על הגשת כתב אישום נגד אביגדור ליברמן, דבר שיאלץ אותו להתפטר מן הממשלה ולפנות את תיק החוץ. ליברמן ישכיל אם יבקש לעצמו כבר עכשיו תפקיד אחר, למשל של שר בלא תיק, ממנו לא יידרש להתפטר.
מבקר המדינה צפוי לפרסם את הדוח שלו על פרשת מסמך הרפז, ממנו אהוד ברק ייצא רע - אם בשל אחריותו המיניסטריאלית לאירועים שהתרחשו, ואם מחמת אחריותו/השתתפותו האישית ביחסים העכורים, גם במקרה שאצבעו של המבקר תופנה בעיקר לרמטכ"ל היוצא גבי אשכנזי.
מאידך, מופז הוא קודם כל ביטחוניסט מובהק, שהיה גם רמטכ"ל וגם שר הביטחון. בצמרת הפוליטית הוא נראה האיש המתאים לתפקיד הנחשב מספר 2 בממשלה, גם מכוח עברו הביטחוני וגם נוכח מעמדה של קדימה המחזיקה בכל זאת 29 מנדטים. בנסיבות הללו, מופז הוא מינוי כמעט מתבקש לקבל את תיק הביטחון. ואילו ברק יוכל להתמנות לשר החוץ - תפקיד שאותו הוא ממלא כיום באופן חלקי ובלתי רשמי.
זה לא רק עניין פוליטי. זה גם, ובעיקר, עניין מדיני-ביטחוני. מרוב דיבורים על חרדים, שכחנו את האייתולות. מרוב קשקושים על מחאה חברתית, שכחנו את האיום האירני. לפי כל הסימנים, ישראל מתקרבת לאחת ההכרעות הקשות ביותר בתולדותיה: האם, מתי וכיצד לתקוף באירן. מופז רוצה להשפיע על ההחלטה הזאת, ואין מקום טוב יותר ממנו יוכל להשפיע מאשר משרד הביטחון.
מותר לשער שנתניהו יודע מהן עמדותיו של מופז, כאשר הוא נותן לו מקום כה בכיר בחדר בו תתקבל ההחלטה. במיוחד בנושא פרויקט הגרעין באירן. ייתכן שנתניהו יודע שמופז יספק לו משקל-נגד, מקצועי וציבורי, אל מול הביקורת וההתקפות של סוללת הבכירים לשעבר (דגן, דיסקין, ארד).
מופז למד מהטעות של לבני
אין היום חולק על כך, כי החלטתה של ציפי לבני שלא להצטרף לממשלה ולגזור על סיעת קדימה ישיבה באופוזיציה, הייתה אחת הטעויות הגדולות שעשתה, לה ולמפלגתה. לבני הוזהרה מראש, אך לא שעתה לעצות הטובות שקיבלה. אין חולק על כך, כי אי-הצטרפות קדימה לממשלה הפכה את ישראל ביתנו, ובראשה ליברמן, לגורם המרכזי והמכריע ולסמן הימני בממשלתו של נתניהו.
ישיבתו של ליברמן בממשלה כפתה על הליכוד בכלל ועל נתניהו בפרט הימנעות מצעדים מדיניים נועזים יותר, ובמיוחד הימנעות מביצוע ויתורים לפלשתינים שהיו מאפשרים לחדש את המו"מ המדיני. עתה, עם כניסת קדימה לממשלה, יחלש כוחו היחסי של ליברמן ונתניהו יהיה חופשי יותר להעלות רעיונות יצירתיים. נתניהו, מופז וברק, הקרובים בדעותיהם, יוכלו יחד עם חברי הכנסת מסיעותיהם להעביר בכנסת כל החלטה שבה יחפצו.
ראו מה קורה באירופה
אנו רגילים לבקר את הפוליטיקאים שלנו, ובצדק, על קוצר הראות שלהם, על האופורטוניזם שלהם, על חוסר העקביות שלהם. 8.5.12 נרשם, לפחות נכון לעכשיו, בתולדות המדינה כיום בו השיקולים הללו זזו הצידה לטובת קבלת החלטה אחראית, נבונה ובוגרת. אנחנו לא תמימים ואנחנו יודעים שהשיקולים האישיים והמפלגתיים מילאו תפקיד חשוב בהקמת ממשלת האחדות, אך באמת לא אכפת לנו, כי התוצאה היא הטובה ביותר עבור תושבי ישראל ומדינת ישראל.
הדבר האחרון שישראל צריכה כעת הוא בחירות. ראו מה קרה השבוע באירופה: גם בצרפת וגם ביוון עתידות לשלוט ממשלות המתנגדות לצעדים הכואבים החיוניים כדי לחלץ את אירופה מן המשבר הכלכלי העמוק. הפופוליזם כובש יותר ויותר בירות ברחבי אירופה ומסכן את עצם קיומו של האיחוד האירופי. למשבר המתמשך ביבשת זו יש השפעה ישירה עלינו. ראשית, משום שרוב הייצוא שלנו מופנה אליה. ושנית, משום שאין לנו שום סיכוי לשרוד במשבר כלכלי גלובלי עמוק. והמשבר הזה עמוק בהרבה מאשר ב-2008, משום שהפעם מדובר בממשלות שאין מי שיחלץ אותן - ושבכלל לא בטוח שהן רוצות/מסוגלות להיחלץ.
הליכה כעת לבחירות משמעותה הייתה לפחות חצי שנה של קיפאון בקבלת החלטות, בתקופה בה המצב הכלכלי העולמי מחייב תשומת לב מתמדת וקבלת הכרעות מהירה והחלטית. הליכה כעת לבחירות הייתה פוגעת קשות בהכנת התקציב, בדיונים עליו ובהעברתו בכנסת - כאשר הממשלה צפויה לסיים את השנה עם גרעון של 30 מיליארד שקל (לפי נתוני האוצר השבוע) וחייבת למצוא דרכים להקטין אותו. הליכה לבחירות עלולה הייתה להביא לשיתוק במגזר העסקי, הנמנע מקבלת החלטות עסקיות עד שתוצג הממשלה החדשה שתצהיר על דרכה. גם מהבחינה הזאת, נתניהו ומופז עשו את הצעד הנבון והאחראי.
שירות לאומי גם לערבים
ומה לגבי החרדים? גם כאן, ממשלת האחדות פותחת פתח של תקוה. ברור לחלוטין שהרוב המכריע של הציבור הישראלי לא מוכן להמשיך ולהשלים עם מצב, בו חלק הולך וגדל מהאוכלוסיה אינו תורם דבר למאמץ הלאומי ולעומת זאת נשען על התקציב הלאומי. לליכוד ולקדימה יחדיו יש 57 מנדטים, והם יעבירו בקלות כל חוק לשירות לאומי חובה, כי לעבודה ולמרצ לא תהיה ברירה אלא לתמוך בו. ועוד נקודה חשובה מאוד: החוק הזה צריך לחול על כל מי שאינו מתגייס לצה"ל, כולל הערבים.
כדאי לשים לב גם לנושא שינוי שיטת הממשל. ההסכם הקואליציוני בנקודה זו עמום וכללי: "הצדדים מתחייבים לפעול לשינוי מהותי בשיטת הממשל הנהוגה בישראל ולכונן שיטת ממשל אשר תגביר את היציבות השלטונית והמשילות, ובין היתר תאפשר לראש הממשלה למלא את ימיו על-פי פסיקת הבוחר, ליצור רצף שלטוני, יכולת תכנון לטווח אורך והגנה על טובת הכלל".
אם יורשה לנו, הנה שלושה קווים אפשריים: קביעת כהונת מינימום של שלוש שנים לכל כנסת, העלאת אחוז החסימה ל-5% ומניעת מעבר בין סיעות ו/או התפלגות סיעות. מכל מקום, גם כאן יש פתח לתקוה לשינוי משמעותי, שרק ממשלת אחדות יכולה לחולל אותו.

תאריך:  08/05/2012   |   עודכן:  08/05/2012
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 אבא (אוברי) אבן (איבן)  אביגדור (איווט) ליברמן / Avigdor  Liberman  אברהים צרצור  אברהם הירשזון  אברהם זילברברג  אהוד ברק  אהוד רצאבי  אהרן אבוחצירא  אורי יהודה אריאל / Uri Yehuda  Ariel  אורי שרגא אורבך / Uri  Orbach  אורית זוארץ / Orit Zuaretz  אורית נוקד  אורלי לוי-אבקסיס / Orly Levi-Abekasis  אחמד א-ד`אהר  אטילה שומפלבי  אילן ליבוביץ'  אילן שלגי  איתן לבני (בנוזוביץ')  אליהו בן-דהן / Eliyahu Ben-Dahan  אליעזר אבטבי  אלכס מילר  אסתרינה טרטמן  אפרים תבורי  אתי לבני  בנימין אבניאל (גטשטיין)  בנימין נתניהו / Benjamin  Netanyahu  גבי אשכנזי / Gavriel  Ashkenazi  ג'ון אדוארדס  גילה פינקלשטיין  גלעד מנשה ארדן / Gilad  Erdan  דוד מנע  דן  גרטלר  דן מרידור / Dan Meridor  דניאל הרשקוביץ  דניאל-יצחק לוי  דרור זייגרמן  הרצל שפיר  ויצמן שירי  חיים אמסלם  חמאד אבו-רביעה  חנא סוייד  טובה אילן  יאיר שמיר / Yair  Shamir  יהודה וינשטיין  יהודה-מאיר אברמוביץ'  יואב מני  יוליה שמאלוב-ברקוביץ'  יוסף שגל  יוסף שפרינצק  יורם מרציאנו  יחזקאל זכאי  יעקב כהן  יעקב פרי / Yaakov  Perry  יצחק אהרונוביץ' / Yitzhak  Aharonovitch  יצחק בן - ישראל  יצחק ברמן  יצחק זיגר  יצחק זיו  ישראל ישעיהו-שרעבי  כרמל שאמה-הכהן  לביב חוסיין אבו-רוכן  לימור לבנת / Limor  Livnat  מאיר זורע (זארודינסקי)  מאיר תלמי  מאיר-דוד לוונשטיין  מאשה לובלסקי  מבקר המדינה / The State Comptrollr  מוטי ששון  מחמוד א-נאשף  מיכאל פואה  מיכאל רצון  מיכל ליברמן-גילון  מיקי לוי / Mickey  Levy  מלי פולישוק-בלוך  ממשלת ישראל / Israel Government  מנחם אליעזר מוזס  מרדכי זר  מרטין שלאף  משה זלמן פייגלין  משה מוץ מטלון  נדב פרי  נחום ניר-רפאלקס  נחמן שי  ניסן סלומינסקי / Nissan Slomiansky  סופיה רון-מוריה  סילבן שלום / Silvan  Shalom  עבאס זכור  עבאס זקור  עבדול-עזיז זועבי  עוזי לנדאו / Uzi  Landau  עינת וילף  עמיר ארמונד פרץ / Amir  Peretz  עמירה דותן  עמרי שרון  ערי ז'בוטינסקי  פנחס לבון (לוביאנקר)  פניה (פאינה) קירשנבאום  פריג`א זוארץ  ציון פיניאן  ציפי לבני (שפיצר) / Tzipi  Livni  קדיש לוז (לוזינסקי)  ראובן ברקת (בורשטיין)  רוביק דנילוביץ'  רוחמה אברהם בלילא  רון בריימן  רוני בר-און  רחל אדטו  רן בנימיני  שאול מופז  שלום זיסמן  שלמה לביא (לבקוביץ')  שמואל תמיר כצנלסון  שרון שלום  תאופיק זיאד
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
אחדותם באחריותם
תגובות  [ 30 ] מוצגות  [ 30 ]  כתוב תגובה 
1
יש תיקים פנויים למפלגת קדימה
דודי30  |  8/05/12 09:03
 
- חשבתי שהתכוונת לתיקים פליליים
ישמעאל  |  8/05/12 09:21
 
- תוגת המובסים- יחימוביץ ולפיד
דודי30  |  8/05/12 09:55
 
- מה שאתה אומר דודי זה....
האמת הפשוטה  |  11/05/12 11:00
2
הישרדות VMP very manipulation
יש מיש  |  8/05/12 09:06
3
מה יהיה עם לפיד עכשיו?
בוץ'  |  8/05/12 09:15
 
- כבה הלפיד!!!
מקס פאואר  |  8/05/12 12:05
4
אשפתות-סופה להגיע לשם ל"ת
פוליטיקה של  |  8/05/12 09:44
5
חבל שזאת רק עוד אחיזת עיניים!
פועה  |  8/05/12 09:51
6
הבלוף שעובד כבר מאה שנה
חנה שרה-  |  8/05/12 10:27
7
באיזה זכות ובאיזה מפלגה ברק שר
יעקב הלל  |  8/05/12 10:31
8
יואב יצחק-פטרון תקשורת לזונות
מומחה לזנות  |  8/05/12 10:50
 
- לאט לך, הקינאה אוכלת את בעליה ל"ת
השמאל יוצא מכליו  |  8/05/12 22:43
9
רק שמופז לא היה מוצלח
דוידי  |  8/05/12 11:19
 
- מופז נכשל כרמטכ"ל ושר ביטחון
דודי30  |  8/05/12 12:01
10
לעורכי הכתבה:צודקים 100 אחוז כ
שמעון בלילתי  |  8/05/12 11:26
11
מופז מתאים לביטחון ????
מילואמניק  |  8/05/12 12:29
12
יואב יצחק הרי ביבי מחפש דובר ל"ת
משה 1  |  8/05/12 15:01
13
כשהקצוות הפוליטיים משתוללים
ער אחיאונן  |  8/05/12 15:22
14
תנאים שונים משל לבני
צביקה ובר  |  8/05/12 16:24
15
החלפת גרביים בצבא-בדיחה
58  |  8/05/12 18:32
16
נוצחה 3 רמטכ"לים לתקיפת אירן.. ל"ת
התקשורת האשכנזית  |  8/05/12 21:53
17
יש יותר מדי "אם" במאמר הזה....
רובי בוזגלו  |  8/05/12 22:00
 
- נתנו נשק לערבים שבו ירו בנו
אמת ויציב!  |  10/05/12 17:18
18
מה יודע מופז היום ולא אתמול
שמחה ב  |  9/05/12 00:11
19
צעד מבריק, פוליטיקאים במיטבם  ל"ת
אשר דעדוש  |  9/05/12 00:42
20
בראש הליכוד קדימה ועצמאות
אברהם מערב השומרו  |  9/05/12 08:40
21
אל מול אספסוף צמא הדם
א. אגדתי  |  9/05/12 20:18
22
בקשה,,אליכם,,העורכים,
יעקב יעקב  |  9/05/12 20:41
 
- מצטרפים לבקשה לחקר שופטי בג'ץ
מצטרפים לבקשה  |  10/05/12 16:44
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
נסים גבאי
עם המרקחת הפוליטית המסריחה ביותר מאז קום המדינה, ניתן האות להתארגנות אמיתית של העם הזה הידוע עד כה כהכי מטומטם מכל העמים עלי אדמות
אפרים הלפרין
כל מי שקורא בשורות ובין השורות יכול להסיק שמהפכה מתרחשת בבית המשפט העליון, מהפכה חיובית מאוד
איתמר לוין
בית המשפט העליון צודק בקביעתו שעיקרון סופיות הדיון גובר על דיבורים ערטילאיים בדבר "מדיניות חדשה". המדינה היא שקבעה את מועד הריסת הבתים בגבעת האולפנה, ולאחר מכן פעלה - או ליתר דיוק לא פעלה - בשיטת השלוף-בלוף-סמוך
דן אלון
ועידת הליכוד פתחה אתמול את מסע הבחירות של ממשלת הליכוד-ש"ס-ישראל ביתנו, והמחזה הקשה יותר לא היה של ימי "מרכז הליכוד" עם גסטון מלכה, ואפילו לא הפייגליניזם שהפך את הליכוד לקהילת עוגבי-גבעות. המחזה הקשה ביותר היה זה של הביבי-מריונט של הפייגליניזם, אשר מנה מניין הצלחות למכביר. החל בביטחון וכלכלה, וכלה בחינוך והשכלה. דן כנר לא היה שם, אבל נתניהו מילא את מקומו עם הרבה פחות דיקציה, אבל עם הרבה יותר פיקציה
צביקה ובר
הבחירות ייקבעו ככל הנראה לתאריך הארבעה בספטמבר 2012. רשימת הסיבות לבחירות ארוכה, אבל עצם הצורך להגדיר את הרשימה מראה שכנראה אין לנו מושג מה קורה. מה שברור, שמצבנו לא משתפר לפני הבחירות, ועל-פי הנראה כרגע, גם לא אחריהן
רשימות נוספות
הסכם איחוד נחתם במפלגות הימין הדתיות  /  עידן יוסף
רשימת קדימה תיקבע בוועדה מסדרת  /  עידן יוסף
ח"כ מג'אדלה: בחירות בספטמבר - "גזענות"  /  איציק וולף
ספין נגד יחימוביץ'  /  דניאל גיגי
ואריה כי ישאג   /  הרב אליהו קאופמן
די, נמאס מהסחטנות המפלגתית  /  גרשון אקשטיין
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il