X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
שאלת הריבונות ביש"ע היא לא רק שאלה מדינית. מדובר בראש ובראשונה בתיקון עוול כלפי הישראלים שחיים ביישובים. כיום, תושבים שווי זכויות אלה חיים במציאות מפלה שבה חוקי המדינה לא חלים עליהם
▪  ▪  ▪

ממשלת ישראל מעדיפה לוותר על עברו של עמה ועל זהותה ההיסטורית, אם משמעותה של העמידה על הזהות היא התנגשות מדינית. דחיית הצעת החוק של חברת הכנסת רגב, להחיל את החוק הישראלי על יהודה ושומרון, היא ההוכחה לכך.
בהתערבותו בוועדת השרים ובכפיית דעתו, הכריז בנימין נתניהו כי ממשלתו מודה בעקיפין בכך שאזורים אלה אינם חלק מהמולדת ההיסטורית של העם היהודי. מתברר סופית, כי תנועת הליכוד לא רק שוויתרה על גדתו המזרחית של הירדן, אלא שהיא מתכחשת לבעלותה גם על גדתו המערבית.
ניתן להבין את נתניהו: הוא חושש ממסע נוסף של לחצים מדיניים, מהצטיירות כסרבן-שלום, מאיבוד הלגיטימציה בציבור. אלא שלהוותנו, דרך ההתנהלות הזו דווקא מזמינה את המשך הלחצים המדיניים בנושאי 'זכות השיבה' ומעמדם של גבולות מלחמת השחרור.
נראה רחוק? ממש לא. כבר כיום מנסים גורמים אמריקניים - ולמרבה הצער גם גורמים ישראלים - להשאיר את הדיון בסוגיות ל'שלב השני' של המו"מ בין ישראל לרשות. השארת נושאים כבדי משקל ואקוטיים אלה לשלב הדיונים השני, מלמדת כי בראייה המערבית מדובר בטענות לגיטימיות שיטופלו בהמשך, כשישראל כבר תהיה בעמדת נחיתות אחרי השלמת כינון מדינה פלשתינית ביו"ש, כשגבה אל הקיר.
העמדה הישראלית עצמה אינה חד-משמעית בשלילתה את הדרישות הללו. במקום שממשלת ישראל בתמיכת כל האופוזיציה הציונית, תציב את הנושאים הללו כתנאים מוקדמים לעצם קיום השיחות, גם אלה הפכו לאחד ההבדלים שבין שמאל לימין. ממשלת קדימה אף הגדילה לעשות, והסכימה בעבר לקלוט מאה אלף פליטים בתוך ישראל.
שאלת הריבונות ביש"ע היא לא רק שאלה מדינית. מדובר בראש ובראשונה בתיקון עוול כלפי הישראלים שחיים ביישובים. כיום, תושבים שווי זכויות אלה חיים במציאות מפלה שבה חוקי המדינה לא חלים עליהם. מדובר באזרחים ישראלים לכל דבר שאין שום סיבה אמיתית למציאות בה הם חיים תחת חוקי ממשל צבאי.
השארת אזרחים אלה תחת 'חוקי המנהל האזרחי' היא יצירה של שני מעמדות אזרחיים, תוך הפיכת הישראלים שחיים מעבר לקו הירוק לאזרחים סוג ב', שלמרותם תעודת הזהות הכחולה שברשותם, אינם זוכים לכלל הזכויות שניתנות במדינה לתושבים החיים בתוך הקו הירוק.
המציאות הזו מחייבת, לכאורה, כי כל אבירי זכויות האזרח במדינת ישראל - בעיקר אלה משמאל, האמונים על דרישת זכויות - ייאבקו כי לפחות בתוך היישובים ביו"ש יחולו חוקי המדינה. אגב, החלת החוקים אינה מחייבת החלת ריבונות, אלא השוואת התנאים החוקיים לאלה שקיימים במדינה. כלומר, מדובר ב'חצי ריבונות' שתפקיע את הסמכות ביו"ש מידי הצבא, מבלי שהאדמה עצמה תחשב לישראלית על-פי חוקי המדינה.
אלא שבישראל, במקום לעסוק בצדק אנו עוסקים בפוליטיקה; ליתר דיוק בפוליטיקה אידיאולוגית שלפיה נקבעים גבולות המוסר של הצדדים בוויכוח המתנהל על יהודה ושומרון. כך ממשיכה להתקיים מועצה להשכלה גבוהה ייעודית ליו"ש וכך מקור החוק ביישובים הוא אלוף פיקוד המרכז. האפליה הזו מוזרה שבעתיים, כשמדובר על אזרחי המדינה שממשלתם, לכאורה, נמצאת בשלטון.
"כולם מדברים על שלום, אף אחד לא מדבר על צדק", אולם לפעמים, כשלא מקיימים את הצדק, גם השלום נראה רחוק מאי-פעם.

פורסם במקור: מקור ראשון
תאריך:  14/05/2012   |   עודכן:  15/05/2012
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
אפליה לא מתוקנת
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
כדאי שתדייק
אלטע קאקער  |  15/05/12 00:07
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
ד"ר אברהם בן-עזרא
הכותל המערבי עלול להוות מוקד לבכייה לדורות, ככל שלא יבוצעו בו חיפויי חוץ המותאמים להוראות התקנים. בדיקה של מעבדה מאושרת שאינה בדיקה אקראית, אלא מכוונת וממוקדת אל מוקדי הסיכון - תסייע לאיתור הסכנה
אפרים הלפרין
תארו לעצמכם חבורת אקדמאים ערבים שהיו חוגגים את יום העצמאות עם דגלי ישראל באוניברסיטת ביר זית. כמה שעות הייתם מקציבים להם?
נורית גרינגר
תיקון עולם - שמטרתו לעשות את העולם מקום טוב יותר לחיות בו - זו חובתו של כל יהודי ושל כל העם היהודי שרובו חי בישראל, אך התיקון מתחיל בבית - בישראל
עדי שקלאר
סמכויות ראשי הערים גדולות, האחריות עצומה והפיתוי רב. כדי להבטיח כי הם לא ייכנעו לאיומים, אבל גם לא יתפתו לפיתויים, יש להגביר את דרישות ממלאי התפקידים. לבחור אנשי ציבור בעלי רקורד נקי, לדרוש מהם חשיפה מלאה של פעולותיהם למען הציבור, חשיפה של רכושם והכנסותיהם, לקבוע כללי אתיקה מחמירים ועוד
דניאל גיגי
המחאה החברתית שמתפרצת היום מחדש היא לא רק מחאה על הטבות כלכליות, אלא מלחמה על החזון הציוני כולו. חוזה המדינה, בנימין זאב הרצל, התווה לנו את הדרך ליצירת חברה צודקת וערכית במדינת ישראל, אבל קובעי המדיניות מתעלמים מהחזון שלו ומקדמים חברה קפיטליסטית חזירית שדורסת את זכויותיהם של האזרחים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il