X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
מה שקורה בקרית מלאכי הוא סימפטום לא רק לחברה הישראלית אלא אלמנט אוניברסלי שעובר כחוט השני בין נבחרי ומינויי ציבור. מעמד שנותן כוח, עמדה, שליטה, יכולת להשפיע על גורלות של אחרים, משפיע על האיזון המנטלי-מוסרי של נבחרי ציבור, עד כדי מעשים שמפילים אותם מאיגרא רמא
▪  ▪  ▪
מוטי מלכה. ראש קריית מלאכי [צילום: מן הטלוויזיה]

"יש רק שני דברים שהם אינסופיים, היקום והכסילות האנושית. אינני משוכנע לגבי הראשון". (אלברט אינשטיין)
"ערוות בני אדם בין רגליהם וערוות הכסיל בין לחייו" (ר' משה אבן עזרא").
התרנגולים של קרית-מלאכי מצאו את עצמם עם כוח להחליט, לשדרג, לחלק הטבות ופתאום נפלה ברשתם תרנגולת במצוקה והם מיהרו "לקפוץ עליה", לנצלה, לנשלה ולחלק אותה ביניהם.
האווירה בקרית-מלאכי מלאה לא רק בניחוחות של מלאכים אלא בהורמונים יצריים, הדוחפים אנשים בעלי מעמד, ביניהם קצינים בכירים במילואים, לשפל של התנהגות ציבורית, כאשר הם נכנעים ליצריהם ומנצלים לרעה את משרותיהם. זה לא חדש, שכוח משחית, זה לא חדש שמעמד, אגו נפוח, מוביל להתנהלות שאינה עומדת בסטנדרטים ערכיים ומוסריים של אנשי צמרת ושועי שלטון.
הצביעות של הבוחרים
חלק גדול מציבור הבוחרים את המנהיגים, איננו מצטיין במוסריות דווקא, אבל כולם כאחד רוצים ושואפים שנבחריהם בכל המשרות החל בנשיא, ראש ממשלה, שרים, מערכות הביטחון וח"כים - יהיו ויחיו בסטנדרטים מקובלים של חברה מודרנית מאוזנת והגונה.
קחו את ארה"ב כמשל
תנסו להיזכר, כמה מועמדים לנשיאות ולסנט, נפלו ונשרו עקב פרשיות מין למיניהן. חלקם לא גילו, חלקם שיקרו וכשהתקשורת החלה לנבור, לבדוק, התגלו פרשיות מעניינות ומביכות, שהכריחו את המועמדים לרדת מהבמה, ורק הנשיא קלינטון ניצל בנס.
גם נשיאים מכהנים וגם סנטורים לא נקיים מהפרשיות האלה. גם אנגליה, הנראית פוריטאנית לכאורה, מלאה בפרשיות מין מביכות למדי, כמו פרשת פרופיומו, שר ההגנה ונערות הנחמדות מנדי רייס דיוויס (שעלתה לארץ ופתחה את מנדיס-בר) וקריסטין קילר (כשמה - כן היתה).
ובכן, מה היה אצלנו
החל ממשה דיין, מאיציק מרדכי, ניצב בר-לב, השר חיים רמון, הנשיא קצב וכוכבי קרית-מלאכי - וכו'. החוט המקשר - שררה, ניצול מרות, ניצול מעמד, הסתמכות על קשרים בחלונות הגבוהים והנמוכים ואיבוד כבוד עצמי.
כשאדם חושב עם הראש הלא נכון התוצאות לרוב הרסניות, לו עצמו, למשפחתו ואם הוא איש מפלגה - גם למפלגתו ותדמיתה. כמו ששחיתות שלטונית היא פסולה, כך גם תקיפה מינית, קשרים חוץ משפחתיים, ניצול מרות ותפקיד לסיפוק מיני, הם עוולות פליליות אך בעיקר שחיתות מוסרית חברתית. וכפי שאמרתי לעיל - אנחנו רוצים את נבחרינו ללא אותם פגמים, שאנו מוצאים לפעמים בעצמנו. זה לא תמיד מצליח , זה לא תמיד מעשי, אך זה תמיד נשאר בגדר שאיפה לגיטימית.
הטרדה מינית
גם הנושא הזה מתקשר, לצערי, לאותו חוט של ניצול מרות, מעמד וכוח, כדי להטריד, להשפיל, לפגוע בנשים, בעיקר, חלשות אופי, נזקקות, זקוקות נואשות למשרה למשכורת לקיום יומיומי.
לידן, יש נשים צעירות שיודעות לנצל את חולשת הבוסים, לקידום במעמד, במשכורת בתנאים וכשזה נכשל, להתלונן על הטרדה, אונס, או תקיפה מינית. זה קורה וכבר קרה במספר משפטים מתוקשרים לאחרונה - ראה פרשת הנשיא קצב.
לסיכום: מדובר בתופעה חולנית, פוגענית שיש להילחם בה בכל האמצעים, הן בענישה כבדה, בהטלת קלון חברתי מוסרי ומשפטי ולמנוע מאנשים אלה, למלא תפקידים ציבוריים.
"לתרנגול נודעת השפעה גדולה על ערימת הזבל שלו" (פובליליוס סירוס).

תאריך:  15/05/2012   |   עודכן:  15/05/2012
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 חיים רמון
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
נבחרי ציבור ש"חרמנותם אומנותם"
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
אם היית מתעמק היית מוצא
מעניין  |  16/05/12 12:48
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
רועי עידן
על ממשלת ישראל והעומד בראשה להתעורר ובכמה צעדים פשוטים להילחם בהגירה ובשהייה הבלתי-חוקיות מאפריקה. הכור בבושהר? חה. בדרום תל אביב טמונה פצצת אטום מתקתקת
שחר ויטונסקי
אין דבר המזקק יותר את הנפש מהזלת דמעות בריאה על האנדרדוג. ומה עגמומי וסכריני יותר מהסיפור על הנסיכה המודחת, האישה המשוטטת עתה ללא שומרי ראש ברחובות ותולה עצמה בצווארונם של כמה מפגינים סהרוריים ומזילי ריר?
אפרים הלפרין
אם כל כך חשוב לח"כים מקדימה לפרוש ואם ביבי ומופז הצמד חמד החדש עומדים לחוקק חוק, מדוע הם לא ברחו אתמול? היום? ואולי מחר? לפני החקיקה!!!
אסף גולן
שאלת הריבונות ביש"ע היא לא רק שאלה מדינית. מדובר בראש ובראשונה בתיקון עוול כלפי הישראלים שחיים ביישובים. כיום, תושבים שווי זכויות אלה חיים במציאות מפלה שבה חוקי המדינה לא חלים עליהם
ד"ר אברהם בן-עזרא
הכותל המערבי עלול להוות מוקד לבכייה לדורות, ככל שלא יבוצעו בו חיפויי חוץ המותאמים להוראות התקנים. בדיקה של מעבדה מאושרת שאינה בדיקה אקראית, אלא מכוונת וממוקדת אל מוקדי הסיכון - תסייע לאיתור הסכנה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il