X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
עיבוי הקואליציה בכנסת מהווה תוספת כוח למדיניות הממשלה הנוכחית ולביצור עמדותיה החברתיות-כלכליות. המוחים בכיכר רבין רואים בכך אקט נוסף בדרך לדחיקתם מטה אל מתחת סף הקיום בכבוד
▪  ▪  ▪
המחאה החברתית. שוב תשוב [צילום: פלאש 90]

המהלך של כניסתה המהירה של קדימה לממשלה, שתואר כעוד מהלך פוליטי מבריק של ראש הממשלה בנימין נתניהו, מחזק ומבצר לעת עתה את שלטונו ואולי ייתן לו טביעת אצבע ביטחונית המצדדת בעמדותיו בהצבעות חשובות, אך מבחינת חיי היומיום - האם יש בכך כדי לעודד את מעמד הביניים הנרמס, רוב רובו של העם?
אילו הייתה מגמת ראש הממשלה לקבל גיבוי פוליטי כדי לנקוט בסדרת צעדים שיקלו את יוקר המחיה, אכן ניתן היה לומר שזהו אקט ממלכתי לצד היותו אקט פוליטי, קרי - שראש הממשלה ינצל את הרוב חסר התקדים שהצליח לגייס בכנסת לשם סדרת טיפולי שורש שיחלקו אחרת את הנטל הכלכלי לפי מדרגות ההכנסה של האוכלוסיה.
אולם לפי הסימנים כעת אין מקום לאופטימיות. ראשית משום שאין אג'נדה כזאת של הממשלה. ושנית משום שמאחורי מרוצתו הבהולה של מופז לחיקו של נתניהו אין דבר מלבד אמביציה אישית חסרת פשרות - באותה נחרצות שבה הטיח בנתניהו את הביטוי "שקרן" בפריים טיים, חצה מופז ימים לאחר מכן את הקווים לתואר ממלכתי בכיר ונחשק בממשלתו.
עוצמת המחאה החברתית עוד תגבר
מלבד זאת, איש משני האישים, כולל חברי מפלגתם המכובדים, לא מצא לנכון אפילו להתבטא בדבר הצורך להיטיב עם העם באותה חגיגיות שבה הצהירו על נישואיהם הפוליטיים.
התקבצות האזרחים שוב בתל אביב לאחר הפסקה של מספר חודשים, בסוף השבוע, היא, אם כן, ריאקציה טבעית למצב של מבוי סתום ואין ברירה לדידם.
הממשלה שמינתה את ועדת טרכטנברג בלית ברירה בסיבוב הקודם של הפגנות ההמונים, החליטה להימנע מלאמץ נקודות מרכזיות בדוח מיד לאחר הגשתו, וגם את אלה שהסכימה לקבל - כנראה בעל-כורחה - הצליחה "למזמז" כרגיל.
כשהתפתחויות פוליטיות משמעותיות ברמה הלאומית לא מתורגמות לפעולות לטובת הציבור הכמה לשינוי חיובי, והמצב הכלכלי בוער מתחת לרגלי רבים, אין להתפלא על תקומתה מחדש של המחאה החברתית ואין לטעות לגבי המינון: הוא רק יגבר ככל שיחלוף הזמן ולא יסתמן שינוי ממשי באופק.

הכותב הוא משפטן, בעל השכלה אקדמית במדע המדינה, בוגר ביה"ס לעיתונאות ולתקשורת.
תאריך:  15/05/2012   |   עודכן:  15/05/2012
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
שובה הצפוי של המחאה
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
תמהני מהיכן ממצאים את המצוקה
ה.א.  |  15/05/12 20:13
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יהודה דרורי
ה-20 ביולי, יום כניעת הכוחות הערביים, הוא למעשה היום שצריך להיות חקוק לנצח בזיכרונו של הציבור הפלשתיני בכלל והסטודנטים הערביים בפרט כיום הנאכבה השני והם מאוד אוהבים חגיגות של תאריכים...
צ'לו רוזנברג
חברי קדימה הבלתי מרוצים יכולים לבוא בטענות רק לעצמם ולאלה אשר בחרו במופז ליו"ר. את התוצאות לא ניתן לשנות. ההיסטוריה הפוליטית הישראלית ידועה בתופעות של כלנתריזם. זו תופעה מכוערת ובזויה. הפוליטיקה הישראלית מזמנת לנו הפתעות שונות ומשונות. הפעם, באמת אין כל חדש תחת השמש
מני ישי
כשעם ישראל במצוקה, במלחמה, הלכידות בו מדהימה, אך בתקופות שפע ושלווה, שוב צצות המחיצות, שוב מסתגרים בבתים גבוהים, מוקפים חומה קרירה. איפה הערבות ההדדית של כל ישראל ערבים זה לזה?
הרב אליהו קאופמן
על-רקע אירועי קריית מלאכי ב', הייתי מציע לחוטובלי ויחימוביץ' לחשוב היטב ולהרחיב את הצעת החוק שלהן, בין השאר כדי שגם לא ידבק לה הכינוי הלא ענייני "חוק אריה דרעי". ברור כשמש שהצעתן באה מסיבות אישיות כמו אמפטיה לאריה דרעי, שהרי מוזר מדוע לא העלו את הצעתן לאחר שהירשזון הורשע
טל פירסט, יורם שוייצר, עינב יוגב
נראה כי הטלטלה בעולם הערבי שכונתה באופטימיות יתר "האביב הערבי", יצרה בעיקר חוסר יציבות שלטונית במרחב הערבי ובכך מאפשרת לאל-קאעידה ולשותפיו מרחב מחיה, כר נרחב לפעולה ואף אפשרויות להמשיך ולפעול למרות המכות שספגו בעשור האחרון
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il