X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
כמה קדנציות לקח לשרון להרוס את גוש קטיף? אפילו לא שנה, אלא כהרף עין כמעט. ניצחון הימין יהיה תמיד זמני ועד לבחירות הבאות - בעוד ניצחונו של השמאל עשוי להיות לעד
▪  ▪  ▪
נתניהו. ימני הנכנע לשמאל? [צילום: פלאש 90]

לנצל את הקואליציה הגדולה
לא מספיק להיות ימני ולא מספיק לבנות ישובים. ממשלות ימין יכולות לעלות אחת אחר השנייה במשך עשר, עשרים ואף חמישים שנה, אך מספיק שממשלת שמאל תנצח פעם אחת כדי להחריב בנייה של מאה שנה. כמה קדנציות לקח לאריאל שרון להרוס את כל גוש קטיף? אפילו לא שנה אלא כהרף עין כמעט. מי שעיניו אינן בראשו עוד יכול לחשוב שדרך הימין תנצח אך ניצחון הימין יהיה תמיד זמני ועד לבחירות הבאות, בעוד ניצחונו של השמאל עשוי להיות לעד.
רצון הבוחר במערכת בחירות אחת יכול למעשה לעקוף את רצון הבוחר בכל מערכות הבחירות הקודמות לה והעתידיות לה, מה גם שאם השמאל ינצח ויעלה לשלטון, לא בטוח שתהיה זו בחירה של העם מתוך הסכמה להיפרד מהשטחים, אלא מתוך הבעת מחאה חברתית או מחאה נגד שחיתות כזו או אחרת כאשר יימאס לציבור להיות בן-ערובה של שאיפותיו המדיניות.
סכנה אחרת היא שחלק ניכר מבוחרי הימין יאמינו לאיזו מפלגה חד-פעמית שתציג את עצמה כמפלגת מרכז למרות שתהיה זו מפלגת שמאל קיצוני, כמו קדימה של לבני, ועל כך עוד אכתוב בהמשך. אז ברור לי שרצון העם הוא בממשלת ימין מדינית עם רגישות חברתית, ומשום מה לא קמה כזו מפלגה פרט לשס ויהדות התורה שאינן יכולות להוות אלטרנטיבה במדינה שאינה חרדית גם אם תומכים בשס מסורתיים לא מעטים.
אך מה שוודאי יש לעשות הוא לשריין חוק בכנסת שיחייב רוב מיוחד וחד-משמעי עבור מסירת שטחים, ועכשיו זה הזמן כשהקואליציה גדולה. נתניהו אולי יחשוש שאם הנושא המדיני יירד מהפרק אז יוכלו בוחריו לזלוג לשמאל לשם טיפוח אשליותיהם החברתיות, אך הוא יוכל תמיד להזכיר את מצבה היציב של ישראל בתוך כלכלה עולמית במשבר ומעבר לכך, לו יביא נתניהו למהלך מוצלח שכזה למען שמירת ארץ ישראל יהיו רבים שיכירו לו על כך טובה ויראו בו מלך של ממש וכך יזכה לקולות ימין אותם לא היה משיג בדרך אחרת. אז אם אתה, נתניהו, באמת ימני ודואג לעתיד ישראל, עכשיו זה הזמן, והוא אוזל לך מבין הידיים. אחרי שחוק זה יעבור גם פייגלין יציק לך כבר פחות.
זהירות ממלכודות לימנים תמימים
מאז ומתמיד ניסו המחבלים (במובן הדמוקרטי ולא הטרוריסטי) לעקוף ולהשמיד את הדמוקרטיה בישראל באמצעות שימוש במפצי סירחון פוליטיים שהם גם חומרי נפץ לחיסול דמוקרטי.
רצון העם אינו מעניין את יוזמי ואדריכלי קדימה או מפלגת "יש עתיד" (שחור), כי אם רק הרצון לממש את שאיפותיהם הפוליטיות השמאלניות. וכאשר רוב העם ימני, הדרך היחידה מבחינתם (מעבר למתן שוחד לנבחרי ציבור ימניים עבור תמיכה במהלכי השמאל) היא בבניית פצצות לריסוק הדמוקרטיה בדמות "מפלגות מרכז" כביכול, שהן למעשה מפלגות שמאל קיצוני שמהוות מלכודות המונים לימנים תמימים.
אז חוץ מיאיר לפיד ואולי גם ציפי לבני מי יודע מה הן כוונותיו של אריה דרעי חברו של חיים רמון? האם רוב מצביעיו, אם ירוץ ויעבור את אחוז החסימה, באמת שייכים למחנה השמאל? ודאי שלא, אך כמו שדרעי היה שותף לתרגיל המכונה "התרגיל המסריח" של פרס ולממשלת "אוסלו" של רבין מאוחר יותר, כך לא תהיה לו בעיה להצטרף לממשלת שמאל נוספת ולהערים שוב על מצביעיו הימנים. ואם לא יעבור את אחוז החסימה? לא נורא, אז הלכו עוד כמה קולות ימניים לפח. ומה יקרה אם נתניהו יעצבן נורא את ליברמן? (אף על-פי שליברמן איננו שייך במהותו למחבלי הדמוקרטיה של השמאל), האם הוא ימשיך לייצג נאמנה את בוחריו הימנים ויתגבר על עלבונו האישי, או שיהיה לו תירוץ לחבור לשמאל בשל נאמנותו לערכים נוספים כמו לענייני הזוגיות, הגיור וכדומה?
תפקידם של הימנים האמיתיים (ויש לכם שנה וחצי לכך) הוא להתמקד בהסברה על מהותן של מפלגות המפץ הדמוקרטי, להסביר שאין אמצע ואין מרכז אלא רק הכרעה ברורה, ולעמוד על חובת איחוד הכוחות כדי שקולות ימניים לא יילכו לפח כפי שקרה בבחירות 92', בהן רבין ז"ל עלה לשלטון למרות שרוב המצביעים בקלפיות היו ימנים. צריך להזכיר לבוחר שגם תמיכה בליכוד יכולה להניב קולות לשמאל, כי כבר צמחו בליכוד בוגדים בעבר, ויותר מפעם אחת. ולא לשכוח שוב - להתאחד, להתאחד, להתאחד. אומנם כל אחד בטוח שהוא הטוב ביותר ולחלקם חשבונות פוליטיים, אך זה יביא לאסון הגדול שלנו. אז לא להעז להתפלג. נפתלי בנט ואביחי רונצקי, אני פונה גם אליכם.
לנתניהו לא כדאי להציק לחרדים ולימין
שאלת מיליון הדולר היא מה נמצא בראשו של נתניהו. האם הוא ימני מתוחכם הנכנע לשמאל במראית עין בלבד או שמא הוא עוד יפתיע ופינוי גוש קטיף של שרון יתגלה כמהלך סופר-ימני לעומת מה שנתניהו לבסוף יחולל?
שאלת מיליון דולר נוספת היא מה מתכנן נתניהו בעניין חוק טל ובעניין החרדי בכלל? אז רק להזכיר לך, נתניהו, שהיום אתה מלך ויכול לזרוק את התומכים הטבעיים שלך לפח אך לא לעד תוכל להסתדר ללא החרדים וללא הימין. לקדימה של שרון עוד נתנו צ"אנס ובחרו באולמרט יורשו לאחר הבגידה במצביעי הימין, אך את תוצאות העקירה כבר כולנו ראינו והימין המתון לא יסלח לתעלול מחודש והימין הקיצוני גם כך לא שלך. מופז המזגזג עוד יכול לחזור בו ותישאר עירום מכל עבר. אז הישאר נאמן לעקרונות. העם ימני, אז אל תפחד ותהיה ימני.

תאריך:  20/05/2012   |   עודכן:  20/05/2012
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 אבא (אוברי) אבן (איבן)  אביחי (אבי) רונצקי  אברהים צרצור  אברהם הירשזון  אברהם זילברברג  אהוד רצאבי  אהרן אבוחצירא  אורי יהודה אריאל / Uri Yehuda  Ariel  אורי שרגא אורבך / Uri  Orbach  אורית זוארץ / Orit Zuaretz  אורית נוקד  אורלי לוי-אבקסיס / Orly Levi-Abekasis  אחמד א-ד`אהר  אטילה שומפלבי  אילן ליבוביץ'  אילן שלגי  איתן לבני (בנוזוביץ')  אליהו בן-דהן / Eliyahu Ben-Dahan  אליעזר אבטבי  אלכס מילר  אסתרינה טרטמן  אפרים תבורי  אריאל שרון / Ariel Sharon  אריה מכלוף דרעי / Aryeh  Machluf Deri  אתי לבני  בנימין אבניאל (גטשטיין)  ג'ון אדוארדס  גילה פינקלשטיין  גלעד מנשה ארדן / Gilad  Erdan  דוד מנע  דן  גרטלר  דן מרידור / Dan Meridor  דניאל הרשקוביץ  דניאל-יצחק לוי  דרור זייגרמן  הרצל שפיר  ויצמן שירי  חיים אמסלם  חיים רמון  חמאד אבו-רביעה  חנא סוייד  טובה אילן  יאיר לפיד / Yair  Lapid  יאיר שמיר / Yair  Shamir  יהודה-מאיר אברמוביץ'  יואב מני  יוליה שמאלוב-ברקוביץ'  יוסף שגל  יוסף שפרינצק  יורם מרציאנו  יחזקאל זכאי  יעקב כהן  יעקב פרי / Yaakov  Perry  יצחק אהרונוביץ' / Yitzhak  Aharonovitch  יצחק בן - ישראל  יצחק ברמן  יצחק זיגר  יצחק זיו  ישראל ישעיהו-שרעבי  כרמל שאמה-הכהן  לביב חוסיין אבו-רוכן  לימור לבנת / Limor  Livnat  מאיר זורע (זארודינסקי)  מאיר תלמי  מאיר-דוד לוונשטיין  מאשה לובלסקי  מוטי ששון  מחמוד א-נאשף  מיכאל פואה  מיכאל רצון  מיכל ליברמן-גילון  מיקי לוי / Mickey  Levy  מלי פולישוק-בלוך  מנחם אליעזר מוזס  מרדכי זר  מרטין שלאף  משה זלמן פייגלין  משה מוץ מטלון  נדב פרי  נחום ניר-רפאלקס  נחמן שי  ניסן סלומינסקי / Nissan Slomiansky  סופיה רון-מוריה  סילבן שלום / Silvan  Shalom  עבאס זכור  עבאס זקור  עבדול-עזיז זועבי  עוזי לנדאו / Uzi  Landau  עינת וילף  עמיר ארמונד פרץ / Amir  Peretz  עמירה דותן  עמרי שרון  ערי ז'בוטינסקי  פנחס לבון (לוביאנקר)  פניה (פאינה) קירשנבאום  פריג`א זוארץ  ציון פיניאן  ציפי לבני (שפיצר) / Tzipi  Livni  קדיש לוז (לוזינסקי)  ראובן ברקת (בורשטיין)  רוביק דנילוביץ'  רוחמה אברהם בלילא  רון בריימן  רוני בר-און  רחל אדטו  רן בנימיני  שלום זיסמן  שלמה לביא (לבקוביץ')  שמואל תמיר כצנלסון  שרון שלום  תאופיק זיאד
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
ביטוח רצון הרוב וזהירות ממלכודות לימנים
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עו"ד אריאל לוין
כעורך דין העוסק בענייני משפחה, אני יודע כמה נדרש ניקיון באורוות של משרד הרווחה, ואני יודע כמה שמאלוב-ברקוביץ' יכולה לעשות שם נפלאות. אז למה שלא אומר זאת? שאול מופז, אם אתה לא רוצה שאנחנו נסייל את קדימה, אנא הקשב לא רק למה שאני אומר, אלא גם למה שהעם אומר
רועי אורן
גדעון עזרא היה אדם מדהים ואיש מקצוע משכמו ומעלה אשר פעל לטובת הכלל ולא לטובתו האישית. הוא היה זן נדיר בקרב הקומבינה שמתנהלת במדינת ישראל
דני לביא
האחריות המרכזית לטיפול בבעיית המסתננים מוטלת על הממשלה. זו הנוכחית אומנם נוקטת מספר צעדים חשובים, ועליה להמשיך בהם בנחרצות ללא חשש של "מה יגידו על זה בתקשורת"
אפרים הלפרין
פתרון פלא לממדי הפשע. לא היס"מ, לא ראש אח"מ, אלא המפכ"ל בכבודו ובעצמו סייר בתל אביב. אתה הבנת את זה ברוך?
רפאל ישראלי
ההסתה ברשות הפלשתינית היא המכשול האמיתי לשלום
רשימות נוספות
כוכב הכנסת  /  ערוץ הכנסת
יו"ר הליכוד בהסתדרות - מורשע בדקירה  /  איציק וולף
צפו: לחישת הזעם של רוני בר-און  /  עידן יוסף
רמון - יצרן המפצים  /  אריה אבנרי
רכבת ההרים של הפוליטיקה הישראלית  /  אריאל כהנא
תחרות מוקדמת בליגת הבית היהודי  /  הרב ישראל רוזן
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il