X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
אינני בטוח שעינה של התקשורת פקוחה תמיד או שידיה אזוקות תמיד. הרושם הוא שהיא עצמה מחליטה מתי לעצום את עיניה ומתי לאזוק את ידיה, בגלל שיקולים זרים
▪  ▪  ▪
התקשורת - בידיים אזוקות? [צילום: AP]
איתמר לוין
"המכון הפתולוגי מסר שנים גירסה שקרית"

היס פן תעיר
איתמר לוין
פרשת חלקי גופתו של התינוק רון אייזן, שהוחזקו למעלה מעשור במכון לרפואה משפטית בעוד ראשיו טוענים בתוקף שאינם בידיו, היא רק האחרונה בשרשרת שערוריות בהן מעורב פרופ' יהודה היס. מה סוד כוחו והישרדותו? מה עוד צריך לקרות כדי ששר הבריאות - אחד, בנימין נתניהו - יראה לו את הדלת?
לרשימה המלאה

שלום ירושלמי, עיתונאי בכיר במעריב ובעל מקורות, כתב השבוע (18.5.12) מאמר מעניין תחת הכותרת: "מקצב עד מלכה: למה התקשורת נאלצה למלא את פיה מים?" וכותרת המשנה: "מה אנחנו העיתונאים היינו צריכים לעשות...?"
דווקא תשובתו של ירושלמי על שאלותיו צדה את עיני: "אנחנו צריכים להיאבק כדי לקבל חסינות על פרסומים גבוליים. בכלל, עלינו להתייחס ברצינות גדולה יותר לשמועות, לרכילויות או להערות שוליות, כי - כפי שראינו - הן מעידות על המקרה הנורא".
אכן, חובתם של עיתונאים - המתיימרים לייצג את ה"תקשורת החוקרת" (ולא רק ברמה המפוקפקת של "אמת לשעתה") ואף להיות "כלב השמירה של הדמוקרטיה" - להתייחס ברצינות גדולה יותר לשמועות. קל וחומר שהדברים תקפים כאשר מדובר בשמועות עקשניות הנשענות על לא מעט מסמכים וחוות דעת, המשותפות לחלקים גדולים ומתרחבים בציבור, והמטילות צל כבד על החיים הציבוריים בישראל מזה שנים רבות.
האם התקשורת ממלאת את תפקידה?
בתדירות של אחת לכמה חודשים מופיעות כתבות על הנעשה במכון הפתולוגי באבו-כביר ועל פרופסור יהודה היס העומד בראשו. כמעט תמיד מלוות הכתבות ו/או תגובות הקוראים עליהן בקישור אל אירועי ליל ה-4 בנובמבר 1995, הלילה שבו נרצח ראש הממשלה יצחק רבין. אבל, מעולם לא נעשה תחקיר משמעותי שתכליתו לאשש או להזים אחת ולתמיד את העננה הכבדה ואת הספקות החמורים הקשורים באותו לילה, מעבר לרצח עצמו.
כולם ראו את יגאל עמיר יורה, אבל איש לא הוכיח מי ירה את הכדור הקטלני. היכן העיתונאי החוקר שיפעל ברוח דבריו של ירושלמי: "עלינו להתייחס ברצינות גדולה יותר לשמועות, לרכילויות או להערות שוליות, כי - כפי שראינו - הן מעידות על המקרה הנורא"?
איתמר לוין, עיתונאי באתר זה, News1, ובעל מקורות, כתב השבוע שתי רשימות [מצורפות משמאל] מעניינות על הנעשה במכון הפתולוגי באבו-כביר ועל פרופסור יהודה היס העומד בראשו. השאלה הנוקבת ביותר המציקה הן ללוין והן למגיבים היא: "מה לעזאזל היס יודע, שמאפשר לו לתפוס את הממונים עליו בחלק גוף רגיש?"
נשאלת השאלה: האם יש גם מי שתופס את התקשורת בחלק גוף רגיש? כבר היינו בסרט הזה. האם שוב יבוא יום שבו שלום ירושלמי ועמיתיו יחזרו על טענתם שהם ידעו מאז ומתמיד על מעללי הנשיא אך היו מנועים מלדווח על כך. אם ידעו, מדוע שתקו והשתיקו? ואם לא ידעו, מדוע טענו שידעו? בשני המקרים התקשורת נראית כמי שאינה ממלאת את תפקידה.
ירושלמי מסיים את מאמרו בהתמרמרות על "עינה הפקוחה וידיה האזוקות של התקשורת". אינני בטוח שעינה פקוחה תמיד או שידיה אזוקות תמיד. הרושם הוא שהיא עצמה מחליטה מתי לעצום את עיניה ומתי לאזוק את ידיה, בגלל שיקולים זרים.

הכותב היה יו"ר חוג הפרופסורים לחוסן מדיני וכלכלי בשנים 2005-2001.
תאריך:  20/05/2012   |   עודכן:  20/05/2012
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
ידיה האזוקות של התקשורת?
תגובות  [ 11 ] מוצגות  [ 11 ]  כתוב תגובה 
1
הרושם שלך, בסיפא, נכון!!! ל"ת
הניה  |  20/05/12 20:36
2
פרופ' בריימן (מפלגת התקווה) צו
בתיה  |  20/05/12 21:38
3
היה משפט , אדון בריימן !
שלמה המגיב  |  20/05/12 22:43
 
- יש אופציה לספקות של בריימן
שלמה המגיב  |  20/05/12 23:17
4
השמועה העקשנית
יואל החוקר  |  21/05/12 10:22
 
- בחייך , יואל
שלמה המגיב  |  21/05/12 15:46
 
- לשלמה המגניב
בתיה  |  25/05/12 20:45
5
פרופסור היס
דפנה-א  |  22/05/12 07:38
 
- אנא קראי שוב את המאמר.
ד"ר רון בריימן  |  22/05/12 09:38
6
ד"ר בריימן צודק, והמדיה מאשרת
רועה העצים  |  22/05/12 17:25
7
איזה שטויות במיץ עגבניות
קוקי  |  25/05/12 20:15
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
נרי אבנרי
במבחן התוצאה ניתן לקבוע שקדימה בשלטון = כישלון. קדימה באופוזיציה = כישלון. הפוליטיקה לא מציעה זירה שלישית. מופז מבין זאת. כדי להטביע חותם, החליט לשווק את מפלגתו של יאיר לפיד - "יש עתיד". שופופו...
אברהם שרון
אני מזהה אותם על-פי העיניים הפצועות. מבטם שותת את דם החיים ודמעותיהם. הם חיים בצד האפל של השמש ושל הירח. שרויים בחשכה קיומית תמידית. מתי נפתח סדק דק בשפתיהם החשוקות לחיוך? מתי חיבקו אותם? מתי ליטפו?
עקיבה לם
ארגוני השמאל צודקים. יום ירושלים הפך ליום חגם של המתנחלים והדתיים. לא לשווא כתב המלך דוד 'אם אשכחך ירושלים, תשכח ימיני'. לכן גם לא מפתיע שמדינות מפותחות כמו דנמרק ודרום אפריקה מחליטות לסמן את ההתנחלויות, או הבריטים את המדינה כאחד ממקורות הרוע בעולם
דוד בדין
יש לנקוט צעדים על-מנת למנוע את הישנות המהלכים הטרגיים להתיישבות, שעלולים להוביל את כל שטחי מדינת-ישראל למצב חמור שלעומתו שלטון חמאס מבית "האחים המוסלמים" ברצועת עזה, ירי הטילים ממנה וההתדרדרות הביטחונית בסיני ייראו לנו כגן ילדים שלו ופורח
מרדכי קידר
החברה בלבנון מקוטבת בנוגע למתרחש בסוריה: חיזבאללה השיעי, הכוח העיקרי במדינה, תומך באסד באופן פעיל, ושלח לא מעט מחייליו כדי להילחם באזרחי סוריה המורדים במשטר    מתנגדי חיזבאללה, "קואליציית 14 במארס" שבראשה עומד סעד אלחרירי, מביעים עמדות אנטי סוריות מובהקות
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il