X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
חיה נח מנכ"ל פורום דו-קיום בנגב על צד שמאל
דוא"ל בלוג/אתר רשימות מעקב
אין לזלזל במרכזי תעסוקה שבנגב, אבל הצביעות חוגגת כאשר הטבות הענק מורעפות על חלק אחד של הציבור הישראלי על חשבון חלקו האחר. עד מתי אפשרית חלוקה שבה האחד מנושל מכל נכסיו והשני נהנה מפירות אלו?
▪  ▪  ▪
סילבן שלום. השר לפיתוח הנגב והגליל. פיתוח רק ליהודים? [צילום: AP]

השבוע תתקיים ועידת הנגב החמישית במעמד נשיא המדינה.איזה יופי! זו כבר הוועידה החמישית שמתקיימת ובכל פעם פחות או יותר אותן הבטחות. המטרה המוצהרת של הוועידה באתר המשרד לפיתוח הנגב והגליל היא "להאיץ את תהליכי הפיתוח המתרחשים היום בנגב בכל תחומי החיים״. ראוי לציין כי ידונו שם גם בפיתוח מקומות תעסוקה וחיזוק המגזר הבדואי. השאלה אם תהיה או לא תהיה הריסה של הכפר אל עראקיב ובתים בכפרים אחרים לפני, בעת או אחרי הוועידה, לא תעלה כלל על שולחן הוועידה. כמה בתים יהרסו במהלך השבוע הקרוב והשנה הקרובה בנגב איננו ענין לוועידת הנגב. ההרס של הכפר אל עראקיב מעיד על רצון הממשלה להביא לנגב עוד מאות אלפי אנשים (יהודים, כמובן!) ולשם כך יש לפנות מקום.
לצערי הרב, ברור שתהינה הריסות נוספות של בתים בנגב. כאלף בתים של ערבים נהרסו בשנת 2011 כלומר: כששת אלפים נפש נותרו מחוסרי כל וחסרי ביטחון דיורי! זה יעלה בוועידה? כמובן שלא!
מי יבוא? אה כן, שר הביטחון ברק, שר האוצר שטייניץ, שר הבינוי והשכון אטיאס, שר התחבורה כץ ועוד ועוד חברי כנסת ראשי רשויות וכל מי ש"מכבד" את עצמו ונכח קרוב לוודאי בכל ארבע הועידות הקודמות. כולם רוצים ליהנות מפירות פיתוח הנגב שאגב, "נהנה" מרבית השנים מהגירה שלילית ומאבד את תושביו לטובת המרכז...
מהו המשפט הראשון של השר לפיתוח הנגב והגליל באתר המשרד, השושבין הראשי אומר: ״...אנו במשרד לפיתוח הנגב והגליל פועלים על-מנת לעבות ולהרחיב את ההתיישבות בנגב באמצעות הקמת ישובים חדשים, הקמת כפרי סטודנטים ויצירת דיור זמין וזול עבור צעירים״. הכוונה אם לא הבנתם היא לצעירים יהודים כמובן. כי עשרות הכפרים הערביים בנגב אינם נספרים, אינם מופיעים על המפות ונחשבים בלתי חוקיים. אתה ומשפחתך, ערבים המתגוררים כאן מעל מאה שנה - אתם בלתי חוקיים, אתה, יהודי, בוא לנגב נמצא לך מקום כי יש מקום בשפע.
כאן בדיוק קבור הכלב וכאן מתגלה המניע למדיניות הממשלה הכוללת, שהוועידה היא רק הבט אחד שלה. יש מקום בשפע אך הוא מותנה בהשתייכותך לקבוצה אתנית מסויימת!
מתן זכויות יתר ליהודים
הוועידה באה בין היתר כאמור "לחזק את המגזר הבדואי". במגזר הבדואי המשרד פותח מרכזי תעסוקה וזה חשוב כמובן וחלק מתוכנית ממשלתית של העשור הקודם, אך עיקר הוועידה הוא במתן זכויות יתר ליהודים! מה אומרת הוועידה? בואו אל הנגב (היהודים שבכם) תקבלו פריבילגיות בדמות ישובים קטנים, מגרשים זולים, בתים זולים, סיוע בשכר דירה לסטודנטים בעיר העתיקה בבאר-שבע (העיר העותמאנית-בריטית-ערבית), כפרי סטודנטים, סיוע בשכר דירה לאנשי קבע.
עוד ועוד זכויות יתר. "הכל על-מנת למשוך צעירים ומשפחות להגיע לנגב ובמקביל לחזק את האוכלוסיה המקומית". מי זאת בדיוק האוכלוסיה המקומית? נחשתם נכון!. על חשבון מי? נחשתם נכון, על חשבון הבדואים שממתינים לצדק 64 שנים וזה מתמהמה. המשיח עוד עשוי לבוא קודם לכן כי למעשה אין כל כוונה לעשות צדק עם הבדואים.
כדי "לעודד ולחזק את המגזר הבדואי" כפי שנכתב המדינה תסלול את כביש 6 עד עיר הבה"דים למשל. היכן? על גבי 400 בתים של בדואים שישלמו את מחיר החיבור המהיר של מרכז הארץ עם עיר הבהדים. כ-2,600 בני אדם יוותרו ללא קורת גג כדי שהמרחק לבסיס החדש יקוצר לרווחת תושבי ישראל...
מי ישלם את הלחץ ההולך וגובר על הקרקע בשל יעדי תכנון שונים ומשונים? התבוננות בהצעת החוק החדשה של הממשלה המכונה תוכנית פראבר עמידרור אשר בגינה יעקרו 30,000 נפש מאוכלוסית הכפרים וירוכזו בערים מוכות עוני ואבטלה ללא ספק נותנת את התשובה. צדקתם, גם כאן הבדואים ישלמו מחיר כבד של עקירה מעשרות כפרים לטובת פינוי המרחב.
הכל בצקצוק ומס שפתיים - נפתח את המרחב לטובת כל תושביו... האמנם? מי הם תושביו של המרחב? מי הם תושביו של המרחב הזה מאות שנים טרם הגענו הנה מכל קצווי ארץ? הם לא רלוונטיים כי הם אינם שותפים בפיתוח הנגב ומרבית ההטבות עליהן ידובר בוועידת הנגב לא רק שאינן מופנות אל האוכלוסיה הערבית שלה ינתנו... מרכזי תעסוקה, אלא שהן שלל שנבזז ממנה.
אין לזלזל במרכזי תעסוקה ובחשיבות הדבר אבל הצביעות החוגגת של הטבות הענק המורעפות על חלק אחד של הצבור הישראלי על חשבון חלקו האחר. יהודים! רק תבואו אל הנגב. כן, בהחלט היהודים אלו שתמיד נהנו וימשיכו ליהנות מפרות הפיתוח של הנגב השאלה היא עד מתי? עד מתי אפשרית חלוקה שבה האחד מנושל מכל נכסיו ואין מכירים בו והשני נהנה מפירות אלו?

תאריך:  22/05/2012   |   עודכן:  22/05/2012
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 ישראל כ"ץ / Yisrael  Katz
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
פיתוח הנגב לטובת כל תושביו?
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
את ושכמותך עושים הכל בכדי להבע
יוד יוד  |  22/05/12 18:51
2
אין לך מושג
שולם  |  23/05/12 04:44
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
ראובן לייב
קשה להאמין, אבל למרות שכמעט לכל אחד מאיתנו יש טלפון נייד, המלווה אותנו לכל מקום - לא מצוי, עדיין, בארץ מדריך-טלפונים, הכולל את מספריהם של מנוייו. המדובר בבעליהם של כ-10 מיליון מכשירים ניידים
רן שורר
כל אחד היה עושה בדיוק מה שהפליטים עושים כיום אצלנו - מחפשים מקום טוב יותר. כי חיים רק פעם אחת וגם הם יודעים זאת. דווקא היום, כשהציבור זקוק למנהיגים שיודעים להרגיע ולקדם פתרונות מעשיים, דוברי הימין הצעקנים פועלים בעוצמה רבה יותר, וכל האמצעים כשרים בעיניהם. וגרוע מזה - מנצלים את מצוקת תושבי השכונות שגם הם נקלעו למצב בלתי אפשרי, עקב אי-הטיפול הממלכתי בעניין מלכתחילה
שושנה ויג
"מעוּות לא יוּכל לִתקון"? - השימוש המסולף במושג "החופש האקדמי" והצעה לריפוי תחלואי ה"שסעת" הלאומית". תגובה למאמרה של פרופ' זיוה שמיר
אליהו קאופמן
בוז'י הרצוג - נכד ל"רב ראשי" אורתודוכסי ויוזם הצעת החוק נגד 'הדרת הנשים' - בטח יחפוץ לבטל את המחיצה בבית הכנסת וישלח צוות של בלשים לבדוק האם בלילות שבת גם האישה מקדשת על היין. באותם רגעים - בגן עדן, יתייפח הסבא של בוז'י בחוזרו על הפסוק "בנים גידלתי ורוממתי והם פשעו בי". ואז תצא בת קול ותקרא: "חומץ בן יין, חדל לייסר את סבך המנוח"
נרי אבנרי
אולמרט יודע שלא חשוב איזה שקר יפיץ, נברני ארכיון לא יספקו את החומרים איתם מרסקים אמינות. אני הלכתי, וגיליתי שהאיש הזה לא מפסיק לשקר. בחלום הרטוב שלי, אני צועק: אהוד אולמרט שקרן! והוא מגיש נגדי תביעת דיבה. הלכתי לארכיון...
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il