X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
האונס שבוצע ב"גן העיר", הוא פשע נוראי ועלינו להיזהר בפרשנותו ולהימנע מלדון בו כאילו הוא חלק מן הסכסוך האזורי. פיגוע מיני, אף שקיים דבר כזה בדברי ימי ההיסטוריה, עדיף לנו שלא נעשה שימוש פוליטי במעשהו הנתעב של האנס ושלא ננסה לצבוע את המעשה כטרור מסוג חדש על-רקע הסכסוך בין העמים. יש לדבוק בהוכחת העבירה הפלילית ובאם יורשע יש להטיל עליו את העונש המקסימלי
▪  ▪  ▪
האונס בגן העיר. לא לעשות שימוש פוליטי במעשה האנס [צילום: איתמר לוין]

פרשת האונס שהסעירה את המדינה בסוף השבוע האחרון, היא לא רק עבירה מוסרית קשה ביותר, אלא שהיא עשויה להתפרש גם כפיגוע טרור לשמו. אם יעשה בה שימוש כזה על-ידי פרקליטו של השטן, נעמוד בפני עובדה קשה ומסוכנת בה לראשונה הופך הקונפליקט הישראלי פלשתיני לפשע מוסרי נתעב שלא הכרנו כמותו.
אונס דינה - אונס ככלי טרור
השימוש העתיק ביותר באונס ככלי טרור, מוכר לנו מן המקרא בפרשת אונס דינה, הנזכרת בספר בראשית פרק ל"ד. זהו סיפור קשה מראשיתו ועד סופו. על-פי המסופר כאשר התיישבה משפחת יעקב ליד שכם, דינה בת יעקב נאנסה ונחטפה בידי שכם בן חמור, שהיה ידוע כאחד מנכבדי העיר. המקרא מתאר את האירוע בחמש מילים המתארות הכול ככתוב: "וַיִּקַּח אֹתָהּ וַיִּשְׁכַּב אֹתָהּ וַיְעַנֶּהָ". מעשה האונס זיעזע את בני יעקב והוביל למשא-ומתן של כבוד, לפיו דרשו בני יעקב אחי דינה, כי מצד אחד, יישא האנס התוקף את דינה לאישה ובכך ימחלו לו על מעשהו, ומצד שני, כל זכרי העיר ימולו. לאחר שהסכימו אנשי שכם למול את עצמם, נכנסו לעיר בני יעקב ועל-אף הסתייגותו של אביהם - הרגו את כל יושביה. אירוע זה מעצים את משמעותו של מעשה האינוס לא רק מן הבחינה המוסרית אלא גם מן הבחינה הפוליטית חברתית.
כמובן שאינני מסכימה לפתרון המשפיל והמקומם של נישואי האנס לנאנסת, כפי שנזכר בפרשת דינה, אבל סיפור זה בא להדגיש את השימוש באונס לצרכים פוליטיים וככלי מלחמה.
לימים מאז הפרשייה המקראית הזו, הפך אונס הנשים, לא פעם, לכלי אכזרי ונפוץ במלחמות הידועות לשמצה, גם ואף במאה הנוכחית, חווה האנושות טרור מסוג זה בין שבטים באפריקה ובפעולות טרור במזרח אירופה או דרום אמריקה. בישראל טרם נתקלנו בתופעה הזו, בהקשר של טרור. אולם מקרה האונס האחרון ב"גן העיר", מחייב את ההתייחסות לאפשרות הזו, שמא יטען מי שיטען כי קו ההגנה של האנס הנתעב עלול להיות פוליטי, על-אף שמדובר בעבירה המוסרית הקשה ביותר, קשה אף ממעשה רצח, קיים חשש שמא תתעטף במעטה אידיאולוגי של הקונפליקט הישראלי-פלשתיני באופן העלול לפגוע בכושר ההרשעה.
להימנע מהטיעון של פשע מלחמה
חוק העונשין בישראל קובע, שפעולת האונס מופנית אך ורק כלפי נשים. תקיפה מינית של גבר אינה מוגדרת בחוק כאונס אלא כביצוע מעשה סדום. יש לציין כי במקרה הנוכחי יהיה צורך להוכיח קיום תנאים זהים של ביצוע העבירה ביחס לנער ולנערה על-מנת להרשיע את העבריין בעונש המקסימאלי של שש עשרה שנות מאסר.
מהבחינה המשפטית נדרשת התביעה במשפט פלילי, להוכיח שהעבריין התכוון לבצע את מעשה העבירה באופן מוחלט מבלי שיתעורר ולו ספק סביר בדבר כוונתו זו. גם אם יבקש העבריין, אם ולאחר שיידחק אל הפינה, להסתייע בטיעונים כמו שהוא פעל למען הגנה על המולדת או כחלק ממאבק למען השחרור הפלשתיני, חשוב שהתביעה תעסוק בהוכחת מעשה הפשע כפשע חמור ותימנע מן האפשרות להשיב לטיעון אפשרי של פשע מלחמה. פשע מלחמה ואונס יכול להיחשב גם פשע מלחמה, אף שהוא מסוג הפשעים החמורים ביותר, יש בו פוטנציאל נפץ אדיר, המעלה מדרגה את הקונפליקט ועלול לסחוף אחריו עבריינים אחרים נוספים, שינסו לבצע מעשי פשע דומים. הסכנה היא שבעתיד עלולים פשעים כמו אלה, להיחשב לכאורה, כחלק ממלחמה הרואית אידיאולוגית שאין בינה ובין אידיאולוגיה ולא כלום.
האונס שבוצע ב"גן העיר", הוא פשע נוראי וקשה ועלינו להיזהר בפרשנותו ולהימנע מלדון בו כאילו הוא חלק מן הסכסוך האזורי. פיגוע מיני, אף שקיים דבר כזה בדברי ימי ההיסטוריה, עדיף לנו שלא נעשה שימוש פוליטי במעשהו הנתעב של האנס ושלא ננסה לצבוע את המעשה כטרור מסוג חדש על-רקע הסכסוך בין העמים, שלא תשמענה קריאות ברחוב מסוג "מוות לערבים" יש לדבוק בהוכחת העבירה הפלילית הקשה הזו ובאם יורשע יש להטיל עליו את העונש המקסימאלי הקבוע בחוק.

הכותבת היא מייסדת ומנכ"לית ארגון משפחה חדשה.
תאריך:  23/05/2012   |   עודכן:  23/05/2012
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
"פיגוע מיני"
תגובות  [ 6 ] מוצגות  [ 6 ]  כתוב תגובה 
1
יש לי חדשות בשבילך
הצדיק הנאור  |  23/05/12 10:46
 
- יש חדשות נוספות בשבילה מהתנ"ך
ירון זכאי 1  |  23/05/12 11:36
2
ומי את יא רוזנבלום
קיקו שונא שמאל  |  23/05/12 16:22
3
אונס קשה יותר ממעשה רצח ? ל"ת
למדנו משהו  |  24/05/12 10:21
4
תגובה פלצנית=מדוע ערבים לא אונ
קורןנאוה טבריה  |  25/05/12 08:30
5
נקמת האחים על אונס דינה השיבה
קורןנאוה טבריה  |  25/05/12 08:44
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אפרים הלפרין
עשרות אלפי חרדים מילאו היכל ספורט ענק בארה"ב, בנושא האינטרנט, ואין הם מדברים על הדרתו, הם מדברים על שימוש אחראי בו, המתאים לאופי הייחודי של הקהילה
חיה נח
אין לזלזל במרכזי תעסוקה שבנגב, אבל הצביעות חוגגת כאשר הטבות הענק מורעפות על חלק אחד של הציבור הישראלי על חשבון חלקו האחר. עד מתי אפשרית חלוקה שבה האחד מנושל מכל נכסיו והשני נהנה מפירות אלו?
ראובן לייב
קשה להאמין, אבל למרות שכמעט לכל אחד מאיתנו יש טלפון נייד, המלווה אותנו לכל מקום - לא מצוי, עדיין, בארץ מדריך-טלפונים, הכולל את מספריהם של מנוייו. המדובר בבעליהם של כ-10 מיליון מכשירים ניידים
רן שורר
כל אחד היה עושה בדיוק מה שהפליטים עושים כיום אצלנו - מחפשים מקום טוב יותר. כי חיים רק פעם אחת וגם הם יודעים זאת. דווקא היום, כשהציבור זקוק למנהיגים שיודעים להרגיע ולקדם פתרונות מעשיים, דוברי הימין הצעקנים פועלים בעוצמה רבה יותר, וכל האמצעים כשרים בעיניהם. וגרוע מזה - מנצלים את מצוקת תושבי השכונות שגם הם נקלעו למצב בלתי אפשרי, עקב אי-הטיפול הממלכתי בעניין מלכתחילה
שושנה ויג
"מעוּות לא יוּכל לִתקון"? - השימוש המסולף במושג "החופש האקדמי" והצעה לריפוי תחלואי ה"שסעת" הלאומית". תגובה למאמרה של פרופ' זיוה שמיר
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il