X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
פרנסואה הולנד הוא הפרנסואה השני של השמאל הצרפתי שגובר על הימין החזק, אבל עכשיו משימתו קשה יותר: לממש את ההבטחות
▪  ▪  ▪
הולנד. צפויה לו משימה נשיאותית כבדה ומחייבת [צילום: AP]

יש משהו מיוחד בחגיגות הניצחון של השמאל הצרפתי. פעם אחר פעם מתלווה אליהן גוון של נס שקרה, כאילו הצליח המועמד של השמאל לגבור על איתני הטבע או על גזרת גורל הקובעת שלימין בצרפת קל יותר להיבחר. כך היה גם ב-1981, כשפרנסואה מיטראן נבחר לאחר כמה כישלונות, וכך היה גם הפעם כשפרנסואה אחר, פרנסואה הולנד, הצליח לשבור רצף של 17 שנות שלטון ימין.
ואולם הפעם החגיגות נדמו מהר. הימים ימי משבר כלכלי עולמי, האבטלה גואה, האלימות גוברת, הזהות הצרפתית מאותגרת בשל מה שמכונה הכפר הגלובלי ובשל זרם איתן של מהגרים, העולם הפך למקום בלתי יציב ומאיים-משהו, והצרפתים, שבאופן מסורתי מצב רוחם הלאומי ממילא מעט פסימי מטבעו, מתקשים לשמוח.
הנשיא הטרי יודע את כל זה היטב. בדרך לארמון האליזה הוא אומנם רכב בעיקר על גל של מחאה נגד יריבו, הנשיא היוצא ניקולא סרקוזי, אבל הוא הבטיח הבטחות רבות והוא בוודאי יודע שהציפיות ממנו גבוהות.
ארבעה דברים דחופים על סדר יומו:
ראשית, עליו למנות ראש ממשלה ושרים, ובמינויים להביא בחשבון זרמים שונים במפלגתו, ואולי גם נציגים קרובים למפלגתו של ז'אן-לוק מלאנשון, איש השמאל הקיצוני שקרא לבוחריו מהסיבוב הראשון להצביע כאיש אחד להולנד. ממשלות אומנם מתחלפות מפעם לפעם בצרפת במהלך קדנציה נשיאותית, אבל הממשלה הראשונה של כל נשיא נושאת בחובה מסר, הצהרת כוונות פוליטית, כלכלית וחברתית.
שנית, הולנד יצטרך למהר לעשות כמה מהלכים שיסמנו שינוי, סטייה מהדרך של קודמו, כדי להוכיח שהמצע שהציג במסע הבחירות לא היה רק מלל ודברי כיבושין. הבטחתו להפוך את כיוון התנועה של הכסף, משמע לא עוד לקחת מהחלשים ולהעשיר את בעלי ההון, כפי שהאשימו את סרקוזי, אלא להחזיר את תשומת הלב לרווחתו של האזרח הקטן ולדרוש מן העשירים ביותר לממן זאת.
שלישית, הוא יצטרך לנסות למצוא את נקודת האיזון הנכונה בהתנהלותו עם המערכת הפיננסית הבינלאומית בכלל וזו של גוש האירו בפרט. ידוע שהולנד דורש לפתוח כמה תוכניות חירום וצעדי צנע למשא-ומתן מחודש, וידוע שיש לו ראייה שונה מעט, סוציאליסטית יותר, ביחס לטיפול במשבר הפיננסי. מצד שני, אסור לו להבהיל את השווקים בדרישות קיצוניות מדי, ובעיקר - בסופו של דבר, עליו למצוא שפה משותפת עם עמיתיו מנהיגי אירופה. במשולש המדינות הגדולות באיחוד האירופי הוא ימצא את עצמו מול צמד בעל השקפת עולם שמרנית-קפיטליסטית - אנגלה מרקל ודיוויד קמרון - והוא יודע שהכל נושאים עיניים לראות כיצד יעבדו יחד ואם יצליחו להציג עמדה אחידה.
ולבסוף, מחכה לו עוד מערכת בחירות בפתח. המסורת הפוליטית בצרפת היא שהבחירות לפרלמנט מתקיימות זמן קצר אחרי שנבחר נשיא. בדרך כלל, הבוחרים "מאשררים" את בחירת הנשיא ומעניקים לו רוב גם בפרלמנט, על-מנת שיוכל להוציא לפועל את המדיניות שהבטיח. הנחת הפרשנים היא שכך יהיה גם הפעם, אולם בעבר היו גם מקרים שבהם נשיא מהימין נאלץ לדור בכפיפה אחת עם ממשלה שנשענת על רוב של השמאל (אך מעולם לא להפך). זה מתכון בדוק לשיתוק, וזה גם הדבר האחרון שצרפת השברירית צריכה כיום.
כך או כך, הולנד יצטרך לכבוש לבבות רבים של צרפתים שלא הצביעו עבורו. עבור אדם שלא מצטיין בכריזמה סוחפת המשמעות היא אחת: עליו לשכנע במעשים.

פורסם במקור: יומן, מקור ראשון
תאריך:  24/05/2012   |   עודכן:  24/05/2012
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עמית עוז
בהתחשב ברקורד הפוליטי שלו סביר להניח שאהוד ברק ימצא גם הפעם - אם תהיינה בחירות - נישה נוחה שתאפשר לו להתמקם מחדש במשרד הביטחון    את היעד הזה יכול היה להשיג בקלות רבה אילו השכיל לאמץ גם אג'נדה סוציאליסטית
דניאל גיגי
סקירה של בעיית ההגירה הלא חוקית לישראל במגזין "ארץ אחרת" חושפת את אוזלת ידה של הממשלה, שמזניחה הזנחה פושעת את אזרחי המדינה. תושבי דרום תל אביב סובלים כבר תקופה ארוכה ממציאות בלתי נסבלת, ובמקום שהממשלה תגבש מדיניות ברורה היא רק מלבה את הפחד והשנאה בין התושבים בשכונות דרום תל אביב, לבין קהילת מהגרים ענייה ונרדפת
נרי אבנרי
הסיוט של אולמרט (תא במעשיהו), הוא הפנטזיה של הירשזון. אם לאולמרט אין בעיה לשקר לבוחרים שאמורים לקבוע את מעמדו בפוליטיקה - קל וחומר לשופטים, שבהחלטה אחת יכולים לממש את הפנטזיה של הירשזון. הלכתי לארכיון...
איתן קלינסקי
עוצמת גלי המחאה הרתיעו את ראש העיר. מירי אלוני חזרה לכיכר מגן דוד בפתחו של שוק הכרמל. יהיה זה לכבוד לעיר תל אביב, אם ראש העיר ייזום מופע הצדעה מכובד בחסות העירייה לזמרת מירי אלוני
הרב דוד סתיו
מדוע בחר הקב"ה להזהיר אותנו בעשרת הדיברות דווקא על עדות שקר? מדוע לא על עבירות שכיחות יותר הקשורות בדיבור? התשובה נעוצה בהקבלה בין איסור עדות השקר לבין חיוב שמירת השבת, ומכניסה אותנו אל לב-ליבו של תפקידנו בעולם הזה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il