X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
לא קיבלתי הסמכה מאף שופט להיות סניגור לשופטים ואין לי סמכות להסביר פסקי דין, שבציבור מתקבלים במורת רוח. אבל היו לי בעבר הזדמנויות אחדות לשוחח עם שופטים בלשכותיהם אחרי שפסקו את פסקם ויכולנו, העיתונאים, להקשות ולשאול ולקבל תשובות. ראינו שחוכמת השופטים עולה, בדרך כלל, על חוכמת ההמון
▪  ▪  ▪
יצחק רוכברגר. האם אתם רוצים אדם כזה בראש העירייה? [צילום: גונן אליאסי]

התקשר אלי חבר: "אני מזועזע. מאז הבוקר, כאשר קראתי על פסק דין של בית הדין, שאישר את פיטוריה של עובדת בכירה ברמת השרון. היא פוטרה... מכיוון שהקפידה לשמור על החוק". העובדת, עו"ד איילת שושני ג'ינו, דרשה מאחותו של ראש העיר רמת השרון לפנות נכס עירוני שהחזיקה לא כחוק. התוצאה - התנכלות של ראש העיר עד פיטוריה. "מאוד מוזר שבית המשפט אישר את פיטורי העובדת ולא החזיר אותה לעבודה. בנוסח 'שאת צודקת, אבל מפוטרת'. בית המשפט קבע את זה!", אמר חברי נעלב.
נזכרתי בשיעור הראשון במבוא למשפט, שלמדתי אצל נשיא בית המשפט המחוזי בתל אביב דאז, זאב צלטנר ז"ל: "בית המשפט לא עושה צדק. בית המשפט עושה חוק".
הייתי סטודנט צעיר ותמים ולא הבנתי בתחילה את משמעות המשפט הכל-כך החלטי. כעבור זמן לא רב, כעתונאי, ראיתי איך השופט צלטנר מפעיל בחוכמתו את החוק. לא תמיד את הצדק, כי לא תמיד אפשר להפעיל את הצדק. זה היה שנים רבות לפני שפרסומאי המציא את הסיסמא "הייה חכם. אל תהיה צודק".
לא קבלתי הסמכה מאף שופט להיות סניגור לשופטים ואין לי סמכות להסביר פסקי דין, שבציבור מתקבלים במורת רוח. אבל היו לי בעבר הזדמנויות אחדות לשוחח עם שופטים בלשכותיהם אחרי שפסקו את פסקם ויכולנו, העתונאים, להקשות ולשאול ולקבל תשובות. ראינו שחוכמת השופטים עולה, בדרך כלל על חוכמת ההמון.
כאשר באנו לשאול והשופט הבהיר לנו את הדברים, בליווי דוגמאות והסברים, ראינו שלא תמיד יכול השופט לעשות צדק. אשתמש במקרה של איילת שושני ג'ינו כדוגמה. היא הגישה תביעה לפינוי נכס מסחרי, שהוחזק בניגוד לחוק על-ידי אחותו של ראש העיר. אינני מכיר את פרטי המקרה, את העובדת המפוטרת ואת ראש העירייה המפטר ואף לא את השופט. אבל התמונה נראית לי אחרת מכפי שהמבקרים דורשי הצדק רואים אותה. ואני מדגיש שאינני מייצג אף צד בפרשה זו, אלא מביע את דעתי בלבד ואינני מהסס להיות בודד בדעתי זו.
השופט קבע בהחלטתו שהתובעת צודקת, אך לא החזירה לתפקידה. מדוע? למעשה, השופט לא יוכל להמשיך לטפל במקרה לאחר תום הדיון. השופט לא יבוא לעירייה כל יום או כל שבוע כדי לראות שלא מתנכלים לעו"ד ג'ינו. השופט גם לא ישלח משטרה כדי לעשות צדק. השופט ידע, שידיו קצרות.
החזרת העובדת לעבודתה לא תפטור את הבעיה, בעירייה התנכלו לעורכת הדין איילת שושני ג'ינו ויתנכלו לה גם בעתיד. שם יושבים ראש העירייה, שביזה את בית המשפט, ראש ועד העובדים שהמציא תלונות שלא היו. הם ימשיכו לעשות את מעשיהם וחייה לא יהיו חיים.
אז השופט מיכאל שפיצר עשה שני דברים חשובים: הוא חייב את העירייה לשלם לעובדת המפוטרת כחצי מיליון שקלים פיצויים וכן חייב את ראש העיר לשלם לה מכיסו 25 אלף שקלים כהשתתפות בהוצאות המשפט. לא דברים בעלמא אלה.
אבל, בעיני, חשובים אף יותר דבריו של השופט בפסק הדין כי ג'ינו פוטרה שלא כדין, מתוך שיקולים זרים של ראש העיר, יצחק רוכברגר. דבריו מכוונים אל תושבי רמת השרון: האם אתם רוצים אדם כזה בראש העירייה? שלטון דמוקרטי ניתן לבוחרים כדי שישתמשו בפתק ביום בחירה, לא כדי שיצקצקו בשפתיים בקריאת עיתון או בצפיה בטלוויזיה.
האזרחים, שמבקשים "צדק", אך בוחרים לשלטון אנשים לא הגונים - אין כוונתי לרמת השרון דווקא - הם שמקבלים את השלטון המושחת. אזרחים אלה הם אנחנו.

תאריך:  30/05/2012   |   עודכן:  30/05/2012
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 מיכאל שפיצר
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
מה לעשות שכולם רוצים צדק?
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
ןמסכנה שלך היא לפי חוכמתך ל"ת
זקן  |  31/05/12 10:56
2
ןמסכנה שלך היא לפי חוכמתך ל"ת
זקן  |  31/05/12 11:06
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מנחם רהט
לא משנה איזו ממשלה בחר הבוחר – הפקידים בעלי האג'נדה השמאלנית מכתיבים מדיניות משלהם לממשלה מפוחדת וחסרת-אונים
הרב רפי פוירשטיין
אל מול המתירנות המינית של דורנו, מציבה התורה את הפתרון הקיצוני של הנזיר. אך דרכה של היהדות אינה בבחירת אף אחד מן הקצוות, אלא בחתירה לשביל הזהב - אליו יכול האדם להגיע רק בכוחות עצמו
דניאל גיגי
מאהל המחאה של יהודי אתיופיה מול ביתו של ראש הממשלה, משמש ככלי למאבק צודק כנגד הגזענות וגם כנכס תרבות של הקהילה האתיופית. ביום חמישי הקרוב עיריית ירושלים מתכוונת לסגור את מאהל המחאה. כתושב השכונה אני קורא לעירייה להימנע מסגירת המאהל, שממנו ניתן ללמוד גם על ערכים דמוקרטיים חשובים של מאבקים חברתיים, וגם על התרבות המופלאה של אחינו האתיופים
רועי אורן
פיתוח וירוס ה'פליים' הוא שלב נוסף במלחמת הסייבר הניטשת מול אירן. האם זה יצליח? ימים יגידו...
אלי קרבצ'יק
גזענות של יפי נפש היא גזענות כפולה. קצת כלפי האפריקנים, שנתפסים בפטרונות כמסכנים שלא צריכים לקחת את גורלם בידם, אך בעיקר כלפי יהודים. אלה נתפסים ככנופייה פחותת ערך של תוקפנים בורים שצריכים לוותר על ביתם למען השחורים. על כן יש להציף את המדינה במסתננים - גם חיסלת את העצמאות הלאומית של היהודים, גם דאגת למסכנים באפס מחיר מכיסך וגם הרגשת טוב עם עצמך
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il