X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
יוזמתו של השר סילבן שלום לדחוף את הקמת נמל התעופה השני בנבטים היא כל-כך מתבקשת והגיונית, עד שלא ברור לי על מה הוויכוח בין השר ברק לשר שלום
▪  ▪  ▪
סילבן. אחד שיודע [צילום: פלאש 90]

"יש סיכון ממשי לאזרחים שיגיעו לנחיתה בשדה התעופה בדרום. קיימת קירבה מסוכנת לאזורים סגורים לטיסה במדינה. אם טייס יסטה בטעות מנתיב הטיסה לא תישאר ברירה אלא לתת הוראה להפיל את המטוס. קשה להבדיל בין מטוס שמגיע לפיגוע כמו ב-11 בספטמבר לבין מטוס רגיל. בנוסף אין הגיון להקים שדה תעופה במדבר בדרום המרוחק ממרכזי האוכלוסיה", אבל ב-10 במרס 2009 נחתם הסכם בין שדה התעופה של המארינס ביומה שבאריזונה לבין מדינת אריזונה להקמת שדה תעופה בינלאומי משותף צבאי-אזרחי במדבר שבדרום אריזונה ליד הגבול עם מקסיקו.
שדה התעופה הבינלאומי ביומה כמובן איננו היחיד בעולם ואפילו באוסטרליה בה צפיפות האוכלוסין היא רק 2.84 נפש/קמ"ר (לעומת 343.91 נפש/קמ"ר בישראל) יש 25 שדות תעופה משותפים צבאי-אזרחי, ובגדול שבהם, בבריזבן, יש מספר טיסות אזרחיות כמעט כפול מבנתב"ג.
גם שדות תעופה מרוחקים מהערים הגדולות אותן הם משמשים אינם דבר יוצא דופן. המרחק בין ברצלונה לשניים מנמלי התעופה שדרכם טסים רבים לברצלונה - ראוס וגירונה, הוא כמאה ק"מ. אבל יתר על כן, נמל התעופה שטוקהולם-סקווסטה מרוחק כמאה ק"מ משטוקהולם, נמל התעופה לונדון-אוקספורד מרוחק כמאה ק"מ מלונדון, נמל התעופה פרנקפורט האן מרוחק יותר ממאה ק"מ מפרנקפורט ונמל התעופה מינכן מערב מרוחק יותר ממאה ק"מ ממינכן. כך שהמרחק מנבטים למרכזי האוכלוסיה בישראל הוא מתקבל על הדעת.
היוזמה ההגיונית ביותר
משרד הביטחון מציע להקים את שדה התעופה על אי ליד חופי גוש-דן. הקמת נמל תעופה בים היא בלתי כלכלית עבור מדינת ישראל. ניקח לדוגמה נמל תעופה שגודלו 69.57% מגודלו של נתב"ג ואשר הוקם לפני כעשרים שנה על אי בים - נמל התעופה קנסאי ביפן. עלות הקמתו הייתה בערך 20 מיליארד דולר (דולר ולא שקל). בערכים כספיים שמתאימים להיום מדובר על סכום של למעלה ממאה מיליארד שקל. זה נתח מכובד מאוד מתקציב המדינה וגם אם ייפרס על מספר שנים עדיין העלות הזאת היא דמיונית עבור מדינת ישראל.
יוזמתו של השר לפיתוח הנגב והגליל סילבן שלום לדחוף את הקמת נמל התעופה השני בנבטים היא כל כך מתבקשת והגיונית, עד שלא ברור לי על מה הוויכוח בין השר ברק לשר שלום. השר שלום דוחף את הפתרון הרציונאלי והמקובל בכל העולם.
בדור של הורינו לא הירבו לטוס לחו"ל, אבל כיום חבילות של סופ"ש באירופה אינן יוצאות דופן. עם התרחבות הטיסות לחו"ל והתרחבות האוכלוסיה בישראל, ברור לכל בר-דעת שנתב"ג עומד על סף הקיבולת שלו. אין להיכן להרחיב אותו והרחבת שעות הפעילות תפגע מאוד באיכות החיים של תושבי הערים אור יהודה, שוהם והסביבה.
אם לא ייעשה דבר, כבר בשנים הקרובות לא יהיו מספיק טיסות ועל-פי כללי ההיצע והביקוש מחירי הטיסות יעלו. אז יתחילו צעקות למה מחירי הטיסות בישראל יקרים מאוד יחסית למחירים במדינות אחרות, ואז כבר לא תהיה ברירה והמדיניות של השר סילבן שלום להקמת נמל התעופה משלים לנתב"ג בנבטים תיושם; אבל למה לחכות, אם אפשר להתחיל ביישום המדיניות כבר היום?

הכותב ביצע את מחקר הפוסט-דוקטורט שלו עבור חברת התעופה הגדולה בעולם דלתא-איירליינס.
תאריך:  30/05/2012   |   עודכן:  30/05/2012
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
היכן להקים שדה תעופה משלים לנתב"ג
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
"נבטים" מצוין. ומה עם "עטרות"? ל"ת
הניה  |  31/05/12 23:34
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
הרב אליהו קאופמן
כעת הגיע תורו של חסר הלב והחיה הדו-רגלית - רוני אהרונוביץ, לשמוח לאידה של משפחת אטיאס שנמחקה מעולם החיים. אינני נביא ולא בן נביא, אבל מי יודע אם השנאה למשפחה זו - מצד האיש שראשו וליבו עובדים כפח הרכב, איננה כפולה: חרדית ומזרחית...
ציפי לידר
בשולי הכותרות: מאחדים כוחות - שלי והחרדים כמשל    מי הם שיאני הקריאה?    פרשת 'תורת המלך'? ההר הוליד עכבר    במבט אופטימי    ואיך זה שפושעים נאציים מסתובבים חופשי?    רות והמסתננים?    די לצביעות!
ד"ר אביעד הכהן
למרות הצללים המשפטיים שריחפו מעליה, זכתה ההשתלטות על ה'מאווי מרמרה' לאישור בדבר חוקיותה, גם מבית המשפט העליון וגם ממומחי משפט בינלאומי שאינם חשודים באהדה יתרה לישראל
יהודה דרורי
כמעט בכל מצב חברתי נתון, קיים פער בין "הרצוי" לבין "המצוי" - זה המצב כיום בנושא הדרישה (הצודקת) לשוויון בגיוס שעולה על הפרק לאחר ביטולו של "חוק טל" לבין השאלה: האם ניתן (או רצוי) בכלל לגייס את כולם?
דוד איש שלום
אם חפצי חיים אנו, חובה עלינו להחזיר לעצמנו את הריבונות בכל הארץ ולכל המגזרים והמיעוטים. יש להתחיל מהלך היסטורי הכולל את שינוי שיטת המשטר והממשל בארץ. מדינת ישראל צריכה לעבור ממשטר דמוקרטי בו הרוב קובע, למשטר מסוג רפובליקה שהוא דמוקרטי אבל בבסיסו חוקה מחייבת שלא ניתן לשנות אלא באמצעות רוב מיוחד בפרלמנט
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il