X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
תופעת המסתננים היא תופעה שכמעט בלתי אפשרי למגרה. מדינות העולם החופשי אינן יודעות איך לטפל ברעבים שיעשו כל דבר, ממש כך, עד הסתכנות במוות, כדי להקל את רעבונם. המסקנה היא שכל הפופוליזם הזול הזה של פוליטיקאים ממש גורם בחילה
▪  ▪  ▪
מסתננים סודנים. תופעה שכמעט בלתי אפשרי למגרה [צילום: פלאש 90]

הדיון הציבורי בנושא הפליטים/מסתננים/סודנים וכו' רווי בצביעות, בלעג לרש ועין צופיה אל הבוחרים הפוטנציאליים בבחירות הבאות. היחידים המדברים מדם לבם הם תושבים דרום ת"א , אילת וכד' המוצפים באותם עשרות אלפים של אפריקנים שהגיעו אל ישראל. אין צורך להכביר מילים לגבי הסבל הנורא של תושבי אותם המקומות, הפחד והחשש לחייהם וגורל משפחותיהם. כל בר דעת מבין שבלתי נסבל לחיות בתוך סיר לחץ מבעבע. לנצל את מצוקתם למטרות פוליטיות, הן משמאל והן מימין, זו עוולה בלתי נסבלת.
לפני כשנתיים הזדמנתי לבריסל, שלכאורה, אמורה הייתה להיות שקטה לחלוטין. המציאות שונה לגמרי. עשרות אלפים, אולי אפילו מאות אלפים של צפון אפריקנים פשטו על הבירה השקטה. הבעיות קשות ביותר. בשכונותיהם שבפרברי העיר לא ניתן להסתובב חופשי החל מרדת החשיכה. תושבי האזורים הללו, בלגים גמורים, מרגישים שעולמם חרב אך אין מי שיושיעם. אותם מסתננים הטילו את אימתם בכל רחבי העיר, ונערים חוששים לצאת לבילויים ולחזור לביתם בשעות המאוחרות שמא ישדדו אותם. לא רק כסף אלא נעליים, מכנסיים, חולצות, וכל הבא ליד.
מצב דומה לחלוטין קיים גם במדינות אירופה האחרות. אנגליה מוצפת במהגרים מפולין והודו, וכמובן מוסלמים מארצות ערב. צרפת נאנקת תחת עול הזרים. גרמניה אינה יודעת את נפשה מרוב טורקים. וכהנה וכהנה דוגמאות אין ספור. מי שמכיר היטב את המצב בארה"ב יודע שכמעט חצי מקסיקו נמצא בתוך המעצמה הגדולה. לא ניתן לחשוד שהאמריקנים אינם עושים את הדרוש למניעת הסתננותם, ובכל זאת קשה מאוד לטפל בסוגיה הקשה הזו.
כל האמור לעיל לא נועד כדי ללמוד סנגוריה על תופעת המסתננים אלא לטעון שזו תופעה שכמעט בלתי אפשרי למגרה. מדינות העולם החופשי אינן יודעות איך לטפל ברעבים שיעשו כל דבר, ממש כך, עד הסתכנות במוות, כדי להקל את רעבונם. המסקנה היא שכל הפופוליזם הזול הזה של פוליטיקאים ממש גורם בחילה.
התלהמות מימין ומשמאל
מיותר להתייחס לדבריהם של הח"כים שעוררו את המהומה האחרונה. באמת, הם אינם ראויים להתייחסות כי אז בעצם הם ישיגו את מבוקשם: להיות בכותרות. ובכל זאת, פטורים ללא כלום, אי-אפשר. נניח שהמסתננים יועברו באוטובוסים לצפון ת"א או לערים אחרות שהן מבוססות יותר, כי אז הבעיה תיפטר? וודאי שלא, אך אמירות כאלה הן פטנט טוב כדי לשסות אלה באלה ולהרוויח פוליטית.
שנית, ראוי גם שהח"כים הפעילים כה כך ידעו מדוע המסתננים /פליטים/ וכו' משתכנים בדרום ת"א ולא צפונה: כי למהגרים/מסתננים אין כל אפשרות כלכלית להשתכן בצפון ת"א או בקיסריה כשאין להם אגורה בכיס. כל כך פשוט עד להחריד. שכונות העוני תמיד מושכות עניים, ובכלל זה מסתננים. באף מקום בעולם מהגרים בלתי חוקיים אינם גרים בשכונות היוקרה. זו המציאות. לכן אסור להשלות את תושבי דרום ת"א או אילת. הם מספיק סובלים גם כך.
ההתלהמות של אנשי השמאל אינה נופלת מזו של אנשי הימין. הדרישה להקפיד על התנהגות כמו בבית המלוכה הבריטית היא מגוחכת ומופרכת. גם ההצעה לתת לכולם עבודה היא כל כך הזויה עד אימה. במדינת ישראל לא נותנים עבודה לאף אחד. רק במשטרים הקומוניסטיים נתנו עבודה לכולם. בישראל לכל אחד הזכות לחפש עבודה לפי מיטב כישוריו ורצונותיו. הממשלה אינה מסוגלת להבטיח עבודה למסתננים. זו הרי אוטופיה. ברם, למען התרגיל האינטלקטואלי, נניח שממשלת ישראל ממציאה מקומות עבודה לכולם, כי אז, זרם הפליטים/מסתננים יגבר או שמא ידעך? רוצים עוד מאות אלפים המצטופפים ליד הגבול? יש לשים, תחילה, גבול לציניות.
הפתרון איננו קל. חייבים, תחילה, לעצור את זרם הפליטים הבלתי פוסק. פשוט כך: להשקיע את מלוא המאמצים כדי שבגבול סיני-ישראל תהיה גדר מערכת כפי שהיא קיימת בצפון בגבול לבנון. בעזרת הטכנולוגיה הקיימת כיום, ניתן לעשות זאת. במסתננים הנמצאים כבר כאן יש לטפל בצורה חכמה ולא רק צודקת. מפכ"ל המשטרה הציע פתרון סביר: לאפשר לאלה המוצאים עבודה להירשם כחוק. כשהפרוטה תימצא בכיסם, יתכן שהרוחות יירגעו. השלב הבא יהיה להוציאם מישראל לארצות מוצאם. פשוט כך.
זה לא פתרון מושלם אך, לעת עתה, זהו הרע במיעוטו. אגב, גם ביישוב בו אני ומשפחתי מתגוררים ישנם מסתננים אפריקנים.

תאריך:  30/05/2012   |   עודכן:  30/05/2012
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
משטים בציבור ומשקרים לו
תגובות  [ 6 ] מוצגות  [ 6 ]  כתוב תגובה 
1
הפתרון: גירוש עכשיו, ומייד! ל"ת
בתיה  |  30/05/12 22:04
 
- תגובה
צ'לו   |  1/06/12 14:04
2
מאשימים את חברי הכנסת
שרצו לקדם את מעמד  |  31/05/12 00:06
3
צרפת גירשה 40 אלף לאפריקה 2011
נתניהו הפסק לגרבץ  |  31/05/12 07:52
 
- תגובה
צ'לו   |  1/06/12 14:09
4
היא הנותנת
ע. הנביא  |  31/05/12 10:20
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
חננאל ובר
מכיוון שנזירות היא "מצווה" וולונטרית לחלוטין, לא יתכן שפרישה ממנה תהיה חטא, אך מכיוון שהיא וולונטרית היא אינה מצווה כיתר המצוות. קורבן החטאת היה למעשה קורבן על הפיספוס בצורת חייו של האדם קודם לנזירות. אז הוא החטיא את מטרת החיים וגם לאחר מכן בעת הנזירות. רק לאחר שתי התקופות הללו יחזור האדם לחיים הרצויים ע"פ דרכו של הקב"ה
ראובן לייב
בעוד שג'ורג' אורוול דמיין בספרו "1984" מצב מבהיל של חדירת הרשויות לרשות הפרט - מחזיקה ישראל כבר כיום אמצעים טכנולוגיים מתוחכמים, המאפשרים לה ליישם את חזיון התעתועים הזה הלכה למעשה
נרי אבנרי
ההיגיון שלך לא דומה להיגיון של הפלשתינים, והחלום שלך על שלום עתידי, הפוך לחלומם על פלשתין הגדולה מהים עד הנהר
יוסף קנדלקר
בחודשים האחרונים אני מגלה שמעל כל בניין ישנה תוספת של "סוכות" ומבנים אחרים שמוקמים על הגגות ומהווים "זולות" ו"חושות" לצעירי העיר. למה זה כל כך קוסם להם, לעשן בגובה ארבע קומות? לא ברור לי
איתמר לוין
מעשיו של אורי בלאו היו עבריינות ממניעים אנוכיים של רייטינג וקידום מקצועי, ואין להם שום קשר עם חופש העיתונות. מי שחושב שלעיתונאי מותר לעבור על החוק - מכשיר את הקרקע להמרת הדמוקרטיה של השוויון בפני החוק לדיקטטורה של מי שיהיו פטורים ממנו
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il