|
1 |
|
נכבה |
|
איש אחד | 31/05/12 15:43 |
|
|
לכל אדם יש ימים של זיכרון על היקרים לו.
ולכן כל מי שרוצה להתאבל רשאי לעשות זאת אבל ברשותו ולא להטריד את הרבים.
הרבים מחליטים מתי לעשות יום אבל כללי .אגב זאת תמצית הדמוקרטיה כלאמר שילטון הרב הנבחר בבחירות חופשיות ובתור מורה היה כדאי שתפנים זאת. |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
איש אחד |
|
|
|
|
|
על-ידי הרוב קמו גם משטרים טוטליטריים, שקבעו לא רק מי יחגוג מה בפרהסיה, ולא רק מי יהיה אזרח סוג א ומי יהיה אזרח סוג, אלא גם מי יחיה ומי ימות. |
תזכורת לפרופסור אבינרי |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
עידןסובול |
|
|
2 |
|
|
כשפרופסור מכובד כותב את האמת ההיסטורית שהערבים בפלשטיין רצו להשמיד את היהודים וחלק מהם יצא את גבולות המנדט עד שחיילי קאוקג'י וחיילי הגיון הירדני והעיראקים והמצרים יחסלו את. היאהוד ואז הם יחזרו לקחת את השלל. אי אפשר להתעלם מהאמת קלינסקי ו"עדאלה" ומיכאל ספרד מנסים לכתוב היסטוריה חדשה שאינה נכונה ומנסים בעזרת הצדיקים בבית המשפט העליון להרוס את מדינת היהודים.חג ה"נכבה" הוא החג שלהם אך לא החג שלי. |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
אלטער קרקר |
|
|
3 |
|
|
בהתחלה חשבתי שזו סאטירה חריפה נגד ההתחרפנות השמאלסטינית...בסוף הבנתי שזכיתי לקרוא את ההתחרפנות השמאלסטינית בכבודה ובעצמה.
צחקתי, תודה! (הפרט המעיב על הצחוק, הוא מקצועו של הכותב) |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
ער אחיאונן |
|
|
|
|
|
|
|
4 |
|
|
אני מניח שיש כאלה שיחלקו על הנתונים ההסטוריים שנקב בהם הכותב ובודאי על הפרשנות המאוד אישית שלו. העובדה שאביו השתתף בקרב המדובר ב1948 לא עושה אותו (את הכותב) יותר צודק או יותר חכם.
אעיר רק שכל הנאומים שנקב בהם הכותב מעידים רק על מחלוקת פנימית שהיתה בין המנהיגים הערבים דאז, על הדרך והשיטה לסילוק היהודים מישראל ותו לא! במהות אלו גם אלו מטרתם היתה חיסול (בדיוק כך!) היהודים ו/או גרושם.
אגב, המצב היום דומה בין התנועות הערביות השונות (כגון:חאמס, פתח ושאר "רודפי השלום"). אפילו הדבר דומה גם בין מרבית המפלגות הערביות בישראל. מפלגות "חדש" ובל"ד שמוצאם ממפלגות השמאל הקומוניסטיות עויינת לישראל למרות נאומי ה"שלום ודמוקרטיה" שבפי נציגיה בכנסת.אין צורך בפרשנות של הכותב כדי להבין למה מייחלת חנין זועבי מבל"ד לגבי מדינת ישראל.
ולסיום, דברי פרופ' אבינרי משכנעים הרבה יותר מאלו של הכותב . |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
עודדי |
|
|
|
|
|
אין במאמר תמיכה בחנין זועבי ובבל"ד.
יש במאמר התייחסות לאלו , שגם פרופסור אבנרי מציין שהם התנגדו לריאקציה הערבית , מדובר בחברים הערבים במפלגה הקומוניסטית הפלשתינאית .
פרופסור אבנרי במאמר ב"הארץ" גם כן הביע הערכה לפעולתם של הקומוניסטים הפלשתינאים . |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
תגובה... |
|
|
5 |
|
|
רשימתו הרעה של קלינסקי מייחסת לשלמה אבינרי תכונות שקריות שאינן מצויות בו. קראתי היטב את רשימתו של אבינרי והיא עולה ביושרה האיטלקטואלי על כל רשימותיו של קלינסקי. יתר על-כן, זו רשימה שראוי לשנן אותה בכדי לזכור את האמת הפשוטה והבסיסית שאבינרי מעלה אותה בלשון בהירה וברורה: הפלשתינאים, והם בהלבד, הולידו אתך הנכבה שלהם ויאלצו לחיות אתה. די לשתף פעולה עם הכזבים של ערביי ישראל שטרם השלימו עם תקומת ישראל. קלינסקי בעל עט קלה כפחז (לעתים) חייב לא רק לעצמו אלא גם לנו, קוראיו, קצת יושרה הנובעת מעובדות שאסור לנו להשלים עם סילופן הזדוני. |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
בן דוגית |
|
|
|
|
|
לבקש מקומוניסט מושכע לכתוב אמת לאמיתה זו בקשה מוגזמת. |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
יוא"ב |
|
|
6 |
|
|
אם הפלשתינים היו מתאבלים על רכוש שאבד היה אפשר לחוש כלפיהם אמפטיה. אבל הפלשתינים אינם מתאבלים על רכושם אלא על כך שחוסל חלומם להשמיד את ישראל ולרצוח את היהודים היושבים בה. לכן לחוש כלפיהם אמפתיה זה סוג של הפרעה נפשית. יותר מכך, הם משתמשים בנכבה גם היום כמנוף להחיות את חלומם הרצחני. אני אומר שהם רוצים גם היום לרצוח את היהודים כולל מר קלינסקי כי כשהוצעה להם מדינה וכבר כמה פעמים הוצעה להם מדינה הם סרבו. אז זכותך מר קלינסקי להזדהות עם מי ששואף לרצוח אותך אבל אתה לא יכול להטיף מוסר לאבנרי או לאחרים על שהם לא מסכימים לעשות זאת |
|
כתובת IP: |
192.116.105.130 |
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
ע.ג. |
|
|
7 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
איטבח אל יהוד הם רצו ברחובות עם סכינים וצעקו |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
פנחס |
|
|
|
|
|
וגם היום.למשל, לפני זמן לא רב אמר הד"ר רנטיסי(זצ"ל): "לא נשאיר אף ציוני בין הים לבין הנהר". אמנם את פוסט ציונית או אנטי ציונית או השד יודע מה, אבל לדעתי זה מתייחס גם אלייך. |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
ע"י ערביי לוד |
|
|
8 |
|
|
אתה מתיחס למאמרו של אבינרי, ולא מביא שום ציטוט המבסס את טענתך שהוא מנסה לצנזר רגשות. ככל שאני מצליח להבין, אתה פשוט שם דברים בפיו של אבינרי, ואחר כך תוקף אותו על דברים שלא אמר כלל. תקן אותי אם אני טועה. |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
אהוד פרלסמן |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
ראשית, אתה קצת מזלזל בי כשאתה מניח כמובן מאליו שלא קראתי את המאמר של אבינרי לפני שכתבתי את תגובתי. ברור שקראתי, ולא מצאתי שם שום צנזורה של רגשות. אבינרי פשוט טוען שכל עוד לא יכירו הערבים בעובדה שמנהיגיהם הובילו אותם לתבוסה, ואף יתנערו מהם, אנחנו נסיק מכך באופן הגיוני שהם מזדהים עם מנהיגים אלה, ועדין רוצים כמותם למחוק אותנו מהמפה, ולא לחיות איתנו בשלום.
שנית, וזה העיקר, אני פשוט לא יכול לקבל מאמר שטוען טענה מבלי לבסס אותה כלל. בדיוק כמו שטענת שאבינרי מצנזר את רגשות הערבים, יכולת לכתוב שאבינרי טוען שהשמש מסתובבת סביב כדור הארץ, ולהסביר למה אתה כועס עליו בגלל דבריו אלה.
אז אולי אתה חושב שמותר לך לכתוב כל מה שמתחשק לך, והנייר (או המסך) סובל את הכל. אבל אם כך הדבר, אין טעם בכלל לשום ויכוח איתך, וחבל.
|
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
אהוד פרלסמן |
|
|
|
|
|
שלמה אבנרי משבח במאמר בעיתון הארץ מנהיגים קומוניסטים בציבור הערבי , שבעיצומה של המלחמה התנגדו לה וראו בה אסון וחלקם שילם על כך בחייו .
שלמה אבנרי מציין זו כבדרך אגב , וחבל .
הנאום הראשון של חבר הכנסת תופיק טובי בכנסת ב-9.3.49 היה בו גינוי ברור למתקפה של הראאקציה הערבית על ישראל . אך היה בו גם גינוי לגירוש אזרחים ערבים על ידי ישראל אחרי שהסתיימה המלחמה .
האם התנאי של ערבי בלוד - נכד או נין - להביע את כאבו על ששלושים וחמישה אלף תושבים מהעיר לוד גורשו אחרי שתמו הקררבות ואחרי הסכם הכניעה צריך להיות מותנה בהכרזה מדינית כזו או אחרת ? האם היא צריכה לעבור מעבדה ביקורתית של צנזורה כזו או אחרת .
|
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
איתן. |
|
|
|
|
|
ראיתי "דוקו" בנושא.אחרי שנכנעו, עדיין היה להם יתרון מספרי גדול מאד. משהו כמו 10 ל 1. הם נכנעו מתוך פחד בהמי. אבל עבר להם. הם פתחו באש מהרבה בתים והרבה לוחמים נפגעו ונהרגו.דיבר שם אחד שאיבד את ידו. כתוצאה מזה סילקו אותם. |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
הסכם הכניעה |
|
|
|
|
|
אבינרי כתב שכל עוד הם לא יכירו באחריות מנהיגיהם למפלתם, אנחנו נבין שהם לא מוכנים לחיות איתנו בשלום. עכשיו אני מבין שאתה פשוט מתנגד לפרשנות שלו, ורוצה לטעון שאין שום קשר בין קינתם על נכבתם לבין עמדותיהם הפוליטיות.
הסיבה שלא הבנתי אותך היא פשוטה. אבינרי מעביר עליהם ביקורת, ואתה רואה בביקורת שלילת זכות. אתה כותב: "האם לערביי לוד אין זכות לבטא כאב על הורים, שגורשו במשאיות מבתיהם". אבל אבינרי לא שלל את זכותם לבטא כאב, אלא העביר ביקורת על שהם אינם מכירים באחריות מנהיגיהם לנכבתם. בעיני הפרשנות שלך לדברים שלו היא כל כך מופרכת, עד שבאמת לא הבנתי אותך.
|
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
אהוד פרלסמן |
|
|
9 |
|
|
הנאום הראשון של תופיק טובי בכנסת הראשונה במארס 1949 חייב להילמד על ידי יהודים ועל ידי ערבים.
עד היום לאומנים ממפלגת בל"ד לוקחים את הנאום הזה כדי להשמיץ את הקומוניסטים כבוגדים .
ואילו בן גוריון גרר כנסת להתלהמות גסה נגד תופיק טובי עד שבאחת הישיבות באותה כנסת גורש תופיק טובי משתי ישיבות .
ונותרנו עם שיר מקסים ומעורר כבוד של המשורר נתן אלתרמן בטור השביעי בעיתון "דבר" בו הוא מגגה את המתקפה על תופיק טובי . |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
נעמי קליי |
|
|
10 |
|
|
די לכיבוש הערבי בארץ ישראל! לגרש את הערבים למזרחית לירדן |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
לגרש את הערבים |
|
|
|
|
|
לצערי, לדעות שלך יש מהלכים חזקים בציבור שלנו .
אני לא אתפלרא , אם במערכת הבחירות הבאה , מפלגות התומכות בדעתך יצברו כוח משמעותי .
הדעות שלך , שהולכות וקונות לעצמן מקום של כבוד בציבור הישראלי , רק יביאו אותנו למלחמה בלתי פוסקת נגד העולם כולו , ולא רק נגד העולם הערבי .
ובעתיד הזה של המלחמה הבלתי פוסקת אין שטר ביטחון לחיים . |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
ידידיה |
|
|
11 |
|
|
ומה הן הרגשות הנעלות של הפלשתינאים - אנחנו יודעים והרגשנו את זה על בשרנו.
דבריך אינם מקובלים על בני אנוש יהודים. |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
מיכל מירושלים |
|
|
|
|
|
מיכל , כשאת כותבת , שאבנרי כתב אמת לאמיתה , את מסכימה עם מה שהוא כתב בעיתון הארץ , שהקומוניסטים הערבים התנגדו לריאקציה הערבית בזמן המלחמה . ועל כך הוא מעריך אותם . את מסכימה עם החלק הזה ?. |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
איתן ... |
|
|
|
|
|
האם הם החרימו את הכנופיות שלהם? האם הם מנעו מצעירים להתגייס?האם הם יצאו בהפגנות נגד המלחמה?.
בדיעבד, אחרי שהם הפסידו, הם יצאו (כנראה) בקריאות מסוג "למה הפסדתם, אמרנו לכם, זה לא יפה" ועל סמך השטויות האלה, היינו צריכים להפוך את כל המדיניות שלנו. ואז היינו מקבלים "אהבה" מהם. |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
שהתנגד בזמן המלחמ |
|
|
|
|
|
אפילו פרופסור שלמה אבנרי במאמר בעיתון הארץ מציין את עמדת הקומוניסטים הערבים נגד המלחמה בזמן המלחמה .
כן , רבים מהם נאסרו , כי חילקו כרוזים נגד המלחמה בעיצומה של המלחמה .
תופיק טובי עשה זאת בעיצומה של המלחמה . אך כשם שהוא יצא נגד ההנהגגה הערבית בזמן המלחמה , הוא יצא נגד גירוש ערבים במהלך המלחמה וגם לאחר שתמו הקרבות , במיוחד בגליל והדוגמא של גירוש 35.000 ערבים מלוד ומכפרי הסביבה אחרי שתמו הקרבות., כשהועלו על משאיות.
למרבה הצער היא היתה מפלגה לא גדולה גם אחרי שתמו הקרבות .
למרבה הפרדוקס , רוב הציבור הערבי תמך במפלגות לווין של מפא"י , שתמכו בעד ממשל צבאי , כאשר איש הימין מנחם בגין היה נגד הממשל הצבאי. העובדה שלא שמעת , שהיו מאות שנאסרו , כי חילקו כרוזים ויצאו נגד המלחמה ונגד הנהגת העם הערבי הראקציני , זו עובדה מצערת.
כך פעל חבר הכנסת הראשונה תופיק טובי וכמוהו אמיל חביבי . הם לחמו נגד המלחמה והמשיכו להלחם נגד גירוש המוני כפריים מלוד, רמלה וכפרי הגליל גם שתמה המלחמה בחודשים מרס אפריל 1949
פרופסור אבגרי יסכים שהקומוניסטים עשו עבודה חשובה , אך התייחסותן לכך, שהם היוו לא את רוב המחנה הערבי , על עובדה זו אנחנו מצטערים ,
נכון , שהם נותרו מחנה לא גדול שלחם נגד הגירוש והממשל הצבאי , כשהמפלגות הערביות שהקימה מפא"י תמכו בממשל הצבאי , ששאאמור, אפילו מנחם בגין הצנגד לו . סוסססססססססססססססססססססססססססססססססססססססססססססססססססססססססססססססססססססססססססססססססססססססססססססססססססססססססססססססססססססססססססססססססססססססס ב המלםצנהבמפלגחןןץ הערביןץ שתמכו בהמך קיון ממשל צבאי |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
אם לא שמעת |
|
|
|
|
|
בודדים, שאולי היו קיימים (ואולי איזה סמולני לוקק תחת של ערבים כתב על זה בסמרטוטון של הארץ) לא משנים. הפ פתחו במלחמה כדי לחסל את ישראל. הם קראו לכל הצבאות הערביים החיצוניים לעזרה. |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
כמה קויזלינגים |
|
|
|
|
|
באמת היה מקום לקרוא , האם גברת מיכל מסכימה עם הערכה החיובית , שיש לאבנרי לגבי הקומויסטים הערבים בזמן המלחמה בשנת 1948 . |
|
כתובת IP: |
217.194.205.212 |
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
איריס גל |
|
|
12 |
|
|
אין לו כל זכות נוספת על פני צאצאי המנצחים.
אם וכאשר צאצאי המובסים נוקטים באמצעים אקטיבים כדי להחזיר את גלגל ההסטוריה לאחור, כאן צצה זכותם המלאה של צאצאי המנצחים למנוע את זה באמצעים אקטיבים משלהם.
זהו החוק לעשית הצדק לעבר! אין בזה פשרות ואין לזה תכלית.
לעומת זה פתוחה הדרך לצאצאים שפניהם אל העתיד, כדי ליצור לעצמם ולצאצאיהם הם, חיי תקוה ראויים!
זהו החוק לעשית הצדק להוה! יש בו פשרות ויש לו תכלית!
תחליט קלינסקי! בגילך הגיע כבר הזמן להחליט האם פניך מופנות לעבר ולחשבונותיו העקרים, או שפניך אל העתיד? |
|
כתובת IP: |
109.186.245.177 |
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
פועה |
|
|
|
|
|
אומרים שהערבים הם סרטן בגוף ישראל. אז כל ערבי הוא תא. צעצע הוא סוג של תא עוברי. |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
צעצעי הערבים |
|
|
13 |
|
|
הממשלה תמנה ועדת מומחים לתחושות אזרחי מדינת-ישראל, אשר עליה יוטל להמליץ מה יהיה מותר ומה יהיה אסור לאזרח ישראלי לחוש;
עם קבלת המלצות ועדת התחושות, תחוקק הכנסת את חוק התחושו, אשר העובר עליו צפוי למאסר שבין 3 ל- 7 שנים;
בראש ועדת השביעיה תעמוד פוסטמת-על תא"ל מיל. מירי רגב.
חברי הוועדה (לפי סדר הא"ב) כולם כאחד נציגי פרצופה המכוער של המדינה:
אופיר אקוניס
דני דנון
אלי ישי
יריב לוין
אנסטסיה מיכאלי
וכן האפס ההוא שהעז להושיב את שגריר טורקיה על שרפרף.
|
דברים בשם אומרם החכם |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
עידןסובול |
|
|
|
|
|
כדי שהח"כית הפאשיסטנית יוליה שמואלוב ברקוביץ' לא תחוש מקופחת, מתבקש לצרף אותה לוועדת התחושות.
נ.ב. אידיוט אחד, המופיע בין חברי הוועדה ללא ציון שמו (כי באותו רגע האפס הזה פשוט נשמט מזכרוני) הוא, כמובן, דני איילון. |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
הנ"ל |
|
|
14 |
|
|
בכל מלחמה יש מנצחים ויש מנוצחים .
למנצחים אין זכות להחריב כארבע מאות כפרים של נכבשים .
נכון שהיתה מנוסה , אבל היה גם גירוש לא מוצדק של אזרחים במלחמה הזו וגם אחריה .
במלחמה , שלהנהגה הערבית יש חלק גדול באשמה שהיא פרצה ואיך שהיא הסתיימה , אסור היה לנו לסיימה כשאנחנו יוזמים העמסת ערבים על רכבים ומעבירים אותם מעבר לים .
על ההנהגה הפלשתינאית רובצת אחריות על האסון .אבל אל לנו להתערב איך יביעו הערבים את כאבם.
כמו שלתלמיד שלנו מותר להביע את כאבו על 6000 אזרחים וחיילים שנהרגו באותה מלחמה , כך מותר לתלמיד ערבי לבכות את מתי עמו ואסונם. |
|
כתובת IP: |
217.194.205.212 |
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
איריס גל |
|
|
|
|
|
מה, יהוה לא אמר בפירוש בקול-ישראל שהוא רושם את כול השטח מהים ועד הירדן וגם חלק נכבד מהעבר המזרחי של הירדן על-שם רב אלי ישי?
מה, יהוה לא דרש ישירות מתא"ל מיל. מירי רגב, הגזענית הוולגרית הנבערת מדעת, לדאוג לשמירה על טוהרנ הגזע שלה?
מה, יהוה לא ציווה על ביבי נתניהו לאונן על גבעת האולפנא לנוכח פני האומה?
מה, יהוה לא הופיע בחלום לאהוד ברק ולחש לו לתקוף את איראן עם פתיחת עונת הרחצה, כדי למנוע מאזרחי המדינה להיכנס לים המזוהם כרגיל בחיידקי קולי צואתיים? |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
עידןסובול |
|
|
|
|
|
ולהיזכר במנוחה ובנחת איך יגאל שלנו ירה ברבין והוציאו להורג. איך הסכם השלום שלהם טורפד ונהרס, איך לאה רבין התמוטטה נפשית ומתה תוך שנים ספורות בשיברון לב.
איך אלפי נשים ונערות כתבו "יגאל, אני מעריצה אותך, אני אוהבת אותך ורוצה להיות אשתך...האם תסכים לקבל אותי לפגישה בכלא?". איך יגאל עמיר נישא לבחירת ליבו והיא באה אליו מידי פעם לפגישות התייחדות. וגם נולדה לו תינוקת חמודה. אנשים טובים תורמים מאות אלפי שקלים בשנה לו ולמשפחתו למען לא ידעו מחסור.
ולאחרונה השתחחר גם אחיו. (כל הכבוד). (יש!) |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
יש לחזור למקורות |
|
|
|
|
|
את כתבת שמיכל לא קראה את המאמר של אבינרי. איתן קלינסקי כתב לי תגובה שברור ממנה שהוא מניח שגם אני לא קראתי את המאמר הנ"ל. כמובן שלשניכם אין מושג אם מיכל או אני קראנו את המאמר, ויש מן ההתנשאות בתגובות של שניכם.
היה דו-שיח ביני לבינו, ובו הוא לא הביא שום ביסוס לטענתו שאבינרי שולל את זכותם של הערבים להביע את כאבם. אז אולי את מוכנה לענות לי ולהסביר ממה הסקת שאבינרי שולל את זכותם זו. |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
אהוד פרלסמן |
|
|
|
|
|
אומרים ש 600 אלף ברחו. בטי חלקם גורשו. נניח שהיו נשארים. קצב הריבוי שלהם הוא כהשלשה כל 20 שנה. עברו 60. תעשי חישוב קטן.(אם את מסוגלת). 3X3X3 = 27. ניקח 27X600,000 יוצא בערך 16 מיליון. אולי אני טועה במספרים. אבל מה 600,000 שברחו יש היום 10 מיליון פלשתינים מחוץ לישראל.
אם היו פה עוד 10 מיליון ערבים, נראה לך שהיית חיה פה ?
נלך בדרך אחרת. הכמות שלהם הייתה מכתיבה מלחמת אזרחים וחוסר יציבות. לאן היו באים גלי העליה ? (אה) ואז לא היינו מגיעים כאן לשישה מיליון.
אולי לשניים. (ואולי לאפס. חחח)
ולכן, לא לגרש אותם היה טירוף והתאבדות. |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
והישרדות |
|
|
15 |
|
|
ראובן קלינסקי שמו. בזמן שהלוחמים הסתערו, הפוץ שנקלע בטעות למקום הסתתר מתחת לאיזה אבן. הוא כמובן לא נפגע. |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
פוץ אחד מפ"ת |
|
|
|
|
|
תגובה לדברי בלע של מגיב המעליב רק את השפה העברית.
הקרב בראש העין היה ביוזמה של האצ"ל ובפיקודו . בקרב הזה השתתפה מחלקה של חברי ההגנה מורכבת מאנשי פתח תקווה . דווקא בראש העין היתה התעלות על כל המועקות .
הבכורה בקרב הזה שמורה בצדק רב לאצ"ל .
מצער , שקיימת עוצמת פער בין הרמה של כל מי שהשתתף באותו קרב , ובין התת רמה שהפגין המגיב .
|
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
תגובה..... |
|
|
|
|
|
כתבת "בקרב של לוחמי האצל השתתף גם אבי" (הפוץ מפתל תקווה), אבל שכחת לציין את פלוגת ההגנה ושהוא היה חבר בה. ואני אגיד לך למה. כי אתה מתבייש. אתה מתבייש בו, שהיה חבר הגנה.(במקרה שכחת להגיד?). אתה בז לצה"ל ולהגנה. ואתה מ ת ב י י ש בזכרו של אביך שהיה בהגנה (וזה די לא נעים) |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
חחח, יש! |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
כל בר דעת , שמכיר את ההסטוריה יודע , שכיבוש ראש העין בוצע על ידי האצ"ל .
אך אנשי האצ"ל באותם הימים לא ירדו לרמה של נאלחות כמו המגיב .
פתח תקווה של סוף מאי 1948 שמחה שאצ"ל , שהיה מאוד דומיננטי בכיבוש ראס אלעין - ראש העין - הסתייע במחלקה (לא פלוגה ) של חברי ההגנה .
כמי שמכיר את איתן , איך הגעת למסקנות שלך , כולל ייחוס שנאה לצה"ל .
אתה , אדוני המגיב , אדם נאלח . |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
אבי הר |
|
|
|
|
|
מגיב 15 , אתה אדם חולה רוח . אתה זקוק לאישפוז מיידי . |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
בת אנוש |
|
|
|
|
|
מגיב 15 זה הפרצוף האמיתי של הימין הסהרורי המטורף. |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
יהי אור |
|
|
16 |
|
|
הוא היה מפקד הכוחות הערביים. בדיוק זה היה תפקידו. לנתק את תל אביב ולכבוש אותה. לצורך הזה בדיוק הם מינו אותו. מה הוא היה עושה כמפקד הכנופיות שלהם? (מחטט באף?)זה מה שהם רצו ורוצים גם היום, כפי שהם מגדירים ב-6 מילים פשוטות: "שתהיה פה מדינה מוסלמית ברוב ערבי". קלינסקי...זה לא מספיק פשוט עבורך? |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
איך זה? |
|
|
17 |
|
|
לפחות קיימת מפלגה אחת בציבור הערבי שהסתייגה - לדבריו של שלמה אבנרי - מהמנהיגות הערבית הכושלת.
לפחות יש מפלגה אחת בארץ , שחבריה בזמן הקרבות נכלאו על ידי הריאקציה הערבית , גורשו וחשפו עצמם לסכנה .
למפלגה זו יש עד היום נציגים בכנסת ישראל .
אם הם יבקשו להנכיח את כאבם במרחב הציבורי , במקומות ציבוריים בכפרים יהיה מי שייתן להם רשות ?
מדובר בקומוניסטים הערבים שנגדם יש הסתה כבדה מצד כוחות לאומנים ערבים עד היום , כי הם התנגדו למלחמה.
מדובר בקומוניסטים הערבים , שנגדם יש הסתה חמורה במדינת ישראל , כי הם היו הראשונים שיצאו נגד הגירושים המזוויעים של כפריים ערבים ותושבי ערים ערביות . יצאו נגד הריסה של למעלה משלוש מאות כפרים ערבים , הריסה שלא היתה מוצדקת ולא היתה מוסרית .
דווקא אנחנו כיהודים צריכים לאפשר לציבור הערבי להביע את כאבו על אסון שהיה מנת חלקו. |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
אבי. כ. |
|
|
|
|
|
כיהודיה אינני רוצה לתקן עוול לאחד בעשיית עוול לאחר .
אינני רוצה לתקן את העוול שנעשה לאלו שכארבע מאות כפריהם נהרסו על ידי גרימת עוול למי שבא לכאן מהשואה ובנה את ביתו אולי באותו הכפר.
מה שאני כן תובעת כיהודיה , שנכיר בזכותם לתת ביטוי לכאבפ . אינני יכולה לדרוש מהמדינה שלי שתקח אחריות על תוצאות המלחמה והנזק שנגרם .
אך אני בהחלט בדעה , שזכותם של ערביי ישראל להזדהות עם הכאב , לתת לו נוכחות במרחב הציבורי . תלמידים ערבים באוניברסטאות ובבתי ספר יש להם זכות להביע את כאבם , מבלי שאנחנו נתנפל עליהם בגידופים ודברי נאצה. |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
לאבי |
|
|
18 |
|
|
|
|
19 |
|
|
איתן, אני מסכימה איתך שהיו תופעות של גירוש יזום על ידי ישראל , כמו בדוגמה שהבאת מהעיר לוד ומכפרים בגליל .
אך אסור לתקן עוול על ידי גרימת עוול לאחר .
גם אם אני מוחה נגד החלטה לא מוסרית של גירוש ערבים , כמו בדוגמא של העיר לוד , לא נוכל לתקן את העוול שנגרם להם על ידי פגיעה בתושבים יהודים שגרים בבתיהם או בבתים שנבנו על אדמותיהם. הבהרה זו היתה חסרה לי במאמרך .
כי כפי שציינת נכון , שגם להנהגה הערבית יש חלק באסון , הרי אין להביא את כל תוצאות המלחמה לפיתחה של ישראל .
אני תומכת בדעה , שיש מקום להכרה מוסרית של ישראל באסון שנגרם למאות כפרים שנהרסו ולרבבות שגורשו .
אני משוכנעת , שהכרה מוסרית יהיה בה פריצה דרך למציאת פתרון לאיבה בין שתי חברות מדממות בדם של יותר מדי קורבנות . |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
יהי אור |
|
|
|
|
|
ליחי אור שלום
מודה לך על תגובה ענינית . אני בהחלט מסכים איתך .
בברכה
איתן |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
איתן קלינסקי |
|