X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
בכל מדינה אחרת היו מוצאים את הדרך להנציח את האדם אשר לכד את הפושע הנאצי אייכמן. אך ישראל היא מדינה מיוחדת אשר לא זוכרת את האנשים שבזכותם קמה המדינה
▪  ▪  ▪
אייכמן. אהרוני איתרו בבואנוס איירס [צילום: אתר הכנסת]

השבוע הלך לעולמו איש השב"כ צבי אהרוני בכפר הבריטי וודברי שבמחוז דבון, כ-300 ק"מ מלונדון, והוא בן 91. אהרוני היה איש קשה אשר ניחן בדייקנות בסיסית, חושים של צייד, ירידה לפרטים. הוא ראה באיסר הראל כאחראי הבלעדי לסילוקו מהשב"כ וממדינת ישראל. חשוב לציין בהקשר זה שאיסר הראל גייס את צבי אהרוני.
בתחילת שנות ה-60 התפטר הראל מתפקידו כממונה על שירותי המודיעין לאחר חילוקי דעות עם דוד בן-גוריון. הראל משמש כיועצו הביטחוני של ראש הממשלה לוי אשכול ומנסה לטרפד בכל דרך שהיא את מינויו של מאיר עמית לתפקיד ראש המוסד. אהרוני מסרב ללכלך על עמית, והראל נוטר לו טינה על כך. בספרו "הבית ברחוב גריבלדי", המתאר את מבצע חטיפתו של אייכמן, מגומד חלקו של אהרוני בפרשה.
חלקו באיתור אייכמן
לאחר שהמוסד כשל פעם אחר פעם באיתורו של הפושע הנאצי אדולף אייכמן, איתר אותו אהרוני בדירה בבואנוס איירס. הוא התחזה לנהגו האישי והוציא ממנו את ההודאה שמדובר באדולף אייכמן (אייכמן התחזה לאיש עסקים ארגנטינאי וחי תחת זהות שאולה), והוא גם היה הראשון אשר חקר את אייכמן בארגנטינה.
בעקבות פרסום ספרו של הראל, פרש אהרוני משירותי המודיעין ועזב את מדינת ישראל. תחילה נסע להונג-קונג, שם שימש כנציגם של אנשי העסקים שאול אייזנברג וטיבור רוזנבאום. בין לבין שימש אהרוני כשותף במכון פוליגרף עם חבריו מהמוסד ויקטור כהן ופשוש.
לאחר מלחמת ששת הימים יזם אהרוני בצוותא עם ראש המוסד מאיר עמית מכתב לשליט מצרים, גמאל עבדול נאצר, בתביעה לשחרר את אנשי "עסק הביש" בתמורה לשחרור שבויים מצריים.
בשנות השבעים עבר אהרוני לגור באנגליה, שם נישא לאישה אנגלייה אשר למדה באוניברסיטת "הקסטר" ספרות, ועבד בעבודות מזדמנות כגון: סלקטור ביטחוני ושומר במלון "הולידיי". למעט "קפיצות" קטנות שעשה אהרוני לישראל כדי לשהות בחיק משפחתו, הוא כמעט שלא עזב את אנגליה.
ימי חייו האחרונים
בשנות חייו האחרונות נפגע זכרונו והוא חי מהפנסיה שקיבל מעבודתו בשב"כ ובמוסד, וכן משכרה של אשתו אשר לימדה ספרות באוניברסיטת "הקסטר".
בימים אלו מוצג במוזיאון "בית התפוצות" תערוכה שכונן המוסד על חטיפת אייכמן. על קיר התהילה בתערוכה מופיעים 67 שמות של אנשים אשר היו שותפים למבצע עלום שם, אך אין ספק שכולם חייבים את הצלחת המבצע לצבי אהרוני. בכל מקום אחר היו מנציחים את האיש בדרכים שונות, אך בישראל די נוטים לשכוח את האנשים שבזכותם אנו חיים במדינת ישראל בשקט ובשלווה.

תאריך:  02/06/2012   |   עודכן:  03/06/2012
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מנשה שאול
עיתונאים ערביים חושפים את המציאות המרה בעולם הערבי    מזהירים מפריצת מלחמה עדתית בסוריה    קובלים על אוזלת הדין בטיפול בנחשלות ובבערות בכמה ממדינות ערב
מרדכי קידר
מה מניע את טורקיה בהגשת כתבי אישום נגד קצינים בצה"ל    כיצד יש באפשרות ישראל לסייע לכורדים    כיצד רואה נשיא טורקיה, עבדאללה גול, את 'תמונת העולם' בסביבתה של טורקיה
צבי גיל
הגורמים הליברליים בחברה חייבים ליתן את הדעת על הסוגיה המורכבת המשחקת לידי גופים לאומניים וגזעניים
אברהם פריד
על מבוכה בכותל המערבי, על רכבת השוטים, על מנתצי כנסיות ועל מבחן הזיהוי של רב אמיתי
דניאל להמן
לגייר את המסתננים? על-פי שיקולי הגיור ההיסטוריים של הציונות הדתית, מהלך כזה הוא רק עניין של זמן
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il